Thursday, March 15, 2012

pekene ayam kampung yg masih dara....auw!!

arini ngijinkan lieyalatif jadi pengacara JJCM plak yeak....kejadian belaku ari selasa ari tu (kelmarin laaaa) ....en laki laa dok gtalk2 ajak ngedate...kebetulan en laki MC sakit mate ari tu so dlm pukul 1 die dtg amik aku kat opis....lagipun time cuti sekolah gini le leh ngedate..lepas ni dah start sekolah balik, kene laa balik kepada rutin asal time lunch hour pi amik miamiot tuh, xde dah can nak ngedate time lunch hour pasni....kemane kami ngedate......yok tgk!



*
*
*
*
*
*
*
*
V


kami pi pekena ayam kampung kat puchong nun....restoren tuan faridah....ekceli aku kureng suke gi yg kat sini, aku suke gi kat bangi nun....cawangan die jugak laa yg baru sbb kedai tu cantik sikit hihihi...kat bangi tu namenye restoren hassan kot...tak ingat le tapi restorennye yg berkayu jati tuu....area sup urat ketin tuh.....




ni pinggan aku.....petai rebus ade tu...ape lagi saukkk leee....lauk tak sedap pun jadi sedap bile ade  petai rebus ni heheehehe...aku sorang jek mkn petai, laki aku tak makan...uishhh rugi!

 



selalu kiteorg amik gulai kawah, sayur sejenis ngan ayam kampung goreng 4 ketul....tapi kali ni pergi amik lauk lain....laki aku nak cube patin tempoyak .....

 



air biase amik air kelape jek..segarnye lahai tekak bile dpt sedut air kelapa sejut2 nie.....

 


ni le menu santapan kami....ayam tu die buat sempoi jek, sebab aku nampak die cume rendam ngan air garam then goreng.....tapi pelik tang mane dtg sedapnye tu....agaknye sebab ayam kampung yg masih dara kot...isi pun lembut jek, lemak pun takde....tu yg sedap tu....sedap meratah! 

 



bismilallahirahmanirahim.......ngap...ngap ....ngap....

 



 mmg kelauutt diet aku....4 ketul aku bedal...sampai bertambah2 tp takpe sbb ayamnye kecik2 (alasan sedapkan hati)....huhuhuh






makan tak pandang kiri kanan dah.....pada aku ayam die jek la sedap...lauk2 lain biase2 jek pada aku....
 




amik ko!! licin hah!...bagusss tak membazirrrrrr hihihi seb baik kat kedai, kalo kat umah dah licin aku kunyah2 tulang tu jadi serpih2...kucing tgk pun nangis meraung laa sebab takde ape dah nak mkn hahaahahahah

 


mase ni en laki tgh bayar tu yg sempat snap kat kaunter tu ekekeekekek.....

 



nanti kalo aku gi yg kat bangi tu plak aku amik gambar yeak.....tapi yg best, ramai camne pun tetap servis tiptop...semua laju...i loikeeee!!

 

okey laa dah abis promote dah....jom sambung buat keje balik.....huhuhu





** akhirnye.....piyed aku kuar jugak....dayyan 11 bulan baru bendera jepun turun he he he....lepas ni kene extra careful le gamaknyer.....






 

27 celoteh sahabat

aku terliur tang petai rebus ko tu lieya..aku setuju, klu ada petai, lauk x sedap pun jadi sedap..ahahaha

March 15, 2012 at 9:44 AM

lieyaaaaaaaaaa
memek wajah mu yg syok makan tuuu aje dah membuatkan akak lapooor dikk ! huhuhu
siksaaaaaaaaaa akak pagi2 nie
nampak ayam tuu sungguh2 dara !!! ...;)

March 15, 2012 at 9:52 AM

sekali sekala ngedate dgn hubby bess gakkan..terasa seperti masa cintan cintun ...bessnyer tengok ayam & sutun tu...harus terai ni!!!

March 15, 2012 at 10:02 AM

sedapnye akak tgk peha ayam kampung tu lieya.. nasiblah sekarang ayam-ayam ni tak lalu nak masuk tekak... zaman meratah ikan je.. hehehe..

March 15, 2012 at 10:03 AM

aduhla mmg ko ptt jd hos baru jjcm nih, baru berselera aku nengok...
nengok ko bernafsu melayan ayam 4ketul tu mmg terbaik heheheh...
tp mmg tecik2 lah kan, tak keras cam ayam kg yg kt kg tu heheheh...

March 15, 2012 at 10:04 AM

aduii...ini blog ke-4 yg lia terjah pagi2 dok tayang makanan sedap2...yg x bestnya semua area KL/s'gor...wawawaaa..jauhnya nak pi...sob..sob..sob.....

wahh..petai mmg membuka selera..lia pun suka petai,x kira lah fresh ke rebus ke jeruk ker..semuanya I bedal jerk...ahahahaaa...


ehhh..lamanya lieya baru period??? tp klu xde apa2 ok lah tu kan...klu ada 'apa2' dah nak tunggu due jer tu...heheheeee

March 15, 2012 at 10:19 AM

pergh ko nih...aku dh la xdek kje...ko bleh plak kuokn n3 JJCM ko mkn ayam kampong ek...sje jela tu...huwaaaaaaaa...eh petai rebus ek...x pnh mkn...petai bese aku mkn la...sdap rangup2...en.somi aku pong x shuke...rugi...hahahahhahahah...lamenyer 11 bln tnggu ek.....aku dl 6 bln tnggu...tu pong dh riso2...ahahhahahahha

March 15, 2012 at 10:42 AM

alasan nk mkn lebih ckp la ayam tu kurus kan..hehehe..

klu date bedua gitu nk mkn aman skit la kan..tp msti tingat anak2 gak

pstt..camne progress pkai product baru? story la skit..

March 15, 2012 at 10:43 AM

akakpun biasa makan kat sini... memang ramai betoiler orang yerk tapi servis tetap mantop... adik beradik yerk kedai tuan faridah ngan hassantu yerk...
tapi memang dua2pun pujaan hatiku...

March 15, 2012 at 10:47 AM

alahai ko ni kan lieya menggoda akak tau... dah ler tgh2 napsu makan memuncak ni...ingat nak mkn jer...br ingat hubby akak cakap kat tempat akak ni pun ada ayam goreng kampung mcm tu...katanya boleh tahan sedapnya... mcm nk kena cari jugak ler...klu tak trmimpi2 akak dubuatnya...hehe:)

akak selalu ngedate time hubby cuti jer...siankannnn..:)

March 15, 2012 at 10:52 AM

tu dia...licin pinggan tinggal tulang hhhaaaa...sedapnya petai tp kita suka mentah..nikmatnya makan ngan sambal belacan atau tempoyak :D

mmg betul lieya time cuti sekolah baru boleh nk spend masa ngan asben, kalo tak sibukkn sekolah anak2 :D

psssttt...saya pun 11 bulan baru piyed dtg :)..mmg kena protect sendiri hhhhaaaa

March 15, 2012 at 11:01 AM

@Neeza.Areef

neeza, aku baru 2 hari pakai...so skrang dah mule menggelupas...nanti aku buat entry khas hihihi....

March 15, 2012 at 11:15 AM

kat situ yg sedap pun cuma ayam goreng je la kot.. yg lain2 lauk dia ade rasa manis2 skit.. maybe sebab kelate kot... ayam nye plak kecik cinonet je dah mcm anak ayam... hahahahah...
klu hr biasa mkn kat situ, org kurang skit sebab tmpt dia kat corner tp mcm tersorok skit kan...
klu dtg sabtu ahad, beratur nak amik lauk bagai... hahahahhaah.. siap org dok tunggu sebelah table... hiks...

March 15, 2012 at 11:18 AM

aumm ..sedapnyer... kt y tgk meleleh..
wowww... time mkn pon still cantik menawan :-)

March 15, 2012 at 11:46 AM

cedapnyer tgk peha ayam tue...garing yer kak...sedapnyer.....biler lah nak turun kl nie...hehehe

March 15, 2012 at 12:23 PM

ena dr pagi tak masuh mende apa pun lgik tau... tgk n3 ni.. seyes mau nangis nak makan... nak nak petai rebus tu.. adeihhhh.. ena pun penggemar petai rebus tau.. sama huby tak makan.. rugi kan..

March 15, 2012 at 12:45 PM

sedapnyer..... tergoda tengok menu2 tu... mabeles

March 15, 2012 at 12:46 PM

mak aiii...tinggal tulang ...nampak sangat kesedapan ayam tu...huhuhuhu.......

March 15, 2012 at 12:51 PM

sedap ayam tu...wanie penah jugak makan kat situ

March 15, 2012 at 1:29 PM

mmg terkecur2 i tgk lauk pauk u nie sis...
i lum pernah rasa ayam dara lagi sis...
lain sgt ker rasanya...
ermmm shud try lah nanti...

* sis u look sgt2 gorjes....suka i tgk!

March 15, 2012 at 2:36 PM

sedap pulak aku tgok ayam tu..trliur..

March 15, 2012 at 3:01 PM

piyed dah keluar kena extra careful : ) bahaya. sedapnnya lieya ayam dara tu , akak pun tak pernah makan lagi, kalau dah dinamakan dara mesti sedap.lagilah makan ngan petai rebus, cam petai jeruk je. sedap.

March 15, 2012 at 3:42 PM

lamanya tak makan ikan patin....

March 15, 2012 at 4:17 PM

psittttt!!!! confirm ke ayam tu masih dara?????...ha.ha.ha.....

amboi2 sakit mata smpt kluar dating ye.....sedapnya sotong + petai rebus tu.....ttp awas bila masuk toilet....

March 15, 2012 at 6:37 PM

ingatkan check ayam tu dara ke idak camana la tadi..hehe

ahkak tk pandai mkn petai rebus ko...mkn petai dh masak sambal udang tu boleh la

patin masak tempoyak tu feveret I..

March 16, 2012 at 12:45 AM

Nampak mengancam la ayam kampung tu, walaupun cuma sekadar digoreng aje..Petai rebus tu memang kaw laaa..

March 16, 2012 at 7:45 AM

pernah mkn kat sini..mmg sedap restoran ni....tp dah lama xmkn sbb jauh kan...sekali skala dating mmg best kan

March 19, 2012 at 1:03 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy