Friday, July 31, 2009

La Dolce Damia si kaki kongker!!

Grrrrrr.....ini budak mmg bikin org geram ngan die tau.....rase cam nak geget2 jek pipi tuh... (ops, mmg kene geget ari2 pun sebab montel sgt hahaahah).....sape lagi yg aku geram kan....si La Dolce Damia laaaaa......tiap2 malam mmg kompom ngadap laptop die...sampai jek umah kalo lik dari taska tu terus on lappy die....time mkn jek berenti, pastu sambung balik.....





sampai terkangkang ngadap lappy...ayooooo...jatuh saham laa mia oiiii
tgk si mija....sebok main baju yg aku nak lipat....die ni tak layan sangat lappy...tersadai jek lappy die..sesekali jek main bile time nak dengar lagu...






tak cukup ngan lappy sendiri, minta plak nak main game online .....kaco lak pc papa die....
hissh...potong stim laa minah nie.....





tgh asyek main online game....





seb baik mija jadi pemerhati jek...kalo berebut gak mmg aku tale sorang2




okey, cukup!! papa nak gune pc.....datang plak ngendeng kat lappy mama...huishhh...kaco daun betulaa...tapi kalo kat lappy aku ni, mia n mija selalu tgk katun jek, cam upin & ipin, pocoyo ngan tom & jerry.....erm tak pe laaa..layan le anak2....mak ko dok tongkat dagu jek....hu hu hu




tapi aku bagi layan 1 jam jek...kul 10 tepat wajib masuk tdo, kalo tak pagi2 kejut mandi ngarok tak tentu pasal.....




***jom layan video***





dulu mase beli lappy utk mia n mija ni, aku tak terpikir pun tuk dieorg belajar ape yg ade kat dlm lappy tu, aku just beli suke2 tuk dieorg main2 jek....tapi kelmarin mase tgh aku dok layan lappy aku, si mia layan lappy die, aku terdengar bunyi lappy mia tu dok cakap "good"....sikit2 cakap "good".....aku pun tgk ler, rupenye mia dah pandai belajar ngan lappy die....cam contoh kalo triangle tu die dah tau mule dari huruf T.....car plak huruf C.....nombor2 pun dah kenal..






tu yg buat aku terkejut sebab sebelum ni die menghafal jek....hepi kemain aku...terus lari amik kamera nak rakam.....die tgk aku nak rakam mule lee tak mo buat, kene gak pakse ngan aku....hi hi hi....hepi2...tak sia2 mak apak ko bayar yuran sekolah mahal2....









haaa belajar rajin2...nanti mama upgrade lappy ko.... tapi lappy yg sedia ada ni pun bagus, mcm2 program ade, eja mengeja, teka nombor, teka huruf ..macam2 lagi laaa....







p/s : selamat menyambut bulan kemerdekaan....saye sgt suke bulan Ogos...wink wink wink




post signature


28 celoteh sahabat

Sama ngan aku lieya.kalo kt umah, 2 badek tu le konker pc.nk tgk upin ipin.tp mesti ada limit..hehee.eh betullah lieya, budak2 kan main lappy menan tu, depa cpt belajar kan.cam xsangka je..bagus2..hehe

July 31, 2009 at 9:52 AM

al-hamdulillah...sonokkan tgk anak kite dah makin pandai.. sambil main sambil blajar... :)

aku tau nape ko suka ogos... hihihi aku nak ucap awal2 blh? hepi besday lieya :)

July 31, 2009 at 10:05 AM

salam perkenalan...

July 31, 2009 at 10:08 AM

Jannah pun ader lappy..tapi asyik nak dengar lagu hepy besday jer..keh..keh..
mia tengah buat homeworl tu lieya..homework on line..
bagus gak lappy ni..dari dia buat tak tentu pasal, baik dia layan lappy..
kak iena pun kener carik satu lagik ni, rizqi dah pandai nbgerebut ngan kakak dia..
banyak tul aku nak carik ni..lappy ler, basikaller..kali ni kena beli color pink lak...

July 31, 2009 at 10:24 AM

tu menurun tu lieya
sat lagi dia plak ganti ko jadi blogger...tak pun layan fb..ngeh ngeh ngeh

tu arr pasalnyer...aku nak belikan batrice lappy dulu...papa dia pi bantai belikan ala2 piano tu..geram aku.....akan aku dapat kan gark tuk batrice bulan nie... x kira x kira....

yelah, bebudak nie kalau belajar
diaorg x suka kena paksa
biar diaorg explore sendiri kan...
tu yg aku nampak pada batrice ler
kalau ko paksa...jgn harap ler dia nak ngikut...memain lebih....

woit..sabar sabar...
ceh.....

July 31, 2009 at 10:29 AM

canggih bdk2 zmn skang kan.. siap brlappy bagai.. echa pon suker main ngan lappy dia.. dia kenal da huruf tu..bila kuar kt screen huruf C dia pon tkn button C.. kagum gak aku ms tgk tu.. x sngka.. so mmg x mmbazir bli lappy nih.. cuma echa x brp nk follow je sbut huruf2 tu sumer

ko ni mmg keluarga IT la.. sumernya ada pc/ lappy... canggih ko

July 31, 2009 at 10:54 AM

wahhh sgt bagus camnie..leh la blikan 1 lappy tuk aqil...aqil ada gaks mini lappy..tapi murahan punyer kot cop made in china...kalo sebutan english nyer aku pun x paham sbb kalo sebut huruf Z jadik XI....ish2222

July 31, 2009 at 11:23 AM

seropa la dgn Najeeb gka..asik nk conquer je notebook kami...siki2 nk tgk Thomas..abihnya yg TV dgn DVD player tu 'sejuk' je..

clever girl mia...x sesia mama & papa hantar masuk school..

July 31, 2009 at 11:39 AM

dulu nonie suka main laptop maianan tue..skrg dah linkop la nie dia nak plak lap top babah....ada gambar warna warnie katanya...

July 31, 2009 at 1:30 PM

sama sejibik la lappy tu ngn farah pnye..bgus2 celik it....

bdk2 skrg mmg cpat tangkap kn lieya...syukurla...
moga mereka brjaya besa sok...

July 31, 2009 at 2:49 PM
Anonymous

lieya adriana ader 1 lappy cam mia... sebijik ko.. hehhe... dia pun kalo lappy tuh dah byk giler kat umah.. asal nampak jer nak beli.. kopak duit kami tau...
amboi byk tul dia punya komputer ya... budak² skang ni cerdik it sungguh...

July 31, 2009 at 2:57 PM

bagus jgk lappy tu, mereka boleh blaja.Xdelah boringkan sbb methodnya lain dari yg cikgu punya..Baiklah diorang xberebut..bagus...

sambil diorang tekan2 lappy tu sambil
blaja. Xrugi...

July 31, 2009 at 3:08 PM

wah..kemain sonok main lappy sambil belajar..lieya..lps ni dorang jd blogger tegarlah..gantikan maknya yg dh x berapa nk tegar..ko sibuk bercucuk tanam kat fb eh?

July 31, 2009 at 3:21 PM

Lieya..apa link online game tu? bg kat aku. sian anak2 aku main game kat TV3 kids tu je...

July 31, 2009 at 3:51 PM

salam perkenalan :)

kids nowdays are so advance kn.
bagusnya ur daughter, able to learn on her own. clever girl! ;)
tak sia2 u belikan dia lappie tu :)

July 31, 2009 at 4:39 PM

bagus ar ..budak2 skrg..cerdik it..
fir pun kat umah..berebut..ngn mama..nak main game

July 31, 2009 at 9:37 PM

alhamdullilah...dah cerdik ye..bagus lahhh!!!!!!lieya kena perhatikan lagi itu....anak tengah nak belajar........

July 31, 2009 at 11:50 PM

wahh, bagusla...izu pon risau gak zahin ni, laptop nya ada tp dia wat tatau je lgg. tp klu kte bg kt adik dia, mulala dia nk plakk. sabo je la..kaki konker gak ni, abis adik dia punye pon dia nk karo..sabo je laa....hrp2 dia besar sket lg kut br nk layan lappy dia tu kn?? :D

August 2, 2009 at 4:41 AM

SELAMAT HARI LAHIR...SEMOGA PANJANG UMUR DAN MURAH REZEKI SELALU

~DR ZAI KULIM~

August 2, 2009 at 1:11 PM

bagus kan lappy tu.. lama2 dh leh hafal.. balqis ader gak, tp time rajin dia bukak la.. leh la skit2.. tp mia rajin.. tu senang pndai.. good mia..

August 2, 2009 at 3:49 PM

bagus anak dara lieya ni...kecik2 lg dh celik IT...nanti bila dh beso, dia sibuk gak ngan lappynya tp kali ni berblog la plk mcm mamanya...heheh...

August 3, 2009 at 11:31 AM

waaaaaaaaa...pandai nye mia...menurun cam lieya gak tu hehehe...bagus la gamily nie...family IT hekhekhek....psttt eppy besday yehhh :)

August 3, 2009 at 12:06 PM

waa.. bagusss jugak lappy ni ekk..
Izan pun dah 2 kali belikan hadiah harijadi anak orang lappy ni tapi anak sendiri pun belum terbeli lagii.. kui kui kuii

BUdak2 sekarangg.. lahir2 dah ngadap komputerr.. silap2 masuk sekolah esok murid2 plak yg ajar cikgunyer guna computerr ekekekekkeek...

August 3, 2009 at 1:10 PM

budak2 zaman sekarang ni mmg bijak2 :) comey je anak2 awk nih

August 3, 2009 at 5:13 PM

hala hala.. pandainyee damia men lappy yer.. pasni senang r cikgu nk ajr dh tau smua.. ehhe..
mija lak rajin lipat kain . hey.. lagi goyang kaki la mama yer t.. kikikiki

August 3, 2009 at 8:36 PM

opps lupe lak.. happy belated bufday erk kak lieya..
smg berbahagia di samping keluarga tercinta... (^_^)

August 3, 2009 at 8:38 PM

>> ada bakat jadi programmer IT ni...
>> hehehe...
>> terbakau je mak dia tak dapat guna pc sebab asyik dok kena conquer...

August 4, 2009 at 1:34 AM

ermm betul tuh lieya, anak2 skang advance kan..tk cukup lappy yg dorang punye mesti tahu gak nak online seme..ina pun cam awak gak..kat umah mmg jarang online sbb aiman dah gune..

besday lieya ke? ina pun suke gak bulan ogos nih sbb bnyk special date bulan nih..hehehe..hepi besday in advance ye lieya..

August 4, 2009 at 10:03 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy