Tuesday, April 3, 2012

puding roti lieyalatif....


arini bagi laluan tuk entry masak2 plak yeak....alah masak simple2 jeeee.....kebetulan mak sedey tgk sebuku roti gardenier yg panjang tu tak berusik langsung kat dlm bekas roti atas meja makan.....ni le masalahnyer, kalo aku beli yg pendek tu laju jek abis, sampai bising nak roti bakar  la nak roti kepit laaa.....tapi bile aku beli sebuku panjang takde plak nak abis cepat....grrrrrr.....nak buat roti telor dah boring, nak buat cekodok roti takde mood nak mkn cekodok.....tup2 teringat..haisssh dah lame benooo tak mkn puding roti sos kastard.....selak lemari, selak peti ais bahan ade....okey jom buat puding roti!!! konon2 ni projek usahasama ngan little chef.....tapi yg sorang dok ngadap ipad...yg sorang dok ngadap tab....huh! mama merajuk! so buat sorang2 hahahaahaha....takde laa, mase ni budak2 ni tdo petang....berjam aku tgu dieorg bangun tdo petang.....last2 mls nak tunggu so aku buat sendiri...bangun2 tdo mengamuk tgk puding roti dah siap hahaahha...marah sebab tak tgu dieorg buat sengsame hahaahahah...hado mak ko kesah?......

*
*
*
*
*
*
*
*
*
V



aku gugel resepi yg paling simple jek.....tapi kali ni tak boh kismis sebab anak2 aku tak suke...so boh cekelatcips jek.....






tadaaaaaaaaaaaaa...dah siap.....amecam, gebus cam pipi dayyan hahaahaha
mau tak gebus pakai sebuku roti yg panjang tu.....risau takut2 melimpah keluar dari loyang....aku kan bangse buat kuih tamak....semua nak hempuk dlm satu bekas hahaahahahah





nak buat sos kastard kononye, tapi malas le plak nak dok mengacau kastard atas dapur....selak2 esbok jumpe cekelat syrup hersheys ni....hah! bantai le labuuu...mkn laa ngan cekelat syrup nieh...sodap gak....






aku suke version sejuk...so boh dlm esbok dulu sebelum ngap......






balance minum petang ade laa dlm suku loyang...so aku siap2 potong kecik2 n pack kan tuk bekal tea time dayyan kat taska....ni pic bekal arinie.....pumpkin poridge tuk bekpes ngan lunch.....puding roti tu tuk tea time.....buah takde...takpe nanti mama suap kat umah yeak dik.....




gitu le alkisahnye lieya dan puding rotinyer...(boleh ending entry cenggini hihihihi)





** sejak pekeliling pasal gaji baru dah keluar...berpinar2 bijik mate kire gaji masing2 yeak....kui kui kui








38 celoteh sahabat

lieya...nanti share resepi pumpkin poridge tu...nak wat jugak...eh tetiba...hehehe

April 3, 2012 at 9:04 AM

mana recipenya weiiii...

April 3, 2012 at 9:09 AM

bestnya liya.. asal saya wat tak gebuz mcm lieya wat yer...

April 3, 2012 at 9:11 AM

wow..nmpk menarik giler puding roti tu..

leh ar shopping sakan lepas ni lieya..mata dah blink2 tu..

April 3, 2012 at 9:23 AM

amboi bukan main buat puding roti ...bt aku terliur jer...aku suka puding roti ni kalu ma aku buat..cam sedap sgt air tgn ma aku buat..hehehe..sendiri bt cam tak sedap...amboi pinar2 mata sampai kira gaji baru yer..

April 3, 2012 at 9:32 AM

gebunya puding roti ko lieya.. terliur plak aku tgknya hehehe

April 3, 2012 at 9:35 AM

mak aiiittt
melimpah ruah puding roti koooooo
gebu cam pipi dayyan...mana dayyan..patut ko ambil pic dayyan ngan puding roti tu...model puding roti yang sesuai gitewwww

aku plak kalau buat puding roti..tak pernah plak buat sos kastard...derhaka kat resepi..keh keh keh...makan giteww jer....
kalau buat kastard dia sure lagi sedap kannnn

April 3, 2012 at 9:39 AM
Anonymous

kak ina pun dh lama x buat puding roti...tgk puding roti lieya terus rasa teringin...:-)

April 3, 2012 at 9:47 AM

tedapnya lieya dah lama akak tak memuding roti, amboi ada coklat harsley lagi.

lieya biasalah budak dah ngadap tab ngan ipad, garenti tak heran ngan puding roti, kenalah wat sensorang.

April 3, 2012 at 9:58 AM

erm sedapnyer pernah gak try tapi tak berape nak menjadik...huhu...

April 3, 2012 at 10:09 AM

wah2... sama lah cam aku, beli yg pendek cpt beno abis bile beli yg panjang tuh aduhla bt2 mcm tak nampak je... tp kalu aku msk apa2 ngn roti tu laju je...grm je

terliur weh nengok puding roti ko tuh,nmpak cam senang je... harus aku cube gk nih... kt umah pn ada cekelat hersly tuh...

April 3, 2012 at 10:18 AM

saya penah buat sekali..tu seumur hidup la gamaknya hhhhaaa..sedap tp jgn buat sweet sgt, makan ngan sos kastad t'baekkk!!!

April 3, 2012 at 10:18 AM

aduhhhhhh pagi2 lagi iman dah diuji dengan puding yg mantopsss nie huhuhu
cayalah lieya .. kalau macam nie preentation dia dikkk toksah tunggu sejuk lahh , panas2 akak dah ngap !!! .. ;)

April 3, 2012 at 10:19 AM

aku tgk puding roti ko ni teruja...tp aku sort of x suke mkn puding roti..nape tah..nk masak utk org ok kot..mkn x

iyerlah lieya pinor2 kira gaji yekkk

jgn juling dah.. kui3

April 3, 2012 at 10:21 AM

gebu betul puding roti akak nie...atie dah berkurun lama nak cuba bt puding roti....tapi asyiklah tertangguh....heheheh

April 3, 2012 at 10:23 AM

aishhh...nampak sedap plak puding roti nih,mmg dah lama x buat..lia pun kdg2 malas nak buatnya sos kastard tu...ratah makan gitu je lah...sedap jugak (huhhh...klu dh malas x sedap pun ckp sedap kan..kan..heheee)


p/s: lieya x dapat dtg party dayyan big boss ke Kemaman plak minggu nie...xper nnti pos hadiah jerk yer.....

April 3, 2012 at 10:34 AM

kak zana kalau ada roti terbior x berusik pastu nak xpired, kak zana buat puding roti marble je. baru laku. hehehe.. puding roti mcm lieya ni blum pernah try lagi. pas ni bole la try...

April 3, 2012 at 10:55 AM

gebunya puding roti......mesti sedap ni....lawan la dgn sos hersyey....mmg temptinglaaa

April 3, 2012 at 11:11 AM

ai suker buat pudding roti gak
sedap, cepat & mudah khen

April 3, 2012 at 11:32 AM

sedapnyaaaaaaaa....version sejuk2 mmg sedap kan nok.....

aku pun tgh mengira gaji jugak ni...haha...

April 3, 2012 at 11:33 AM

adoi lieya..ko buat peyut kty berkocak..sedapnya puding roti, dpt jadik jiran lieya besh nie.

April 3, 2012 at 12:21 PM

Nyum2 sedapnyaa puding roti Lieya.. sgt laa tergoda akak nengoknyaa..

April 3, 2012 at 12:46 PM

Sedapnya tengok puding tu ...

April 3, 2012 at 1:11 PM

suka suka suka makan puding roti...
kkdg lawan dgn ice cream pun sodappp....
tak pun buat dgn sosnye pun yummy....
suka suka suka....

April 3, 2012 at 2:24 PM

kasikla resepi.. mcm best je..

April 3, 2012 at 2:34 PM

grrrr...mana resepi???? aku dah gedik2 nk print nih

April 3, 2012 at 3:08 PM

hahah sedap2 kak...
ecah pun lulus lg wat puding roti ni kak...

bagus jurekk xmembazir...hehe :)

seronoknye dayyan...manyak bekal! ;p

April 3, 2012 at 3:18 PM

sedapnyerrrrrr
share arr resepiu simple tu lieya... mn tau leh buat.. hehe

April 3, 2012 at 4:25 PM

tp puding roti y lieya buat ni..nmpk lg marveles n sedap la... nmpk gebusss sgt

April 3, 2012 at 7:16 PM

okelah dr membazir terbuang gitu mcm tu kan sekejap je licinnya...jd daging :)

emm terliur la tengok...

April 4, 2012 at 12:19 AM

nko mmg ghajen la lieya, simple tp sodap tu...

haah, kasik la resepi..
mane tau angin ghajen aku dtg, hahah.. blh wat gak.. =)

April 4, 2012 at 8:50 AM

lieya, akak blm b.fast lagi tau........xthn tgk puding tu,...hu.hu.hu....

April 4, 2012 at 9:14 AM

nyummyyy cedapppp...:)

April 4, 2012 at 10:06 AM

lieya akak nak resepinya.. tolonglah bagi.. merayu ni.. kekekeke.

April 4, 2012 at 11:25 AM

Amboi! Sodapnye sis!!! Likeee!!!

April 4, 2012 at 2:57 PM

ai buat sure x menjadi..peh tu siap kena gelak..better beli jer..x pun lieya tolong buatkan?

April 4, 2012 at 5:15 PM

perghhhhhh sedap..sangat tertarik tau...rajin lieya...

April 5, 2012 at 12:29 AM

kira kategori rajhin la jugak ni malas buat sos, pakai sos segera.
kalau akak takde la aku nak bawak keluar sos segera, hadapla puding roti tu macam tu. sampai terbeliak-beliak mata orang nak telan puding tu.

July 16, 2014 at 7:52 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy