Monday, July 6, 2009

nak menan masak2!!

sebenarnye lieya dah lame berkenan ngan set kitchen mainan yg besar .....ye laa dulu2 mase aku takde nye nak merase main menan cenggini, abis2 pun set mainan yg kecik coet tu.....so berbekalkan minat maknye yg tinggi, diulang lagi sekali, maknye yeak...anak2 relaks je pun, mintak pun tidak...heheeheh.....petang jumaat lepas abis keje terus berdesup gi tesco puchong (mekasih yek sue atas info)....hehehehehh (lieya selalu usha kat blog tiarbaney ngan my bundles toys tu tapi manjang ade jek yg booking)



I
I
I
I
I
I
V


nasib baik ade....harga RM69.90...okey laa tu....tuk 2 org kan





mia sebenarnye bukan excited tapi die tengah bengang sebab tempat die kat dlm troli dah sempit.....siap sound2 aku suh keluarkan kotak mainan tu....amboi2 mak ko dah baik belikan, ko plak tak nak yeak.....





dah sampai umah....tak menyempat papanye nak mandi, aku dah suruh
die pasang....hahahahhaha...sekali lagi diulangi, aku yg suruh yeak....anak2 rileks jek pun hhahahahaahah



sebenarnye aku nak yg besar tu....yg siap ade peti ais, rak pinggan bagai tu hah tapi disebabkan taksabar nooo nak gi survey lagi...yg ni pun kire okey laa kan






siap ade sinki, oven, duit, calculator sebab ni lebih kepada kitchen & stall...



yg 'pandai' main si damia laaa...mija ikut mood....cam gambar kat bawah ni, mood die bukan nak masak...tapi mood nak menyanyi....terpekik telolong laaa die menyanyi.....dah le mic tu kuat speakernye....menanah telinga aku tahan

haaa dah ade kitchen ni aku pun cari balik n keluarkan mainan2 masak2 die yg lain...penuh satu bakul tu hah



hari2 lee lieya ngan hubby kene belakon jadi customer....



kemain kusyuk hah memasak2.....tu ar, dapur mainan ni hari2 berasap tapi dapur aku dah lame tak berasap....hahahaahahaha asek2 makan luar je...adoiyai, dah malas masak aku nie...kan best kalo mia boleh masak betul2....aku terbongkang nganga mulut jek.....hihihihi



okey anak2...bagi posing paling cute .....




sempat aku rakam aksi mija yg excited....die camtulaa...mule2 jek excited, pastu sebok main mic die....mija ni minat nyanyi.....




pendek kate, kat umah aku ni sume mainan tuk gegirl, kalo ade baby boy ni sah2 kene kumpul stok mainan boy plak....hu hu hu



post signature





45 celoteh sahabat

Comelnye! ni kalau beli, kompom aku yg over main! kahhhhhhhhhh...elok anak2 kau main ha. kalau anak2 aku mmg dah gado la. berebut nk masak kt situ. haihhhhhhhhhh

July 6, 2009 at 10:11 AM

ih3x..

besarnyerr menan tuuu..
waaaa..
beruntungnyerr laa anak2 dara tuh..

agak ko jgn lerr main skali yerr lieya.. kot2 ko yg over d xcited lak nak memasak..

hihihi!

July 6, 2009 at 10:12 AM

Lieya, aku pun suka gak menan masak2 nie....tingin je aku nak beli. Tapi tu lah anak aku kan laki....kan kalo beli tak sesuai lak dia main....tak kan mama dia nak main lak hehehehe.... tak per lah tunggu anak girl lak nampaknya......:-)

Kalo kat umah ko penuh dgn menan girl...kat umah aku lak penuh dgn menan boy hehehehe.....skang nie haikal obses sgt dgn otomen gaia.....sumer otomen dia panggil otomen gaia....hehehhe....so, kat umah aku skang ni dipenuhi dgn otomen jer....

July 6, 2009 at 10:17 AM

best okeh dapur masak2 camni...kalo aku budak kecit lagi sure suh bapak aku belikan jugak..hihi

mia & mia baik je main dua orang x rebut..baguss

July 6, 2009 at 10:32 AM

haha comei la! sib Ghazi laki..klu tk aku beli gak set tu sbb lawa ok, blh wat furniture umah hahahaha..almaklumla umah i mcm pdg jarak sket alasan snang Ghazi nk buat larian 50m kekeke..Ghazi lak kat umah gile main train..kdg2 takleh melangkah lieya..haruslah kna jengket sna sni tknk bg langgar rel die..huhu

ha pehtu smlm, ade ke Ghazi tetb repat pnggey jaja msa aku tgh bwk die jenjln kat luor..ntah mende yg die pndng tingat ke jaja pn tatau hahaha comei jek

July 6, 2009 at 11:24 AM

lieya...standard la tu..dah ada anak pompuan..harusla kumpul mainan gegirl... apa ke hal lak ko nak kumpul mainan boy??? hehehe..lawak la ko ni....

tapi mgm bestla mainan diorang ni...besar tu...mmg real la...cuma tak blh nak masak betul2 je kan...kalau blh masak tu, dah lama la mia kena kerah memasak ni... hehehehe....

mija tu suka nyanyi ya???? blh geng dgn taufiq la....nanti korang duet yaa...hehehehe....taufiq tu pantang nampak microphone...siap dah pecah satu mic tu..pising je hubby akak sebab beli tu blh tahan mahalnya... hehehe... tahan telinga jela kena bebel...

July 6, 2009 at 11:29 AM

ala tomeiinyer....

ermmm nak nasi gorengg kampung pedass kaw2.... n air teh gula kurng kurang ais kurangg satu...

hishhh best kan menan budak2 sekrg... aku dulu main lah dgn tempurung kelapa tu ha.. buat main masak2..

July 6, 2009 at 11:50 AM

wah..bestnyer dua badek nie dpt mainan baru.....masak jgn x masak ok....lps masak bg mak ko mkn plak...huhuhu....yelah leiya zaman kita dulu2 mana nak dpt mainan2 mcm nie...bdk2 skrang nie beruntung betul......

July 6, 2009 at 11:55 AM

suka nya tgk dua badik ni main.. x pernah gaduh ker?

July 6, 2009 at 12:07 PM

Sy teringinlah sgt menan mcm tu tau. Tp apekan daya..anak ku boy. Sy mnggelupur tau tgk menan2 tuk gegirl nie. Tgn dah gatal jer nak beli tapi.....

July 6, 2009 at 12:18 PM
Anonymous

amboi...leh la jadi chef bebudak tuh lepas ni.. hahaha... dah ader set masak... x lama lagi complete la menan d/org... ari tuh trolley... ni set masak lak... best arr.. 2 la sonok nyer bila ader anak dara ni....

July 6, 2009 at 12:29 PM

anak2 dara dpt dapo..mama blikan...

mama pasnie ley goyang kaki pkai mask je bio dua badik tu masak..ekekkee

July 6, 2009 at 12:43 PM

hehe dah dpt ek.. sebijik cam maryam kan.. syok woo cuma maryam dah kureng main pasal xde kwn..

July 6, 2009 at 12:48 PM

Ha ha ha.. dapat aku bayangkan memang maknyer excited lebih dari anakkk! Tapi memang comel la dua beradikk nihh.. buat apa2 pun nak buat sesamerrr... Izan pun naik excited tengok hahahaah!

July 6, 2009 at 12:49 PM

geram aku tengok dua beradik nie..klu nonie tgk dia pun nak mainan masak2 tue.

July 6, 2009 at 1:27 PM

amboi mija kemain nyanyi.. leh masuk AF nih..
hehhe, aku pun suka gak menan masak2 camtuh... woo best jugak beli utk Damia nih.. sibuk dok susun pinggan mangkuk aku jer.. suka sgt masuk dapo...

July 6, 2009 at 2:16 PM

lieyaaaa... aku pon teruja la tgk kitchen yg besor gedabak itew.. ko bli kt tesco ek.. sumer tesco ada ker... aku nk pi cari la.. tp rasa cam x penah nmpk jer kt tesco slayang nih..huhuhu..

July 6, 2009 at 2:42 PM

rajinnyer ko beli..kalo anak aku jap je tu..pastu dh xde rupa kitchen..aku tgk elok je ko susun benda2 kecik kat living room ko tu..kalo umah aku..dh lama berkecai..emmm...

July 6, 2009 at 3:03 PM

lieya sama mcm kiter excited lebih2 drpada anak2......sama design mcm umairah!!!!best kan.....sebb dulu kite tak boleh dapat

July 6, 2009 at 3:30 PM

heheh.. tertunai dah impian ko yer..

stall tu 2m tu buat bisnes apa tu.. ckt ker... kasi aku 2 pinggan

July 6, 2009 at 4:04 PM

ko ngan aku sama jer...cumanyer laki aku tu x mau layan bini dia nie..keh keh keh..shah nak gark layan ko beli menan2 tu erk..hemlin, mimpi ler...kalau nak pun, aku kena beli senyap2...ha ha ha ha...pastu balik sure kena bebel....adoiler....beli menan anak pun kena bebel ok...

cun gark lieya...harga pun x mahal sangat...teringin aku nengok si batrice main camtu.....tp tu arr...anak aku tu jiwa lelaki lerr....segala mcm keta, robot...dia suka ar...benda2 ala2 gegirl nie...adoiler...silap2 mak dia yg main....

July 6, 2009 at 4:10 PM

beshnya kalo ade anak pompuan.nie mesti lieya pun joing gak nie

July 6, 2009 at 4:48 PM

akhirnya dapat gak lieya cari meja ni kan.. akak tak pernah jumpa gak kat tesco selayang.. selalu jumpa kat TRU jer.. tapi mahal.., yang lieya beli ni ok la, harga dia masih tahap mampu beli...

betul la lieya, zaman kita mana ade benda2 ni, kalau nak main masak2 pun, pandai2 la kau cari mainan nak buat sudip la, kuali la, cawan la, tak de nyer mak2 nak belikan.. ialah mungkin mak pun tak kerja, mana ade duit kan.. kita ni dah berkerja, ada duit sendiri, lagipun kecik2 tak puas main, so ni ler time nak balas dendam beli untuk anak plak kan. hehehe

rumah akak ni dah sempit dengan barang menan.. rasanya tak boleh la nak beli sebab tak tau nak sumbat mana dah. mmm cian emily..

July 6, 2009 at 8:06 PM

lawakla ko lieya...
ko yg over excited ngn menan bdk2 tu yer..kekekeke...

pasni terer lah anak2 dara ko masak...leh mamanya rileks...

la nie mmg segala mcm menan ade kan...
siap duit jela....

July 6, 2009 at 9:47 PM

lieya,

betu tu time knur pun tak ada menan masak cam gitu...yg ada periuk kecik2..comel loteh jugak periuk tu..dulu2 menan tak secanggih sekarang.

mia & mija kecik2 dah train kat kitchen..esok besar nanti dia masuk lak kitchen yang besar...senang lah lieya ada anak dara boleh tolong. Knur berkenan tengok menan bebudak nie...suka sakan lah dorang.

July 6, 2009 at 10:14 PM

sonok apa beli mainan budak2ni
kita pun terxcited jugak dibuatnya
wah banyak dah koleksi Mia & jaja ni

lepas ni mama kena plan nak beli apa lak kan

July 6, 2009 at 10:42 PM

hik hik
mak dgn anak main sama2 yer

July 6, 2009 at 11:07 PM

ye betui!! selalunya menan yg kelas2 ni mak2 yg excited nk beli. anak2 relaxxx je.
heheh ye la ko, kita mana merasa menan camni time kecik. dh jadi mak ni leh le merasa beli kat anak kan? atleast ko ok la, anak2 ko girl. aku ni memang dok tgkkkk je barbie, dora, menan masak2 semua ni bila pi area toys.. takat leh jeling & telan air liuq je la..
tu yg harap sgt dpt girl kalu aku preggy....

mija len kali meh join dgn hardy nyanyi k? dua2 memang kaki nyanyi...hehehe

July 6, 2009 at 11:11 PM

amboi... kemain excited mama ye erk nk menan tuh.. sabar kak sabar.. control macho skt tw..

ppe pn cute r menan tuh.. sy lak yg rase teringin nk men.. kiki..

ha mia n mija tuh dh reti msk tibe2 mama ye lak yg dh makin x berasap dpr lak.. kikiki.. mcm ne tuh..

July 6, 2009 at 11:21 PM

amboi lieya...mmg beruntung tul anak2 dara lieya ni...sjk dr kecik lg dh ditraining supaya pandai masak...heheh...

** akak x mandi pn kt tasik dyg bunting tu...rugi jgk ye, dh alang2 sampai tp x mandi plk...

July 6, 2009 at 11:46 PM

dik ari tu akk g carrefour tgh wat promotion menan yg vacum,blender etc brand apa ntah lupa lak..rm15 jer..rege before promotion nk kat 50 henget tau..x caya ko g tgk..akk rembat vacum tuk yaya..ko g lah beli wat completekan set kitchen ank ko ni..best oo...

July 7, 2009 at 8:10 AM

tercapai gak hasrat ko lieya :)

July 7, 2009 at 11:27 AM
Anonymous

hahah.. yg tak tahan tu hari2 kena jadi pelanggan tu... keh keh keh.. tapi ado care kalau tanak bersubahat... ko menyama jadi penguat kuasa majlis perbandaran... kata kat dorang tak bley meniaga kat dlam ghumah.. bagi saman sekeping dia.. kendian bagi notis nak robohkan premis... huhuh!! kompom dorang dah tanak meniaga lagi.. kalau dorang sogok dengan duit rasuah.. kasi repot sama BPR!!.. erk!.. ok ke idea bernas dari kepala batu aku ni!!? :)

TQ atas ucapan slamat ulang tahun tu.. TQ!!!

July 7, 2009 at 2:26 PM

mmg teruja kan lieya tgk menan masak2 cenggini..tp anak dara i tuh lom reti main..beli ari tuh set yg biase tuh..tak dimain pun..hehehe..tension je..die suke lak main blok/lego..nak wat onnan...aropane.hehehe bangunan / aeroplane..ler tuh..

p/s: i dah tuko link ek..
http://inaibu2az.blogspot.com

July 7, 2009 at 4:41 PM

my damia pun ader gak
set dapur nie...
skali ngan oven...
yg tak menahan tue...ader kettle
siap bunyi lg..
so dia pretend jd mak2 wat keje umah...
mini vacumm n iron board pun ade gak
akak beli...
sooo skang dia dh tak takut ngan
vacumm lg...
kemain happy dia ngan set menan tu sume...
huhuuuuu mmg betul pun lieya
mak2 yg hover..anak dare kite
tue tak mintak pun.....:D

July 7, 2009 at 4:58 PM

re:alahai dik yo ke km kt alamanda sabtu tu..ko x nmpk ke kat atsa tu bonia tgh ramai org..akk ada kat situ lah launching new collection..ishh akk teringat nk kol km tp phone no x bwk..ishh rugis tull..akk chow nk dekat kul 6 gak pas mkn kat JM tu ha..

ari ahad lak akk singgah presint 9 pasal on d way balik dr pavilion tu yaya nk pee pee..singgah lah kt petronas situ then nmpk lah budak2 ramai kt swimming pool..akk stop lah kejap bg ank2 main air kt situ..

sms akk no phone km kt akk..0163069196

July 7, 2009 at 4:58 PM

lawak tu... maknya yang beria2 plak (gee pun sama kalau membeli menan tu mak dia lebey2 maklumlah zaman kita kecik dl mana ada mak belikan menan2 gini) ... blh le makan sedap2 lepas ni dah bertambah tukang masak kat sana.

July 7, 2009 at 5:46 PM

hehee smala izu, izu pon bkenan n lme dh ngidam nk kitchen set tu..insya Allah nti nk blikn jgk utk bebudak ni. mst zahin suka! tu yg best tu ada adik pompuan kn! bley main masak sesama!;)

July 7, 2009 at 7:03 PM

best tul dapat beli ni..kener carik gak satu ni...utk jannah ler..takkan kak iena lak nak main kan..keh3..
laku jer biler budak 2 org yg comei ni bukak gerai..
aitt mcm nak dapat baby boy jer??biler nak start ni??..

July 8, 2009 at 10:54 AM

re : pompuan....betul kata ko...bukan beli pakai duit dorang erk...kehkeh keh...tp tu arr...opismate aku nie lain pattern sikit....bab2 camtu...diaorg tu sensetif lorr...x tahu arr kot2 cemburu diaorg x leh nak pakai kan..keh keh keh...jahat aku....

ko pakai lieya
mata ko bulat
lagi ler cun pakai
tp jgn ko pakai cam rozita che wan tu
tu over ko...kalau pergi dinner ok kot pakai yg over camtu
gi opis kena yg cari neutral sikit

July 8, 2009 at 11:37 AM

Hye...lieya!!

Hehe...mak budak yg lebey excited ek....betul tu....reen pon salu camtu gak!! hehee....

Syok je dua bradik tu main jual2...
Mama n papa lak kna jd tukang belinya...layan jela anak2 kan!!

Lieya....pagi tadi nampak lieya ngan hubby dok tolak stroller sorang satu nak g kat keta....
Reen antar zaraa kat situ....
Blok 8A2-T.04-U.03
Pengasuh zaraa dah pindah situ....
X sangka lak lieya dok situ gak...
Masa tu reen dlm keta,nak panggey x sempat...
Kalu nampak spectra putih plat NBR kat enterence tu...tegur arr ek....hehe!!

July 8, 2009 at 12:08 PM

kiiiuuttnyaaa lieyaaaa...tak yah kata ko lah....aku pun teringin jugak tgk kitchen tuuu...dah lama tgk kat blog orang lain menan tuuu...

nasib baik aku tak dak anak pompuan...kalau tak...harusku beli jugak....hahaha

July 8, 2009 at 2:11 PM

salam lieya..

apa kabar lieya ari ni? bawa bekal mee goreng mamak? lieya masak pagi tadi ye?

sronoknya tgk mainan dia ada byk tu!! auntie nak tumpang main sama buleh tak sayang?? hehee...

k lieya.. have a nice day.. take care ye..

July 8, 2009 at 3:14 PM

lieya aku pun sukaaaa menan tuh..wajib ni beli kalo aqis dah beso..aku dulu main masak2 ko tau pakai tempurung kelapa jek tau..ada gak mak aku belikan yg kecik2 tuh tapi kena lah share ramai2..dah adek badek aku pun ramai..

isk..isk..budak2 skrg kan bertuah betul dpt mak bapak yg sporting habeh cam kita nih..hahahahah

July 8, 2009 at 3:17 PM

>> wa dapat mainan baru rupanya...
>> dia orang tak dera maknya main sekali ke...? :D

July 8, 2009 at 11:02 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy