Thursday, June 2, 2016

thursday ~ random photos



Assalamualaikum...salam kamis semua....

ari kamis mcm biase laa masuk blog ni harus layan entry random photos....jom layan pic yg ade utk kali nieh.....oh ye, nak amik kesempatan ni nak ucapkan selamat menyambut ramadhan al-mubarak buat semua.... moga ramadhan kali ni memberi 1001 keberkatan pada kita...in sha Allah...

*
*
*
*
*
*
*
*
V


  • bento riangria miamija ~ utk pagi kuew tiow goreng...utk lunch nasi putih dengan kicap + ayam masak merah + buah strawberri ngan tembikai... kek lapis utk kudap2 kafa.... yes....sebulan puase ni cuti le bento jugak...bekas2 bento leh masuk laci balik hahahahahah


  • aishh geram tul aku ngan budak sorang nieh.....tak padan dgn besar panjang, nak lagi menyelit tdo kat katil kiteorg...mlm2 die tdo katil die, pagi2 tgk2 dah ade kat tengah2 antara aku ngan laki aku....GGGgggggrrrrr budak dayyan ni kan!!..tgk le tu tak bersalah jek menempel kat katil aku....

  • agak2 boring nak makan kat dalam umah, kiteorg bentang tikar bersila kat luar umah mcm nie ...ala2 piknik gitu heheehehehe...


  • mengecat sempena pra-raya gitu eheheheeheh.... alaaa touch up mane2 yg dah luntur warna ajek....sibuk dayyan nak tolong same...sudahnye penoh satu badan dgn cat ..... tgh pujuk laki aku touch up kat dalam jugak....suke tgk umah kalo cat baru nie....mcm bersih ajek rumah...mujur anak2 aku bukan jenis kaki conteng dinding....


  • ni plak menginai pra-ramadhan hahaahahaha....saje abiskan stok inai celup yg ade dlm peti ais tuh....esok nak raya pakai inai lagi....amik mood raye gituu ehehehehe....kene la kan, bapak cat umah, mak cat kuku hahaahahaha....alang2 budak2 ni cuti sekolah 2 minggu leh laa join berinai sekali....



  • nyummm! sedap2 n berase foods kat absolute thai.... tomyam die kaw2 gituuuu....nasi goreng nenas die pun sedap...budak2 ni le suke betul....licin sepinggan sorang bedal....



  • bento riangria miamija ~ utk pagi nasi goreng planta + donat salut susu pekat manis ...utk lunch nasi putih dengan kicap + ayam goreng + buah lai.... senang keje aku kan...kalo malas aku goreng jek ayam..sayur mayur semua yilek hehehehe...


  • party salmon!!! oh my! oh my!...peberet aku sgt2 nieh...pelikkan aku ni, salmon yg dah masak mmg aku tak makan...tak suke rase die...tapi kalo yg ala2 sashimi gini mmg aku sukeeeeee gile2......slurppppppppppiee!!
hokey tu ajek.... happy weekend uols.... sape yg balik kg sambut ramadhan tu hati2 di jalan raya....aku balik johor ...tapi ahad dah balik sini rasenye....malas nak amik cuti extra sebab nak jimat cuti nak guna mase raya, mase adik aku kawin n nak pi holiday nanti.....so ahad tu boleh terawih kat masjid besi...in sha Allah.....




**weekend lepas pi tgk angry birds....hahahaah boleh aku bantai tdo mengerekot siap naik kaki kat seat lagi.....lenguh tengkuk dibuatnyer....tak penah2 woo aku tetdo dlm wayang... takpe laa, yg penting anak2 suke tgk cite tu...aku jek boring kot...





24 celoteh sahabat

Rajin dayyan cat umah...senang lieya cat time ni tak penat bila kena buat time posa nnti

suka tgk cat kuku anak beranak tu...

lps ni cuti jap bento2 ria ni ya...posa2

June 2, 2016 at 9:15 AM

meriah mkn bersila kt luar tu...adoi lpr tgk menu2 tu..dfayyan nk nyelit kt katil mama & papa..tisya kdg2 pn sama...saje nk nyelit

June 2, 2016 at 9:17 AM

Akak ni lagi dah bertahun tak cat rumah tu Lieya..
Macam nak projek cat rumah jugak lah..

Elok lah perangai tu ye..
Laki mengecat kat luar..
Dia anak perempuan mengecat kuku hahahha..

Rehat untk berbento puasa ni ye Lieya..
tapi tak rehat utk jelajah Bufet ramadhan pulak kan..
Atau ko terjah masjid jer anak beranak hahhaha..

June 2, 2016 at 9:25 AM

aku pon balik johor semula...amik syawal minggu depan....seronok mengecat rumah ye dayyan..untung ko dapat anak x menconteng dinding sgt..aku ni si izz tu, tgn gatai sgt lahai...kadang bukan dinidng je..sekali badan, kaki, muka dia pon dia conteng...apa yg dia fikir pon aku x tau..hahahhaha

June 2, 2016 at 9:30 AM

Saya igt nak try la salmon sashimi tu, walaupun saya tak makan sushi...hahahaha...

Cat rumah? wowww...memang bagus cat awal2 ni, sebab bulan puasa nanti mmg tak larattttttttt...:P

Saya pun ada plan nak terawih @ masjid besi, Insya Allah.

June 2, 2016 at 9:41 AM

minggu nie last tgk gambar makanan bento akk..
Selamat menyambut ramadhan kak..

June 2, 2016 at 9:49 AM

mmg tak jemu nengok random photo ko... bgs betul lah anak2 ko ringan tulang menolong apa yg ptt...
jeles aku, baru nk nyambut raya tp jari2 dh merah...

June 2, 2016 at 10:37 AM

Perghh sedap sedap ni. Nani pun suka tomyam dekat absolute thai. Poweeeer !

June 2, 2016 at 10:54 AM

selamat menyambut ramadhan lieya..seronok la dapat balik kampung..

kitorang malam esok nak tengok ninja turtle..bebudak sibuk nak tengok..dah belik tiket online..tapi kan rasanya zee cam lieya jugak kot, membutaaaa.. hahahhaaa..cadang nak bawah bantal tengkuk siap siap..

June 2, 2016 at 10:58 AM

best bentang tikar makan ramia-ramai ... dengan angin tiup wahhhh syoknyer

June 2, 2016 at 11:08 AM

Suka tengok random photo lieya..paling suka tengok bento anak dara dua orang tu..kagum ngan lieya..rajin

June 2, 2016 at 11:33 AM

Suka tengok random photo lieya..paling suka tengok bento anak dara dua orang tu..kagum ngan lieya..rajin

June 2, 2016 at 11:34 AM

Tomyam siapa tak suka apa lagi masuk restoran Thai mestilah mantop Lieya
Inai rumah kakak baru bagi kat bebudak ngaji hari itu (tapi inai tiub beli yg kakak umrah dulu tu)

June 2, 2016 at 11:44 AM

hari ni laju pulak loading blog lieya. selalu lama baru kuar entrynya. salmon tu menggoda sangatlah lieya

June 2, 2016 at 11:44 AM

Cuti bento sebulanlah ya, Lieya :)

Akak pun ada hati nak mengecat rumah tapi catnya belum beli lagi. Hujung minggu ni tak mungkinlah sebab nak balik kampung jap. Makanya mengecatlah kita masa bulan puasa nanti, dah plan pun dengan HD nak gilir-gilir ^_^

Anak-anak pujuk nak tengok Angry Bird tapi akak malaslah nak pergi tengok wayang ni. Dah lama betul tak pergi tengok. HD lagilah tak nak kalau bab tengok cerita kartun ni.

June 2, 2016 at 3:03 PM

Wow meriah.. bento anak2 lieya..
Amboi dayan rajinnya mengecat yer..siap pakai spek mata lagi..
Seronok makan kat luar..berangin jerk kan.. :)

June 2, 2016 at 3:35 PM

Bento akak selalu buat falsya terliur eventhough simple..mencik tau..bak wat bento mcm akak xmampu lg nie ha..akakkkkkk, raw salmon feveret falsya jugakkkk..sedapnye..nak gie makan la before start pose nie..sonok betul makan ala2 berpiknik..best akak laman umah akak besau..;)))

June 2, 2016 at 3:39 PM

dayyan tu sama macam aisy lah
tetiba aje kat sebelah tau. kadang afif pun join sama
bayangkan sampai 4 orang atas katil...konon manja katanya...hehe

wah, project mengecat! lama dah tak buat
kali terakhir buat masa baru pindah rumah
ni dah raya ketiga masih setia cat sama..hehe

selamat menyambut bulan ramadhan lieya
moga kita semua peroleh keberkatan yang dicari dalam bulan mulia ni =)

June 3, 2016 at 10:07 AM

Amboi dayyan kemain lg tolong mengecat..yg mama ngan kakak2 cat kuku..huhu

Selamat menyambut ramadhan juga lieya.selamat berpuasa

June 3, 2016 at 11:05 AM

Amboi dayyan kemain lg tolong mengecat..yg mama ngan kakak2 cat kuku..huhu

Selamat menyambut ramadhan juga lieya.selamat berpuasa

June 3, 2016 at 11:05 AM

semalam aku tak bukak..sebab puasa...hahahaha..dah agak mesti nanti ada gambar makan..i ols kalau puasa..tengok tembikai seketui pon tak terliur bagai nak giler...[teruk..!!]
neway lieya.. salam ramadhan jugak... :) seronok dah mula cat umah bagai...

June 3, 2016 at 1:29 PM

apa yg ku nampk dr random photo ni makanan ler plg banyak..haha...cmno tu je mata I ni nampak..hikhik..giler makanan betul

June 5, 2016 at 4:31 PM

hari ni 1st day posa... terliur tgk bento miamija... huhuuu

June 6, 2016 at 8:31 AM

rajin kak lieya ni tau...bento aje dia...haishhh puasa dah kan..apa menu berbuka kak lieya hari ni ye hmmmmmm

June 6, 2016 at 9:42 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy