Monday, August 17, 2015

warna warni aidilfitri ~ ke open house!!



Assalamualaikum...salam senin...


kahkahkah...abis bulan syawal dah tapi citer syawal tak abis2.... biasak la kan...kasi citer basi2 kepam2 baru syok hahahahaahah.... arini aku entrykan pic2 yg sempat aku snap masa pi terjah open house umah kawan2...tapi tu laa ade yg lupe snap...so meh le layan mane yg ade....

*
*
*
*
*
*
V

ni open house umah izan.. yg dtg umah aku dlm entry aku yg lepas.... giloo ini pompuan semua homecooked punye menu...rajin gilo... tq beb sudi jemput lieyalatif & co.!



amboi mak limah merelip2 nak pi mana ni... haa merelip2 ni aku pi terjah open house kat umah bos en laki ....



ade kebab sedap kat open house umah bos en laki.... suke aku! sebab mmg aku suke kebab pita daging.... makan plak dgn suasana view tasik...perghhh santai abis!



ni plak kat open house opismate aku.... tq yatt for having us! kat sini makan mmg byk sebab menu sedap2 gile kot...especially rendang mak mertua yatt.... pastu ade plak eskrim malaysia...adoiii berhantu le budak2 nieh makan....



ni plak kat open house umah adik aku kat banting.... ade sate panas2 dibakar....ape lagi pulun sate jek laaa....


budak2 ni pekena nasi hujan panas ...



haaaaaaaa...umah ni plak special.... ni umah kawan en laki....dulu same2 ptd..skrang dah jadi tokey produk kesihatan tersohor.... usya2 menu tgk2 ade lemang periuk kera....atau lemang upin ipin...gileeee teruja aku! pes time try nie.... mmg sedap nak mamp! berbijik2 aku telan....tak yah dah cecah2 rendang...makan gitu jek sedap....



mujur menu lain dari yg lain.... ade sup tulang power, nasi ayam, mee rebus, mee sup bagai....aku ngadap sup tulang jek laa bermangkuk2....



yeahhh!! ini lah kak reen...founder produk Glucos Cut Tea....yg meletop2 tu...aku pun consume produk ni...mmg byk membantu dlm mementenkan berat badan aku....



budak2 makan 1 geng...



sambil makan sambil ngadap tv....




olololoh nampak aku plak rakus disitu hahaahahah



dayyan ni paling susah nak suke budak ala2 baby...tapi dgn anak kak reen ni die suke betul.... kemain nak kiss2 lagi....comel sgt le tu .... dayyan nak adik yeakkk?? hahaahahah


*video main bunga api*


ala2 mcm small gathering pun yeak jugak...sebab en laki jumpe kawan2 ptd die ...borak sampai lebam...dari nak balik tak jadi balik....lepas makan ade sesi main bunga api bagai....



auwww!



havoc rumah kak reen jadinye ...tq so so much kak reen n abg khairul for having us!! menu semua super lazat!! perut hepi, anak2 pun hepi hehehehe....


last open house yg aku terjah ari jumaat lepas...open house pptd.... meriah!




**ahad aritu anta abg ipar dan wife berlepas ke tanah suci.... seronok tgk...muda2 dah dpt peluang ke mekah...moga dpt haji yg mabrur dan sihat2 sepanjang di tanah suci....in sha Allah...




34 celoteh sahabat

meriah tu. byk open house. aku thn ni 2 je open house yg aku pergi. yg lain2 xpergi ats sbb2 tertentu. jadilah drpd xde. hehe

August 17, 2015 at 9:03 AM

meriah ke openhouse...lemang periuk kera tk pernh try..pernh tgk org share

August 17, 2015 at 10:59 AM

wahh banyak jugak attend open house..
seronok menu macam2 ada..sumer tip top..perut kenyang hati pon senang..

August 17, 2015 at 11:04 AM

Wahh meriahnyaaa open house :D

August 17, 2015 at 11:04 AM

Selagi ada duit selagi tu boleh aje open house kalau nak buat. Apa lagi peluang nak buat makan-makan hanya hujung minggu tak kerja kan. Kat Johor ni dah habis syawal pun masih ada lagi Lieya.

Lemang periuk kera memang payah jumpa Lieya. Sedap sebab aroma dia special.

August 17, 2015 at 11:08 AM

meriahnye ko wei ......
syok tu dpt pi mkn2 berjimba ngan teman2

August 17, 2015 at 11:41 AM

Seronok nya tengok....paling curious tengok lemang dari periuk kera! Sungguh WOW! 1st time tau tau bende ni..camne la rase nye eh...hehe

August 17, 2015 at 12:02 PM

Ade yek lemang periuk kera?tak pernah tgk n dgr..Mane nak carik ek?

August 17, 2015 at 12:04 PM

meriah lieya..saya tak sempat bergambar, open opis kenkawan.. nnt la saya up date, heee... jeles tgk lieya...

August 17, 2015 at 12:11 PM

meriah open house kekawan lieya...
lieya nampak kurus sangat...bestnya!!!

August 17, 2015 at 12:23 PM

hai..nieyl singgah tengah hari kat sini...
wah!meriah nyer....seronok makan yea...
timbang berat skrg..tgk berapa...hihihihi

August 17, 2015 at 12:45 PM

mmg meriah kan sampai xlarat nak penuhi semua jemputan open house.....

August 17, 2015 at 1:09 PM

Omputih kata better late than never.. Saya pun tak sempat lagi nak buat entry pasal raya kat blog... Entah bila la boleh mengarang entry mcm Lieya.. Tu yang letak juga dua tiga keping gambar sebagai kenangan walau takde cerita pun... hehehe

Unik betul la lemang periuk kera tu Lieya... Saya tak pernah lagi jumpa...

Mak ayah sibuk sembang, anak2 pula ada aktiviti mereka... Mmg meriah habis... Tgk gambar pun dah rasa syok :)

August 17, 2015 at 1:10 PM

wahhh sangat havoc open house nyer ;)
periuk kera tue memang jarang jumpa nie ...tak pernah jumpa pon kat sini

August 17, 2015 at 1:20 PM

lemang periuk kera tu sgt menarikkkkk

August 17, 2015 at 1:41 PM

amboiiii itu dlm periuk kera tu paling win
aku suka sangat benda alah ni
mmg makan gitu aje pun dah sedap
aku cite ramadhan pun lom up
apatah lagi cite raya
kahkahkah

August 17, 2015 at 1:50 PM
Anonymous

sy pon consume GC tea... :)

August 17, 2015 at 3:02 PM

berderet2 umah terbuka ko terjah lieya...akak ada satu dua je... yg lain x sempat nk pegi...
1st time tgk lemang periuk kera... memang best tgk...

August 17, 2015 at 4:28 PM

Nnt raya aji kita sambung beraya lagi ek...hee...

August 17, 2015 at 4:40 PM

lemang periuk kera tu nampak unik sgt...mana nak beli ye..

August 17, 2015 at 5:29 PM

Wahh bestnyaa jalan2 open house..makanan pun sedap2 especially.. lemang periuk kera tuh.. mmg rare laa.. :)

August 17, 2015 at 5:50 PM

mmg betul2 beraya ni lieya..kunjung mengunjung bulan syawal je merasai suasana begini..meriah..merapatkan silaturrahim...
xpe lepas ni...jika lieya rasa badan naik..terus pregnantkan no 4...aminnnnn.....lepas tu boleh slim balik ...hehhehhe..

Aminnn..akak pun doakan semoga lieya dan family dimurahkan rezeki untuk menunaikan ibadah umrah dan haji..skrg muda2 ramai berpeluang ke sana...

August 17, 2015 at 10:22 PM

Kunjung mengunjung beb kan mengeratkan silaturrahim...Lemang periuk kera??..sgt2 rare ni sis..tak pernah jumpa dan tak pernah akk mkn pun...kat belah2 mana ada lemang periuk kera ni beb...mcm jakun pulak rasanya...

August 18, 2015 at 11:30 AM

meriah betul lieya ngan family pi open house..along banyak open house tp sebab adik nak tawen2 so x dapat nak pi...tgh bz ni

August 18, 2015 at 12:09 PM

terkilan sgt sbb x dpt dtg umah kak izan tu.. 2 tahun berturut dia ajak, tp x dpt pegi uhuhu.. nak wat cemana, hal keluarga lg penting..waaa!

August 18, 2015 at 3:40 PM

Haha..teruja gak lemang periuk kera tu..tp xpnah rasa la.tau pun sbb ade upin ipin la..kalau tak xtau gak kewujudan lemang tu..kikik..

Jom jln2 ke blog akak..salam ukhuwah dear

August 18, 2015 at 3:51 PM

Haha..teruja gak lemang periuk kera tu..tp xpnah rasa la.tau pun sbb ade upin ipin la..kalau tak xtau gak kewujudan lemang tu..kikik..

Jom jln2 ke blog akak..salam ukhuwah dear

August 18, 2015 at 3:51 PM

Haha..teruja gak lemang periuk kera tu..tp xpnah rasa la.tau pun sbb ade upin ipin la..kalau tak xtau gak kewujudan lemang tu..kikik..

Jom jln2 ke blog akak..salam ukhuwah dear

August 18, 2015 at 3:51 PM

lieya, ok la juga ni
kita nye kisah raya sampai sudah terperam.. hadoiiiii
owh.. kita pun teruja tgk lemang periuk kera tu..
x penah try lg..
hrp2 akan datang berkesempatan la merasa.. terliur2 dah ni..

August 19, 2015 at 7:44 AM

lieyalatif..as usual sentiasa cantik gittu...
byk gk pegi open house... lya thn ni rsanya smpat pergi 1 buah rumah jew...
x pnh mkn lemang periuk kera.. mmg rare la...

August 19, 2015 at 7:53 AM

bulan syawal bulan mengisi perut sambil mengeratkan hubungan kekeluargaan dan persahabatan, kan.

seronok tgk .
meriah

aamiin

August 20, 2015 at 8:59 AM

dah lama akak teringin nak rasa lemang periuk kera tu.. tp xpernah jumpa plak kat mana2... hehehe...

August 20, 2015 at 1:05 PM

Banyak juga open house yang Lieya and family pergi. Kalau dapat maintain berat, memang akak tak tahulah macamana! Berkat minum glukos tea tu ke?

Amboi, gambar suami Lieya dengan kawan-kawan PTDnya tu yang tak larat nak tengok. Sorrylah, nak gelak besar pulak. Siap masing-masing pegang cushion tu yang tak tahan ~_^

August 20, 2015 at 2:24 PM

wah...sonoknya melantakkan
tapi lieya badan maintain takpe
kalau saya sikit suap dah macam kena pam...hehe
tapi rare ye lemang periuk kera tu
saya tak penah makan...cam sedap sangat nampaknya

August 25, 2015 at 1:34 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy