Friday, May 15, 2009

sesuatu utk cikgu mia & mija

Sempena Teacher's Day ahad ni (16 May) aku siapkan adiah ni khas tuk cikgu2 mia n mija....petang ni (jumaat) aku amik mia n mija karang, aku pass adiah ni kat mia suh bagi kat cikgu die ....he he he he jgn si mia buat hal melalak kat situ nak coklat jugak sudah laaaa





coklat cadbury tuk cikgu2 tersayang....



mule2 aku nak tulis satu2 name cikgu mia n mija, tapi aku lupe ade sorang tu...last2 wat cenggini he he hehe he



ni laa kad nye....besar tau....yelaa, 1 kad ni tuk 8 org cikgu mia n mija....okey laa tu kan...amik sorang sikit hi hi hi



nie first page...aku pilih posing terbaeeek punye dari due badik ni....print n tampal...tak yah tulis2 nanti memburuk kad yg 8 hengget ni ajek hi hi hi


ni second page.....alah!! gambar muke mija kene gam plak....malas aku nak print lagi...
wat abis ink jek...saje letak gambar tergelak camni, baru nampak mood happy


harap-harap cikgu-cikgu damia n mirza suke.....


erm nak citer gak laa pasal nie, tadi lunch kat Alamanda singgah sushi king tapau takoyaki ni....sedap tau uolss!!



tgk tuh...penuh ngan octopus ..... geli plak sebut octopus...sotong lah!!!



ermmm korang terliur:73: x tgk takoyaki nie.....hahaahahah padan muke:113:!!!

post signature

35 celoteh sahabat

Alahaiiiii...sweetnye kau ni lieya. Tahun ni aku tak tau lagi nk beli apa utk cikgu2 anak2 aku tu. Cam tahun lepas, aku gi mydin belikan je Pot puri tu bebanyak. Bagi kat cikgu sorang seketol. Tp smalam Angah mintak aku belikan bunga utk teacher dia..tengok la nnt..tak tau nk beli apa..

tp kau buat ni mmg sweet la wei..

May 15, 2009 at 5:29 PM

Hello Chegu, I love your blog. Its beautiful and your choice of colors and decor too.
You have great looking kids...they have their mother's good looks, ha ha.
You have a pleasant weekend, and keep a song in your heart.
Best regards, Lee.

May 15, 2009 at 6:50 PM

aku nak gark jadi cikgu anak2 ko nie....best tiap2 tahun dpt hadiah.....

leiya...aku tak leh nengok arr octopus ko tu....x tahan lah wei...bukan tak tahan nak makan...tp tak tahan....nak mun***....

kat kluang mall dah ada sushi king tau......lenkali bali simpang gi ler singgah kluang mall....canggih ko sekarang...nasib ler tekak aku nie bukan tekak org jepun, kalu tak sure hari2 dok ngadap sushi king tu

oooo....ko kena ulser kan...try cari serbuk tembikai kat kedai sensei cina...mujarab....hemlin selalu kena....tu ler ubatnyer....lepas ko taruk serbuk tembikai tu kat ulser ko...rasa nyaman jer....try arrr....malam letak...esok pagi dah kering sikit....nie petua bapak mertua aku.....

May 15, 2009 at 7:11 PM

alahai..syoknyer jadi cikgu kt taska dorang...dpt coklat sedapp utk hari guru..

taikoyaki tu aku suka yg udang...yummm..sedap kan

May 15, 2009 at 7:15 PM

>> time time mcm ni selalu cikgu sekolah yg dapat mcm mcm...
>> cikgu sekolah memandu tak dapat ke...? :D
>> cikgu juga tu...:D

May 16, 2009 at 1:10 AM

weh sama lah kiter.. belikan cekelat jer utk cikgu2 Daniel.. hehhehe... cuma aku lom ada masa nak hapdet entry teachers day... mohehheee...
weh baca entry ko ttg broadband tuh baru aku terpk nak beli satu... aku pun bengkek jer ngan kompeni aku nih... abes semer derang block!! tensenn jer... aku godam aper semer kene block gaks.. abes performance aku sbg hackers.. dah tak ke mana dah... mohehheheee... kat rumah nak surfing lama2 dok depan pc mana bleh kan... ada jer yg ngacau...
weh, beso nyer ulser ko tuh.. kalo kene kat lidah mmg gilerr sakit... adehhh....

May 16, 2009 at 10:01 AM

amboi, kreatifnya lieya ni...cantik betul kad yg lieya buat tu siap letak gambo mia n mija lg...ye la, kad tu pn dh mahal, kang kalo tulis sendiri, x cantik plk...

akak beli yg murah je kad hr guru tu..adiah je blm beli lg...hr isnin ni sekolah anak akak buat celebrate hr guru...walaupun anak akak br pra sekolah, tp dia dh xcited nk sambut hr guru...hr2 tnya bila nk beli adiah utk cikgunya...

May 16, 2009 at 10:18 AM

perghhhh brtuah cikgu mia n mija tu dpt cekelat dr ko lieya...
akak pon nk jd cikgu diorg gak la...kakakaka..

akak tkde idea lg nk beli ape utk cikgu yusry...nntilah gi carik pape mende yg patut...

May 16, 2009 at 12:08 PM

baca lieya punya baru teringat untuk anak sy sbb anak sy duk taska n dia panggil yg jaga tu pun cikgu jugak..haruslah kasikan untuk hari guru ni..thanx yer..

suka makan jugak takoyaki tu tapi dah lama xmakan sbb tmpat yg selalu pagi tu kedai tu dah xde...ngidam nih..he he he

May 16, 2009 at 12:11 PM

kreatif je lieya..cantik lak wat kd gitu..ina tak prepare pape nak2 2az baru je kat skool tuh, tk kenal seme cikgu lagik..so yg jaga daycare je lah tahu..hehehe

May 16, 2009 at 12:11 PM

lieya... jwb tagged ye

May 16, 2009 at 1:13 PM

pueh lahh cikgu cikgu kt sekolah ank2 ko tu melantak cekelat..

akk dulu time tgu exam spm penah gak jd guru tadika..ari guru jer penuh bag akk ngn bunga,kain,cekelat ngn kad nye lah..huhuhu..best oo time tu..

May 16, 2009 at 2:03 PM

akak sekarang ni tgh pening dok pikir nak beli hadiah aper untuk cikgu si hakim nie....

May 16, 2009 at 9:52 PM

lieya, sudah tentu cikgu happy tima hadiah nie...sebab cantik dan kreatif kad lieya tu...untung kan cikgu sekarang...jasa nya dihargai.

lieya, blog lieya nie mmg cantik..akak pun suka..itu kupu2 tak penah tinggal erk..dia ikut lieya mana pegi...salam syg buat mia dan mija.

May 17, 2009 at 7:25 AM

msti cikgu mia & mija suka..

sedapnya tokayaki..

May 17, 2009 at 8:28 AM

cantiknya kad utk cikgu tu... saya pun plan memulanya nak kasi hadiah coklat jugaaaa, tapi tak jadik.... takut danish ngamok nak cokelat cikgu...hihihi....

May 17, 2009 at 2:48 PM

salam lieaya
Ibu yang penyayang. Mesti cikgu suka dapat hadiah sempena teacher's day ni. Ibu yang sungguh prihatin...

Lieya
one day nak jumpa kat putrajaya leh
kak dod nak buat photoshoot utk mija & mia lar

May 17, 2009 at 6:44 PM

mesti cikgu2 syang lebihhh
kat mia n mijakan...
coz mama dia pandai
amik ati n kretip laks tue...
eheh

May 17, 2009 at 10:54 PM

wah best tu jadi cikgu mia n mija... aliff pun sibuk gak mintak hadiah bg cikgu..aku belikan kek jerk..... hehheheeheh

sgt happy muka budak dua yg kat kad tu.... tentu cikgu berbahagia tau dapt kad tu.....

May 17, 2009 at 11:40 PM

mmg sweet, aunty nk jd cikgu mia n mija la mcm ni!:D

takoyaki? jpnese ehh? isi dia apa yehh..? cm sdp je nmpk. nyum2.

May 17, 2009 at 11:49 PM
Anonymous

bagus nyer... siap ader present tuk cikgu ya... cun arr card yg lieya buat tuh...
hmmm kami pun suka mkn tako tuh... sedap tuh.. lalu beli kat Mid Valley....

May 18, 2009 at 9:08 AM

tetiba akak nak jadikk cikgu pada puteri2 ko laa lieya.. blehhh..? huhuhu!

cantik arr ko wat camtu.. so sweet.. musti cikgu tu terharu..

May 18, 2009 at 11:36 AM

aku respek tol la kat ko nih...siap beli hadiah ngan kad beso gedabak.. hamik ko satu kad sampai rm8 hihi tp kalo nak dikira ape la sgt rm8 tu kalo dibandingkan ngan js diorang jg anak2 kita ye yak??

adoiii takoyaki tu feberet aku tuh!! sib baik skrg ader satu kiosk kat shah alam mall yg jual takoyaki nih.. x yah la g jauh2 nak cr benda nih..yey yey

May 18, 2009 at 12:40 PM

Bestnya kalo dpt jadi cikgu...tiap2tahun mesti dpt hadiah kan....

mesti suka cikgu2 mia*mija dpt cekelat tu...tapi dorang kena la bagi2 kan...jgn gaduh dan berebut sudah...hehehe...

May 18, 2009 at 12:56 PM

baik ko lieya...
aku x de nya....
sejak sekolah aku langsung x celebrate hari guru. coz cikgu2 zaman2 tu mana tau nk baik2 dgn student. semua garang cam singa...LOL

sedap ek? octopus.. betui ko, sebut octopus cam x lalu nk telan.. cuba sebut sotong..NGAPPP terus..hehehe

May 18, 2009 at 1:58 PM

bagus la ko ni lieya.. mesti cikgu2 tu hepi..hahaha bagus2...tetiba rasa nak bg something kt cikgu maryam...

May 18, 2009 at 3:39 PM

cantik ar kad ko bg kt cikgu tu..ko bg kad kt aku..besday kad leh? boh gambar 2 puteri yg comey tu tau..hahaha..

May 18, 2009 at 4:01 PM

baiknyer hati ko lieya.. siap bg cekelat ngan kad besar gabak lg.. untung cikgu2 mia&mija.. aku pon nk jd cikgu dorang la..leh x??? hehehhe..

May 18, 2009 at 5:34 PM

bestnya dpt cekelattttt!heheheehe

ni yg nak jadi cikgu anak2 kau ni lieya..hhehehehee

May 19, 2009 at 2:14 AM

ala bestnyeee..Ghazi dah smnggu lebey tk g nursery lieya..so lepas gak la teachers day..kenmain suke la derang tuh hahaha..klu tk sure moyok aje...eh tp lieya pasan tak kt umah ghazi dgn jaja tu makin rmi la budakkkk..adeh la haiii..harap harap pn jamilah tu tmbh lg la cikgu..

hri tu ghazi kna hfmd tu terus org kol pn jmilah nk inform..hrp² die cek la bebudak..so tk la jangkit kt budak lain..patutnye derang kna ttp nursery kjap..buat cleaning sume..agaknye tk seyes kot..huhu

re: ktorg ade kt psr mlm tu yg mnggu lpas..tp sbuk duk borak dgn kwn..so abah gajiii la jln sensorg hehehe..pndi la jaja! hehehe

May 19, 2009 at 8:29 AM

bestnya dpt coklat!! nak jadi cikgu mia & mija blh tak???/ alalalaaa...kreatip la lieya ni.... siap print gambar bdk berdua tu... nanti blh la cilok idea ni utk hari guru thn dpn..by that time, taufiq pun dah masuk tadika.. blh la share hadiah dgn rafiq kan.. hehehe...akak pun terpaksa berbelanja gak last week... nanti nak tunjuk gak blog apa yg akak beli... lawak je..bende murah, asal blh.... janji ada... hehehe...

May 19, 2009 at 3:10 PM

lawo ko wat kad tuh...
msti cikgu diorg vangga..hehehe

takoyaki..bila la aku dpt rasa n ih

May 20, 2009 at 10:37 AM

oo lieya bagi present coklat yer untuk hari guru.. kak mimi pun beli gak, tapi bukan coklat, tapi frame gambar..

kak mimi tak pernah makan octupos tu. heheheh kelakar plak nak sebut perkataan octupos tu. hahaha

May 20, 2009 at 3:28 PM

amboi kretiflah lieya nie..buat special kad utk cikgu mia dgn mija.....mcm mana dgn ulser lieya tu?dah ok ker??
re:jom tgk fp akak ada citer pasal numan dgn nurin...

May 20, 2009 at 5:35 PM

hey.. ske nye tgk k.lieya wat present tuk cikgu2.. tingat mase sy scool dolo..

May 29, 2009 at 11:10 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy