Tuesday, November 17, 2009

aku seorg PA....

asek2 citer pasal anak2... meh kali ni aku nak share citer pasal aku, citer pasal keje aku ....eh..adiah mia n mija tu last2 sampai skrang tak decide nak beli ape, tgu lar gi survey2 dulu...penin tul nak beli adiah ape tp dlm hati aku dah rase cam nak beli 'tut' he he he...tu nanti kite story mory.... tp kali nieh meh layan aku membebel pasal keje aku.... engcenggini kisahnye, aku ni budak seketari...amik pun kos seketari kat UiTM dulu....ape sal aku amik kos ni.....bukan sebab minat okey, tapi sebab aku cari kos yg takde subjek matematik...wakakakaka...otak aku mmg failed bab2 kire2 nie....huhuhuhu....ye ar tgk je result spm aku...sume dpt 1 ngan 2...tgk matematik....cangkul kooo...huhuhu....sebab tu aku berazam mase isi borang U dulu tak mo pilih yg ade matematik...so dpt le aku kos seketari nie.....





*****************






nak di pendekkan citer, ini laaa keje aku skrang....Personal Assistant (PA) atau pun Setiausaha.... so far, aku suke keje ni....time busynye bermusim....bos ade baru busy cam nak mati, bos takde, rileks jek aku.....aku masuk gomen tahun 2005... mase tu jawatan sambilan, dlm tahun 2007 baru ade rezeki dpt tetap.....sepanjang aku jadi PA aku dah jage 2 bos...first2 masuk aku kene jaga Jusa C....tapi tak lame, mase tu Jusa hanye N22 yg boleh jage....so lepas 4 bulan aku jaga die, aku kene tukar....jaga bos M54....yg first tu bos aku indian lady, then yg second dan sekarang nie bos aku bangse singh.....tak penah rase jaga bos melayu.....maybe lepas ni kot...nasib PA ni kan selalu bertukar2 bos.....dan bukan setakat bertukar2 bos, tapi akan juga bertukar2 tempat....







**************






ikutkan dah 3 kali aku bertukar tempat.....yg first ni w/station aku ..... yg ni plak w/station ke dua...yg terbaru nie, aku diajak oleh bos aku tuk ikut die yg naik Jusa C.....mule2 aku tak mo, sebab tempat lame tu dah sebati ngan aku....lagipun nasib PA ni, satu jek.....ikut le bos ko kemane pun, tapi bile sampai saat die pencen....then tempat die diganti org baru, kalo org baru tu bawak PA die sendiri, ko akan di tendang kemane2 sesuka hati...silap2 kene duduk pool....wat keje photostat, bukak2 surat...uish, aku tak suke okey....elaun PA pun kene tarik balik....






***************






sebab tu aku tolak mase bos aku ajak gi ikut die, lagi pun aku pikir, kalo aku duduk tempat lame (jaga bos M54) kalo ade bos baru pun, die takkan bawak PA sebab gred 54 baru layak dpt PA kan....so takde laaa aku punye nasib cam bola kene tendang ke sane kemari... tapi disebabkan die dah beriya2 ajak, aku ikut gak la....tapi lepas ni kalo die naik Jusa B, kene tukar lagi, aku tak mo la ikut....makin tinggi tempat, makin tinggi laa peluang aku nak kene tendang2 kalo die pencen...he he he he.....lagi pun bos aku ni baik, senang kalo PA baru jaga die...bos aku ni kan, kalo korang nak imagine, korang imagine jek Amitabh Bachan...sebijik le camtu, bezanye die pakai serban singh jek....hihihihi






****************





setelah dipujuk2 aku pun berpindah le ke tempat baru.... dari tempat lame yg penuh ngan keriangan dan kehappeningan kawan2...aku bertukar kesini...tak jauh mane pun, dari tingkat 7 ke tingkat 9 yek pun....huhuhu...dlm 2 hari gak le nak memunggah barang....brg aku yg byk pun....ade laa dlm 5 kotak A4 paper....hihihihi....asalnye bilik baru ni PA mmg dari dulu takde, sebab bos dulu tak nak pakai PA....jadiknye mmg berkemas2 betullaa tempat PA nie....penuh habuk sebab nak dekat 2 tahun kosongkan......esoknye aku terus kene selsema ngan batuk...sebab dah byk abuk masuk idong kot....meh tgk w/station aku yg skrang...





*
*
*
*
*
*
*
V


masuk2 pintu bilik aku....



haa tu pintu bilik bos kesayangan...







bilik bos aku dari tempat duduk aku...nampak tak board tu.... aku dah beli cermin besar mase gi nilai 2 minggu lepas....aku turunkan board tu...nak gantikan ngan cermin tu....sabtu ni laa aku bawak dari umah.....nak bawak ari keje malas tu nak berangkut2....



dari arah lain plak....







ekceli ade dua ruang bilik ni, ruang depat tu w/station aku, yg kat belakang ni tempat
lepak2 ....peti besi, almari2 dokumen kat area sini lah...


nampak tak peti besi tu...berpeluh gak nak belajar codingnye nak bukak... bos lieya ni jaga projek2 so mmg byk laa dokumen2 rahsia....dah naik penuh dlm peti besi tu..kene request peti besi baru gamaknyer...



dlm lemari tu plak ade tea set.... biase laa, tugas PA kalo ade org2 besar dtg kene laa pi bancuh teh tapi so far tak penah lagi kene buat....huhuhu...jgn le....tak suke nak buat2 air nieh...






saje letak pic ni, sebab aku suke perhiasan nie...beli kat nilai 3 sajork....






tempat simpan stok bahan mencekik aku....dlm peti ais tu pun takde ape sangat...dok dlm aircond sejuk2 nie, tak de mood nak minum sejuk2...oh yea, nampak tak beg plastik besar tu, haa tu penuh ngan kain ela batik....ade akak opis ni jual...tumpang jap letak kat bilik aku....cantik2 woooo....batik latest plak tu...






ni pun kat area bilik belakang tuh





anak2 patung aku ...sume aku susun kat tepi tingkap nieh...dok la korang kat situ




pandangan dari tingkap....kul 5.30 sure dah jenguk sini, nak tgk jem ke tak nak kuar dari parcel E nieh...kalo jem balik lambat sikit...kalo tak jem, cepat2 angkat henbeg...balik!!





dari pandangan lain...



tapi dlm byk2 bende, yg paling aku suke kat area nie.....



nie pun...sebab ade pic family tersayang....



ntah sampai bile aku akan menetap di bilik nie.....sampai mase sure kene keluar jugak....gitu la nasib seorg PA......ngeh...ngeh...ngeh....


post signature








40 celoteh sahabat

Anonymous

sonok erk kejer pa ni... kalo gomen la.. heheheh... dulu masa kejer lama pun aku secretary... tp tensen la lieya.. kena deal ngan international punya org.. slalu kena speaking.. huhuhu.. plak tuh kat floor aku tuh aku ngan bos jer... mau sesak jap sbb xde org... tp skang ni dah ok... hahah... bila ko citer pasal kejer ko.. teringat aku ... cantik tempat ko.. suka...

November 17, 2009 at 1:39 PM

cantiknye opis ko lieya..teratur..kemas..npk ko jenis neat orgnyer...

November 17, 2009 at 1:53 PM

canteknyer.. kemas jer.. sedap mate memandang.. lapang gak tempat lieya tu kan..
sy pun keje gomen gak tp bkn PA la.. x la dpt tempat cantek cam lieya..huhu.. tahun lps dpt la tempat cantik tp bile dah Merge kementerian nie.. dah x bape cantik..tp bangunan jek cantik..hi3..

November 17, 2009 at 1:57 PM

bagus2 PA yANG BAGUS TEMPAT KERJA KEMAS..BAGUSSSSS2..

November 17, 2009 at 2:11 PM

wah..cantik bilik ko lieya..
kalu si dana tgk mesti nangis...
hehehe..
bersih je atas meja ko..
atas meja aku??bersepah..
dah tuan nyer pun malas nak kemas...hahahah

November 17, 2009 at 2:12 PM

jelesnyer beb nengok bilik ko...
aku PA gk tp bilik kecik ooooo.... jeles2....

heheheh.... ko tak penah dpt bos melayu ek? tk payah lah ... aku nyer bos yg skrg nih... blh bt aku gile...

November 17, 2009 at 2:16 PM

ampeh ko mi.. takde nangis nye aku nengok bilik lieya nih.... dh rezeki keje kt putrajaya kan....

hehehhhe... tp ok pe aku ada bilik mi... (ko takmo nangis ke mi....)

November 17, 2009 at 2:18 PM

bestlah lieya bilik tu..kemas jer..sangat shantek ok...

November 17, 2009 at 2:25 PM

cantiknye opis ko lieya... cantik... besar bilik ko

November 17, 2009 at 2:40 PM

...best ler..keje x yah kongsi2 meja & bilik ngan sesapa

tp tu ler... klu boss ada jem busy manjang....

November 17, 2009 at 3:25 PM

wah best nya tmpt ko lieya....cam nak tido je aku rasa...luas nau...siap ada area nak menyekik...hehehehe...
wah lieya camnie ko leh wat tag kat org nie....hahaha...ko wat Tag...aku seorang.....ha...dah lama kan aku tgk blogger x main tag-tag nie...heheheh

November 17, 2009 at 3:31 PM

lieya..kalo kerja kt ofis ko nih..mmg aku sentiasa ada mood kerja...hehe..cantik okeh..

November 17, 2009 at 3:40 PM

Penoh ngan bunge bilik kau lieya. kat tempat aku, daun pon kau tak jumpa! ekekekekeke...

November 17, 2009 at 3:41 PM

wah lieya, beso giler bilik kau. cantik plak tu berhias.. suka tengok, siap berpeti ais bagai.. memagn kelas la..

bilik akak kecik jer, tapi tu pun dah memadai.. betul la lieya, dalam banyak2 ruang,ruang ada gambar family la yang palign kita suka sekali kan.. tenung gambar anak2..

akak setuju dengan kata2 kau. kita ni PA, nasib tak selalu nya cerah, adakala untung dapat bilik besar, ada masa kena tendang sesuka hati.. pastu ada masa dapat bos baik , ada kala dapat bos cerewet pulak. nasib2 la kan

eh bos baru naik JUSA ek. dapat la kita sama2 merasa elaun RM150 tu kan...

November 17, 2009 at 4:24 PM

lieya...aku suker la entry ko yg nih.. weiii besnyer bilik ko...besar n cntik.. yer la mklum la furniture sumer baru2 lg kn.. besnyer ko dok situ...tenang jer kan.. tp tu la bak kata ko... kalo nsb x baik kena tendang ke sana ke mari... aku ni stakat ni lom kena tendang lg...sbb aku jg bos n54 je.. tukar bos jer tmpat x tukar..

November 17, 2009 at 4:52 PM

seronok ek lieya keje PA nih...kalu bos yg ngam ok lah kalu bos yg byk peel susah gak tuh

tp cantik opis lieya..kemas jer sedap mate memandang.. lapang gak tempat lieya tu kan..besar tmpt tuh

November 17, 2009 at 5:17 PM

PA contoh ni..sgt bagus okeh.kemas je bilik tu

November 17, 2009 at 5:29 PM

wah besttt bace entry kali nih!!!Sekali sekaler mamanyer interframe baru betul!! Besttnyer tempat keje nko lieyaaa.. kalau kat tempat Izan ni dah kira tahap bos jugak lerrr baru merasa cam tuhh.. dah la nak letak barang personal lebih2 pun tak blehh.. sket2 kena 5S.. semua kena kemassss hatta nak dapat tray satu letak atas meja pun kena pekak telinga baru dapattt.. hua hua huaa.. anywayy bestt aper keja lieyaa.. environment pun besttt yang penting minatttt tuhhh!
p/s: weii.. gelojoh no makan sampai nak tercekik!!! seb baik panjang umur lagi nko lieyaa... wakakkaka..! dia kater non-halal ekk.. alamakkk.. ! jeng jeng jenggggg

November 17, 2009 at 6:16 PM

wahhh.. lawonya kemas.. pa kena lawo.. ada pa kat tempat saya bergincu pun tak mau... itulah pa gomen... taknak melentik langsung...

November 17, 2009 at 9:43 PM
Anonymous

syok apa keje PA ni lieya..best jer akak tengok environment w/station awak tu..apa2 semoga awak terus success sebagai seorang PA yang berdedikasi ye

November 17, 2009 at 10:38 PM

re:hehehehheeh....aah kami seofis...
dia kerani aku Pa... dia dia sibuk2 ckp kt aku tak jeles ke tgk blik ko.. heheheh
aku ckp ok pe aku ada gk blik sorang2 hehehehe....

November 18, 2009 at 7:51 AM

pehhhh..

akak pon PA gak merangkap seksatari tapi idaklerr opis akak camko deknon..

ni kalo tido kat opis ni pon okeh gak ni lau majuk ngan joe..

he3..

November 18, 2009 at 8:48 AM

shunteknya opis hang lieya
banyak sudut angle yang menarik tu hah
ada lak freezer, bestnya. angan2 minum cendol nih

November 18, 2009 at 9:00 AM

slm selamat berkenalan..cantiknya work station akak..

November 18, 2009 at 9:18 AM

lieya, lawoooooo nya opis... suka tgk.. kalah opis sha.. tuannya lawo.. opis pon lawo la kan... ahaks..

November 18, 2009 at 9:44 AM

oh..ko junior den ni..ko grad itm shah alam ke? eh..masa lieya dh uitm ke?..dee ada nmpk gambar lieya ngan mamabatrice..si zanna itu..weh..weh..weh..tp workstation ko cantiklah..kemas2..

bos dee skrg..suma lelaki..so depa xmoh bunga2..dee bwk usul ni dlm meeting..terus kena reject..hahaha..
nasiblah kan..

dee walau berkhidmat ngan private..dlm 12 tahun dok kt company yg sama..tp keje ngan byk orglah gak..bertukar2 gak bos..tp keje ngan org politik ni best sketlah..dorang pandai amik ati staff..

skrg lain..dh kt tempat baru..ada cina..ada melayu tp suma profesional..so, biasa2 aje..x kaco sgtlah..buatlah apa ko nak buat..janji keje siap...cenggitu..

November 18, 2009 at 10:25 AM

best je tgk tempat Lieya..sume ade!Elaun pon byk

November 18, 2009 at 11:16 AM

bestnya bilik lieya..jelesnya..kemas jer...best yer keje gomen..sy ni entah bila ada rezeki keje gomen..apply tp xdpt pun..lieya ni mesti pengemas orgnya...

psst lieya samalah ngan sy masa nk masuk itm mmg cari kos yg math nya xperlu kredit tulah sy amik cos pengurusan maklumat...

November 18, 2009 at 11:47 AM

Hehe.....
Lieya,bagus gak sesekali wat entry ni eh.....
Ok la tu jadi PA....
Mmg kan ada masa bz mcm hapa,ada masa rileks sampai taktau nak buat apa....kan?
Dok sorg2 mmg privacy..tp kalu dok lama sngt msti nak kna bangun p ushar2 kawan kan....huhu!!
Reen mmg salu kna ganti tmpt 3 org PA kt sini kalo diorg cuti..hehe!!

November 18, 2009 at 1:45 PM

best nya blog lieya..uoh..keja gomen ke..best nya..please wish hepi besdei to 2 anak dara lieya tu..dh lama ina tak buka...ina dh jarang ber FP skang ni..dh berubah ke FB lak..

November 18, 2009 at 3:06 PM

kemas je nampak ofis lieya.......mest bos sayang lebih ini kalau PA rajin n sentiasa kemas!!!he.he.he

November 18, 2009 at 3:29 PM

kemas je ..opis lieya..
kalo kty ..kemas pun jadik tak kemas..byk sgt brg2 bos..udah kemas tmpt sendiri je..heheheheh ..

November 18, 2009 at 3:40 PM

re: alah lieya... asik ko je bt entry masak2.. hehe spagegti lah ns grg lah.. tibe2 tingin nk masukkan lak hehehe....
telur kuning tuh mmg feveret saja aku takmo kasi pecah heheheh....

November 18, 2009 at 4:10 PM

cantiknye opis k.lieya..tersusun jer yer...

November 18, 2009 at 9:09 PM

cantik opis lieya..baru lah semangat nak kerja kan..hehe

November 19, 2009 at 12:16 PM

mmg cun lah opis ko dik...se cun orgnya...kemas segala....skit pon tkde sepah...

November 19, 2009 at 12:39 PM

ahhh lieya..
aku kerani cabuk..
bilik aku besar..
tp kongsi lah..
siap ngan anak2 typist lagi aku kongsi..
hahahahha

November 19, 2009 at 3:34 PM

mcm ni la tugas2 seorang PA kn lieya...asyik melayan kerenah boss yg pelbagai tu je...lain boss, lain plk kerenahnya...heheh...

kt tempat akak, ada seorang je PA... kalo dia cuti bersalin ke, kami yg bkn PA ni la ganti gilir2 amik minit mesyuarat...cantik opis lieya ni, kemas je..kalo mcm ni, mmg sentiasa semangat je la nk bekerja...

November 20, 2009 at 12:26 AM

Erm.. bilolah aku nak bukak opis sendiri ni... bulih pakso Dak Ayu jadi PA...

November 20, 2009 at 12:55 AM

rajinnye la ko ngapload gamba ye.. kekekeke.. weh, skang musim beli adiah krismas nie.. bole la ko beli adiah anak2.. syok woo.. murah pun murah jugak.. time nie la pun aku selalu beli adiah banyak2 untuk birthday present anak kawan2 untuk tahun depan.. kekekeke...

November 20, 2009 at 9:33 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy