Tuesday, April 17, 2018

kisah anak2 yg suke berDIY.....



Assalamualaikum....



ehem ehem...aura rajin update dah datang hehehehe.... ni kisah weekend ari tu.... sabtu lepas.... kengkonon lepas budak2 ni kumon kami nak pi mkn ikan bakar pak din tanglin tuh.... terbayang2 ikan keli panas2 dgn air asam die tu.... ehhhh sampai2 sane tutup plak...hampeh dot com punye pakdin...tutup plak die sabtu ni.... takde jeki ...so terus tukar haluan gerak ke ikea cheras....bulan lepas dah ke ikea beli baby cot....bulan ni pi lagi cari drawer baju baby plak.... ingat boleh le share dgn drawer baju dayyan...alamak tak muat le plak...tu kene cari lagi satu....jom layan pic sementara i cerita ceriti....

*
*
*
*
*
*
V


rutin setiap pagi sabtu.... anta dan tunggu anak2 settle tuisyen kumon depa...

 pastu gerak le kami ke tanglin....sampai2 tutup kedai ikan bakar pak din....frust i.... so terus je ke ikea cheras...sapedek kat situ ajek laaaa....walo pun aku bukan suke sgt menu die... nak nasi...makyong nak nasiiiii hahahaah...tapi budak2 ni mkn situ maka jom le ke sane terus.... aku punye tu haaa mushroom soup dgn garlic bread tu ajek....tu je lalu ...meatballs tak lalu .....


mcm biase...nawaitu masuk nak beli lain, tapi bile keluar jadinye lain....tu adalah perkara biase bile masuk ikea ye  tuan puan...jd jgn salahkan sape2..salahkan diri sendiri hahaahahaha... asal nak cari drawer baju baby jek tau... tup2... meja tamannyer, meja dayyannye...belum bende kecik2 lain nyeeee....


sampai2 umah aku dah penat... so on ekon terus plan nak membuta.... tup2 aku dgr bunyi org ketang ketung....lorrrr budak ni kaco aku nak lelap aje.... die tgh struggle nak diy sendiri kerusi meja die...


 mmg totally die buat sendiri ...tak tolong ape pun....



dah siap kerusi, buat meja plak....aku tgk pun letih hahaahahah sbb lambat nau amik mase...org nak tolong tak bagi...
 

 tadaaaaa...dah siap ....cayalahhh...muke bangga buat sendiri...pastu terus excited ajak pasang meja taman, kerusi, baby cot ngan drawer baju baby....oiii dah2..sambung esok plak...rimas aku tgk bekecah hall aku....

malam tu mia pasang meja taman plak.... pandai plak die pasang.... dah ringan keje laki aku hah hahahahah..beli meja jek..kerusinye match dgn stool rm15 tu...kerusi betul die sebijik rm95 ko...mahalll .... so beli stool ikea tu je sudah hahahaha ...maka semangat baru sbb meja kat luar baru kan, so gigih le aku masak nasi lemak breakfast santai2 di belakang rumah gituuwwww....


punye laa dah lame tak breakfast kat umah.... dgn semangat meja baru, makin sedap rase nasi lemak aku tu hahaahaha....

jaja dan dayyan....


nampak tak pokok pisang aku tu.... walo pun keding2 tapi dah byk kali gak bagi kiteorg setandan pisang tau.... pokok mangga dgn durian tu tak naik2...sesuke hati je ko tanam pokok durian bagaikan hahahah..saje test market nak tgk hidup ke tak...



aku buat nasi lemak, sambal sotong, telur mata, kacang bilis goreng, ayam crispy, kuih2, air kopi o dan teh tarik...sape tgk igstory aku tau dah le aku dok masak sambal sotong tu...sotong aku gemok2 bertelur semua kooooo....pandai laki aku beli hahahaah


pastu kami pi cari bidai.... sbb tak syok plak makan2 lepak2 situ org lalu lalang belakang tu.... segan org tgk...yelaa umah putrajaya ni kan mane ade pagar... nak naik pagar kang lagi kecik plak space belakang tu...ongkos nak naik pagar pun bukan sikit2 tuuu...baik takyah membazir ler..beli je bidai ni hahaahahaha... rezeki makyong org kedai tu jual bidai kayu ni rm30 jeeee hahaahah.... 


haa lawo dah belakang umah aku..tema ala2 kayu2 gitu kennnnnn...so ptg tu lepak kat belakang sambil pekena ais krim, budak2 dpt main basikal n bola kejap jek kat belakang tu sbb hujan turun....


dayyan mcm biase laa dgn peberet komik die...lawak kampus....hehehe...ehh tajuk kisah anak2 berdiy...tapi ni dah mcm kisah weekend...alaa bantai le asalkan aku update blog kan...so tgl baby cot je nak di pasang...drawer baju dah pasang ... tak snap gambar plak plak...tp tu laki aku le buat sbb die mcm payah sikit nak pasang kan...
 okeyyy...jumpe lagi...xoxo!! 




**dah semak tempat mengundi korang? aku first time tahun ni mengundi di dun putrajaya..kalo tak sebelum2 ni balik melaka dan johor, aku kat johor, laki aku kat melaka....alang2 dah beli rumah sini dok sini keje sini, kiteorg pi tukar tempat mengundi tahun lepas...... tak sabar nie... #jommengundi








9 celoteh sahabat

Suka baca kisah lieya baik kat blog, ig story dengan ig dan fb..semua kita follow tauu hehe..Kat belakang rumah tu nampak macam tenang dan cozy je kan lieya..seronok sambil makan sambil nengok view yang hijau gitu..

April 17, 2018 at 9:19 AM

rindu..rindu....nak baca entry makbuyong ni...
Alhamdulillah..anak² ringan tulang bantu mak ayah nya....

April 17, 2018 at 11:25 AM

Pandai sangat Dayyan assemble meja die sendiri! yeayyyy~~~ bestnya rumah Liya tuh. Laman pun luas, bfast kat luar rumah tuh memang menarik. Idakler boring dok dalam rumah ajer. HAHAH! memang sedap lah jadinya nasi lemak uols tuh kan?

April 17, 2018 at 11:30 AM

Wahhh
Cantik laaa meja tue

April 17, 2018 at 3:44 PM

Dak Dayyan pon pandai diy yer

April 17, 2018 at 3:50 PM

wah
hebat lah kecil2 dah pandai pasang

April 17, 2018 at 5:45 PM

Liya.. nk follow ig..

April 17, 2018 at 9:39 PM

pandai dah anak bujang lieya ... hehehe

April 18, 2018 at 6:51 PM

kak liya.. sy nk follow ig.. sy dh request

April 21, 2018 at 7:30 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy