Monday, February 23, 2009

kene PAU lagi.....

Dah 2-3 ari si damia tak keruan...bangun tdo mintak 'kayuh'.....nak tdo pun mintak 'kayuh'....lieya suruh die buat ape2 pun mesti ckp nak upah 'kayuh'.... disebabkan sayangkan anak...gigihle kami pi cari 'kayuh' die tu...walau pun aku tak berape konfiden die reti nak main 'kayuh' nie..... bukan nak manjekan anak, beli ape aje yg diminta tapi suke ati aku laa, duit aku!!! he hehehe ...jgn sentap wei!!




korang nak tgk tak ape yg si damia meroyan nak 'kayuh' tu...haaa aku bagi hint sikit.......cube teka tayar ape.....







okey laaa...kasi close up sikit ajek...teka la





ala...korang ni malas nak teka plak...okeyla2...aku tunjuk je la





l

l

l

l

l

V
jeng jeng jeng.......SCOOTER......



nie la die yg damia dok meroyan 2-3 ari......gigih aku pi cari bende ni tuk die....ingat nak cari pink karer....tapi tade plak ....




tgk laa kemain hepi.....mase ni kat dlm kereta nak balik,baru pas beli scooter die nie laa




kepochi nak pegang sendiri......





sengih memanjang dpt ape yg diidamkan....



sampai jek umah ape lagi....terus test power....aku pesan kalo tergolek n nangis, mama tak kasi main dah....he hehe he



tak sangke!!! damia boleh main....cume tak selaju cam budak2 lain laaa....baru2 lagi kot....lagi pun kat umah ade karpet so susah sikit ..nanti kite pi main kat Dataran Putrajaya okey....




mija seb baik okey..selalukan kalo beli ape2 lieya kene beli 2....tapi kali ni mija tak nak....so selamat poket....keh keh keh lagi pun mija tgh meroyan ngan basikal die...tak heran die scooter kakak die nieh....





tgk ar....tersengih2....mia ni peel die kalo dpt ape yg die suke...mood die akan baik jek....sengih jek memanjang....ko suruh le die buat ape pun, laju jek die tolong...... kalo tak....asal aku suruh die amik barang jek..laju jek die menjawab...mama ni gatal laa suruh2....mia penat laaa.....tangan sakit laaa....1001 alasan!!!



sengih sambil kembang idong...tu le trademark kalo si mia tgh vanggeee!!



saje nak selitkan budak ni jugak.....ade gak mija try main...tapi sorong ajek yg lebih......

nie video mija main, mia lieya lupe plak nak rakam.....



34 celoteh sahabat

HekHekHEk sYabaS mIa .... terUskan uSAha aNda meNge'Pau' mama aNda....

eRm bESt ar Mia dAPaT scooTer tuh...
panDAi diER main....

pADa sIs liEya
*kLo pareNts taK maNjekAn aNak dia saPer lAgi nak ManjeKan aNak...bEToL taK??peDuli jERK aPa oRg naK kaTA...

February 23, 2009 at 8:50 AM

heheheh sungguh saspen ingat dia nak beli basikal, rupanya dia nak beli "scooter" ... la anak dara sorang ni..betul2 macam budak dah besar..

lieya, akak rasa kat TRU ada la kaler pink, (kalau akak tak silap la).. tapi yang lieya beli ni pun ok, boleh siap pakai lama, nanti ada bby boy, boleh turun temurun kat dia plak..

mmm mana kisah majlis leo ni.. tak sabar nak tengok.. minggu ni lieya dah naik kerja ker..

February 23, 2009 at 8:52 AM

aku pun mcm kak mimie...ingatkan ko nak belikan dia beskal...scooter rupenyer.....

February 23, 2009 at 8:54 AM

akhirnya dapat berjaya gak mia mengepau mama dia ek.. hahaha.. caiyok mia....

February 23, 2009 at 9:16 AM

hik..hik..hik..pandai anak kak lieya nie mengepau...tp bahaya gak kalau jatuh sebab benda tue berat kang tak pasal2 ditimpa nyer budak kenit duaorang nie.hehehh

February 23, 2009 at 9:37 AM

keh keh keh
mia mia....camno ler anak ko boleh mintak scooter nie lieya....dia nengok sapa agaknyer main scooter tu erk....tp ok what...
lain dari yg lain....

aku geram tul ngan mia & mija nie tau
tembam ler......rasa cam nak gigit jer peha dia tu...tp mia manja kan.....

February 23, 2009 at 9:46 AM

hahahahaha

peristiwa ibu dipau anaknya..
aku dah selalu kena dah lieya..kena pau dgn si chem tu! dengan babahnya, tak berani lak dia nak mintak..

amboi..mia..pandai ke dia main tu?? ohhh hebat mia..auntie ingat nak beli beskal..

February 23, 2009 at 9:46 AM

caiyok arr mia...dah menurun ilmu menge'pow' AKAK nih...ngeh ngeh ngeh. dah boleh dikira menggilap skill rempit nih kak lieya...

February 23, 2009 at 9:52 AM
Anonymous

syok nya depa dpt mainan baru

February 23, 2009 at 9:57 AM

wahh..best..best..aku suka tgk 'kayuh' ni sbb nmpk cam mia da besar je bila dia main..pandai dia kecik2 lagi main scooter..

Kalo ada saiz besar, aku pun nak gak scooter ni..cam best..hihi

February 23, 2009 at 10:00 AM

alahai dah pandai ek kakak mia main skooter nih..tgk pun epi jer die dpt bende yg dihajat yek..

February 23, 2009 at 10:08 AM

amboi..kemain ko kena pau dgn anak dara tu ye..kelakar la plak dok meroyan nk 'kayuh' ye mia..

lps ni mmg ko slalu lepak kat dataran putrajaya la gamaknye ye..hehe..

February 23, 2009 at 10:15 AM

wah mia...pau mama scooter ye...tau ke main scooter tu..kalau ade kaler pink mesti lagi comel kan

February 23, 2009 at 10:50 AM

caya la mia..brjaga gak awak pau mama awak beli 'kayuh' tu yer..

aku pon mula2 igt ko beli beskal.. rupanya scooter ek.. wei.. echa ari2 mengaruk nk beskal kt aku.. nk shikal..nk shikal.. pening pala aku dgr.. aku kata tggu gaji la..bln ni bajet ummi da lari..(ala aku nih tiap2 bulan pon bajet lari..hahahha)

aku pon brkenan gak ngan scooter nih.. tp echa x reti nk naik lg.. dia naik cam mija ler.. sorong jer.. so jwbnya aku beli beskal jer la nnti..

February 23, 2009 at 11:22 AM

laaa aku ni dh confident ingat beskal... rupanya lagi advance si mia. nk scooter...
aku pun x pass ok...

eh scooter tayar belakang dia da 2 ek? aku baru tau.. tengok! tengok! betapa aku x mengikuti perkembangan...

eh lieya betui, budak2 ni kalu dh happy, ko suruh le buat apa pun..sanggupppp.. relaaaa... LOL

February 23, 2009 at 12:23 PM

uihhh....dpt scooter baru... bukan main syok lagi la..hajat kesampaian... blh pulak mija tak mintak sama.... selamat poket yaa...

nanti weekend blh la ajak mama & papa lepak kat dataran putrajaya main scooter... kira okla lieya..awak belikan, dia pandai main... berbaloi la tu..

February 23, 2009 at 12:42 PM

owh mintak skuter ropenye ingatkan kayuh beskal ehehe..layan jela Lieya...kakak dolu mintak maksu de punye...sib free, slamat haku wakakaka

February 23, 2009 at 1:15 PM

Ha! Amik! Baru puas ati dia dapat kayuh tu! keh keh..pandai lak dia bawak benda tu ye. Kat umah aku ni kengkadang smp gaduh2 berebut nk main. bendanya ade 1 je. Gasak!

February 23, 2009 at 1:28 PM

wah..mia dpt scooter baru..comei..nanti dah lama-lama misti buleh bwk laju2..kan mia...

bape rege tu lieya..

February 23, 2009 at 1:48 PM
Anonymous

salam...
amaboi bkn main lagi mia dapat scooter tu...nasib baik mija tak nak..kalau x parahlah lieya..hehehe
p/s:dah pi tgk dah citer geng tu???so mcm mana??mia dgn mija suka tak???

February 23, 2009 at 2:03 PM

laa scooter rupanya...mati2 iza ingatkan 'kayuh' tu beskal....wah! lagi advance si mia nie....pandai la si mia ni naik scooter tu...jgn sampai jatuh tergolek dah la yea.....:-)

February 23, 2009 at 2:05 PM

aku ingat kayuh apa td lieya..hehehee..pandai betul dia rekues ek..ni mesti dia ada nampak kt mana2 budak main menda tu..bijak..bijak...

February 23, 2009 at 2:56 PM
Anonymous

hehehe... berjaya jugak anak kak lieya tuh pau ... kecik2 lagi dah pandai..hehehehe.. mmg bebudak ni kalo nak menda tuh nak jugak tuh x tahan tuh.. ponin sbb nak dgr sore d/org tuh... mujur lagi sorang x mintak ... kalo x mau kayap kiter ni..heheheh
sungguh pandai dia main erk... bukan ker tuh budak besar je teringin nak main...

February 23, 2009 at 3:27 PM
Anonymous

wah tercapai la niat mia nak beli 'kayuh' eh..happy semacam je nampaknye tu..

February 23, 2009 at 5:09 PM

waaaa..harus kayuh smpi nursery pastu leha cik tumpang skali aci?? hahaha..jaja nye besykal mana? nak tgk gak..haritu ade jupe wane pink kat toysrus lieya..tp agaknye ni dh dpt..takmo dh tukar² len yek..go go mia!

February 23, 2009 at 8:28 PM

wah pezen utk mia...hampeh la ko lieya aku ingat kayuh tu conpem lah beskal..rupanya menda nih..mcm best jek..kalo aku beli silap2 bukan kanda yg main..aku yg pulun..ahhahaa...

weh ske..kaler curtain ko tuh..merah you.....i like..

February 23, 2009 at 9:48 PM
Anonymous

MUAHAHAHAHA

DR MANA DIA DPT PERKATAAN KAYUH TUK SCCOTER TU DIK?

February 24, 2009 at 8:47 AM
Anonymous

owhhh bende alah nie ke kayuh2 tu...adehh la..akak ingtkn mende ape...beskal ke hape....
hahaha...ketinggalan btoi la aunty nurul ko nie mia...ekekeke...

February 24, 2009 at 9:14 AM

sonoknya dua badik main scooter..

February 24, 2009 at 9:50 AM

dah nasib kita kena pow dgn anak-anak nie!!!

Agaknya dulu kita selalu pow mak ayah kita kot!!!

hehehehe!!

February 24, 2009 at 9:55 AM

salam Lieya
camana si damia boleh teridea nak kayuh tu? hehehhee
mesti dia tengok urang lain kut erk....
buudak2 biasalah. tengok benda baru mesti nak rasa jugak tuh
lepas ni momma damia boleh try kat dataran PUTRAJAYA
cayyo!!!!!

February 24, 2009 at 11:44 PM
Anonymous

>> tak pe...
>> kena pau dengan anak tak pe...:-d

February 25, 2009 at 1:59 AM

>>salam Lia.. teman pun sedang mencari scooter untuk atikah sebab 2nd kazen dia tiga2 badikpun ada sorang satu.. dia dok terkial2 main basikal kecik lak tu kesian tengok dia mengejor 3 badiktu.... atikah dok ngan nenek dia kat rumah moyang dia.. sebabtu basikal dia tak bawak. nenek dia yang merengek suruh beli atikah cool jer sebab abang yang 3 badik tu selalu gak kasi dia main.. yang 2 girltu lah selalu dengki sikit.. tapi scooter girl2 tu pink barbie memang cute..

February 25, 2009 at 9:11 AM

bagus nyer skooter nih
boley la nak belikan 1 untuk isk

February 25, 2009 at 5:27 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy