Wednesday, April 20, 2011

kisah dayyan ~ pengalaman bersalin di hospital annur bangi

waduh...windu bangat dah lame tak coret2 kat blog aku ni hehehheeh......bebekalkan semangat yg tinggi sambil sedang meriba dayyan aku gigih buat entry nie heheheeheh.... manje dayyan ni...nak bekepit sokmo.....he he he.......meh aku cite pengalaman bersalinkan seketoi budak dayyan ni yeak.......kang simpan lame2 dah basi lak kang....tak syok gitu.....oh yeak, kat fb dah lame aku up kisah bersalinkan dayyan nie......gambar2 pun mmg byk le kat situ, sini aku pilih2laaa sikit...kang boh byk2 gambar kang...muntah darah lak korang layan kang heheheehehe......meh aku cite meh.....

*
*
*
*
*
*
*
*
**
v


pukul 5.30pagi ari kamis 7.4.2011 aku bangun cam biase laaa...gosok baju sume...pasti tetibe aku rase nak teberak....haaa aku ni mmg pagi2 jek mmg memerut dulu......mmg wajib tiap2 pagi.....tapi pagi tu aku leh berak2 sampai 4 kali.....haaa aku dah rase lain mase ni...kan salah satu tande nak bersalin akan cirit2....pastu tgk2 ade stain sikit....sikit jek darah tercalit gitu......tapi aku gi keje jugak sebab tak sakit, ye laa gi keje leh jugak aku jalan2, kasi bukann tu cepat...kalo dok umah sure aku membuta jek......so gi le keje, so kat opis tu laa aku rase kontraksi dari satu jam sekali ke setengah jap sekali....sampai laa 15minit sekali....mase tu dah kul 12tghari....so aku mintak izin ngan bos aku nak gi spital sebab dah ade kontraksi......tekejut bos aku hahahahahahaah......sampai2 Annur, terus pi labor room tuk cek bukaan.......mase ni kontraksi dah 10minit sekali......bidan buat VE tgk2 dah bukak 5cm.....fuh kat opis tadi dah 5cm rupenye ehehehheeh.....




tgh tahan sakit kontraksi sempat lagi aku dok update n komen2 kat FB kikiki....aku ni so far alhamdulillah, sakit kontraksi mmg aku boleh tahan.....biar laa sampai 10cm pun mmg aku larat tahan dari sejak mia mija lagi...sebab aku dah biase kot senggugut teruk, tu yg boleh tahan tu.....






zikir selusuh bersalin mmg standby dlm henbeg aku ...so bace la mane yang patut...buat penawar kurangkan sakit .....



so bile dah konpem kene admit, papa kene laa isi borang admit wad...seb baik single room available lagi....kiteorg mmg plan pun nak amik single room sebab mlm kang nak berkampung satu family kat sini...mia mija tdo spital gak ...hubby pun dpt temankan aku...leh tolong nanti mane yg patut......



mase ni air selusuh laa jadi peneman....berteguk2 minum n sambil tu sapu2 kat perut....mintak dipermudahkan.......




menahan sakit....huhuhu.....



ini bukan lakonan tau...ini real ni aku tahan sakit .....





aku tak sempat mkn lunch, so nurse bagi minum petang siap2...bagi ade tenaga time push nanti...seb bak karipap sadin die sedappppp......




dalam pukul 6 gitu laa, dr kham datang cek bukaan...dah 8cm....so terus pecah ketuban.....hooo laaaa bile dah pecah ketuban ni rase mcm nak putus nyawa.......mengucap2 dibuatnye.......lepas pecah ketuban dr kham mintak izin nak pi asar dulu......dlm 15minit die dtg balik cek, tgk2 dah cun dah bukak 10cm....so ape lagi...get ready laa segala preparation tuk sambut baby.......





sume dah ready time ni....aku pun tgu gesa nak push.....aku push....byk kali aku push...tapi mmg aku ni dari bersalin mia mija aku mmg fail n tak reti push.......byk kali aku try.....sampai aku dah give up mintak dr kham gune vacum...tapi dr pujuk aku die ckp "mama pandai push so kite cube yeak".....nurse pun soft spoken pujuk aku suruh push.....sambil tu dieorg guide aku how to push n bile kene push.....





berkat doa keluarga/kawan2 n tunjuk ajar dr kham n nurse camne nak push, akhirnye keluar laa jugak kepala baby....fuh seksa weii time ni!! beriya2 aku bace tips2 nak push, sampai mase push sume ilang ntah ke mane wakakakakaakakak......baguskan kat annur ni, aurat kite di jaga betol....first time aku beranak dipakaikan seluar.....seluar disposable gitu......so yg mmg aurat kite tejaga betul walaupun dr n nurse sume pompuan.....mmg selesa betol.....nak amik gambar pun tak takut2......






dah kuar full pale dayyan mase ni.....so mase untuk teran nak keluarkan bahu plak.....adoiiii...sakit!
he he he.....oh yeak, pasal amik2 gambar mase labor ni mmg aku dah mintak izin awal2 ngan dr kham...die beri keizinan asalkan tak melibatkan aurat.....nak nampak aurat apenye, sume bende ditutup time beranak kat sini.....bagus annur nie kan....dr kham pun sporting gile, siap die yg panggil hubby aku suruh amik gambar kepale dah keluar ...badan dah keluar......mmg sporting dr kham ni.....





nie esok2 kalo dayyan noti2 aku tunjuk gambar ni...bagi die insap hahahahahaha




aku tunjuk gambar ni kat mia ...die tanye aku...dari mane baby keluar mama....aku tunjuk ar kat bawah tu.....terus die ckp " uihhh...dah tu, doktor kopek laa yeak....adooiii sakitnyeeee....sian mama"
hahahahaahh, tegelak2 aku dibuatnye......




ni bahu dah keluar...fuh legaaaa......rase mcm sembelit setahun koooooooooo wakakakakka.....
lega betul time nie.........yg bersalin normal tau la kan camne rase lega tu camne....tak leh diucap ngan kate2......







dayyan ni mase kepale nak keluar die sempat rotate2.....






akhirnye keluarlaa seketoi budak dayyan ni hah.....ni laa muke first dayyan fresh from oven mommanyer...bengkak2 hah muke dok dlm perut mommanyer......






nie laa saat terindah...ilang rase sakit sume bile dr kham letak dayyan atas perut aku....papa plak tgh potong tali pusat dayyan mase ni, dr kham offer hubby tuk sambut baby mase baru keluar, tapi hubby tak berani.....so potong tali pusat jek laa heheheheh....bersih dayyan keluar, tak byk pun selaput putih ...ni laa berkat aku minum air kelapa mase last trimester......mase mia mija dulu penuh selaput putih......





sweet moment!!~




dayyan di bawak bidan tuk prosedur seterusnya....aku lak siap sedia tuk dijahit....huhuhu






dr kham tgh get ready tuk bius aku sebelum dijahit...seb baik laa jahit dibius......mase mija aku bersalin kat hospital putrajaya merase aku dijahit hidup2.....dah le koyak byk...seriau wei bile diingat2kan huhuhu.....bile aku nak kene jahit, dr kham suruh hubby pi amik gambar baby kat luar plak sebab nanti nak kene timbang bagai...tu kenangan tu......






dayyan kene korek2 laa time ni huhuhu....





nampak selambak anak bujang aku kan huhuhuhu




kene bersih2kan....tapi tak byk keje bidan sebab dayyan keluar pun bersih...darah sikit jek calit2....selaput putih tu lagi laaa takde heheheeheh





lap....lap....

berat dayyan.....3.3kg....ingatkan 3.5kg lebih ...ye laa mkn mcm2 mase preggy
(ceh, baru 3.3kg pun dah semput2 nak push hahaahahaha)




papa teman dayyan mase proses bersih2, timbang2, cucuk2.......




nie laa kawan dayyan mase dalam perut mamanye.....aku pes time tgk uri.....ahahaahaha...anak dah 3 tuh!! ye laa selame ni beranak2 tau dah siap tanam.......ni dpt gak tgk walaupun tru gambar.......




tag dayyan!~






kat annur disediakan air zam zam dan kurma...so bertahnik laaa dayyan kat labor room....aku ade bawak siap2 dari umah, tgk2 annur ade sediakan.....alhamdulillah...rezeki dayyan.....





tgh relaks2...tgu nak nenen heheheeh






ni dinner aku lepas deliver tu...aku request soft diet so dpt la bubur...seriau wei aku nak mkn nasi..takut nak berak susah.....ngilu jek jahitan aku huhuhuhu.....





ini laa sweet moment ....first time dayyan breasfeed......mase ni still kat labor room lagi, belum pindah masuk wad......citer masuk wad nanti aku cite next entry yeak......aku cite jugak first reaction mia mija bile jumpe adik die.....takleh aku lupe muke mia mija mase mule2 jumpe adik die he he he...





itulaa citer camne lieya bersalinkan Muhammad Dayyan Uqail.......kenangan terindah yg tak mungkin dilupakan ....setiap anak ade citer n pengalaman bersalin yg berbezakan......







** betol2 menguji ketahanan fizikal betol.....baby boy kuat menyusukan....dayyan pun same!! huhuhu

















53 celoteh sahabat

tahniah sekali lagi lieya..
aku suka baca kisah2 orang beranak ni..
susah kan push..suri dulu 3.5kg wei..push bagai nak rak aku...akhir kuar gak..dah ler beranak gomen..so paham2 je lah..eeii..tingin nak beranak kat annur ni..islamic..i like....tak sbar tunggu pic mia mija excited tu...apapun tahniah..doa2 utk aku lak yek..nk boboi gak..

April 20, 2011 at 9:20 AM

Allahuakbar!!!

sayu saya tgk pengalaman lieya. bangga sebab lieya kuat.

bila tgk kepala dayyan kuar, menitik air mata. Ya Allah.. nikmatnya dapat rasa mengandung dan bersalin.

hubby lieya pun kuat ye. tahan dia menghadapi situasi mcm ni. kalu hubby saya, pengsan dah kot. dia bukan boleh tgk darah.

tapi kalu ada rezeki Allah Taala makbulkan doa kami, saya nak hubby saya jadi mcm hubby lieya. dari mula sampai habis dia kena amek gambar.

tahniah lieya, selamat berpantang dengan jayanya.

April 20, 2011 at 9:30 AM

salam ziarah

selamat dtg ke blog buaya dan

jadi follower sekali k

April 20, 2011 at 9:38 AM

terkejut aku dengar ko kena jahit idup2 dulu lieya.kalo aku dah melalak kot..hahaha

April 20, 2011 at 9:45 AM

walaupun dah tgk kat fb...x jemu tgk gmbr2 lieya b;salinkan dayan..siap ulang tayang 2-3 kali...heheheh...ye lah lia mmg x der pengalaman b'salin kat private...semua kat gomen jerk...tp kan,kali dah ckp kat en.suami andaikata...sekali lagik yerk..andaikata tau..hehehehe...(rasa2nya mmg cukup lah 2 puteri n sorang putera) di takdirkan Allah nak bagi rezeki bby lagi lia nak p private plak....cukup2lah asyik kene marah dgn nurse time nak push tu...hadoiii....x mo lg dah...pastu nak kene jahit hidup2 lagik..adehhhhhhh....sungguh aku x rela....uhukss...

apa pun sbnrnya x saba nak tunggu lieya post gmbr dayyan yg terkini...mesti makin hensem n comel kan....:D

salam sayang utk miamija n dayyan...^___^

April 20, 2011 at 9:48 AM

tahniah lieya...
betul la..setiap anak pasti pengalamannya berbeza..apa pun angah respect ngan lieya dah sarat2 sempat lagi ke opis yer... hehehe

April 20, 2011 at 9:52 AM

aduhai....rindu plak moment bersalin nie......yup..baby boy memang kuat menyusu....kalau susu lambat kuar....meraung-raung ko....huhuhuhuh

April 20, 2011 at 10:02 AM

mak yg ngeri baca citer pengalaman org brsalin. mklum la aku x brsalin normal. tingin nk merasa brsalin normal tapiiii takuttttt.. hahaha

April 20, 2011 at 10:03 AM

Meh sni aku nk bukak criter ngan kau. Pagi kau sakit nk branak tu kan, aku mmg x tau lg. tp aku kt opis mmg tingat kt kau. pastu tetiba pewot aku sakit. tp bukan sakit yg nk berak tu. sakit MENGERAS ok!! nk jalan sakit, nk duduk sakit. Smp aku ckp ngan adik aku si sam tu, aku rasa sakit mcm contraction nk branak. rupanya2 kau yg tgh sakit betol2 nk branak!! aku trus criter ngan abg kaman. punyela aku tingat kt kau haritu smp aku pon sama dpt rasa sakit. huhuhu...(w/hal masa aku sakit tu aku x tau pon yg kau tgh sakit jugak) =)

April 20, 2011 at 10:05 AM

bess betulla dpt tengok pengalaman sebenar kat labour room...

April 20, 2011 at 10:14 AM

terharu aku baca cerita ko lieya... al-hamdulilah selamat semuanya.... nampak montel pipi dayyan nih :)

bagus la spetal annur ni... terjaga aurat kite...bleh je pun kan.. awat spetal lain x mo buat gini...huhuhu

lieya..aku pun merasa dl jahit hidup2... hurmm dah la 3 layer tu... ngeri sggh

April 20, 2011 at 10:17 AM

ya Allah lieya.. 1st time akak tgk macam ni.. walaupun ada pengalaman bersalin 2 kali.. tapi bila tgk pic lieya ni semua.. rasa tak tahulah nak cakap.. rasa tumpang gembira jugak ni..

Tahniah lieya ye..

April 20, 2011 at 10:31 AM

seronoknya tgk pic step by step ni lieya....mmg kena simpan elok2 wat kenangan brharga utk dayyan....

April 20, 2011 at 11:00 AM

seronok nye tgk pengalaman lieya... bile tgk lieya bersalin kat annur, mcm best jer... pasni nak cube normal lg lah... sebab sblm ni yg 1st c-sect, yg 2nd vakum... nasib baik x kena jahit hidup2... huhuhu...

alhamdulillah... kuatkan semangat utk BF dayyan yer...

April 20, 2011 at 11:14 AM

behnya dapat amik gambar detik2 cam gini seme...

April 20, 2011 at 11:24 AM

tahniah lagi sekali lieya..
seronok baca pengalaman lieya besalin ..semoga lieya dan baby sihat..selalu..takecare ye

April 20, 2011 at 11:26 AM

alhamdulillah,slmt semuanye..tak sangka cepat gak lieya update blog hehehe...akk gk la yg br nak update hikhikhik.......dah makin sihat yeh...tp btul la kalu lelama t dah jd citer bai lak kan,anyway congrate lg skali yeh..comei tul si dayyan tu...slmt ber BF dia yeh, mmg kuat nyusu tu...slmt berpantang (^_^)

April 20, 2011 at 11:46 AM

again congrats sis...
suka tengok pengalaman lieya bersalin...
walopun akak nie anak dah empat...
tiap kali dengar org citer bersalin..
rasa gembira lain macam....
sambil2 tu terkenang balik masa bersalinkan keempat2 anak akak :)

bagus ya annur tu sis...siap bekalkan air zam zam & kurma...

April 20, 2011 at 11:53 AM

tgk lieya bersalin ni kan... akak pulak yg rasa sakitnya.. ngilu pulak rasa... tu la kita ni memang bertuah sbb boleh rasa mcm mana sakit bersalin... awal ja sakit lepas tu terus sakit ilang dpt tgk baby tu.. ank sulung akak keluar 3.6kg dan yg ke2 berat 3.84kg... alhamdulillah selamat secara normal...

Tahniah dari akak...dayyan be good baby k..

April 20, 2011 at 12:06 PM

pes, tahniah again lya n asben!!
2nd, seriauuuuu ko bc pengalaman melahirkan dayyan ni..
huhuhu, akut pn ada! u no wat, masa alya lahir dlu, ai ope8!langsung tak rase sakit nk melahirkan, tp lepas tu nko, hazab!!! nk terkentut pn alussss aje kena kepit.. hheheh, bersin lg la.. nk putus urat perut den ni hah..
tp lagi trauma tgk awak normal delivery tu.. halamak, 3.3 kg tu.. adussshhh, takut seh.. ai tak reti gak nak push..
apepun, ai skrg sdh bersedia menerima ujian tu, hehehe.. plan mau timang no.2, dh lama tak bau baby.. insyaAllah..
take care dear!!!!

April 20, 2011 at 12:45 PM

Lieya...!!! thanks for update.. hilang sket rindu ehehehheeh.

terharu tgk entry nihh
wahh bagus nyer an nur ni.. first time dengar citer macam ni. yg best leh amek gambar live.. mmg bleh tunjuk kat derang kalau noty bila besar.

Sama cam Dania dulu.. kepala dah keluar.. sempat rehat jap pastu teran bagi keluar semua uhuhuh

selamat berpantanggg yek!

April 20, 2011 at 1:18 PM

Tahniah lieya...
Teruja bc n3 kngn lieya ni...lagi teruja bila disajikan dgn gambar2 yg pnh ngn moment2 indah tu...

Teruja sampai rase cam nak bersalin je dlm ms terdekat ni...hehe...
But blm msnya lagi...
InsyaAllah mgkn annur jadi pilihan kali ni...

April 20, 2011 at 2:05 PM

akan datang kalo ada rezeki nak amik step by step gini jugak la lieya.. harap dapat kerjasama dan keselesaan mcm ni jugak.. ;D

rasa touching tau baca n3 ni.. sebak dan terbayang masa sebelum ni.. :D

betul tu.. baby boy sangat kuat menyusu.. mas airfan dulu setiap 15 minit dier nak.. tu sbb dah besar pun still nak susu berkali2.. ;D

April 20, 2011 at 2:19 PM

Alhamdullillah lieya.. seronok dan best baca pengalaman lieya.. Siap bergambar lagik.. Tengok Dayyan..pun comei jerk.. :)

April 20, 2011 at 5:06 PM

best tgk gambar2 ko lieya.. hubby aku tak amek langsung. aku bersalinkan adam pon pakai vakum sbb dia dh lemas..

comei gbr2 tuh..mmg saat yg manis kan..

April 20, 2011 at 10:34 PM

very memorable laa...

tapi kite seriau laa tgk pic yg kepala dayyan keluar tu..

April 21, 2011 at 2:12 AM

bestnya ada pic dr mula2 dayyan kuar hinggalah proses bersalin tu abis...kenanagan tu lieya...

haah dayyan semangat..sihat...anak2 sy semua bawah 3 kilo. Orang kata besar kat luar...

ooo dulu lieya bsalin kene jahit idup2 yer, sy wpun gomen xde plak jahit idup2...sbb sy rasa pun dia jahit..xsakit..maknanya kene biuslah kan...terasa lah dia tarik benang2 tu tp xsakit..Alhamdulillah...

nak tgk pic dayyan yg terbaru lah lieya..

April 21, 2011 at 4:54 AM

allah... menitik air mata aku baca cite ko nih wei, syahdu je skrg nih kalu baca psl bby nih... sbb aku tak sbr nk rasa camne org lain rasa...

seronok baca pengalaman ko... untung kite jd pmpuan kn blh rasa sume tuh,..
apa pun, tak sbr nk tgk gambar bby dayyan ngn kakak2 nyer...

April 21, 2011 at 8:53 AM

salam....
lieya selamat berpantang.....moga bb sihat ngn maknyer skali...bile baca blog lieya kisah bersalinkan dayyan ni tetiba rase nak bersalin lg....hehehehe....padahal br je bersalin marissa pn br je 3 bln....huhuhuhu.....memang seronokkan sakit sekejap je lepas tu tersa kenikmatannya....

April 21, 2011 at 11:24 AM

ngilu2 Lisa ni dah tgok proses kelahiran baby Dayyan...

April 22, 2011 at 10:30 AM

hahahah sembelit setahun???
betui koooo.... leganya x terucap.
a ahh seketui tgk dayyan masa ni. dh kuar kecut skit now.

April 22, 2011 at 11:10 PM

tahniahhhh...lama nya xjenguk...dh slmt bersalin rupanya... :-)

April 23, 2011 at 9:54 PM

Tahniah Lieya,
seronok baca kisah awak branak hehe... mmg branak laki dan pompuan ni beza. bestla awak dpt amik gambar bb nak kuar. dulu, saya nak buat mcm tu gak, tapi mama saya x bagi huhu... saya pun x pnah tgk uri, kira dpt la juga tgk uri dlm blog awak ni...
sekali lg tahniah dan selamat berpantang

April 24, 2011 at 12:17 PM

baru ni tengok pic baby step by step camne kuar...fuhh ...mmng real ...
ALLAH MAHA BESAR......

April 25, 2011 at 12:42 PM

beznye hubby lieya kuat semangat nk tolong amik gambar..

hubby dilla dulu duk tepi kepala jek..bile nurse tanye nk tgk tak kepala baby awak da kuar...selaju-lajunye die menggeleng..

bagus ye siap pakaikan suar...dulu dilla open air jek..terkangkang2 la kite dijahit sambil ditgk orng yg lalu lalang..cume tepi kiri kanan jek ade langsir ditutup...

April 27, 2011 at 5:03 PM

congrats lieya!!!!! walaupon tengah pantang jangan lupa suruh hubby beli majalah pa&ma yang terbaru.... ada pic lieya di sec. ibu hamil bergaya!!!

April 28, 2011 at 9:25 AM

tahniah sekali lagi lieya ..
alhamdulillah dayyan selamat menjenggah ke bumi :) dan bersama kakak2nya ..

sure mia mija teruja kan .. x sabar nak tgk wajah mia 1st time tgk bb :)

tgk pic2 nie seram akak huhuh mengenyit2 mata akak nie .. cam duk menahan sakit pulak huhuh .. yelahh akak beranak ceacer .. x sama .. x rasa sakit nak kuar tuu ..
sedar2 lekat kat tekak kahak je .. pastuu dgr bb nangis .. mas tuu akak dah siap kemas di meja operate ..

apa2 pun pengalaman x sama kan dik .. aah anak lelaki kuat susu .. mcm anak akak

April 28, 2011 at 4:52 PM

Best tgk gmbr2 Lieya..so sweet! Tahniah lg skali. :)

Ps. Bby boy izu pun kuat menyusu jgk la. masak kita! hihihi..

April 29, 2011 at 12:16 AM

bestnyer dpt rakam seme proses tuh..kiteorg 2kali bersalin asik lupe x bwk camera..so rakam dlm memori jelah..betul lieya..pengalam tuh mmg lain2 kan setiap anak..yg pasai air kelapa tuh betul..ina dari aiman..mmg amalkan mak ler suruh..alhamdulillah..baby lahir bersih..

May 1, 2011 at 11:37 PM

congrat lieya.. sure sibuk dok ulit dak dayyan tu ek.. happy moments..

May 3, 2011 at 9:46 AM

lieya ina sgt teruja tgk lieya bersalin....teringin sgt nk bersalin normal...tp takot...b4 ni ceaser nk kata saket mse bersalin x...tp saket dia akan terasa after dat...dgn pyh nk jg...uhhhhh

May 25, 2011 at 2:33 PM

Congrats!

comelnye dayyan!

visit here frm Egypt~

http://coretanfadlisabri.blogspot.com/

May 29, 2011 at 2:29 PM

salam kenal lieya. kita bakal berjiran di P15 nti, insyaallah. akak lorong 3/1.

akak pun bersalin kat annur Jan lepas. tapi x de lak pakai seluar disposable tu suma. agaknye time tu xde lg kot..or midwife lupe ke ek? kurma, air zam2 pun xde cam lieya dpt tu.

akak bersalin dulu dgn doc yg cover doc. fatimah. time tu doc fatty cuti. hubby akak lak segan nk snap2 picca..sabor je la. dia kata nk concentrate bg semangat kat akak haha. time bby bawa bersihkan tu je dia sempat snap. so xde la sgt bby fresh from 'oven' mummy heheee.

tp mmg good experience ever la bsalin kat annur. mmg puas hati. midwife, asst2 dlm labour room suma baik2..bg semangat & guide kita. siap tolong tolak perut lagi hehe. akak pun byk kali push bsalinkan boboy ni..padahal x besor mana pun, 2.5kg je..

June 6, 2011 at 11:12 PM

seronoknya org ada pengalaman bersalin..credit to gambar tu..memang ral jer tgk..

June 20, 2011 at 11:03 AM

aku branak pun kat tempat yg sama, dr yang sama,bidan yang sama.....first time gak kat annur....mmg puas hati......dr kham mmg sporting kan!

May 2, 2012 at 1:29 PM

Sangat suweett ler boleh amek pictures macam tuh?
hubby akk yg ambilkan ek?
terra btoi photographernyer..
chantek gambor-gambor proses kelahiran bby..
jelas.. suke...suke...

April 17, 2013 at 6:53 PM

teringat Sue Bee pengalaman bersalin ketiga-tiga anak..mmg sakit ler masa kontraksi tu..sakit pon kena tahan janji baby dapat keluar dengan selamat

July 22, 2013 at 5:41 PM

momen plg indah ni

August 20, 2013 at 1:39 PM

brp cost smuanya lieya??

November 6, 2013 at 5:57 PM

sy nk tnya..ms jahit tu doc bius kn..yg tu kite kne request dlu ke mmg doc da bg?

November 8, 2013 at 11:24 AM

macam senang je pengalaman lieya bersalinkan dayyan..betul kot agaknya dh biasa senggugut teruk..ygpenting berjaya teran..boleh tahan selambak jugak tu berat lebih kurang afia.afia 3.43kg.klu 3kg above tu besar la lieya..:)

seronok la dayyan dh besar nti boleh tgok saat2 dia dilahirkan semuanya dirakam gitu..:)

April 9, 2014 at 5:40 PM

ala comeynya dayyan..
bile tengok balik kisah ni.. tetibe terasa macam nak beranak kecik lagi la pulok.. huhuhu

April 10, 2014 at 4:57 PM

alaahai bestnya dapat ambil semua gambar tu. mmg kenangan sangat, kan !
seronok baca pengalaman org bersalin. lain org lain ragamnya. semuanya pengalaman terindah.
alhamdulillah, dayyan dah besar dah skrg..

December 10, 2015 at 2:26 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy