Tuesday, March 3, 2009

gi PD....

Ari sabtu biasenye aku akan bangun lambat....tapi sabtu lepas, terpakse gak bangun cam ari2 workdays...kalo ari keje mmg aku dah set jam pukul 5 pagi....sebab pagi tu le aku gosok baju hubby, baju aku ngan baju sekolah damia.....so sabtu lepas kul 5 pagi aku dah bangun...gosok baju hubby....die kene bagi talk kat kursus induksi umum n khusus kat Golden Straits Hotel Port Dickson, mulanye aku malas nak ikut, tapi alang2 dah sampai PD boleh terus balik melaka.....kul 6.30pagi kiteorg bertolak sebab talk tu kene bagi pukul 8.30...








disebabkan bangun pagi sangat, mia n mija aku tak mandi kan pun, sian plak nak mandi sejuk2.....dlm pukul 7.15 sampai hotel tu, terus masuk bilik, bukannye kiteorg taknak gi dari malam tu, tapi ade hal lain plak kat putrajaya malam tu so nak tak nak kene pergi pagi2 sabtu....

******jom layan gambos yg ade******

Aku suke dapur apartment ni, cam kat umah kuarters aku sekarang, aku suke dapur camni, takyah penat mengemas sebab kecik comel jek....he he he




ni master bedroom.....ade 3 bilik n 2 bilik air....





nie hall die...anak2 aku jakun betul, asek2 tanye ni umah sape...penat aku nak jawab....bukannye tak penah bawak dok hotel, selalu tp datang gak jakun dieorg....




kiteorg bekfes nasi lemak n karipap, aku beli kat petronas putrajaya, kalo korang nak tau, nasi lemak kat petronas putrajaya ni famos tau....




muke budak tak mandi





dlm pukul 10 hubby dah abis bagi talk....siap2 nak lik melaka plak...





Baru 2 jam papa takde, dah ngade2 bile nampak papa...huh!!





nie plak pic mase dari melaka nak lik putrajaya....ralit mkn coklat kinder bueno....




meh tgk mija mamam coklat...



kakak pun same...khusyuk...


kali ni balik putrajaya kiteorg keluar kat exit nilai...nak gi tgk umah yg kiteorg beli tu...ape progress.....tgk2 dah sodok tanah....
dah naik papan tanda pun....ikut perancangan lagi 2 tahun siap...

pastu singgah puchong....gi beli mamam tuk lunch



malam aku masak nasi goreng bodow2 jek..sebab main letak jek ape yg ade kat peti ais....he he he he....setelah sekian lame, berasap gak dapur aku tu, beras aku beli yg 5kg tu tak luak2 dah nak masuk 2 bulan....
ha ha ha


mia n mija punye...of course laa nasi goreng kicap

nie aku punye....fruits salad....aku suke makan pisang letak mayonise n susu pekat manis.....lagi2 yg sejuk punye....ermmmmmmmmm haven sungguh!!

ok laa...tu jek citer aku...yg penting berupdate....kih kih kih

26 celoteh sahabat

hehe budak2 mcm tulah kan? suka tanya byk kali..kdg2 aku pass kt ayah dia plak jwb..muahahaha..

leiya nampak sedap je salad buah ko itu... mcm nak cuba jek..hehehe

March 3, 2009 at 9:33 AM

lieya kecur liur akak nengok fruits salad tuh hikhikhik...sdap ek mkn cenggitu...harus ku cube nanti..hikhikhik...

March 3, 2009 at 9:39 AM

hehehe.. excited bebudak tu pi tempat baru.

aku benci beli kinder joy tu. iklan beriya je. tgk2 sekali scoop habis. cheh...

mija baik gak ko, nk gak kasi & suap ko cekelat tu. kalu hardy, aku mintak skit, jwp dia "x leh, ni ady chah unyerrrrr".

aku ingat umah ko will siap this yr. lg 2 thn ek?
mesti excited kan lieya? aku tumpang happy sama..

nampak sedappp je fruits salad ko... terliuq nihhh...

March 3, 2009 at 9:52 AM

sedap ke lieya mkn gitu?? hehehe..akak lak suka mkn pisang dgn aiskrim... kononnya ala2 banana split la.. hehehehe...

lieya... jauhnya beli rumah... tu mmg saje utk investment ke apa??? musykil gak...

amboi2 bdk ni mkn coklat... suka benor.. kalau akak kan lieya, dlm kete mmg tak bagi la... kalau beli pun, kena sorokkan.. tau jela bdk2 ni kalau mkn, habis comot.. bukan takat mulut je, nanti kusyen2 kete pun kena calit... (kejam kah daku???)..hehehehe... ni sebenarnya kes malas nak bersihkan..

March 3, 2009 at 9:54 AM
Anonymous

kiter kalo tgk mia & mija mkn mmg suka... berselera kemain.. suka sgt...
hmm jauh gak lieya beli umah erk... hmm 2 thn tuh kejap jer... sure x sabar nak tunggu umah siap...

March 3, 2009 at 10:23 AM

biasa ar bdk2 kan..sumer nk tanya..da explain betul2 pon still nk gak tnya lg.. heheheh..

hmm dapnyer mkn coklat..tp aku suke kinder bueno yg stick tu..dapnyer.. echa pntang tgk iklan kt tv..msti mintak..

ko nyer fruit salads tu pon sdp la.. ni kira diet gak ker kalo da letak mayo ngan susu nih... heheheh...

March 3, 2009 at 10:24 AM

suka ye dua beradik ni makan coklat..sama la ngan irfan..tapi kalau kita minta, cepat2 dia sumbat masuk mulut...kedekut betul..

jauh jugak ye lieya beli rumah...mesti tak sabar2 nak tunggu rumah baru siap..

menarik nye fruit salad tu..tak pernah pulak wanie try makan buah camtu...nak kena try ni

March 3, 2009 at 10:27 AM

wah nanti jiran la kiter akakka jiran jauh ...tak pa la lieya ..nanti tup tup dah 2 thn . Kejap je masa skrg nih

March 3, 2009 at 10:47 AM

budak-budak mmg gitu kan..suka benar bertanya..takpe itu tandanya dorang cerdik..

suka pulak aku tgk pisang dgn strawberry tu..pastu letak mayonis ye? menarik giteww

March 3, 2009 at 10:51 AM

tu la, budak2 memang, kalau explain 5-6 kali pun mesti nak tanya lagi.. pastu macam sekarang ni, asyik2 farhan cakap mama nak duduk hotel?? macam ler bayar hotel tu murah kan..

oo rumah yang haritu tak jadik beli ek.. ni ker tempat yang baru lieya beli rumah tu.. tak pelah lieya, lagi 2 tahun bukannya lama pun. pejam celik jer.. rumah dua tingkat yek lieya.. mesti besar kan..

akak suka tengok fruit salad tu, tapi kalau akak makan dengan mayo jerk, kalau dengan susu pekat manis macam tak lalu la plak. hehehe

March 3, 2009 at 10:58 AM

aku x try lagi kinder bueno yg nie lieya
aku suka yg stick tu...
kalu batrice, satu pack tu 2 stick kan dia sorang ler jawabnyer...antu cekelat dia tu

jauh ko beli rumah lieya
xpe...at least ko dah ada gark umah sendiri, aku nie ntah bila ler...laki aku tu sibuk nak cari tanah cari tanah...ponin makcik

aku tak pernah stay kat PD ko...
best tak lieya?

March 3, 2009 at 11:42 AM

hamboiiiiii..bukan main encem laki kau. laki sapa la tu yek?? hihihi

March 3, 2009 at 11:50 AM

>>salam lieya..
>>sori moriler lama tak singgah sini sibuk sikit2..
>>nasi lemak petronas putra jayatu memang famos..kalau kita gi sana, ipar kita selalu gak hidangkan sarapan nasi lemak situ..
>>seronoknyer mia & mija... papa dia kemain lagi ..

March 3, 2009 at 12:36 PM

lieya..ko beli umah kt salak eh???dah dekat ar ngan opis aku.dekat gak ngan umah..hehe

oo, kejap je hubby lieya bg talk ek.xsempat mandi laut ar 2 badek tu eh?

March 3, 2009 at 1:48 PM
Anonymous

NASI LEMAK YG KO BELI TU DIK KAT PETRONAS PRESINT BP?

March 3, 2009 at 3:10 PM

salad buah tu cam diet je..diet ke? budak2 suka bila dok hotel kan..tp yg u dok ni cam umah..tu agaknya dorang gigih tanya..hehehe..

March 3, 2009 at 3:11 PM

SALAM LIEYA.. kak t penah stay kat sini lieya.. amik 3 bilik jugak.. tp tu dh berkurun lama dah.. tahun 2001... ada kolam jekan? kalau nak kuar g pantai kena seberang jalan tu pulak..
kak t nak try nanti pisang/strawberi campur mayo n susu tu.. cam sedap jer lieya.. nasib baik buka blog lieya.. terbit ide nak meniru sama.. hua3...
lieya.. ala.. bukannya lieya malas memasak.. lieya kejekan? bukannya tak pandai pun.. mr. hubby tentu memahamikan? kak t pun kekadang main tapau2 gak.. nak masak hari2 pun dh x reti nak masak apa dah.. masak yg simple2 tu ajelah..
lieya.. keje ok? keje baik2 ye! sayang lieya.. muah!!....

March 3, 2009 at 4:15 PM
Anonymous

jauhnyer lieya beli rumah.. tp mebbe dari putrajaya dekat ler kot yer... sbb lieya kije sana.. hehe..
ish.. menggoda betul salad buah tuu... meleleh tauu.. hahaha.. esok akak nak kena masuk labour room dah.. doa2kan utk akak yekk.. semoga dpt baby yg sihat & sempurna serta bijak mcm mia & mija..

March 3, 2009 at 5:19 PM

leiya aku sokong bdk2 xelok mandi awal2 pagi sgt..sian mreka..takut kena batuk or flu plak..

weh aku ske tgk hubby mu itu pakai baju keje..coz aku ske tgk org laki yg kemas & bergaya..hehehe..coz hubby aku pun keje wajib pakai blazer..ske tgk hubby aku dressup camtuh..rs cam best jek...

ooo leiya ghupanya ko beli umah di nun jauh ke arah nilai yek? nape? sng nk blk umah MIL ke?heheheh...

March 4, 2009 at 12:38 AM
Anonymous

>> dah sampai pd pula ke...?
>> pd mmg best tapi crowded le...
>> yg pantai puteri tu saya tak pergi...
>> tak boleh cover sebab yg itu dianjurkan oleh rival paper...:-d

March 4, 2009 at 2:20 AM

kak lieya...fruit salad tue telah menggoda iman atie....slurpp....x kira balik nnti nak bt gak...

March 4, 2009 at 8:07 AM

apsal tktau ade nsik lemak sedap kt putrajaya? ktne lieya? kami salu mkn yg kat ats McD sni ha...ade nasi lema ayam grg rempah nyummmm..tetiap mlm mkn dh kt sbln lbh! hahaha

wah sakan mkn cekelat yek..hehe..

p/s lieya, mia n jaja shat dak? ghazi ni batuk plak dah..adoiyai sian dgr..sesema idak la pulok..tp smlm duk mnth² tgk menmcm food yg kitorg tk bekalkan kuar..cikgu die ni men sumbat aje plak..risau haku

March 4, 2009 at 8:16 AM

beTOl ar aKAk dAPoR keCik sENang Nak jaGa......

nasiK Lemak + kinder buenos tu mmG seDAP pebrEt sHa kaK...

March 4, 2009 at 10:08 AM

dik sedapnya friut salad tu... mengancammmm... leh ku try nanti..

March 4, 2009 at 11:24 AM

fruit salad letak susu pekat manis...menu baru ni...mesti sedap kut bila kene ngan strawberi yg masam2 tuh

March 4, 2009 at 11:47 AM
Anonymous

uih..bestnya g pd...

dik, ns grg bodo2 tu lah yg plg sedap bg akak...nyum3x..

March 5, 2009 at 6:10 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy