Thursday, December 4, 2008

When i was a little girl................

hai!!! jumpe lagi dlm episod entry kenangan silam....cewaaaah!!! kali ni lieya nak sambung episod mase lieya kanak-kanak......ops tapi sebelum tu....ade teka teki yeak...pic kat bawah ni pic mase lieya sekolah tadika....umur 6 tahun...aku ni dari 5 tahun dah anta tadika....so 2 tahun le belajar kat situ.....eh balik semula pade cite teka teki.....cube teka yg mane satu lieya.....jawapan anda boleh diberi dalam bentuk nombor yg lieya dah tag kat setiap budak2 pompuan dlm gambar kat bawah nie.....adiah menarik menanti pemenang!!!! cewah.....(teka teki ditutup secare official pada jam 1.00ptg, boleh teka satu nombor sajek yeak....teka byk nombor dikire batal tau...so pilih satu nombor jek)ok...masuk bab cerita ceriti plak yeak......pic kat bawah ni mase lieya umur 3 tahun...tgk ar..umur 3 tahun tapi kawan ngan budak2 besar he he hehe yg terselit kat bawah yg gemuks tu tu le adik lieya si leo...mase kecik die sangat laa gemuks gedempol....umur cenggitu dah minum air gas, ari2 sarapan telur masak setengah 2 biji..... eh nie cite kisah aku, apehal cite die yg aku cerite nie....


haaaa....ni first konvo lieya....hik hik hik konvo mase tadika.....mak aku punye excited mengalahkan aku konvo U....siap bising aku tak pusing tgk die mase nak amik gambar he he hehe

nie pic mase lieya masuk pertandingan musabaqah peringkat tadika2 di kelantan...pergggh...lieya masuk musabaqah tuuuuuu!!!!! he he hehe walaupun dpt nombor yg tidak di dalam list yg patut dibangge tapi i tetap bangge youuuu!!! terpilih gak mewakili tadika he hehehe


haaa mase ni usia ku dan menginjak nak jadi anak dare sunti...dah name pun anak dare sunti, rajin jek tolong mak enjut adik tdo.....gile ko tak nak tolong!!! tak tengok rotan tebal bergantung kat buai tu.....sia2 mak kene libas kat vontots nanti tauuuuuu....



aku suke gambar ni....sebab menunjukkan aku pun dulu banyak mainan haha ha ha ha....tgk tak ikan kaloi tu...dulu mase beli besar 2 jari jek...bela punye bela...penuh aquarium....


pic ni mase nak lik beraye dari kelantan ke johor....dulu family lieya takde kete....ade motor jek...so balik kampung naik bas ...tak naik bas naik kereta api...askar kan ade waran tuk perjalanan balik ke kampung....


haaaa...bab belajar kat umah plak...mmg mak lieya strict....dah name pun bekas cekgu kan.....start dari pas magrib pas mengaji sampai le pukul 10 kene dok dalam bilik study....tak leh tgk tv tau....petang2 jek boleh tgk...sebelum masuk tdo kene bace sifir kuat2.....kalo aku yg bace....yg last 12 X 12 = 144 jek yg kuat he he he he he



haaa dlm album lame yg banyak2 tu...ade sekeping ni ajek gambar mase sekolah rendah....korang tgk laaa....bedak kat muke aku....mcm tepung gomak....tu pasal lee mia n mija aku wat cenggitu jugak....wei ni dulu, skrang aku pakai kan mia n mija bedak sikit2 jek he he he he



haa ni mase tgh makan durian....tu anak patung kesayangan lieya tu...mak lieya rajin belikan anak patung....barbie doll ade 2....teddy bear jek takde...


yg ni pic mase mak lieya pantang adik ke 3....



pic ni aku suke....tgk le betape riangnye aku sengih tu.....he he he he mase tu tgh famos main belon yg cam aku pegang tu...buat belasah2 orang....



mak aku ni dulu rajin masak....rajin buat kek....kiteorg mmg tak penah merase makan luar...jarang2....semua dibuatnye....kek besdei pun dibuatnyer.....ko ckp jek nak flavor ape, semua die boleh buat...siap ngan deco icing lagi ....family lieya mmg akan sambut besdei setiap ahli keluarga....budaye tu berterusan laa sampai sekarang....plg terdekat ni 22.12.08 ni besdei bapak lieya....ape laaa nak bagi yeak .....



nie pic mase raye.....



haaaa...korang nak tgk umah aku mase kat kelantan....kuarters Kem Askar jek....rumah pangsa 4 tingkat, aku dok tingkat 3...cenggitu le umah aku..tgk umah yg kat belakang tu....haa camtu laaa....ade 2 bilik tak silap aku.....eh korang nampak tak pokok kat pasu kat tepi2 tu....tu mak aku tanam tu.....sampai tak nampak dah tingkap umah aku.....ha ha ha ha



haaaaaaaaaaaa....ni gambar mase dah anak dare betul ha a ha ha ha....dah pandai dah melawa time ni.....tapi ntah ape2 jek makeupnye...main tepek jek ...mase ni kat johor dah....abah lieya pencen askar mase lieya nak UPSR...so UPSR lieya ade lah di johor.....terus laa kami menetap di Johor sampai sekarang...



sian pokok kelape ni selalu jadi mangse tempat aku tuk berposing....tapi pokok tu dah kene tebang mase aku nak kawin.....hu hu hu



last but not least, ni pic mase aku dah masuk UiTM, Shal Alam.....nak tau cite kat U plak.....nanti aku citer di lain entry yeak.....jumpe lagi!!!


33 celoteh sahabat

lieya... akak nak jawab .... puas aku meneliti.. akhirnya aku nampak.. si mata beso.. no. 5 betul tak hheeheheee... oooo ko dulu dekat kelantan ddk dekat kem desa pahlawan tu.... ishhh seronok ek.. mak ko pandai buat kek...

December 4, 2008 at 11:29 AM

lieya... akak tau lieya yg no 5 tukan.. xkan plak yg no 12 tukan...ekekee.. jahat aku
dr kecik dah cun ko ni lieya... smapi ke skang maintance jelita's gitew...

December 4, 2008 at 11:29 AM

mengenang kisah lampau lak ye...comel lieya masa kecik2 ni..lieya 3 beradik je ye

lieya yg no 5 tu ye..teka je..tak tau betul tak..tapi nampak macam lieya no 5 tu

December 4, 2008 at 11:29 AM

ya...daku nak teka no 5 gark..coz' dlm byk2 mata itu yg lebih menyerlah dan budak itu jugak ler yg lebih putih dari yg lelain tu kan...he he he...

seronok arr lieya buat entry mengimbas kenangan silam nie..nanti aku tiru ko plak erk....tp tulah, aku nie jenis cepat ilang ingatan...lupa dah kenangan2 lama..nanti aku rewind balik.......

hik hik...kalu dulu2 gambar2 rasa cam glamer jer kan...nengok ko...dlm rumah bergambar pun pakai kasut ooo.....aku dulu siap balik2 daun, balik pokok buluh ok...hikhikhik..nanti arrr aku citer2....

December 4, 2008 at 11:40 AM

lieya lupa plak nak comment pasai ikan kaloi tu...tu ikan yg dlm aquarium kat umah lieya sekarang ker? panjang betul umur dia lieya...

December 4, 2008 at 11:43 AM

lieya..akak pun nk teka gak...akak teka no. 5 or no. 10 hehehe...bleh gitu...ahhh bleh jeee...

December 4, 2008 at 11:47 AM

huhu kena teka satu no je so akak pilih no. 5 sbb mata beso hehehe...

December 4, 2008 at 12:09 PM

sejak dari anak dareee lagi ko dah pandai melawa lah lieya ooii :D...yang tak tahan...pakai kasut dalam umah tuuu...kakakkakaa....patutlah sekarang jd P.A...semua P.A. pandai melawa ;)..jgn mareee...pujian ikhlas nii...hehehhee

December 4, 2008 at 12:11 PM

aku pun nk teka no 5 la lieya..hehe..sbb tang mate tu..hehe..larikkks!
kemain ko ek berposing sakan dr kecik lg..tu yg mia & mija ngikut tu..

December 4, 2008 at 12:16 PM

hehe kita nak teka jugak buleh ka? kita teka nombor 5 jugak....sebab ada iras2 ngan your daughters.....

December 4, 2008 at 12:16 PM

hehehe aku ingat belon tu.. syokkan men.. weh aku pun teka yg no 5.. psal cam mata ko jek.. keh keh keh

December 4, 2008 at 12:34 PM

aku pon teka no. 5 gak...kes tiru nih..hahhaha...
byk tul pics ko masa bdk2 dulu ek.. yg aku plng x thn pic yg pgg belon pnjang tu..sorang satu ada tu..hahhahahah..

December 4, 2008 at 12:47 PM

lieya rasanya no.10 sbb mata budak tu bulat..pehtu ala2 sama gambar lieya kat bawah tu...


ya allah lieya best nyer ada gamabr lama2 nie.... aku rasa nak balik kg skrg gak gi selongkar lemari mak aku tu..

December 4, 2008 at 12:55 PM

muka kau masa membesar nk jadik anak dara adalah muka kau skang. tp, bila dah betul2 anak dara, aku tengok lain lak. hihihi...skang makin cun melecun le wei. Bestkan kenang zaman dolu2.. :)

December 4, 2008 at 12:57 PM

jam di opis ku sudah tepat menunjukkan pukul 1.00petang.....mesin punch kad pun dah berbunyi menandakan waktu rehat....oleh itu, saye dengan rasminye menutup teka teki ini.....

December 4, 2008 at 1:07 PM

ni patutnya entry when i was a litte & BIG girl. hehehehe

lieya, aku sengeh sorang2 tgk pic ko pakai overall tu... time tu kira cun gila le kan?? hahaha

pic muka penuh bedak tu pun lawak. ko try pakai bedak camtu pi kerja lak. aku nk tgk....keh keh keh...

atleast ko dpt merasa barbie, aku harammmm... mak aku kata "x yah, dh le mahal. nama pun cam bunyi B*B* je". isk x paham aku...

December 4, 2008 at 1:13 PM
Anonymous

alah..tak terlewat la..aku bukak tgk kuiz tutup kul 1pm..now dah 2 lebih..
Tapi aku nk jawab gak..x kira la x masuk kuiz pun xpe..
menurut firasat mata 4 ku..rasanya lieya yg No. 5 tu ye? dia yg paling bolat matanya..hihi

December 4, 2008 at 2:34 PM

mmg terang lagi ade spotlight..takyah teka2 hehehe no 5 tu kan? waa mmg cun minah ni!

December 4, 2008 at 2:49 PM

ala...xleh jawab soklan lg...
xper ar..tp rasa2nya no 5 gak kot...

December 4, 2008 at 3:05 PM

beh ar lieya banyak gambo masa kecik..

December 4, 2008 at 3:15 PM
Anonymous

Abg pun teka no. 5...yahoo..betul..nak hadiah nak hadiah...

December 4, 2008 at 4:13 PM

uhhhhh...ikka nak teka..lieya yang no. 5 tu kan..kan...:) Lieya mmg slim dr kecil ek...??? Tomei jer bentuk bdn..cepat citekan zaman u plak..k!

December 4, 2008 at 4:28 PM
Anonymous

lieya kering jer ko masa dolo2 yer mcm aku jugak..kering mcm papan lapis

December 4, 2008 at 5:18 PM
Anonymous

Salam..
Suka tgk gambar dulu2..kadang pikir..kalau la dari dulu lagi ada digicam sure byk gambar..dulu pki filem nak ambik bebyk pun sayang..ye la satu roll tak byk..betul tak..

December 4, 2008 at 6:31 PM

(saya curi teka jawapan blogger yang lain...)
saya teka no 5...
heheheheh

December 4, 2008 at 9:48 PM
Anonymous

>> ex uitm shah alam juga ke...?
>> hehehe...
>> what year tu...?

December 4, 2008 at 11:38 PM

lieya aku terlambat utk komen daaaa...apa2 pun muka ko lbh kurang jek masa kecik..ngan mata ko yg ala2 buntang tuh..hehehehe...so adik badek ko 3 org jek ye?

gambo ko yg toncit 2 tuh cute lah..patu anak2 ko pun ko toncit mcm tu eks...

December 5, 2008 at 8:31 AM
Anonymous

la liya penah dok klate ke..kalau kem desa pahlawan tu dkt dh ngan umah kitaorg kt klate..hehehe..suka tgk pics zaman bdk2..sambil baca..sambil tingat citer sendri...cpt2 mskkn citer time uitm dihatiku...
pssst..gi amik award nu..

December 5, 2008 at 10:12 AM

lieya... bgthlah.. no brp? ramai dok teka no 5 tu? betul tak?
salam aidiladha dr kak T & family.. Selamat bercuti lieya..

December 5, 2008 at 5:34 PM

jenuh juling2 mata aku lieya..tu hang number 5 tu kan???kan??kan?? trademarknya kat mata hang tu!!! hahahhahahaa

December 6, 2008 at 3:21 PM
Anonymous

wah...ramai teka no. 5 hah...

btoi le tu kot ekk....

comey jek lieya masa kecik...

salam aidil adha key...

December 8, 2008 at 12:18 PM

WAHHH! GAMBAR LAMA2...NI SUMER KENANGAN NIE...
IZA KALO TGK GAMBAR DOLU2 MESTI NAK GELAK...SBBNYA KELAKAR LA... .

December 9, 2008 at 3:10 PM
Ely

Very useful information, thanks so much for the post.
| coverdell esa vs 529 | international boston seafood show

October 14, 2011 at 12:06 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy