Friday, November 4, 2011

mama kursus, anak berjimba!~



nie le citer yg aku dok war2kan nak gi kursus tu...... sian aku kan, dah berkursus 3 ari kat tiara ni still tak cukup 3 ari lagi ha ha ha.....mase cuti pantang ari tu telepas byk gak kursus.....tak pe laa , mak redha!! ke ke ke.....oh ye, cite pasal kursus kat tiara ni, aku dpt tau jek nak berkursus kat sini, terus le gediks2 ajak sekali hubby n anak2.....ye laa syok le dpt dieorg cuti2 main air kan.....seb baik opis aku ni bagus, nak bawak family tak de masalah...cume tambah duit sikit jek.....so berangkut le kami satu family ke tiara beach resort.....


*
*
*
*
V

tgk anak dare aku! ngalahkan retis...sedangkan nak gi PD jek pun ha ha ha...




sampai awal, dlm pukul 2.30ptg...masuk bilik pastu santap kenyang2...aku siap2 masak nasi, ayam taucu ngan sawi jepun goreng.....kemain budak2 ni mkn...aku saje bawak banyak sbb dah tau sgt2 lepas main air sure perut kebulor punyer.....


anak bujang aku?...ermmmm...die biase laaa...penat sangat, mcm die yg drive dari putrajaya ke PD...sampai jek tiara, die dah mengorok.....tak heran pun kiteorg memekak2 time makan tu ha ha ha


ngintai sikit si montel aku tdo....eiiii comel...rase nak picit2!


elok dah kenyang, aku pun dah layu bijik mate nak tdo kejap kononnye...tapi nan ado!! budak 2 org ni dah meroyan2 nak main air...sampai tahap berguling kat lantai dah nak suruh aku ngan papa dieorg bangun ....hadoi!! psyco betul budak2 ni!!


baru pukul 3 kot nak di main air...panas terik time tu....papa budak2 ni siap ckp lagi tunggu pukul 4 baru leh main air.....dah! satu hal pulak setiap minit dok berzikir kat telinga kiteorg yg konon2 nak tdo ni... 'mama, dah nak dekat pukul 4 ni'.....'papa, lagi sikit ni nak pukul 4'.....adoi, tensen aku, ...dahle! dahle! jom laaa gi main air......berebut usung pelampong masing2....hadoi laaaa!

 


silap tak bawak sunblock....abis gelap kulit budak2 ni...dah le minggu depan konsert n konvo sekolah dieorg ha ha ha


asal petang jek kan ujan skarang nie...saje usik mia, nak ujan dah ni.....terus kerut2 muke sambil tgk langit nak cek ujan ke tak wakakakakaaak


dapat le main dlm 2 jam....tgk langit tu...awan ujan dah berarak masuk huhuhuhu



mia mija jek main air, kiteorg lepak jek layan gedek2 ...lagi syok!


mase pes time pergi tahun sudah, ramai gile org....nak mandi pun tak best, kali ni mmg syok...tak ramai org....eh takde org kot....kiteorg2 yg berkusus jek...ade laa kementerian lain jugak.....syok hah, pool sebesar2 alam ni kami yg punyaaaaa ha ha ha


gedek2, pas mkn bubur semangkuk, layan sebikut plaks...


khusyuk kunyah biskut sambil tgk akak2 die terjerit main air....


dulu mase kiteorg pergi, takde mainan ni....ni baru ni.....so due ari dok sini, dieorg dok main air kat area nie jek.....


tahap dayyan main air dlm sinki okey laa ...ha ha ha.....ni nak mandikan die sebenarnyer he he he.....senang dah leh mandi air biase nie, sumbat jek dlm sinki.....org sibuk sabun2 kan die, die plak sibuk dok tangkap air .....tapi tak dapat2 tangkap wakakaakakaka


esoknyer bile mama dah start kursus...papa jadi mr mama la plak...dok bilik jage anak2.....main air kene petang2 sikit.....tunggu mama ade yeak huhuhu


name kumpulan aku ha ha ha.....mmg best kursus ni, sebab gelak ajek sepanjang mase...enjoy! release tensen keje opis!~


kak shimot ngan name kumpulanyer......mmg kampung name group ko kak wakakaakak....




setiap kali ade break, aku lik bilik jap ..jenguk mr mama aku tu ha ha ha...dulu die kursus, aku yg ikut ...skrang ni die plak dok ikut aku kursus .....he he he.....tgk anak dare aku...dieorg kan suke psyco mak bapak dieorg, saje jek la tu dok melepek kat tingkap tenung kolam ...pastu buat muke kesian....huhuhu



seb baik mase kursus tak ketat sgt...so ade la mase kiteorg enjoy splash2 main air....




gedeks2 mama!



skrang kan musim ujan ...so petang jek mule laa ujan turun....seb baik standby kolam kecik dieorg ni, so dieorg leh le sambung berkubang dlm toilet wakakakaakak....takde laa kefale aku penin dengar dieorg berzikir takleh main air sebab ujan hahahaahahah


mlm dinner kursus tu plak, bertemakan hawai....tu pasal ade bunge2 comel atas pale aku tu...
tak comel pun sile ckp comel okey...nanti aku  majuk kang wakakkakak
aku bawak budak2 ni je turun join dinner sebab papa dieorg dok jage dayyan, dayyan ngantuk, takut die moody lak kang tempat ramai2 org camtu (sebenarnye laki aku segan ha ha ha ha)....




seb baik dieorg ade gaun ala2 hawai.....leh sauk jek tuk malam tuh....





ni le kursus yg aku gi tu ....gambar time kursus tak byk pun sebab ye laa ni pun snap pakai henset.....byk gambar family ajek laaa...dah katenye bawak family kan wakaakakakaak.....gambar pun kelabu asap....tunggu yeak aku upgrade gune sony ericson arc s (uih mak dah tahap ngigau2 nak pakai henset tu tau ahaks!!)



tu le kisah kami kat tiara.....minggu depan start cuti sekolah sure penoh sesak le tiara tuh!~







** malam ni balik johor ...yeay!!.....selamat hari raya aidiladha buat semua pembace blog lieyalatif.....mak n abah lieya dah bagitau awal2 takde ketupat2 bagai sbb minggu depannye adik lieya nak kawin so lebih pade busy nak prepare persiapan kenduri kawin.....









30 celoteh sahabat

selamat hari raya korban buat ko & family.. semoga selamat sampai ke destinasi :)


eee makin ensem gedek2 ko tu lieya... geram plak aku tgk time dia tido tu..hehehe

November 4, 2011 at 9:16 AM

dah lama simpan hajat nak bawa anak2 ke sini...tunggu dok melaka nnti lah nampaknya dekat sikit nak pi...

adoiii...dayyan tido sama style la dgn firas... :D

selamat hari raya lieya...b'hati2 di jalan raya nnti...smga selamat smpi yer...amin

November 4, 2011 at 9:17 AM

salam lieya,
sebelum tu akak nak ucapkan selamat hari raya aidiladha buat lieya sekeluarga....bestnyer pegi kursus bawak family seronot2...mia n mija sama cm anak akak pantang nmpk pool mule buat muke kesian nak terjun...huhuhuhu....lagi 1 dayyan suke btl buat muka comel cm tu rase nk gigit jer...mama jgn marah yer....

November 4, 2011 at 9:18 AM

tgn gedek2 tue tembam benooooorrrr...gerammmm!

November 4, 2011 at 9:21 AM

1st sekali

selamat hari raya aidiladha
balik johor erkkkk...
aku kat kluang tau! hik hik hik hik

bagusss arrr office ko
siap boleh bawa family lagi kalau gi kursus..syokkk oooo....pastu tempat sure best2..

jabatan aku nie
balik2 kat pusat latihan gark ler..
tak berkembang minda..
adeh!.....

semangat tul dayyan makan erkkk
geram aku...

November 4, 2011 at 9:35 AM

kids nie kalo gi holiday kat hotel...
tahap physco nak ke pool mmg hebat kan sis hahahaha....
tapi mmg syiok ler dorang conquer pool tu...
tak lama nanti, dayyan pun leh join the group....

selamat menyambut aidiladha sis!
safe trip balik nanti :)

November 4, 2011 at 9:57 AM

best lieya, sambil kursusawa anak2...papa dayyanpun cool je jaa anak2 ..hehe

comellah anakberanak tema hawai. selamat menyambut aidiladha yer..drive xarefully and take care

November 4, 2011 at 10:08 AM

actually seronok kan bawak family teman g kursus....cuma time kursus tu tak syok skit..sbb tingat2 anak kat dlm blik...hehehe ...aku penat dgr suri berzikir ajak g pool...dah ler alor setar panas giler...hah..laki ko sama ngan laki aku..segan..pemalu..nak makan bfast sume pun tak nak..dah ler aku dah byr siap2 makan dia 3 kali sehari..rugi aku jer...hehehe...apapun..selamat hari raya aidiladha...aku tak balik kg kot..kot ler..kalau rasa nak balik..kiotrang balik jer mlm raya...hahaha

November 4, 2011 at 10:08 AM

sikit hari lg nanti si gegek2 plak ikut berzikir nak main air...

November 4, 2011 at 10:09 AM

bessnyer kalau kursus leh bawak family.....asik keje jer pun bohsan gak...dapat release tensen camni enjoy....salam aidiladha...pandu berhati2 yer

November 4, 2011 at 10:22 AM

lieya..
aku suka tudung ko masa kursus tu la sama gambo last tuu..
mana rembat??
selamat aidiladha utk lieya sekeluarga:) hati2 di jalan raya..

November 4, 2011 at 10:37 AM

wah wah wahhhhhhh.. meriahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kursus nko mekkkkkkkk!!
bagus laa family leh ikuttt.. leh tumpang bersuka riaa.. untung untunggg..asyik jalannn jekk ekekekek

salam aidiladha jugak ekkk.. hati2 di jalan raya ;)

November 4, 2011 at 11:16 AM

kemain ya anak2 darazz...mmg ngalah artis..

aik..gedek2 isap poteng kopek kahhh..x ckp ngempeng ngn mama ke sayang..heheh

best arr nama group..sempoi2

salam aidil adha wat lieya n family

November 4, 2011 at 11:17 AM

ololo tembam nyer baby..selamat hari raya...

November 4, 2011 at 11:30 AM

ala2 seronoknyr sume... dpt jln2 sekali tp aku tgk yg paling suke mia mija la hehehe... suke tgk gaya dayyan tido,si conet aku pun suke tdo camtu mulut msti ada puting...

bestlah ko balik johor ek,aku thn ni raya kt kl je huhuhu...selamat hari raya haji beb....

November 4, 2011 at 11:42 AM

hahah.. aku ingat ko saje jek cakap budak2 tu guling2 nak main air.. tgk gambo.. rupenyer betull!!!! hahaha tp yg tak tahan tu dia dok berzikir kat telinga korang... selagi tak dapat...

gedek2.. makan biskut sampai berlemiuh.. kembang lobang hidung.. hahha.. tp comel!!!

selamat hari raya jugak utk lieya & co.

November 4, 2011 at 11:56 AM

slmt air rye aidil adha gak...aku insyaallah esok pepagi blk johor gak...ketupat aku buat mlm rye la ...eh smpt ke nk msk...hikss.....

November 4, 2011 at 12:00 PM

best kan kursus leh bawak family, masz kalu ada peluang outstation pon akan angkut family jugak.. leh jenjalan, hehe

selamat hari raya qurban lieya n family

November 4, 2011 at 1:06 PM

ena jugak yg tak samapi2 situ lieya..uhuhuhu.. dah la nak ujung tahun dah ni.. rasanya tak de dah nak bervuti bagai.. sobbbbbbbbbbbb!!..


Salam aidiladha juga buat lieya & family..

November 4, 2011 at 1:44 PM
Anonymous

x penah lagi ke tiara..

dulu2 penah sampai kat glory jer


selamat hari raya lieya :)

November 4, 2011 at 2:52 PM

kah..kah..kah.. tak per walau kampung tapi tetap unik.. abang daud bagi nama tu.. hahahahahahahhahahahaha

November 4, 2011 at 4:04 PM

wah2 panjang lebar entry lieya nie .. best gi kursus nak2 leh bawa family kan dik ..

ekekkek tulah budak2 kan kalau masuk otel ada kolam renang sure sukenya , ape layiee dush2 lahh ekekek

aah cute jer dayyan tuu , suke kan kita tgk budak kecik tidur .. gerammmm

alooor cute je mak mia dan mija nie .. ekekek ala2 hawaian gituuu :)

November 4, 2011 at 4:57 PM

alahh lupeeeee

selamat hari raya adiladha dik ! :)

November 4, 2011 at 4:58 PM

wah syoknya...kalau cikgu2 kursus xde maknanya nk brfoya2 camtu...muka brkerut seribu n full...sibuk dgn bengkel n perbentangan..nyampah...jeles tgk tau..

Selamat Hari raya aidiladha utk lieya skluarga...

November 4, 2011 at 5:09 PM

kaLo taw sha keTOk pintu bilik akak minTAk nC miahahahhaaa

November 8, 2011 at 10:02 AM

seronoknya lieya n co berjimba2 di PD yer... hehe... sonok berendam yer anak dares lieya tu... si gedek mandi sinki jer...siannn...kihkih..

sonok kan berkursus santai2 jer...

November 8, 2011 at 10:49 AM

Bestnyaa Lieya.. kursus ICT sampai ke Tiara yer..leh plak bawak family..

Kan main suka lagik anak2 yer.. dpt mandi-manda.. :)

November 8, 2011 at 4:57 PM

salam aidil adha, seronok lieya berkursus boleh bawak anak sekali.

cam tu hati pun senang time berkursus.

kelakar nengok cermin mata silieya mengalahkan paris hilton.tak sabar akak nengok dorang besau, seronok lieya ada anak dara ni tau. bukan tlg wat keja tlg kecoh adalah, cam anak dara akak yg besau ni.

November 9, 2011 at 10:28 AM

Seronok gi kursus leh bawak family.. Kat sini jgn harap la.. Kemain puas la yek mia dan mija dpt main pool.. Dah la tempatnya luas, cuma tu la musim hujan petang.. Mujur bawak kolam sparekan. Hehehe

November 9, 2011 at 1:14 PM

budak2 dgn pool mmglah takleh dipisahkan ye lieya..

November 9, 2011 at 1:45 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy