Friday, September 7, 2012

mensyekik di jamuan raya Bhgn. Perancangan dan Pembangunan, KKM




hai semua...pe kabar....salam jemaat jugak....dah 20 syawal dah arini kan....tak lama lagi berlabuh laa tirai syawal...sedehh huhuhu....dah takde laa jemputan makan2 lagi dah ...eh?...ha ha ha...org pemalas masak mmg ini jek laa yg die pikirkan ekekeekekekek.....aku tgk kat blog masing2 kemain up citer pasal jamuan makan kat opis masing2 kan...haaa arini aku plak nak up citer pasal jamuan makan kat opis aku.....mase jamuan raya KKM tu aku tak gi, malas weyyy org ramai kedaung....yg aku up story ni jamuan raya Bahagian aku.....burppp!! alhamdulillah...(tetibe sendawa hahahaahah...bukan sendawa mkn jamuan raye tau, ni sendawa bekpes pagi tadi ....makan nasi lemak bungkus singgit sengah jek heheheheh...kebulur wey, sampai2 opis terus pi cafe cari mknn....mlm tadi dinner aku mkn sate ajek 4 cucuk kat ramal seafood tu)..eh udah le, moh layan gambar2 yg ada....aku tak amik pic mknn byk sgt pun...malas nak wak keluar tipon he he he



*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
V


hah amik ko....kunen ang ang aku .....ha ha ha...ikutkan aku meroyan sebenarnye sbb takde baju cun nak pakai sempena jamuan nieh....baju kuning ni sebenarnye tak siap lagi.....sepatutnye nak tampal lace sbb baju ni kosong sangat....tapi aku tibai jek la pakai huhuhuhu



melaram sedas dua ngan kawan2 opis.....



comey kan kawan2 aku nie heheheeheh....



mase ni ajk tgh sibuk memastikan semua dah ready ...yg tak berape nak ajk mcm aku ni tunggu jek laa kat meja diam2 sambil usha baju raye org lain yg super duper cun2 tuh.....heheeheheh




snap dari kejauhan jek laaaa almaklum laa meja aku kat belakang sekali ...mmg port cun kat area kaunter makanan, senang nak kuar masuk pi amik makanan katernyer wakakakaakakakak




sain senarai kehadiran...... tgk kawan aku sebelah tu, tgh memandang jelik sbb aku kepoh nak sain kedatangan pun sibuk nak amik gambar wakakaakakakaak....nak wat camne iqa wey, kan aku suke bergambar hahahaahahaha





hokey, belakon lagi hahaahahah



nampak tak name aku tu....eh macam le korang kesah sgt name aku kan hahaahahha





ni antara ahlil meja bulat yg tak sabar2 nak terjah makanan kang.....haa nampak tak belakang tu kaunter2 makanan....haaaa strategik kan pemilihan meja kiteorg ni wakakaakakaka
uihhhhhhhhh jgn memain!! tudung org sebelah tu lagi mahal youuu dari mak punye fareeda.....takut mak dengar regenyew!!




menanti dengan penoh sabar vvip datang.....cepat ler, sayer dah lapo nasik nieh!




muleh tahan ramai gak bahagian aku ni rupenye...time ni laa jumpe dengan muke2 yg tak berapa nak kenal, tu le, jamuan gini laaa dpt himpunkan semua sekali dlm masa yg sama kan...dpt laa kenal antara satu sama lain.....




dok tunggu bos2 besar bagi ucapan, kite sebat eskrim dulu yeak......satu meja dpt sebekas so moh kite pakat2 starter ngan eskrim walls yeak eheheheheeh



riak2 kerakusan di wajah memasing ....




blaaaa...blaaa...blaaa abis ucapan, abis penyampaian hadiah tuk yg dirai ..masing2 get set go dah nak pi amik makanan hhehehehe...aku terjah area nasi minyak dulu...eh nasi minyak ke nasi beriani...aku pun tak tau sbb nasi tu kaler kuning dah mcm baju aku dah haahahaha....




lauk2 ayam masak merah, daging masak hitam, dal sayur, acar , papadom......




letak jek pinggan nasi atas meja, aku tak terus duduk....misi diteruskan pi area lemang, sate n kuih2 plak....




tu sate willy tu....harus rembat bercucuk2 hahaahahah




 rendang mmg super marbeles...sedap giler....




letak jek pinggan lemang, sate atas meja, terus aku gi area bihun soto plak hahahaahah...tamak kan....amik mihun soto plak semangkuk....



terima kasih kak shimot sebab meminjamkan tangan dan mangkuk gorjes ko hahaahahaha



haaaaaaaaaaaaaaa....semua menu yg disediakan dah ade depan mate baru aku puas hati hahaahahahaaha......dasar kan!! napsu kuda padi betol hahaahahah.....alah kooo, pinggan lemang ngan pinggan sate tu aku share ngan kawan aku....he he he....



tgk masing2 khusyuk mensyekik....aku pun same la tu ...tak pandang kiri kanan dah ngap ngap ngap dan ngap!





burp! alhamdulillah....muke kekenyangan masing2.....mane2 yg tak abis tu bawak le naik opis.....aku lak, yg aku gigih pi amik semua makanan tu, aku cume makan mihun soto ngan ratah lauk nasi minyak jek....uih cannot go wey nak masuk kan semua yg aku amik tu....sendat perut mak hahaahaha ....




tu jek la kisah makan2 sempena hari raya bahagian aku....much better dari tahun lepas punye...eh kang ade plak yg kate syok keje gomen asek ade mkn free jek....eh tak la wey, kiteorg pun menyumbang $$ jugak mengikut gred...he he he...tahun depan hope ade kambing golek plak ha ha ha.....pes no wo!







** adik aku yg nurse tu dah saat menunggu hari nie...eiii tak sabarnye nak timang baby hihihi.....nak beranak lagi belum sampai seru so timang anak org jek la yeak ekeekekekekeek






46 celoteh sahabat

wowieeeee..byk giler mknn..kita pnya.smlm..melepas lg dh cti bersalin..thn lps pn.sama gi penang kursus..

klieya..mak fza bru je mak kkm lps naik pgkat..bhgn apa tkpsti..tp bloknya yg btul roundabout kecik tu..

September 7, 2012 at 9:10 AM

wowieeeee..byk giler mknn..kita pnya.smlm..melepas lg dh cti bersalin..thn lps pn.sama gi penang kursus..

klieya..mak fza bru je mak kkm lps naik pgkat..bhgn apa tkpsti..tp bloknya yg btul roundabout kecik tu..

September 7, 2012 at 9:10 AM

serius menarik lauk2nya lieya latif oiiii....
nak2 daging itam tu...

September 7, 2012 at 9:17 AM

Kite paling suka pic tgn dan mangkuk.. nmpk sangat gojes

September 7, 2012 at 9:28 AM

Kite paling suka pic tgn dan mangkuk.. nmpk sangat gojes

September 7, 2012 at 9:29 AM

Kite paling suka pic tgn dan mangkuk.. nmpk sangat gojes

September 7, 2012 at 9:29 AM

kte pun ada jamuan seksyen gak semlama..
mmg havoc ngan makanan..perut dah muncit ni...hahaha

September 7, 2012 at 9:36 AM

meraih betul jamuan raya bahagian akak yer......macam2 makanan ada.....

tuelah kan....ada jer mulut yang ngata orang gomen banyak makan2.....dia tak tau....kadang2 kiter kene hulur jugak fulus nyer....

September 7, 2012 at 9:49 AM

eh..silap eja...."meriah"....muahahahha

September 7, 2012 at 9:54 AM

nie ambik mknan baca bismillah ke x....?hihiii
amboi mak datuk....byk nya mknan kt meja akak..
Sib baik akak pakai bju ngam2 ngan tubuh kan, klu x , hbs di mamahnya mknan tu..
apa2pun mmg meriah jamuan kt KKM, lbh2 lg akak yg gojes nie ada..hihiii

September 7, 2012 at 9:58 AM

keh keh keh keh
senak perut aku baca citer ko menyekek nie lieya oitt...
uitt..kuning ang ang..ko tampal lace hitam....cun ooo.....sedondon ngan kaler tudung...

perhg...penuh meja gitewww....
puas hati sumer dapat rasa
nak 2nd 3rd round mmg jangan harap ler kan...
amik sekali harung senang...tak habis bawa naik bilik.......
meriah weiiii

September 7, 2012 at 10:06 AM

bestnyer dapat makan2 n jumpe kengkawan kat opis, betul la kan, bila ada acara camni baru dapat tau staff ada yang kenal n ada yang x kenal, time ni ler bleh nak kenal pon kan...

September 7, 2012 at 10:22 AM

wahaaa bestnyer... time2 bln syawal ni mmg mkn jelah kejenyer kan... nengok segala mcm makanan mmg bestkan... selera aku nengok...

cantik lah wei baju kunin tu. jth cinta aku... itu warna yg aku tak penah ada lg tuh

September 7, 2012 at 10:31 AM

wa..mkn lagi...

**kita 1 kementerian yg sama upanya ;)

September 7, 2012 at 11:08 AM

ada juga jamuan ry op...kita opis x de jamuan ry..byk kaum cina..hehe..

# pewitt...lawa pakai bj kuning tu...

September 7, 2012 at 11:09 AM

tu dia.. 2,3 kali bukak tutup belog lieya ni sbb ruang komen tak kuor2.. ni baru blh..

meriahnya......
lawo dah hah baju kuning ang ang tu lieya.. ena nye baju raya tahun ni pun kosong gak sbb tak sempat nak taruk bead or lace dah pakai..

kami nye bahagian tak tau ler buat ke idak tahun ni.. arini ada jamua raya puspanita pkl 3 kang.. isnin unit punyer..so, kecil2an je la..

September 7, 2012 at 11:31 AM

curlassssssssssss kuning ko..barulah t'serlah org nampak ko duk kt mana pun kan..

'eh dia lagi cedok makanan..eh tadi pun dia gak..eh asyik ke meja buffet je'

hhhhaaaaaaaaaaaa ok tak aku buat dialog gitu..joking je lieya jgn marah ye :)

aku pun kalo ada jamuan raya mmg suka aje..rasa mcm smua benda nk makan..tgk perut la kan..maju ke depan hhhhhaaaa

September 7, 2012 at 11:35 AM

cantik baju ngn tudung lieya..kuning u..

fuh.banyaknya menu..sedap2 lak tu.

September 7, 2012 at 11:37 AM

masa jamuan raya mcm ni lah kita nak kenal mana yg kita tak berapa nak kenal tu kan nok...

2nd gambar tu, nampak korang semua mcm mak datin uolllss...

:)

September 7, 2012 at 11:45 AM

seronoknya jamuan raya besar2an camnih....mcm2 boleh mkn.

September 7, 2012 at 11:54 AM
Anonymous

suka sngat2 kaler kuning diraja ni... kuning lembut cantik sgt!

September 7, 2012 at 11:56 AM

lieya..bos hang jarjit singh tu kah..ammahh

meriah makanan tp proper je display..sopan santun org2 kkm mkn

September 7, 2012 at 12:05 PM

tak banyakper nyer gambartu... kira banyaklertu...
makan2 memang acara dinantikan.. akak kat sini takder ler jamuan opis orangnyer sikit.. buat makan kat rumahjerler...

September 7, 2012 at 1:10 PM

Mcm raja ko haa..oppsss permaisuri..:-)
Eh ko keja satu kementeian ngan my hb..lalalalala..:-)

Nmpak meriahnyaaaa..:-)

September 7, 2012 at 1:51 PM

meriahnyer...
ofis lya bla xtau nak wak jamuan raya n..kalo ikt plan minggu ni...tp dah hbis pon minggu ni.. ntah bila laaaa....

cantek la baju lieya..berkenan lak tgk design dia..xde ke pic zoom in kat baju tu.. heheh.. leh copypaste design tu..aci dop???

ada nama jagjit kat situ.. kawan upinipin tu.. hehe

September 7, 2012 at 1:52 PM

BESTNYA...TGOK YG MAKAN ESKREM TU TETIBA MCM RASA NAK MAKAN ESKREM LAK..HUHU

September 7, 2012 at 2:47 PM

meriah betul!!! makanan pelbagai..

Ohhh..awak keja di KKM rupa rupanya :)

September 7, 2012 at 3:10 PM

amboi, ke main semua bergaya dgn baju raya.....
meriahnya...menu2 yg best....
kalau sakit ni bole lieya ni...KKM rupanya

September 7, 2012 at 3:37 PM

waaaaaa meriahnya...lauk pauk yg sedappppp perhhhhh meleleh air liuh tengok....semua sedap sgt....ramainya staf sampai x kenal kan.time ni l kita nak kenalan ye x.best2 sangat bila kumpul beramai2 makan kan.....

September 7, 2012 at 4:29 PM

fuh dikkk koo MELETOPS ngan warna kuning tuu dik !!! cunsssssssss kalah org sebelah nyebelah ..
seyessssssssssssss
cantik suke warna kuning ko nie dikkk ;))

memang happening .. kalau boleh hari2 nak jamuan makan macam nie .. banyak menu .. mewah ..
kenyang makan .. fuh fuh fuh ! .. ;))
time2 macam nie lahh dpt jumpe kawan2 kan .. kawan2 baru .. kenal2 .. ;)

September 7, 2012 at 4:53 PM

makan free memang besh.. lalalala..
tetiba lak rasa lapo tgk gambo2 makanan tuh sumer.. huhu..

September 7, 2012 at 5:02 PM

byk2 mknan satey yg mengoda kalbu ku.....huhuhu...

Meriah..meriah,..akak dh xsabar menghitung hr moga cpt2 la syawal brlalu..dh xsanggup akak utk terus mencekek di open house yg xreda2 nie...hr sk pn ada...huhuhu......

September 7, 2012 at 5:39 PM
Anonymous

rindu plak bila tengok dewan ni...ada byk kenangan jugak la time js keja cni dulu..^^

sama arr lieya arini pun bhg js buat jamuan raya..mmg x larat nk mkn..haha..

tiba2 abis diet js...huhu

September 7, 2012 at 9:54 PM

haah, sama la.. aku part jamuan seksa kebeno nk cr baju yg org kate 'ber-majlis' sket..
asek duk compare kite ngan org len jer.. hehehe..
tp shantek pe baju raye nko.. match aje ngan tudung fareeda tu.. =)

btw, sgt meriah jamuan raya department ko..
jeles seh, nk lg dpt sebekas eskrem tu..
fuh, lumayan.. lom pernah dpt ghitewww.. ;-p

September 8, 2012 at 12:17 PM

Bestnya tengok banyak mknn sedap sedap wehhh. Paling tak tahan eskrem sebekas tu...kelasssss!

September 8, 2012 at 1:13 PM

Masyaallah lieya .. dasyatnya makan...tp baju cntik:-) leh tahu beli ktner?

September 8, 2012 at 9:41 PM

wow...kuningnya...cantik...cantik...

September 10, 2012 at 9:55 AM

wah kuning gitu...lgojess liya ni tau...

September 10, 2012 at 12:17 PM

wowww..kunen! cantik yu! i suke! u pakai ape pun gojes tau, jeles ai.

erk..dasat2 gak ek bile time jamuan raya..mcm2 ade..kalu ari2 ade jemputan, mau berkilo2 ni naiknye..huhuhu

September 10, 2012 at 12:36 PM

meriah betul la jamuan rayanya.

September 10, 2012 at 4:37 PM

lieya, aku anto email kat fb ko, ada receive tak?
hoi, makan tak ingat la ko!

September 10, 2012 at 5:09 PM

wahh... meriah nyah opis ko punye jamuan raya..

September 11, 2012 at 1:55 PM

Waduh2 seronoknyaa tgk jamuah raya uols.. Lieya.. tersangattt laa shedapnyaa.. makanan pun byk pilihan.. akak yg tgk pun jadi lapo ler plak petang2 nie.. :)

September 11, 2012 at 5:28 PM

wah... kemain masing2 bergaya, memang confirm lieya ni suka posing... hu hu hu...

September 13, 2012 at 8:21 AM

berteka teki sis dr bhgn mana kt kkm neh..
ada masa terluang..yana gie lawat sis yer.. ;)

September 13, 2012 at 10:33 AM

meriahnya majlis raya wehhh!! apap pun kaler tudung nko memang gojes laaaaa lieyaaa.. I loikkeeeeeeee!!

September 21, 2012 at 1:47 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy