Tuesday, July 13, 2010

ahad punye cite plak!

haaaaa semalam citer ari sabtu yg capek, arini aku cite ari ahad lak....ari ahad yg biase2 jek...pagi2 dah bangun pasalnye nak gi pasar borong selangor....bukan tiap2 minggu aku gi pasar borong nie, tgk pada keadaan, kdg2 beli barang basah kat pasar tani putrajaya yg setiap selasa ngan jumaat....tapi aku sebenarnye lagi suke beli kat pasar borong selangor ni, ye laa aku kan dok putrajaya, nak kate jauh tu tak laa ngan pasar borong ni....selalu kalo gi pasar borong selangor ni beli stok bahan mmg byk sikit, sebab kat sini harga mmg gile2 murah.....dah name pun pasar borongkan....tapi biase laa aku follow jek laki aku, bab pilih ikan, udang, ayam, sotong ke ape2 semua mmg die yg pilih.....sayur jek baru aku pilih heheheheheeh.....mcm gambar kat bawah ni, bukan die yg pilih sayur tau, aku yg pilih, hubby tukang bayar arrrr hehheheheh





budak2 org tu mmg aku tak penah bawak gi pasar....ye ar suasane basah2 camtu, tak secure laa tuk budak....baik tinggal...aku beli barang pun senang....tgk tu, penoh box putih tu, lauk2 basah tu tahan ar tuk 2 minggu heheheeh




haaaa ni pun tempat peberet aku tuk beli barang groceries mcm tepung, gula, susu, kicap, sos, rempah, bawang2, kentang dan mcm2 lagi arrrr....name kedai ni Balaji, kat dlm pasar borong selangor gak, sebulan sekali mmg kesini ar aku tuk beli barang dapur.....ko bygkan bawang amik dalam setengah kilo harge dlm rm2.00....tak ke gile murah...tu baru bawang, belum yg lain2 lagi...sebab tu duit tuk beli barang groceries ni mmg selalunye tak lebih rm130 tiap2 bulan.....lagi satu aku wajib beli kat sini, air kotak soya....2-3 dozen aku beli....1 pax yg ade 6 kotak air soya tu baru rm5.....so pada aku kire berbaloi ar....ye ar dah tau kat situ harge murah what for nak pi belanje kat tempat mahal kan....leh jimat duit n spend duit kat tempat lain (ayat cover sbb aku suke beli baju huhuhu)


tapi tak semua aku beli kat Balaji nie....barang2 toiletries cam sabun, syampoo, shower gel, biskut2 mia mija, cerial tu aku beli kat carefour jek....




dah siap beli barang basah n kering semua, pi bawak persona aku gi spa...sian persona aku ni, semenjak ade livina, persona ni cam dah diabaikan je, ye aa dah aku yg jek bawak pi keje ....tau2 jek laa kalo pompuan yg bawak, mane rajin nak lap ke ape kan huhuhuhu......tapi jgn memain, persona ni laa yg paling jimat....gi keje 5 hari seminggu duit minyak cume rm8 ajek.....haaa percaye tak....jgn tak percaye okey..... ye ar sebab aku gune NGV hik hik hik



urm, gitu laa lieya latif bab beli2 barang basah n kering nie.....setiap org ade care n tempat peberet masing2 kan...for me, selagi leh jimat mane yg patut kite jimat2 kan....mau tak jimat, belanje skrang ni makin lame makin tinggi....mane yg leh cut2, kite cut2 kan ar....erm, ahad tu masak mee kari.....dari lunch, minum petang sampai ke dinner mkn mee kari hahaahahh (kes malas) ...eh tak! petang kami kuar pi pekene kek kat SR...semalamnye SR, ahadnye pun SR lagi huhuhuhu....bertambah2 laaa lemak dlm badan ni hah!



model tak berbayar aku heheheehe....
mia mija mkn mee kari? huh, jgn harap! tuk dieorg aku wat mee sup.....huhuhuhu...bile laa nak belajar mkn pedas....



tu ar cite ahad aku!~


**eh, bile umah aku nak kene banci nie....takde pung!~





32 celoteh sahabat

kak jgn rsau
xlme lg de r org dtg banci umah akak
tunggguuu....

July 13, 2010 at 9:05 AM

pasar borong mmg murah & fresh....me pun sama bab2 beli brg basah hubby will do..kalu supermarket tauler hehe

sedapnyer mee kari tu...I pun suker mee kari tapi harusler DIY...leh share resepi tak...hehe

July 13, 2010 at 9:18 AM

gambar yang membautkan atie terliur pepagi nie adalahhhhh...........meeee....kariiiiii...pos skit kak...heheh

July 13, 2010 at 9:28 AM

aku selalu g pasar tani je stp ahad...senang..jimat..kalu aku balik kuantan..aku siap2 borong ikan utk 2 minggu...fresh giler..pastu brg mcm kicap ke apa pun sama..kt kuantan lah..beli kedai mcm balaci..jimat woooooooo...hehehe.

July 13, 2010 at 9:31 AM

wehh aku pong la...klu de tmpt lg murah haruslah aku terjah...tp buat ms skang ni aku x jmpe lg...huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

July 13, 2010 at 9:42 AM

sejak kawin belum beli lg barang2 basah kat pasar borong..sy kalu nk masak br beli..sbb kdg2 tersimpan jer dlm fridge kalu beli sekali byk mcm lieya..

betul tu selagi boleh jimat, kita jimat..blanja skrg dah makin tinggi..

sedapnya mee kari tu..ari tu mak saya baru buat mee kari..:)

July 13, 2010 at 9:46 AM

Kedai Balaji tu kan kak keDAi kawan BapaK sha..Kaya oo dia.. Dia ada lagi keDai kat Pasar Borong seLayaNg..kira Diorg mmG biSnes line Pasar Borong kot hehehe...

July 13, 2010 at 9:52 AM

rajin lieya masak mee kari ek...hubby kak lynn x brp gemar sangat makan mee, meehoon dan seangkatan dengannyer...yang dia suka sangat makan nasi jadi kak lynn memang arr tak pakar nak buat mee kari ker, meehoon soup ker...huhuhuh...

shooping kat pasar borong memang best...sebab semuanyer murah belaka...memang leh jimat duit...

July 13, 2010 at 10:12 AM

bagus info lieya ni. marilah kita ke pasar borong. kat kedai harga memang mahal giller. ayam pun skilo dah berapa. cukup mahal.....

** kedai balaji tu boleh buat photoshoot kat situh. nanti leh ramai2 dtg. tq lieya

July 13, 2010 at 10:19 AM

sapa tak suka jimat tang part2 beli barang groceries nie kan....
sbb nak concentrate kat tempat lain hehehehehehe...
pasar borong or pasar tani mmg bagus tuk gi terjah kan...
tapi kedai balaji tu best aaa...
mmg murah...
kalo le dekat umah i, mau i dah gi terjah sama :)

July 13, 2010 at 10:20 AM

mmg best gi pasar..eh..aku dr dulu nk try masak mee kari..leh bg aku resepi tak..aku ada tp x confident..kalo ko tulis rempah kari tolonglah bgtau rempah kari ikan ke daging ke..sbb kalo kt resepi yg ada..x tulis..huhuhu...

July 13, 2010 at 10:21 AM

aku tingin nak buat mee kari..tak terbuat2 lagik..mees sup selalu:)

July 13, 2010 at 10:37 AM

sedapnya nampak mee kari ko lieya...

July 13, 2010 at 10:46 AM

banyak borong ye.. mmg hari minggu rutin ke pasaar borong.. senang sikit pilih je mana yang nak.. macam2 ada

July 13, 2010 at 11:06 AM

tak pernah pergi pasar borong.kat pk ni tak de.murah ke pasar borong tu?mee kari sodapnya.

July 13, 2010 at 11:15 AM

mee kari kau tu...isk!

NAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

July 13, 2010 at 11:18 AM

RUMAH KTY PUN LOM ADA ORG DTG BANCI LAGI ..LIEYA..

SEDAP LAK NAMPAK MEE KARI .

July 13, 2010 at 11:54 AM

dulu2 masa aku dok kt USJ rajin gak aku ke pasar borong s'gor tu...hehehe

pandia ko buat mee kari...aku x pernah buat....hahaha tak retilah..

July 13, 2010 at 11:58 AM

dah berzamn aku x ke pasar...heheh...tpi aku ala-ala cam fara fauzana dlm radio pgi tadi la..geli geleman nak ke pasar...ngada2 toi...tp azam aku pas raya ni nak jelajah pasar sekerap yg mungkin hahahha...

July 13, 2010 at 12:02 PM

akak tak pernah gi pasar borong.. insyallah lepas pindah selayang, boleh la akak gi borong barang basah kat pasar borong selayang tu plak..

memagn lieya beli stok untuk dua minggu ke.. senangkan macam tu, tak yah pening2, tiba2 ikan abis ke sotong abis ke kan.. akak pun sejak ada helper ni, memang dah stat beli stok kat pasar sentul jer.. tp tak beli banyak la.. beli sikit2 jer

July 13, 2010 at 12:07 PM

selagi boleh cut...kita cut lieya....selebihnya boleh buat shopping beli baju...keh keh keh keh..nak2 dah dekat raya nie kan...wah gitewww....

ha ha ha....sama arr ko ngan aku...bab bawa kereta mmg pandai...bab nak membasuh tu..alahai, selagi tak kena bebel ngan laki aku...selagi tu ler si putih tu tukar kaler jadi ala2 teh susu.....

July 13, 2010 at 1:17 PM

nurul pulak suka pergi NSK kat selayang memang murahlah hehehe..kiranya berbaloii..akak nurul pun orang banci tak sampai lagi..bila lah yer hehehe

July 13, 2010 at 1:26 PM

ok la tu leiya.. leh jimat cermat kan!>. hik hik hik.. tang minyak kete beria nak berjimat.. tang mende lain sampai abis kering.. eh! itu ena la.. ngeeeeeee...

July 13, 2010 at 2:25 PM

nida kalau balik muar mesti beli brg basah kt sana..fresh dan murah sikit compare kt sini..

July 13, 2010 at 3:26 PM

sedapnyer mee kari tu lieya...eh psr borong selangur tu mmg murah yer?..dkt ngan seri kembangan tu kan?

July 13, 2010 at 3:54 PM

Lapar plak tgk mee kari petang2 ni....syg masak mee kari lagi...sedap bangat !

July 13, 2010 at 5:36 PM

sedapnya mee kari.. lama dh x mkn...

tol lieya, yg mana leh jimat, kita jimatkan.. tp bab baju x jimat pon, hahahah..

July 13, 2010 at 8:09 PM

Lieya.. sama la kiterr...! Laki den pun rajin gak gi pasar borong selangor.. kadang2 je izan ikut. sokmo2nye 'chef' tunggu kat umah je stanby nak masakkk.. ha ha.

Entah2 kita ni pernah berselisih! cuma tak perasannn jee ha ha

nko jgn abaikan pesona ni.. 'merajuk; karang haruuuu! hu hu

July 13, 2010 at 11:36 PM

uit makcik, paling tak tahan ko duk letak watermark ko kt bontot pakcik tuh ahak2.... sian dia

aku mcm insaf je masa ko kata nk jimat2 beli brg n msk sndiri, tp bile asik bedak SR je ehhehe... ceh ilang jimat tuh

tp mee kari ko tuh mmg mengiurkan lah beb, kalu edy balik minggu dpn harus aku bt

July 14, 2010 at 8:29 AM

fren, the mee looks nice

July 14, 2010 at 6:29 PM

rajinnya ko pi pasar.. eh bru aku pasan rasa dah lama giler aku x pi pasar bli barang basah ni.. bila tahun la nk rajin masak aku nih..

dapnyer mee kari tu...peberet aku tuh.. bila nk ajak aku mak mkn mee kari kt umah??? hahaha

July 15, 2010 at 3:35 PM

eh eh ni g masuk seri kembangan tak snggah umah tokei besar blkg psr tu nih nak marah ni hehehe..tp mmg kan..jauhhhhh sgt beza dgn jusco sume bagai..tp disebabkan kemalasan melampau aku..jusco jgk aku g..haih..

July 15, 2010 at 3:55 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy