Monday, July 6, 2020

setelah 13 tahun...akhirnyeeeeee....



Assalamualaikum semua!!



gile lame tak berupdate blog nie....walaupun kawan2 kat fb ngan instagram dah tau...tp tetap nak tulis kat blog jugak...ye laa nak jugak abadikan moment ni kat blog....

setelah 13 tahun...akhirnyeeee aku bertukar jugak keluar weyyyy....ingatkan sampai ke pencen menukun kat KKM mih mih mih.... sebenarnye aku ni antara yg nama naik utk arahan rotation oleh JPA sbb dah lame sgt di satu2 kementerian/jabatan.... aku lapor diri kat tempat baru pun lewat seminggu due koooo...sbb surat keluar time pkp hahahaah..... so dengan ini rasmilah aku menjadi warga Kementerian Perpaduan Negara.....

Kementerian Perpaduan Negara ditubuhkan pada 10 Mac 2020 hasil dari peralihan kerajaan PN di bawah Perdana Menteri ke 8 kita Tan Sri Dato' Dr Hj Muhyiddin bin Hj Muhammad Yassin...

sejarah penubuhan Kementerian Perpaduan Negara boleh refer sini jugak....





syukur dpt opis baru wey...kompleks F....cantik2 view kat sini .....yg penting, lagiiii dekat dgn umah haahahahaah.....lg 1 yg super duper penting ialah bab parking....ya Allah sini parking senang gile...aku pun dpt lot parking khas...legaaa byk weh...dah lame berangan nak lot parking khas yg ade tagging khas jawatan aku hahaahah....



serba serbi baru...perabot baru, karpet baru...otak aku pun kene tune bende baru...ye la dah 13 tahum dgn term2 kesihatan, projek2 pembangunan kesihatan....tup2 ni keluar bidang terus....tapi takpe, kejap jek nak tune...now dah terra sikit dah haahahahaha....


dulu kat KKM aku jaga Jusa C...kat KPN pun same jugak aku jaga Jusa C....kali ni dpt lady boss...alhamdulillah rezeki aku mmg sentiasa dpt bos yg baik2....tak pernah dpt yg garang2....agaknye kalo tetibe dpt yg garang mesti aku melalak tak abis2 haahahah sbb dah biase dpt yg baik2 aje.....syukurkan....rezeki dipermudahkan dlm hal urusan kerja....



agak mencabar jugak mula2 masuk kementerian baru ni...sebab serba serbi tak ade...pc pun xde...mujur disediakan laptop sementara nak dpt pc tu ....skrang dah okey dah, dah fasa selesa...
 tu je laa nak update arini ..... syukur, isu covid di malaysia dah di fasa pemulihan, rutin harian dah beransur mcm biase, aku pun selesa dan hepi di kementerian baru....syukur...moga semua pembaca blog lieyalatif pun dlm keadaan hepi sentiasa....salam perpaduan...ecewahhhh!!!






7 celoteh sahabat

bestnya wei, opis baru semua baru... yang penting tak payah pening-pening jauh dari rumah ke apa... kami kat sini risau gak kalau kene tukar takut dpt jauh dari rumah wei...

July 6, 2020 at 10:10 AM

makin syok dekat dengan opis. nasib baik tak kena tukar keluar putrajaya, kalau tak, memang susah sebab dah lama dalam putrajaya kan. semua senang dan selesa kat putrajaya tu kan. Kami follow akak dari miajaja kecik lagi. hehehe..

July 6, 2020 at 11:04 AM

Cantik opis baru Lya..wah..sure best keja dengan environment yang best macam tu

July 6, 2020 at 11:17 AM

Wah bestnya... Semua baru.. opis baru environment baru!! Parking khas lagi dekat dengan rumah.. seronoknya!!

July 15, 2020 at 9:15 AM

nice new office. semoga cepat catch up benda baru. ammi pun masa mula2 tukar office dulu jenuh wei..nak tukar terms dari engineering ke legal. tp mujurlah otak tak sangap

July 20, 2020 at 9:10 AM

Selamat bertugas Puan Lieyalatif 👍👍

July 29, 2020 at 12:21 PM

alhamdulillah
thniah akk
smeoga maju jaya ditempat baru aamiin

February 5, 2021 at 1:55 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy