Wednesday, November 26, 2008

Kisah Aku (Mirza)

Seperti yg dijanjikan....setelah bertangguh berape lame (cewah cam le lame nooo) ini laaa entry khas kisah lieya pregnant kan mirza....saje lieya pilih tarikh ari ni sebab ari jugak laa (26.11.2006) genap mirza berusia 2 tahun...SELAMAT HARI JADI SAYANG......

Kisah mirza ni tragis sikit...begini mulanya....lepas mia berusia 6 bulan...die terus tak mo BF....dah bagi fully botol....selalunye bile dah stop BF...period akan keluar....tapi dlm kes lieya tak period2 langsung....risau gak tapi tak le pikir sangat sebab mungkin pengaruh hormon.....dlm pd tu lieya diet...tapi sume dok tegur...'lieya, ko ni diet2...tapi perut buncit gak'....tapi lieya mmg tak pikir yg lieya akan pregnant balik...sebab mmg dah bajet lagi 2 tahun...yele 'susah'nye jage damia dulu membuatkan pikir 2-3 kali gak nak pregnant dlm mase terdekat....lagi pun lieya dah test pakai pregnancy test tu dah berbatang2 ...beli yg mahal...beli yg murah...tetap naik 1 line jugak...so mmg dah konpem le tak pregnant time tu.....



Hubby dah bising2 ajak checkup...die risau sebab tak period2....pergi klinik putrajaya sebab nak checkup damia pastu lieya pun checkup same....doktor tak uji pakai pregnant test...tapi die terus scan jek.....MAK OIII!!!!!! scan2...doktor kate 'u pregnant lah....nampak cam dah 4 bulan tp ni i estimate jek sebab u tak penah period' ...ya Allah...terkejutnye lieya....siap ckp ngan doktor 'eh betul ke doktor, ntah2 image org sebelum saye kot tadi'.....ceh, aku plak ajar doktor.....hu hu hu.....


Lagi satu khabar aku terima ...doktor sahkan aku plasenta previa stage 2 mase tu....so die suh aku rilexs byk2...supaye uri aku boleh naik balik....dlm kete balik dari klinik....masing2 senyap...aku tak percaye dan tak percaye.....laki aku plak sengih jek....suke le tu.....aku bukannye ape, risau sebab mase tu aku diet2 tapi tak amik ubat laaaa (thanks god aku tak mkn ape2 ubat diet), aku gi aerobik....terlompat sane terlompat sini...petang tu jugak kami gi klinik swasta...nak check lagi sekali....doktor konpomkan lagi sekali....aku minta detail scan sebab takut kalo ade2 ape pade baby aku...sebab dah 4 bulan tuuu, aku plak tak buat ape2 persedian...asid folik baru nak makan sedangkan kandungan dah 4 bulan.....doktor kate semua okey.....


Mule2 aku tak leh terima berita ni....hepi pun tidak....sedih pun tidak....infom kat mak aku semua....semua kate tu rezeki....at last aku terima berita ni ngan rela hati.....tapi yg ni lain sikit...aku mabuk2 teruk gak...tapi tu le aku mabuk seminggu jek....siap masuk spital semualaaa...sian mia mase tu dah le kecik lagi...hangkut le jugak....mia pun dah start ngade2 bile dah tau nak jadi kak long...nak berdukung jek ngan lieya....tapi mmg lieya tak leh dokong die ...sebab lieya ade plasenta privea....tapi syukur masuk kandungan 6 bulan ...dah normal balik...uri dah kembali ke tempat yg sepatutnyer....


Yg kat bawah ni pic mase pregnant 6 bulan ....kat air terjun gunung berlumut johor, pergi bukan nak mandi2 pun tapi just nak cari batu sungai buat tungku mase pantang nanti...lieya mmg tak suke tungku besi....



yg ni dah masuk 7 bulan....kali pregnant mmg lieya pemakan....minum plak asek2 nak cendol...ari2 cendol....sampaikan gi checkup paras gule lieya tinggi...berape kali kene puase n buat ujian gula tu....tetap tinggi gak gule tu....sia2 pantang gule 2-3 ari sebelum checkup.....time checkup bacaan gula lieya tetap tinggi.....



Akhirnye doktor buat keputusan....lieya kene bersalin 26.11.08....tak leh lewat dari tarikh tu......alahai..bab2 indius ni laa buat aku risau.....semua dok cakap indius tu sakit sebab ala2 kene pakse bersalin.....mase pregnant mija jugak laa lieya tak dpt tau ape jantina baby...scan byk kali tapi tetap tak nampak 'tut' die....lieya mmg doa betul biar leeee yg keluar nanti 'sosej'...takmo le 'karipap'....nak sepasang he he hehe...berangan sungguh....pergi mane2 org dok teka bile tgk perut sume kat boy....berbunge2 jek hati....


Mase pregnantkan mija ni jugak laaaa...lieya selalu rase 'panas' dan selalu kene simpul biawak kat kaki.....sakit gile....ari2 kene urut...minyak panas mmg standby jek dlm beg.....time tdo plak.....satu kipas mengadap muke (tak pusing2 tau), satu kipas kat kaki....kipas syiling lagi.....bayangkan....gile kipas betul aku....


Haaa yg ni...mase nak kene indius....puas pujuk doktor nak datang hospital bile dah rase sakit....tapi seboleh2 jugak doktor tak kasi....last2 25.11.08 tu lepas gi anta mia kat melaka....lieya masuk hospital putrajaya, pagi2 dah sampai kat spital....boringnye ...dah le tak leh hubby temankan time mlm...mlm2 tdo berselubung ngan selimut sebab takut....tu pun dpt sebilik 2 orang...mlm pertama takde sape kat kat katil sebelah....kecut perut tdo sorang2....


Lepas buat scan ....doktor tgk baby dah sedia tuk dilahirkan....subuh2 26.11.06 terus doktor masuk ubat, ya Allah sakitnyeeee....kemain doktor tu seluk2..die kate nak masukkan ubat kat area kepale baby...pastu nurse pesan rajin2 berjalan...biar bukaan terbukak cepat.....mmg aku berjalan...aku berjalan gi katil terus tdo he he he he...tghari dlm pukul 1 check balik...tak bukak jugak...baru 2cm....pastu doktor masuk lagi ubat......aduhai tensen aku time tu....pukul 2ptg doktor check lagi....dah terbukak 3cm....terus doktor pecah air ketuban aku......abis basah bilik prosedur ngan air ketuban aku.....terus masuk ubat berak.....aku masuk bilik ....n tukar baju bersih.....amik beg baby....terus ditolak gi labor room....time tu juga nurse pesan bawak baby oil sekali.....laaaaa, tak tau pun...kelam kabut laki aku gi beli....rupenye baby oil ni die gune tuk jadi pelincir mase meneran nanti n buat mandi baby.....first day, nurse tak gune air sebab takut baby sejuk n ilang kelembapan.....



Sakit mase ni dah datang 5 minit sekali.....time mija ni aku kembar darah....mmg sakit....tak tertahan betul, siap nangis2 lagi....air selusuh dah bukan setakat buat minum...buat mandi dah....satu kepale dah basah ngan air selusuh....gas etonoks yg lieya sedut pun tak rase ape dah......nurse seluk2 kate dah bukak 6 cm...so die kate lagi 4 jam baru bersalin...die estimate 1 jam 1 cm...terus die blah gi tgk patient lain.....eh hellloooo!!! aku ni cepat tau bukaknyer.....tak sampai 10 minit lepas nurse tu blah....lieya dah rase gesaan nak teran.....terus hubby jerit panggil nurse....datang le lenggang2 kangkong die....die selak jek kain ...terus menjerit panggil kawan2 die yg lain.....'cepat2....ade baby nak keluar'.....bermula laa adengan suruh teran, tapi lieya tak teran dulu sebab nak tgu die gunting (episotomi) tapi nurse kate anak ke 2 mmg dieorg tak buat episotomi...(gile, seriau aku dengar, rabak jugak le ni karang) ..... nak dekat 10kali jugak teran tapi tak keluar2, mmg lieya tak reti betul nak teran.....last2 nurse ckp....sian baby awak kang lemas...cepat teran lagi....terus dtg azam nak meneran .....pushhhhhhhhhhhh....keluar le mija......terus tanye nurse...baby ape...nurse kate 'bungela awak'.....alahai...ingat boy....tapi syukur sebab dpt anak yg sempurna dan sihat....terkejut tgk mija mase baru lahir...penuh selaput satu badan.....lepas bersih2 kan mija...terus die letak mija atas badan lieya....pandai lak tu cari nenen disebabkan keluarkan budak 2.9kg ni laa yg tanpa episotomi....lieya kene jahit byk gile....sori cakap...sampai ke lubang dub*r kene jahir....gile sakit tau...nangis2 mase pantang bile nak yak2....tak tau le nape boleh koyak besar sangat...bukanye lieya angkat bont*t pun mase meneran tu.....berkilo2 gak le lieya kene makan ikan haruan mase pantang....syukur, cpt kering jahitnyer
baru pas bersalin ...lapo2...spital kasi makan lauk telur rebuh masak asam.....putus selera aku tau....
Malam kat wad pun....nurse semua pelik sebab mostly bilik lain sekejap2 bunyi loceng panggil nurse minta tolong baby nangis....bilik lieya jek yg tak....sampai kak sebelah pun kate....baiknye baby awak....tak nangis2 pun...mungkin sebab ni dah anak ke2 so pengalaman tu dah ade....mostly bilik lain anak first...tu yg tak reti handle baby lagi.....


Kawan2 yg datang melawat....penuh bilik aku tu....


Kalo kat hospital kerajaan boleh simpan tag ni...mase kat swasta dulu dieorg amik...tapi tu laaa...nyesal...lieya lupe nak mintak utk simpan buat kenangan....



Mmg senang jage mija...tak menangis n meragam...jarang sakit...betul laa org2 tue penah ckp....bende yg kite tak nak tu laa yg akan menyenangkan kite....lahir mija, datang le rezeki lieya dpt jawatan tetap dlm kerajaan....alhamdulillah... mase mia dulu....pregnant baru 6 bulan...name dah ready...tang mija ni lagi sehari dah due date nak register surat beranak pun tak ade name lagi....yelaa, lieya ready name boy jek, sekali kuar girl plak......pusing punye pusing name....terus letak NUR MIRZA IRDINA....ikut kan name mirza tu lieya nak letak kat baby boy....gune pakai jek laaaaaa.....he hehe he

Mcm lieya ckp tadi....senang nak jage mija.....hangkut le gi majlis ape pun....berpanas2 kat kenduri kawin pun...die baik ...tak meragam.....




sejak kecik lagi dah kene buli2 manje ngan kakak....ade disuapnye mija kopok ni......
kalo mia rapat ngan papa....mija plak mmg rapat ngan lieya.....berkepit ajek...sebelum tdo mmg wajib park bawah ketiak lieya ....he he he



nie mija genap setahun......nie mija sekrang...dah genap 2 tahun pada ari ni....selamat hari lahir sayang....
mama n papa doakan semoga berjaya dunia dan akhirat.....

sekian sahaja pengkisahan mirza

42 celoteh sahabat

lieya ko pun mcm aku.masa ngandungkan erin sume cakap nie mesti boy...p scan pun kata boy..hepy jer aku nie..kuar gurl..xpela rezeki kita lieya.nnt cube lagi okeh

November 26, 2008 at 10:59 AM

Kali ke 2 merasa sakit ye lieya? yelah, lain anak lain pesen kan? wei, aku tengok dah macam kembar lak. Macam aku ngan adik aku le (iena). bulan 11 1977 aku lahir, bulan 12 1978 iena lak lahir. baju kitaorg sume sama. dari atas pala smp ke kaki sume sama..kalu tak, mau gaduh..muahahahahaha..

November 26, 2008 at 11:16 AM

akupun dulu dok wad yg 2 kati tu lieya...org lain dah bertukar ganti...aku 2 mlm dok kat wad...bersalin hari selasa...khamis baru keluar wad...tp best nurse layan jerk apa yg aku nak....yg x best tu menu dorang aku mmg x selera langsung nak mkn makanan hospital..mak aku bawa makanan yg dia masak dr umah.....tag tu pun aku simpan sampai sekrang....kenangan wooo....insyallah tahun 2010 aku nak pregnat semula.....nak gegirl lor plak!!!!!happy besday to mija....semoga menjadi ank yg soleh!!!!!

November 26, 2008 at 11:18 AM

itu la kan..org kt.. klu anak 1st susah..anak 2nd insya-allah senang nak jg..harap2 aku cam ko.. ewaaaahhhh

tp tul kan.. sakit la kena paksa beranak ni..aduihhh aku x leh lupa sakitnya... gas tu x membantu pun... dr cucuk ubat tido.. x jalan ... sakitnya.. adoi..adoi..

hepi besday mija.. syg mama n papa tau.. sian mama awak sakit nak kuarkan awak... :)

November 26, 2008 at 11:20 AM

uik..cam seriau plak baca kisah lieya ni..
psttt: bdau usben lieya sama ngan bday best pren kak wa la..thn dia pun sama..kak wa ni baya usben lieya...mihahahahahha..
mmr kebetulan la lieya..usben n lieya bln 8..anak2 plak bln 11...

November 26, 2008 at 11:31 AM

adey...aku nk banak ni lieya oi..ko menyeramkan aku atau!!~...wakakaka
tapi tu lah..ternilai sebenarnya kan!!~~

mase ikmal dulu kuar darah dulu..becinta bukaan nk sampai 5cm 12 jam baru buka 6 cm..huwaaaaa aku dah mcm nk koma waktu tuh..naisb baik masa banak 2 kali push..kuar!!~

kali ni mcm mane la...adoyai..seriaunye aku...

November 26, 2008 at 11:34 AM

lieya masa preggy tak gemuk mana pun..
alahai comeynya anak sapa tuh

November 26, 2008 at 11:35 AM
Anonymous

lieya, part yg ko ckp kt doc ...gambar scan ni org sebelum saya tu yg sgt kelakor..adeih la.
Alhadmulillah la Lieya, da ada 2 org anak. Ada org lain kawen bertahun2 sorang pun x dpt lagi..
Happy Birthday Mija cayangg..mama sayangkan Mija tau sebab tu dia bagi Mija parking kt ketiak dia malam2...special tau tu..
p/s- parking bwh ketiak tu pun perangai anakku bila nk tido malam..syok lak dia dok bawah ketiak kita panas2 tu..hihihi

November 26, 2008 at 11:43 AM

weh dik.ko sama kes ngn akk beb..akk masa pegnen si danial tu..dh 4 bulan bru tau ada..peyed mmg lah x dtg.akk time 1st mun peyes lambat tu akk dh g klinik..ingat lagi kat kelana jaya nun..reult nye hampeh..then dia bg ubat tuk peyed..aku dok lah makan kan..

2nd mun x peyed gak..g balik klinik tu..still result nye x peyed..so idaklah aku ni heran sgt kan..kot2 hormon x betu..dlm pada tu ubat tu still akk countinue..mcm ko gak lah..aku pun time misi berdiet bagai coz tgk badan cam dh naik..tp tu lah mabuk pun idak kan..

spi lah ke 4th mun tu dik..bila dok bersantai tgk tv..walawehhh..akk tetiba rasa kat peyut tu mcm ada benda bergerak..1st time rasa..akk diam jer..ingatkan angin..then 2nd,3rd time..aku dh cuak beb..siap suruh hubby perhatikan perut akk..perghh terkejut gilos dia tgk.pehtu dan2 tu dia ajak g klinik tu balik..then doc wat UPT ada line 2..akk time tu dh hangin lah kan kat doc..dh lah ko bg aku mkn ubat bagai..akk sound lah..then blh doc tu sound akk balik..asal u x dtg awal tuk check up..mengongg..akk ckp..u can check my previous record..i came here twice..n d result are negative..but if happen anything going wrong wif my baby because of ur presciption..just wait n see...

hahaha..pucat beb doctor tu..yg hubby akk plak tu dik..dia ckap klo g check doc lagi still x pegnen..kita g jumpa bomoh..wakakakakaka..dia dh dok pikir aku kena buatan org..

ha lah..mmg kena buatan org lah..tu yg tuk 9 bulan akn jadi org lagi..

btw..sekrg ni ko planning lah dik ek?if not mau jd ala2 beyond expectation again oo..tp ank2 yg gap dekat2 ni cute lah dik..ala2 kembar..nak2 tu muka pun dh ala2 samaa gitu..sonok per..yerlah cuma time bb tu payahlah kan..mau pening kepala bersengkang mata semua tu..but once they growing up.u will see them like an angel..


uikss pjg tu aku komen..layanzzzzz..

November 26, 2008 at 11:54 AM

ooo gini rupa kisah mirza nie.....mmg tak sangka ek lieya pregnant masa tu...tak per lah lieya...itu rezeki namanya...skang mija dah pun besar kan.....
anyway, happy birthday to mija....dengar ckp mama tau mija...cian mama awak.....susah payah bersalinkan awak tau :-)

November 26, 2008 at 12:10 PM

dah 4 bulan baru tau ye lieya...sib baik xde apa2 masa lieya senam2 tu kan..patut ar bini si mazin dlm sehati berdansa tu ok je lambung2 tu kan..huhuhuuu

tp seram gak dengar cita spital gomen x potong kita punya tuh masa anak ke2...aduh rasa sakit sampai sini lieya..hehehee

tp xper ar..dah rezeki kan..mija pon dah besar panjang skg ni..makin bijak lak tuh..to mija,hepi besday sayang...

November 26, 2008 at 12:23 PM

happy belated birthday to mirza..
apa maksud mirza?
adik beradik yang jarak tak jauh tu best laa...macam kembar...contohnya mia dan mija laa...cute...
saya pun masa scan doktor cakap laki...siap tunjuk 3 dot(bird bird)...tapi my six sense (cewah)cakap baby girl sebab 2 kali mimpi saya dapat bb girl...llagi 2 minggu nak bersalin scan 3d kat PPUM memang sah bb girl...happy...

November 26, 2008 at 12:28 PM
Anonymous

Tulah x sangka dapat anak lagi lepas dapat mia. Rezeki ari tuhan kan. Kesian tgk orang rumah masa nak kuar mija. Insaf rasanya dan kagum dgn semangat seorang ibu dan isteri yang bernama Nor Liayana.

November 26, 2008 at 12:29 PM

arghhh.. ngeri tul aku baca citer ko nih yg part ko nk brsalin tu.. leh lak x wat episotomi.. rabak ler ko yer.. aduih aku terasa2 kesakitannya weh.. ngeri beb..ngeri.. takutnya nk beranak kan.. aku xde experience brsalin normal so x tau camne nk teran tu sumer... tp wpon aku ceasar.. mak kena thn skt 12 jam dlu baru dorang nk operate perut aku nih.. rasa mcm nk mati jer masa tu kan.. hishh..aku kalo citer psl beranak ni kan..mmg ler aku tkt.. aku postpone jer la dlu bab nk bg adik kt echa nih...heheheh

November 26, 2008 at 12:31 PM

dah bulan baru tau ye..rezeki..sekarang dah dapat 2 anak yg comel sgt...senang ye nak jaga mija kecik..tak byk ragam..

sama cam wanie...wanie pun induce..wanie pun kena diabetis masa mengandung irfan...wanie kena induce sebab baby dah kurang gerak, air ketumban dah kurang...tapi induce yg masuk air tu...

wanie pun tak kena epi..sebabnye..irfan ni tak menyempat nak keluar...dr tak sempat sampai dia dah keluar dulu..nurse je yg sambut..tu yg gynae ingat wanie sampai sekarang..budak yg tak sempat2 nak keluar tgk dunia...hehehe

November 26, 2008 at 12:34 PM

adoi lieya...seriau bc kisah mirza nie...yelah, org tua2 kata...kalu pregnant kembar darah..mmg sakit...biar kembar air...kurang sikit sakitnyer...

hik hik...mirza nie kes terlajak ler nie...xpe rezeki allah nak bagi.....

tulah pasal....sebab ko asyik ingat time tu ko ngandungkan boy...tu agaknyer masa kecik2 mirza nie rupa ada mcm boy sikitkan.....tp mirza muka dari kecik tak bw beza ngan sekarang kan lieya....

November 26, 2008 at 12:38 PM

lieya ..boley jugak ek cenggitu . Tak period ley preggy ...nih wisau neh ...kang tetiba melekat kang ...

moon si suffiya dah nak masuk 8 bln tapi lom period agi nih . Dah la ari tew " terbabas " wisau laks . Ingat kan kalau tak period takkan preggy , tuhan punya kuasa kan ...jeng jeng jeng jeng

dah la duk fenin fenin loya loya nih ...mebbi gastrik kots . Nyedapkan ati neh

November 26, 2008 at 12:43 PM

lieya, aku yg seriau bc part2 nk episotomi tu.

oooo derang guna baby oil ek? ni 1st time aku dgr.

aku punggg koyang sampai d*b*r. padahal doc episotomi tau. doc tu kata coz derang kena guna forceps tu yg koyak byk...
seksa kan? duduk x leh tegak. sengetttt je. hu hu hu

weihhh, tag tu aku leh simpan gak. altho aku bersalin kat swasta. hg pi balik mahkota medical tu mintak. biasa nihhh.... x kasi tag tu kat hg. dh le 1st time dulu.

camna pun alhamdulillah kan, mcm yg ko ckp, yg kita x mau sgt tu la yg baik & senang nk jaga...

November 26, 2008 at 12:43 PM

epi besday juga utk mija yerk semoga mija jadi anak yg soleh dunia dan akhirat..aminnnn.....

wah lieya best aku baca cito ko nie....

adehh terkenang2 masa bersalin aisy pon induce ubat camtu... adoii lepas jer masuk ubat 5 minit terus menggelupur sakit.... dahlah nak berak2...rasa nak merangkak ke jamban tu... tapi alhamdulillah bersalin sikecik tu cepat... masuk ubat kol 9 pagi..kol 12 dia dah terkuar.. hehheehhe

November 26, 2008 at 12:55 PM

alahai..... kisah ko dan aku seakan-akan sama tapi yang tak samanya kandungan akak gugur......
sakit kan lieya kena indius tu.. oooo tobat akak nak beranak lagi... sakit oooo tapi akak masa beranak kan haziq pun dah kembar darah.. tapi yang indius tu lagi sakit .. tapi tu laa sekarang nie tetiba rasa cam nak lagi sorang.. umur dah meningkat beb.. hehehee

November 26, 2008 at 12:58 PM

ala lieya bagusnya ko ble elok plasenta previa tu ek..biasnya kes cmtu ssh tau nak naik smele..rezeki ko kan...eii seramnya aku ko koyak byk..napa la doc tu bang*** tak wat episotomi eks..nasib both of u selmat..& tak bleeding byk sgt..aku masa doc tgh jahit dulu kan..siap ble tanya g "doc saya koyak banyak tak???" siap ble soh hubby diri sebelah doc g..tp hubby ku itu penakut sket tgk darah..keh..keh..

aku pun xtau aku tgh preggy kan balqis..dh nak masuk 3 bulan br tau..

November 26, 2008 at 1:58 PM

oh lieya...ngeri dgr pengalaman bersalin kan Mija. Tp mmg betul second baby mmg dia tak buat episotomy.Kita pun gitu. Koyak mmg lebih byk dr yang 1st. Tp alhamdullilah 2nd baby ikka sakit tak lama cuma dua jam jer..tp nak teran kan dia..perghhhh sampai 4 kali push!! Trisyia dulu sekali push tp sakit 4 jam. Anyway!!! Happy 2nd Birthday tu Mija!!!. Lepas nie jgn tutup produksi k.kita sama-sama kena dpt kan baby boy...:)

November 26, 2008 at 2:46 PM

Happy Besday Mija.. semoga jadi anak yang soleh dan bijak pandai..

suka tengok gambar yang 1st tu... sungguh la pandai anak dara bermekap.. diam jer bila mama dia mekapkan.. kecik2 dah pakai mekap hehehe

lieya baca citer lieya ni ngeri la, ooo anak kedua tak potong episotomi ek.. eiiii takutnya koyak banyak... kena jahit hidup2 ek.. adui hai...

tak pela lieya, ada hikmah dapat girl no. 2, ada la mia tu kawan.. lepas ni kalau ada rezeki moga2 dapat la bby boy seperti yagn di idamkan..

akak seronok baca kisah ni.. terasa2 nak buat jugak la.. aci tak tiru entry lieya ni. heheh

November 26, 2008 at 10:31 PM
Anonymous

k'sue baca story lieya ni alahaiiiii....bab2 kene induce ni ngerikan yelah akak bersalinkan madihah pun megalami pengalaman kene induce ni maklumlak tekanan darah akak yang x stabil sekejap rendah sekejap tinggi....x penah nyr normal nak x nak pakar GH suruh akak induce tp masa tu akak minta balik seremban yelah nak bersalin dekat dengan mak. tp lieya ok lagi k'sue 3 hari masuk ubat x sakit2 last2 doktor nak operate tp keesokan hari nak operate tu dah buka 3 cm so x jd operate boleh normal.tp kan lieya sekurang2 nyer tuhan tu bg pengalaman yang berharga tu kat lieya n mija tgklah baik jer kan x meragam.....lepas ni boleh baby boy plk....

November 27, 2008 at 10:34 AM

liaya aka kpun pernah tau preggy tp akak xmo ..masa ru danih setahun.. sebolehnya mmg akak x mo.. siap nangis.. hati runsing... slow² motovate diri sendiri& en.somi, keluarga & kwn² byk bg support... tp akhirnya akak keuguran masa kandungan usia 3 bulan.. sedih woooo... sbb dah start sayang...
eppy 2nd beday 2 mirza..sekejap jer dah 2 thn kan lieya... so bboy biler plak..?

November 27, 2008 at 12:58 PM
Anonymous

hepy belated besday utk mija..
beza 2 ari jek ngn farah..
farah 28/11/06...

best baca citer lieya nie...
part nk brsalin tu cam seram lak baca..hahah...mcmler tk penah brsalin...

November 27, 2008 at 2:00 PM
Anonymous

alahai, tk smpt nk letak nama...

ats tu komen akak tu lieya..

November 27, 2008 at 2:01 PM

lieya..ya Allah,...aku seramnyer dgo ceta eko..especially bila tak tau yang eko dah pregnant kali ke 2..aku kena jaga2 lah..sebab ingat lepas study baru nak lagi..hehehehehe

still comeilah tengok gambo ekoni

November 27, 2008 at 5:14 PM
Anonymous

>> mesti terasa kejab je kan dia org membesar...
>> apapun, happy belated birthday mirza...

November 28, 2008 at 12:28 AM
Anonymous

salam lieya...
seronok akak baca kisah lieya nih... lawak ada, serius ada..hehe..lieya pn mcm akak, kembar darah...sakitnya hanya tuhan je yg tau...tp akak operate sbb anak beso sgt...3.5kg..

November 28, 2008 at 1:22 AM

lieya..saya bagi awards..silalah ambik

November 28, 2008 at 6:23 PM

puan lieya, anda ditag...

November 28, 2008 at 10:58 PM

Happy belated bufday miJa ...
tragis jugak pengalaman 2nd pregnancy lieya nie... rezki tak terduga namanya tu... gerun la plak bl bc pengalaman bersalin lieya kali nie... dah ler tgh berdebar2 ni. Next week nak blk kg, hrp2 semmpatlah sampai kat kampung nnt

November 29, 2008 at 1:44 AM

Firstly, happy 2nd birthday Mija!!
Auntie doakan mija trus jd anak yg baik, solehah utk mama n papa...Smg berjaya di dunia dan di akirat.AMin...

Lieya, igt izu lg tak? izu pon tgh peknen 7bulan ni! takut plak dgr citer lieya mase nk bsalinkn mija dulu..hehe..tp apapun kene hadapi ye tak? doakan izu slmt n on time deliver bby ni k!

Keep in touch!:)

November 29, 2008 at 4:26 AM

suke nye baca kisah bersalin kan mieja tu..
lieya pon leh ingat detail yea...
ari tu kak farah dah baca..
ari ni sambung baca lagi..

wahh...nampak mieja ni...mcm "kuat" skit kan
x ler lembik...
nampak ganazzz skit dia
tp tetap cute & manje
suka tgk telatah diorg ni

November 29, 2008 at 4:06 PM

Selamat hari lahir sayng....

November 29, 2008 at 6:46 PM

wah..menarik blog disini..
tumpang komen..hehe
Moga bahagia selalu..

Buat duit internet - cara buat duit - kerja sambilan. Cara buat duit internet secara kerja sambilan hasilkan RM40 ribu sebulan di peluang perniagaan. Buat duit internet dengan bisnes hebat, produk hebat, plan lumayan, bonus tinggi, tak ada loan, ajak 2 orang join, anda dah nak dapat balik modal. An opportunity to earn extra money.. Join Us Now!!

Sureincome,
Buat Duit Internet | Cara Buat Duit | Kerja Sambilan

November 29, 2008 at 6:55 PM

lieya oiii. bikin gelora jiwa aku baca cerita kau ni! hehehehehe tapi tu la, ni smeua pengalaman manis kan. walau sakit..tapi ttp rasa mamnis gitu..hehehehehe

kau tau tak, ada sorang pompuan yg duk sblh katil dgn aku dulu kan , bersalin anak sulung, tapi tak koyak mana pun. tak kena jahit pun. kagumm aku!

weh..baca cerita kau ni kan, buat aku terdiam jap. peot aku dah hampir 3 bln tak mai ni. tapi dah berbatang2 aku chek sendiri guna pregnen test..tapi result tetap se line ajo! ha????

November 30, 2008 at 9:09 AM
Anonymous

salam....
ngerinya akak baca citer pasal mizra nie...teringat akak masa bersalin kat nurin tu...
apa2 pun happy belated besay to mirza dari auntie ina...

December 1, 2008 at 8:42 AM

takut..takut..pilih c-zer lagi nampak gayanya lah..
Keh..keh..kelakau jer ko ni..karipap ngan sosej..
heppy birthday mija..auntie doakan hanya yg terbaik untuk mija...

December 1, 2008 at 9:44 AM

ooo camtu citer MIJA yer Lieya?.... nak bersalin susah tp, bila dah lahir senang lak jaga. Alhamdulillah....

Happy Belated Bday MIJA..psssttt tarikh bday MIJA sama ngan auntie la!! idup sagi...hehehhe

December 1, 2008 at 1:07 PM
Anonymous

ralit akak baca kisah lieya ngandungkan mija ni.. dah 4 bln baru tau.. sib baik takde apa2kan.. bab beranak kena induce tu.. akak dah rasa.. hehe.. dua2 anak pun induce.. ni yg 3rd pun mesti kena induce gak... dah tau dahh.. redha jelahh.. hepi besday utk mija.. semoga menjadi anak yg pintar..

December 4, 2008 at 9:51 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy