Monday, April 29, 2013

cerita weekend kami....


hai salam isnin....tak sabar tul nak tgu hujung minggu nie...tak sabar nak buang undi...he he he...i warganegara yg bertanggungjawab tau uollss hehehe....kali ni last laa aku mengundi kat sekolah lame aku kat johor nun....lepas ni nak tukar alamat mengundi kat putrajaya plak, in sha Allah kalo panjang umur.....ingat ye kawan2 buat pilihan yg tepat...pangkah atas dasar sayangkan negara hehehe..ewah2 mcm calon bebas plak ko berhujah hahaahah...eh aku dah lame tak buat entry cerita weekend..dulu ni jek laa bahan aku  nak update blog....so ari ni jom layan cerita weekend kami ari tu....


*
*
*
*
*
*
*
*
*
V



kan sabtu tu budak2 ganti sekolah.....kene laa menggigihkan diri bangun pagi siapkan dieorg....tghari tu budak2 ni balik pukul 12 so menjemput la kami ....




alang2 tu lunch kat luar siap2...aku malas nak masak... sape2 peminat hello kitty jom kumpul mcd hello kitty nih....ade 4 ekor nak kene kumpul..setiap kamis akan keluar yg baru....ni bukan dtg dengan set hepi meal tau...tapi kene amik set biase dpt harga rm9 lebih....cute wooo...



mia mcm biase laa bukan mia namenye kalo balik sekolah tak menggulupur lapar hahaha...die berjaya habiskan set hepy meal die cheese burger ngan bubur semangkuk....mija jgn ditanye..tak sah kalo aku tak marah pakse die makan setiap kali waktu makan....


petang sabtu tu tak keluar pun....layan budak2 ni main air jek depan umah...



ahad plak aku buat nasi ayam madu....dah lame lak rasenye tak masak nasi ayam...tu tetibe tingin nak buat tuh....lgpun ni antara menu peberet anak2....



proses memarinate ayam berlaku dgn jayanye....aku marinate ngan kicap2 di atas ni, pastu serbuk kunyit, garam ngan serbuk cili sikit...



sambal kicap ngan sos nasi ayam...sos nasi ayam ni special sikit sebab turun temurun dari mak aku .... simple jek buat die....cili kering segenggam dah diblend ngan bawang putih ...pastu masak atas api pelahan dgn sos tomato n sos cili...boh air ..masak lame sikit bagi cili tu mati.....perasekan dgn garam n gula....aku tak boh cuka sbb perut aku tak tahan....



omaknye bekelentang kelentung kat dapur, apaknye amik tugas tusyen kan anak2....



cantik kan kaler salad ngan tomato nieh....



ayam yg dah siap digoreng...mia suke gile sebab manis2 madu tuh....


tadaaaaaaaaaaaaaa...dah siap...



miamiija makan bertambah2 gituuu..... apaknye pun same gak...hahahha....




khusyuk due badek mamam....


lepas makan tdo, lepas tu petang2 sikit pi jalan2 teman papa joging kat taman saujana hijau presint 11...ya Allah cantik gile kat sini....tak sangka putrajaya ade taman ala2 mcm kat oversea hah....tu nanti aku cite kat next2 entry key....



tu saje citer weekend kami...weekend anda bagaimana pula he he he....


  • ade sikit video keek aku share kat sini yeak ...





32 celoteh sahabat

cantik lah wei ko pakai shawl gitu, kene je... kalu aku mau dh rupe mumia kot hehehe...

aku pun baru nk try kumpul hello kitty tuh, dulu2 masa bujang ada kumpul pastu pindah sana sini dh selamat jd simpanan adik2 aku... comei2 lah yg baru nih

aduh2 terliur aku nengok ayam madu ko tuh wei, bile dh siap grg cantik gile kaler nyer... nnti balik kg nk try bt gak lah heheh...

April 29, 2013 at 9:14 AM

sedap sugguh nasi ayam itew...hukhukhuk..lapar perut pepagi nih..hahaha..diet aiza..diet..no nasi plzzz!!!mau turun nih..jeles dgn lieya..

hello kitty..anak dara nih pandai.."ummi, mcd boikot kan?!!!"
haaahhh...nak jawab per..tp kalo ngn abi dia..elok jerk masuk mcd tuh..

haah..cantik pakai shawl tuh..meh bg tutorial skit..malu nak pakai shawl..

April 29, 2013 at 9:33 AM

happy betul family aktiviti...seronok dpt masak bg anak2 mkn kan dear....terliur tgk hahha

April 29, 2013 at 9:35 AM

Presentation tu penting
:)
Kalah kedai.. Eh silap2 mastercef pun kalah! Haha!
Kite weekend gantung kuali, weekdays jenuh pk nak masak apa, nak masak apa .. :)

April 29, 2013 at 9:37 AM

perghhh...rajin tul lieya masak ye. aritu ade gak verangan2 nak wat nasi ayam time weekend, tapi bz ade show pulak. terpaksa tunda ke harini. insyaAllah. hehehehe

kemain gorjes lieya mase makan kt mcd tu :D

April 29, 2013 at 9:45 AM

APA APA PUN.. NASI AYAM TU MMG SEDAP LA... HEHE

April 29, 2013 at 9:54 AM

aduh duh duh, akak ni msih lagi tengah diet, menjejes air liur akak tengok nasi ayam ko.. adoi la.. ayam madu plak.. kalau tau harus ahad akak ketuk pintu rumah ko. hahahaha

(psst pakai shawl2 ala2 shila amzah gitu! cantik)

April 29, 2013 at 9:57 AM

hihi~weekend nieyl lonely laaa...bcoz asben g taiping ari sabtu...ahad lak work..so..nieyl di umah di temani nieki yg kini sarat bunting....:)

April 29, 2013 at 9:59 AM

terliur aku nengok nasi hayem kau noks...

April 29, 2013 at 10:09 AM

nasik ayam tu presentation macam kat restoran.

April 29, 2013 at 10:29 AM

nasik ayam lia nampak btol2 sedap..kecur liur dibuatnya..

nak mengumpul gak la hello kitty mcd..comey..dah lama tak makan(boikot..haha)

April 29, 2013 at 10:41 AM

mmg cantik tempat tu..dah tgk kt fb lieya. nak ajak husabnd pegi sana lah. menagancam ko nasi ayam tu..

lieya,,please wat tutorial pkai shawl. Tunjuk step by step pun cukup kalau takmo rakam video. Please...hehe

April 29, 2013 at 10:43 AM

meleleh air liur tgk nasik ayam tu...

April 29, 2013 at 10:44 AM

dap daptu nasi asyam lieya... menyelerakan.. memang anak2 akakpun suka bebenoler nasi ayam... masakpun ringkas benonyerkan....
nampak kat lieyanyer fbtu memang cantikler view kat situkan...

April 29, 2013 at 10:54 AM

amek kawww... macam2 cerita keluar satu entryyy! akakakkakaa

meriah wehh weekend koranggggg. Seronok habiskan masa ngan family hujung mingguu kannn. Amboi dah berjinak2 ngan shawl sekarangg.. I loikeee!!!!

Sedapnya nasi ayam nko wehhh.. berkilat aku tengok ayam madu tu digorengg.. nyummmmmmmmmmmm.

cam menarik je taman tuu... nanti la aku masuk dalam memo kot rajin nak menjejak jugakkkkk

April 29, 2013 at 11:13 AM

lieya, sedapnya nasi ayam tuh...
sangat kreatif tau...

akak pernah pergi sekali je taman saujana hijau ni..memang cantik permandangannya makumlah atas bukit...

April 29, 2013 at 11:16 AM

terliur tgk nasi ayam ko lieya..slurrrppp..hihi
cantik la taman tu..nnti nk p jugakla :)

April 29, 2013 at 11:20 AM

mmg sedap la tu...mkn menambah apak n anak2..hehe..

kita weekend tk msk br ni..blk kg suami...sll gitu jarang masak...mkn kt luar or bgkus...mak mertua kn tk de..huhu..

April 29, 2013 at 11:25 AM

ko jgn tak tau..firstly aku npk nasi ayam madu ko tu je hhhhhaaaa..

giler menarik dgn ulam2 yg fresh tu :)

sedapnya!!!!!ingat nnt nk try la..mintak resepi bole????hhheeee

aku pun weekend tak kemana..duk umah pastu jogging..tu je hhhuuuuu

April 29, 2013 at 11:38 AM

sedapppp nya nasik ayam madu tu....rasa nak gi ting tong rumah awak kat Putrajaya, nak gi makan...hahahhaa...Jgn bagi suami awak makan selalu sangat nasik ayam MADU tau.....hahaha

April 29, 2013 at 11:43 AM

Tak tahulah Lieya kakak tetap suka tengok keleteh Dayan juga. Dia macam dah besar apa kakak dia buat dia pun nak buat:)

So... siapa yg dapat tangkap papa? Papa tipu ye:)

April 29, 2013 at 12:12 PM

dapdap nasi hayam madu ko lieya... akak tgk pun telior..hehe...

April 29, 2013 at 12:20 PM

mak aih dik terbaik lah !
rajin ko masak lieya ..
yelah anak2 dah besar kan
lagipun masak dgn air tangan nie
bertambah kasih walau x sedap , janji kita ada usaha kan ;)

tgk mia mija nenyeh nasi tuu , lapoor aku dik ekekek ;)

April 29, 2013 at 2:57 PM

Curlast laa nasi ayam tuh.. tgk sedap laa plak.. :)

April 29, 2013 at 3:40 PM

nasi ayam kau tu sumpah menyelerakan aku tgk..

taman yg cantik tu aku dh tgk kat blog dr singa before this..mmg cantik tmpt tu..

April 29, 2013 at 4:03 PM

kalah nasi ayam kat restauran tu...nmpk sgt2 sedap....
Weekend yg padat dgn aktiviti....

April 29, 2013 at 5:46 PM
Anonymous

Pergh...giler terliur wei...akak pun sama x sabar nak ngundi ni..first time ngundi di Mlk hihihi

April 29, 2013 at 8:37 PM

tomato ceri tu kelihatan sgt comel..akka suka makan dgn mayo..

April 30, 2013 at 7:43 AM

amboi sedapnyer nasi ayam madunyer tu terliur...
waa lieya dah kurus muka pun tirus...lizz jugakla dah membulat...

April 30, 2013 at 9:18 AM

Terus kelaparan tengok nasi ayam waktu lunch macam ni. Tidakkk...

April 30, 2013 at 12:41 PM

salam lia bagi resepi lia hi2

April 30, 2013 at 12:49 PM

ya allah lieyaaaaaaaa... kejamnyer koooooo
sedapnya aku tgok nasi ayam tu.... mcm ni punya gaya... haku fedulikkk ngan diet... mau aku ngap seperiuk... kekekeke

April 30, 2013 at 12:52 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy