Thursday, July 14, 2011

first time mia mija jumpe dayyan~

dok kebek2 draf baru aku pasan, aku tak publish lagi cite ni....halal la yeak...walaupun dah berjaman aku nak tepek jugak...ye laa buat kenangan aku sok2....miamijadayyan nanti bile dah besar bace blog ni dpt bace citer bersejarah ni heheheeh......ni kisah lepas aku selamat deliver kan seketoi dayyan tu laaaa....boleh refer sini ✿deliver dayyan✿ yeak kisah aku bersalin kan dayyan .....gambar2 ni sume aku kat bilik sendiri...maknenye aku dah dipindahkan dari labor room.....aku amik single room sebab nak berangkut anak2 aku tdo spital mlm tu...senang...so lepas aku siap selamat sumenye...dayyan pun syok tdo kat nursery, papa budak2 ni keluar amik mia mija kat sekolah.....kul 8 mlm papanye gi amik...dah ckp awal2 dah ngan cikgu, kiteorg amik lambat sebab aku dah nak bersalin ari tu.....





serba serbi selesa gile bilik ni...org nak melawat pun boleh keluar masuk bile2 mase jek...takde pun had mase...tgk tu dlm lemari kat bilik ni ..ade kain sembahyang ngan alquraan lagi......spital islamic la katekan.....cume yg tak syok nye penoh nyamok.....seb baik dah standby ridsect kui kui kui




luas gak laa bilik ni....boleh laa mia mija ngan en hubby tdo ngan lena mlm tuh...aku jek tak leh tdo...mmg peel aku, lepas bersalin jek sure tak leh tdo mlm tu...kalo org lain sure dah kroih kroih tdo sebab penat  proses deliver kan....aku ntah ape peel tak leh tdo..tekebil2 jek....



kecik tak kecik, besar tak besar biliknyer....




bilik air pun selesa...ade water heater gak....first time ni aku sebelum balik, mandi dulu....dulu mase mia mija mane ade.....sampai umah baru mandi...ni selesa sikit sebab ade air panas kan...berani laa nak mandi....



ni laa first time mia mija tgk muke adiknye...excited tapi malu2..sengal ngan adik sendiri pun nak malu2...wakakakakaak




dieorg cam tak percaye tu adiknye yg dok dlm perut aku ahahahaahah......mia laa kurang asam, siap selak baju aku tgk perut aku betol ke baby dah keluar....aku tunjuk perut aku yg menggeleber mase tu baru laa die percaya wakakakaakakak



mija laa paling2 excited...tak sangke ...sedangkan sebelum ni die laa kaki jeles heheeheh




mia siap interview aku camne baby ni keluar.....aku ckp ar keluar dari sini (sambil tunjuk tempat tu) terus die buat muke takut sambil ckp "ishh mama, dah tu ...doktor kopek ke  nak bagi baby keluar"...aku jawab laa "a'ah"......terus die jawab "ish ..kesian mama......takut mia dengar" ......sambil buat muke takut die ahahahahaahaah




first time mija kiss dayyan...so sweet!~



mia?....kejap jek excitednye...pastu die dah pi kejar hepy meal mekdi die....chaittt!!~




biase laa budak baru lahir...membuta jek kejenyee...jenuh kejut nak bagi susu....



first visitor adalah pak ngah dari banting.....mase ni dah mlm sgt dah....




suke papa dpt  hero!



mcm aku ckp, mlm tu sume berkampung kat bilik aku.....berangkut toto, bantal, selimut kiteorg kat Annur Bangi....hehehheeheh




mengalahkan aku yg beranak.....terbongkang hah due badek nieh!



tgk hah!!  pagi2 pun si mija yg excited say good morning kat baby.....kecoh nak tgk baby....bile nurse datang nak mandi kan baby, die laa org pertama bising dok cuit2 aku jgn bagi nurse amik baby heeheheheh



bilik yg menjadi kenangan terindah....agak2 bile aku akan stay lagi kat sini....opss!!~




antara wajah2 awal dayyan.....berusia kurang dari 24 jam...



puas dpt minum kolostrum....hepi aku!



si cute!~



tu le gambar2 yg ade....so far sgt puas hati laa bersalin di Hospital Pakar An-Nur Bangi...lagi2 dengan Doktor Khamsiah yg sporting tu.....cume dah gap 5 tahun so bersalin n jaga baby mcm anak pertama jek rasenye....kekok sikit ..tapi skrang alhamdulillah dah okey dah le...kalo tak okey kene pancung ajek kepale aku ni wakaakakakaka....kalo ade rezeki ngandung lagi, mmg kat Annur jugak laa aku pilih......berpantang sendiri hubby yg jaga pun dpt lalui dengan jayanye.....kejap jek berat dah turun ke 53kg balik...tapi ni dah naik keje ..cepat plak naiknye, almaklumlaa byk noo subsidi makan time meetingnye wakakakakaakak ......ape2pun...ini laa kenangan terindah yg takkan dpt dilupakan....






**mia sudah tekene chicken pox....mija dah baik...akaknye plak take over...so kami dah selamat mengepos damia balik melaka dok ngan nenek die sampai sihat heheheeheh.....hope die tak bosan dok sane...mcm2 dah kami bekalkan...gameboynye, buku2, homework pun aku bagi......














23 celoteh sahabat

wahh...bilik memang selesa...bayaran dia camner lak lieya...mahai dok???

July 14, 2011 at 9:06 AM

Comeyy Dayyan..tetiba tingin nk preggy..tp tunggu next year lah!hihihi

mmg selesa kan kalau amik single nie..psl semua leh stay sn..x yah susah2 ur hb nk p mai p mai..:)

July 14, 2011 at 9:13 AM

MEMG NAMPAK SELESA BETUL LA KAN BILIKNYA TU..

NAMPAK WAJAH PAPA MIA MIJA TU KEMAIN DOK TENUNG ANAK TERUNA NYA.. HEHEH!

July 14, 2011 at 9:14 AM

entry kenangan ni bila anak2 dh besar...best single room tapi mesti mahalkan..

kesian mia kena chicken pox. cepat sembuh yer

July 14, 2011 at 9:18 AM

mmg harus pon lieya update citer mia mija first time negok baby dayyan.. zana x update pon lg citer masa nk bersalin ngan lepas bersalin.. bila free nk update gak.

lieya.. ujung bulan ni zana g bercuti ker legend international water homes gara2 terpegaruh masa lieya pergi aritu. tapi zana ambik yg grand garden pool villa ajer.

July 14, 2011 at 9:27 AM

btul tu, kenangan ni..bek tepek je...eh lieya cam akk la, lepas deliver tak leh tido...tak tau nape, may be sbb penat sgt kot tu yg tak leh tido, terbalik plak, bese penat mesti nak tido kan huhhu...
alahai cian mia...hope cepat baik ye...

July 14, 2011 at 9:30 AM

kesian mia.. dahh kena post balik kampung lak.. harap dia cepat sembuh.

tak sabo akak nak peknen jugak.. hahaha...

July 14, 2011 at 9:30 AM

mija yang nampak terlebih excited kan.. ermmmm.. akk si haziq yang excited... aiman.. ermmm harammmm.. buat tak tau jerk

July 14, 2011 at 9:37 AM

grm aku tgk dayyan tu lieya.. ishh mls nk ckp.. tp mmg aku geram.. t bwk ar dtg opis.. hehe

July 14, 2011 at 10:06 AM

kemain berangkut toto bagai ye..hehe...eh, kat hosp annyr tu, diorg siap mandikan baby ye? aku kat hosp putrajaya dulu, nan ado pun!

July 14, 2011 at 10:17 AM

Teringat juga masa Adnan ngan Akmal tgk Amjah yang baru lahir, macam malu2 jugak dan jumpa ahli keluarga baru hikhikhik!
Seronok dapat berkampung ramai2 camtu. Aku masa lahirkan Akmal musim SARS, sape2 pun takleh datang jemguk kecuali hubby jerr. Bapak la bosannnn!

July 14, 2011 at 10:19 AM

sonok je tgk 1st time mia & mija tgk adik diaorg eh..

alor sian mia.semoga mia cpt sembh..

July 14, 2011 at 11:18 AM

beh jgk dpt blik canggitu..semua bleh angkut..haha..

seronok je tgk 2 puteri tu dpt adik boy...

July 14, 2011 at 11:33 AM

aloooor melepas rindu akak kat mia mija .. :)

aah lah kannn nampak mija lebih xcited .. x per .. baru2 nie .. nanti adik dah besar sikit hermm sure dia ajak bermain siap gaduh2 lah tuu nanti ekekek ..

lebat tul rambut dayyan , geram akak tgk .. :)

July 14, 2011 at 12:23 PM

uish...untung ler dpt bilik camtu..kat kluang nie mana ada....harap hospital kerajaan jer lah.....hospital swasta tu tak byk pilihan arr lieya..kalau ler annur tu ada cawangan kat kluang nie...teringin gark aku...

iskh..memory terindah arrr

*** Batrice tak kena chicken pox lagi nie wei...risau aku...nanti makin besar..takut kesan tu makin teruk ler plak

July 14, 2011 at 1:04 PM

Selesanya!! klakar lak yg tang kopek nk kuarkan baby tu. scary! hehe

July 14, 2011 at 1:40 PM
Anonymous

teringat 1st bersalin,
lepas bersalin sibuk nak mandi konon nak bersih2..
tup2 demam sebab mandi pakai air sejuk..ekekeke!

July 14, 2011 at 2:34 PM

teruja la tgk kakak2 Dayyan..
hahahah, mcm cek-in hotel plak.. sume berkampung situ..

July 14, 2011 at 2:49 PM

alahai..so suweet...bile bce tingat ms aku deliver bb gurl aku taun lps...rs nk nanges bce n3 ko ni...tetibe emo...hukhuk....heeeeee

July 14, 2011 at 3:19 PM

lieya bestnya tempat bersalin tu boleh family tidur kat situ.tak delah lieya risau semua nampak depan mata. mesti dorang pelikkan nengok baby first time.suami lieya teruja sangat dapat baby boy.

July 14, 2011 at 5:20 PM

bestnya..leh hangkut semua teman mama dlm bilik tu..ni hosp mna?bca2 mcm2 tkde pon akk ckp kt mna..hihi..kita dlu bersalin kt gomen je..bersalin kul7.30, pkul 1.30 bru dpt wad..uwaaaaa truk kan

July 15, 2011 at 8:13 AM

saat yg indah!!!!

July 15, 2011 at 8:48 AM

hihihih, comel je ekspresi muka bebudak tu masa nak tengok adik baru..

July 20, 2011 at 11:41 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy