Thursday, April 27, 2017

thursday ~ random photos


Assalamualaikum semua!!

ya Allah kalo dibiarkan ni mau setahun aku tak update blog hahaahahahaha.... aktif kat igstory skrang nie...tapi sayangnye ig story tahan 24jam jek pastu hilang.... okey2..tak mo byk ckp, at least aku update le jugak kan...walo korang tgk pic ulang2 mcm aku dah tepek kat ig hahahaahah...



*
*
*
*
*
*
*
*
V


  • bento riangria miamija ~ utk pagi makaroni goreng + takoyaki....utk lunch nasi putih + ayam goreng rangup + sambal daging + pucuk paku masak lemak + buah epal/limau....




  •  lepak santai weekend kat belakang umah sambil suap2 budak2 ni nasi....hamik kooo kemain byk makan bile omaknye suap hah....air tangan mak tu kan...lauk sempoi jek kot...kari daging + ikan goreng + sayur petola tumis....nasi panas2 curah kicap....phew!

  •  budak kumon! heheheeheh



  •  kejadian malam bile ntah...tak mo makan nasi sebab siang dah mkn berat...so buat air susu dlm mug peberet masing2....cecah biskut oreo...kiteorg dok tegelak2 sebab tgh kutuk dayyan minum pakai botol, camne nak cecah biskut oreo...pastu die sebok ngendeng2 nak tumpang cecah air susu kiteorg...saje dengki buat2 kedekut tak bagi die cecah hahahaahaha


  • budak bertuah ni...kuku jari tangan  die mmg tak penah potong sbb pendek sentiasa...dayyan ade habit  suke gigit kuku...bile aku marah, die jawab bukan die yg gigit tapi kawan cic die yg gigitkan....kecik besar kecik besar jek dengar jawapan die....



  • kenduri nasi ambeng...beli kat gate 1...walo pun tak sesedap mcm kat johor tapi jadi laa buat2 lepas ngidam....lagipun tak jauh dari rumah kalo terase2 nak makan kan...cume cepat licin aje laaa.... lauk die ayam rendang... aku suke lagi kalo ayam masak kicap... baru betul2 kejawaannyer....


  • balik2 keje laki terus capai pinggan...katenyer teliyo tgk igstory bini masak pindang ikan bawal  + sayur campur + sambal sotong kehkehkeh


  •  terpengaruh dan dipengaruhi.... maka bermula kisah mengumpul essential oil die.... tgk koleksi essential oil nora danish...mak oiiii semua die ade...takpe laa die kaye...golongan marhein mcm aku ni kumpul sebulan sebotol jek laaa kakakaakaka


  • kejadian cuti hari pertabalan ari tu.... buat bbq ayam...patut ayam ni panggang dlm oven sebab sekor kan....tapi dah alang2 nak bakar sosej tu bakar die sekali....ayam plak besar ....belah2 tak masak dlm, so kene bakar buat kali kedua...kalo bakar mcm ni mmg kene potong2 kecik2 jugak ayamnye baru feel....


  •  bento riangria miamija ~ ni bento kelmarin....aku buat nasi lemak bungkus tuk pagi....lunch nasi putih + ayam masak kicap....malas goreng sayur aku hiriskan timun jepun jek ekekekeekek... tgk nasi lemak bungkus aku tu...buruk wey....gigih aku bungkus sendiri...meh tgk pic kat bawah2....


  •  haaa tgk tu...cabar diri sendiri nak buat nasi lemak bungkus...gigih sebelum tdo tgk nak dekat lapanbelas kali cara bungkus kat youtube...sudahnye bersepah2 gak aku balut hahaahaha... ade due bende aku silap kat sini...first salah beli kertas minyak tu...rupenye ade saiz die...aku beli ni saiz besar sesuai utk bungkus nasi berlauk kot....lagi satu daun pisang tu tak yah layurkan...dah lebam kalernye...takpe2, lepas ni buat lagi.....aritu dpt le 7 bungkus... bawak 3 bungkus pi opis bagi kawan2 rase....

  •  maka...ini lah hasilnye nasi lemak bungkus aku....kacang takde sbb stok abis...balance kertas minyak tu tu byk lagi...lepas ni siap le bento korang aku bungkus2 jek...bihun ke mee goreng ke kasi bungkus ajek hahaahahaha
 tu ajek...jumpe lagi bulan depan...ehh?!! hahaahahahaah




**tak sabar tunggu mei...month of holidays....yahuuuu!!



11 celoteh sahabat

meriah menu2nya...ayam panggang sekoq sexy tul

April 27, 2017 at 9:07 AM

Sedapnya kak nasi lemak tu 👍

April 27, 2017 at 9:32 AM

nak gi indon ke lieya?bestnya cuti2 lagi..meriah betul lieya msk utk ank2 lieya...rin rajin jugak tgk ig stories lieya and co...hehehe

April 27, 2017 at 10:30 AM

nieyl pun tgh usha² juga youngliving tu kak..

April 27, 2017 at 11:02 AM

Nampak sedap semua makanan yang dimasak atau dibeli oleh Liya tuh. Hehehe~~~ Anyways, EO tuh best kan kalau dapat kumpul? Nany pun ada but bukan dari Young Living. Hehehe..beli sebotol ajer dulu. Tapi diffuser tadop lagi. Hehehe..

April 30, 2017 at 2:39 PM

Aku nye blog pun sendu.. sekarang aku combine dua posting jadi satu. Cerita pasal makan tetiba pasal rock. HAHA.
Eh, aku tu hari makan kat satu gerai ni, nasi ambeng dia power giler ah. Nak cakap expensive pun tak boleh pasal memang nasik ambeng ni harga dia kecik besar kecik besar ye tak.

Dayyan gigit kuku jari masih ok, jangan gigit kuku kaki dah cam kucing kang.

May 1, 2017 at 2:20 PM

Fuhhh nasi lemak tu sedapnya kak 😋

May 4, 2017 at 1:10 PM

perghhhhh
Ayam golek seekor tu yg tak menahan Lieya..
Sedap makan dengan kuah percik..

May 5, 2017 at 4:32 PM

Aku perasan orang Johor punya Nasi Ambeng ada mee goreng melayu gitu, ada su-unn, gitu.
Tapi bahaya ok makan nasik ambeng kat pusat penjaja kat JB, baik suruh dia ambikkan, ko ambik sendiri lauk, melambung price.
Apa pun sila cepat tampal foto makan sebelum bulan pose stat

May 10, 2017 at 1:07 AM

lieya~
pekabar
lama tak main blog
rindu.. n teringat tu yg singgah...

May 11, 2017 at 2:44 PM

lama dah tak bace omelan lieyalatif;)
boleh buat bisness nie nasi lemak ;)

May 16, 2017 at 2:09 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy