Thursday, February 4, 2010

first day cuti2 kami

setelah pilih2 gambar...siap gak aku resize gambar2 yg terpilih......dah kate pes time jejak kaki kat sabah kan...mau tale abis-abisan amik gambar.....kih kih kih so tak yah byk citer ...jom layan gambar sambil tu i cerite ceritut......heheheeheheh
*
*
*
*
*
*
*
kul 8 sume dah siap sedia....mija temenung nak tinggalkan ikan kesayangan....
8.30pg sampai ke ERL putrajaya... parking keter kat sini ...kami naik KLIA transit ke KLIA...

beli tiket le dulu.....




tungguh chut chut (bahase damia kalo panggil train) heheheeheh




touchup sikit....tadi bekpes ilang plak lipstik kuang kuang kuang




budak ni pantang kalo tgk aku pakai lipstik...laju jek dtg comolot...konon nak amik lipstik aku la tuh bior melekat kat bibir die heheeheheh...tgk si mija tgh tgu turn keh keh keh




yeay!! dah sampai...





excited naik train.....heheheheehhe







sampai KLIA kul 9.15pg pi amik shuttle bus ke LCCT....tambang RM2.00 utk dewasa






pes time la kot mia naik bas nieh... exicted!!








sampai LCCT pukul 10.00pg...pi beli set bekpes MAC D....







lepak dlm 20 minit....dah boleh check in .....





mia & mija sebok nak pi teman papa




dah leh masuk ....cepat anak2....



bile plak nak naik MAS nie....kih kih kih ;-p





mija temenung tgk aeroplane kuar masuk....





kul 12 suku dah leh masuk flite....




ingat dulu, mase pestime bawak mia naik flite, tak mo pakai seat belt ni....skrang dah pandai pakai sendiri heheheeheheheh





kemain duduk rapat kaki, huh! kejap jek baik nieh......





kul 12.50 kami berlepas..... terus pekena nasi ayam....kami dah pra order mase booking dulu...aku tak makan pun....tak lalu, takut mabuk nanti.....




awanan biru....



haa kan aku ckp...kejap jek baik....pas kenyang terus kehulu kehilir.....



lantak kome laaa....boleh mama layan tdo jap....



pukul 2.50 ptg kami sampai....


sampai2 jek pi amik slip ala2 passport sementara nie....dpt jek slip nie, hubby aku pun tanye kat pegawai imigresen tu, eh name wife saye takde pun..sekali org tu jawab....wife encik kan org sarawak...so tak perlu slip tu......aku pun ckp laa...hah org sarawak?...ceh..baru aku tingat IC akukan no 13...lahir kat sarawak.....keh keh keh ..mcm kelako plak ckp aku ni org sarawak...aku org johor lah....lahir jek tumpang kat sarawak wakaakakakakakak

terus amik cab gi hotel....RM30 kene....




kami amik hotel dynasti tang..... sebab dekat dgn terminal wawasan..senang nak amik bas pi jeselton point esoknye.....lagi pun rugi sewa keta awal2, sebab dlm jadual yg dah disusun hubby, ptg tu nak gi pasar philipine/ pasar kraftangan jek, tu dah dekat jek, boleh jalan or naik bas.....esok plak nak gi pulau sehari suntuk...lagi rugi kalo amik kereta sewa.....

amik deluxe room..... tak puas hati sebab minta katil besar...sekali coet jek katil deluxe nye..... rm133 semalam....






tapi boleh laaa.... asalkan selesa...asal nak dok promenede....full plak deluxe roomnye....lagipun survey2 tgk hotel ni jek dekat ngan station bus so dok jek la situ....




letak beg sume, terus jalan2 ke pasar philipine.... dah mcm indon aku dok incang si mia....malas nak jalan ....heheheehh....kali nie malas nak bawak stroller.....



macam2 ade kat pasar nie...murah2 sayurnyer..... tekejut tgk saiz labu ngan terung kat sini.....giler besar!!!




beli buah langsat nie...satu beg pastik kecik ni RM2.....




round kat kedai2 ikan bakar......dieorg baru nak bakar arang...mase ni kul 4 tak silapnyer....



pi pekene mee goreng ngan ABC dulu.....



pelik rase mee die...cam megi jek....goreng bodoh2 kicap jek....nanti die bagi set sambal


hubby aku mintak mee goreng basah....yg sampai mee goreng ngan sup semangkuk...tanye org tu, sup ni nak buat ape...die kate utk basahkan mee...jadi le mee basah....wakakakakaak....lawak aku dengar.....tapi byk giler mee die...penuh membukit sepinggan.....


pastu pi jalan kat pasar ikan masin / pasar kraftangan sebelah tu jek
borong kuih cincin ngan kopok ikan yg bulat2 tu, ikan terubuk masin, belacan sabah ngan udang2 kering sikit....


masuk gak sini...tapi cuci2 mate jek..... tak beli ape pun....nak beli gelang2/rantai2 kang tak pakai...so cari la kerongsang.....sekali tgk...alamak tak de yg cun2.....so cuci2 mate jek...beli fridge magnet jek



kuar balik pi kedai2 ikan bakar tu...nampak sotong nie...mak oi gemuk2 ko.... terus ckp dah siap dah tu bakar, jom gi pekene seafood bakar2....



byk kedai...tak tau nak pilih yg mane...tgk same jek.....pilih laa yg tengah2... padahal perut dah kenyang pekena mee goreng selambak tadi...so amik lobster, sotong ngan ketam jek



ade dlm 10 kedai ikan bakar kat sini....terjerit2 dieorg panggil org2 yg lalu lalang kat situ




kalo malam mesti meriah nie...




mia & mija makan ketam jek....aku suap lobster dieorg taknak...takut katenye....ceh!


sedap mmg sedap ...tapi rase cam liat gak sotong nie...tu ar tamak...pilih yg gemuk2 jek....huhuhu



laki aku tukang kopek ketam ngan lobster, aku anak beranak...nganga jek tunggu die suap wakaakakakakaakak



macam2 ada



besar2 ketam ngan sotong2 kat sini...kiteorg tak amik nasi pun....sume sekali kene RM60....okey laa mahal tak mahal ......



kul 6.30 dah gelap camnie......

so malam tu kami tdo ngan lena...penat jalan2 kat pasar philipine yg besar tu.... hari kedua kami, kami sehari suntuk kat pulau...pegi 3 pulau terus...pulau manukan, pulau mamutik ngan pulau sapi....mmg syok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nanti2 aku update yeak.....









29 celoteh sahabat

patut ler hari isnin tu shah call hemlin tanya pasal keta sewa....ingat kan korang baru sampai..pelik gark aku..rupanyer korang x sewa keta 2 hari tu yerk...bagus gark...jimat sikit kan.....lagipun kalau takat jalan area bandar tu..naik cab lagi murah.....

awat tak bw stroller? aku siap beli baru utk batrice ooo....coz' aku tahu, anak dara aku tu, kalau bab berjalan tempat2 ramai org nie...mmg pemalas sikit...nasib ler beli stroller...takde ler penat aku nak mendukung..dah lah berat kemain...hu hu hu..x larat....

kat area seafood tu...aku rasa petang2 lagi happening ler lieya...coz' masa aku makan kat situ...mlm balik dari pasar sinsuran.....x ramai org.....seafood pun dah byk yg habis.......

betul arr...sana kalau order mee...kemain byk kan....1 pinggan tu boleh share 2 org punya makan..pastu mee nyer kemain kosong, x pedas satu hal...tp set sambal, cuka dia...pergh...meleleh ko....

aku kat sana belasah makan mee soto jer.....sedap wei...ko x order ke lieya...?

February 4, 2010 at 8:47 AM

amik ko...giler panjang plak aku membebel kan...ha ha ha ha

February 4, 2010 at 8:47 AM

p kk mmg best a lieya.. akak p hrtu sat jer 2 hr tupun sbb urusan kerja..sungguh pun begitu sempat gak aku menjejak kaki kat kundasang...InsyaAllah tahun ni kalo AA der buat offer nak p KK lgi lah bw 2 badik tu plak...

kat area seafood tu mmg semua nampak samakan..hehehe mcm berjanji plak derang berniaga.. yg laim cuma color of mangkuk/cawan/kerusi etc...sotong bakar tu mmg mabeleskan... akak pun hrtu dah mkn nasi grg.. singgah gak kat tmpt seafood tu.. tp x brapa lalu nak mkn sbb dah kenyang...

cepat lieya tyg pic kat pulau plak...

February 4, 2010 at 9:17 AM

kelakar betui pasai mee basah tu ..ekekekd ..

beshnya byk seefood..terliur kty ..

February 4, 2010 at 9:25 AM

ko citer pasal KK nie lieya...teringat aku masa g KK APRIL thn lps.....tp g kursus tak sama mcm g bercuti....tp sblm tu dulu aku dah g bercuti samapi kundasang, poring tp pulau aku x pergi arrr.....mee dkt sana mmg pelik sket lieya.....mcm maggi kan???terliuqqq arrr aku tgk sotong bakar tu.....mlm situ lg meriah....pasar kg air ko pergi x....situ kerongsang lg murah tau....org sarawak mmg x perlu slip dkt kaunter imigresen tu....yelah ko lahir dkt sarawak kan.....hehehe....

February 4, 2010 at 9:47 AM

Lieya...
teruja kak dilla nak gi sana lah
best lah tengok lobster tu
nak kena kumpul duit ni buat tabungan
ni tak tengok lagi gambar Pulau. agaknya camana rupa tu erk. memang teruja sungguh percutian lieta kali ni...tq kongsi Info

February 4, 2010 at 9:56 AM

bestnya layan citer holiday ko kali nie lieya..
teruja btol akak....
ni baru baca 1st day nie...
lom kt pulau2 lagik..wahhh mmg bestlah kk nie ye....

tp mmg kelako lah bab mee goreng basah tu..hahah...

beso2 ye seafood kt sane...alahaiii trkulat2 je akak tgk....dah la akak nie antu seafood...dapnyerrr....

February 4, 2010 at 10:03 AM

terliur nya tgk seafood tu..kalu belah sana surga seafoodnya. mmg egmuk sotong tu.kalu sy pun amik yg gemuk2..he he he..
xsabar nk tau update pasal pulau2 tu..

February 4, 2010 at 10:05 AM

seronoknya lieya, bab makan plg best..terliur tgk sotong..baca entry lieya nak pergi KK, tergedik2 nida ajak hubby pergi.hehe..insyaallah ada rezeki sampai..

February 4, 2010 at 10:11 AM

lieya..ic ko tgh2 tu 13 kan? kalo 14 kl lah..kalo 13 ye sarawak..kalo org borneo masuk mana2 kawasan borneo..sabah/sarawak/labuan..xyah isi borang imigresen tuh..kalo org semenanjung kenalah..hehehe..

aku aritu gi x gi makan pun kt tmpt ikan2 bakar tu..sbb aku pi malam..dhlah masa tu bau busuk mcm kt chow kit..tu aku x lalu nk singgah..

eh..aku aritu naik MAS..murah je..masa tu aku compare ngan tambang AA..MAS lg murah..tp aku book setahun awallah..hehehe..

ok gak hotel dynasty tang tu eh..aritu ingat nk dok situ..tp rasa cam rainforest lodge lg senang nk gi gaya market..tu yg aku dok sana..

February 4, 2010 at 10:12 AM

waa sgt bagus lieya dah update..tak sabaaaaaaaaaaar nak pegi sabtu ekekkee

psst: seafood tu mmg wajib melantak!!

February 4, 2010 at 10:19 AM

bab mee goreng basah tu, wakakakak.. xleh thn sah nk ketawa.. sedapnya mkn bakar2.. trliur den.. x sabar nk tggu pic lg.. tepek jgn x tepek..

February 4, 2010 at 10:23 AM

sedapnyer seafood korang order...terliuq aku...

seronok tak anak2 dpt jalan2 tmpt baru? x sabar tunggu next entry lieya..

February 4, 2010 at 10:24 AM

bestnya...rasa cam aku pun ada dlm cerita ko tu lieya..
klakar la tang mee goreng basah tu.dia suh simbah je sup atas mee ek..wakakaka

February 4, 2010 at 11:05 AM

lieya : borang tu memang kena isi ker? sebelum pergi atau kat kk nanti baru isi...kak lynn pun nak gie kk gak bulan 5 nie...bila dgr korang kena isi borang tu yang confius sket tu...

February 4, 2010 at 11:15 AM

lagiks????ko citer detail oke...nnti mn tau ada rzki aku pi berholiday plak ke sabah leh refer je kat blog ko hehehehe

x sabo nak tgk part 2 nie...

February 4, 2010 at 11:23 AM

syok nye g kk..dah lama aku idam nak g sana tu..huhuhu..
bl lah laki aku nak bwk...ate exgf dia org sabahan...
tgk sotong..tergeliat tekak aku tgk..
kalu mkn mau tak ingat aku ni...

February 4, 2010 at 11:34 AM

aku suker ko citer psl ko g KK nih.. info dia bagus betul.. yer la mana la tau ada rezki aku nk g KK plak kan..leh ler jd panduan.. hehehe..

besarnya sotong dia poms.. mau letih mulut nk kunyah nih

February 4, 2010 at 11:42 AM

aiyooo!! berkumpul air liur aku tgk seafood bako tu. isk..

February 4, 2010 at 11:50 AM

entry yang begitu padat dan details.. seronok baca.. boleh jadi buku tau.. heheheh

memagn kat sana, petang2 la yang syok makan seafood.. kepak2 ayam pun banyak kan..

leiya panggil "incang" ek.. akak panggil "gendon".. hehehehhe

happy tengok muka mia dan mija .. ialah dapat bercuti sekali sekala.. ni pergi pulau mesti depa lagi syok kan.. tak sabar nak tunggu next entry

February 4, 2010 at 11:58 AM

"gendong" bukan "gendon" .. silap tulis

February 4, 2010 at 11:59 AM

lieya..sonoknya tgk gambo2 ko ni...aduh bila la turn km plak nih....


sedap x lobster tu.... menterliurkan haku jek....

February 4, 2010 at 12:57 PM

hamboi2.... mcm dh bt drama beb... ahak2
bnyk2 gambar yg ada sotong, udang ketam tuh yg aku geram
mcm tak blh nk fkr otak aku...
gile beso...
tak sabar nk tunggu drama cuti2 ko ep 2 heheheh

re: mana ada cantik gambar tu lieya oi... sembarang je aku tekan
bak kata otai aku... amik je gambar... praktise
aku mana pndai msk lieya, skt2 blh la lieya

February 4, 2010 at 12:58 PM

tergelak akak ngan kisah mee basah tu.. hehehe...
bestnyer tu dpt mkn seafood fresh2 tuu... lobster tu best eik lieya? akak lom penah mkn lg... kat sini mahal oooo... wang talak cukup mau bayar.. hehehehe...

February 4, 2010 at 1:31 PM
Anonymous

wah..syoknye makan seafood besar sotong tu lieya..ish..meleleh air liur dah..

February 4, 2010 at 1:44 PM

aku pagi2 tadi msukk tak publish lagii.... ni aku masuk balikk udah ada... hehhehe

adehhh lawakkk.... tang kamu org serawak tu dik? camne leh terberanak kat serawak tu????

wow manyak gumukk lorr itu sutunn.. hishhh bikin leleh ayaq liuq lor...

dari cite ko nikan. buatt akuu gatai pungkukk nak pegi lor.. huhuhuhu... ( aku kompol duittt lah mulai hari ni...hahah)

February 4, 2010 at 1:49 PM

tgk gambar je dah ase tak sabar lak nak g cuti2 hehe..sukelah tgk mia mija..pakai sedondon gitu..pastu gambar makan2 dorang..ermm mmg sonok tgk berselera aje..tak kisah mana pun..arissa skang ikut mood je nak makan..huhu..

February 4, 2010 at 5:42 PM

suka akak baca kisah percutian lieya ni...best btl kn...ni yg buat akak x sabo2 nk gi...heheh...

lawak la mee goreng basah tu...besar2 seafood tu ye, terliur akak dibuatnya...

February 4, 2010 at 10:35 PM

Lieya.. x tahan nau tgk korg nyer hidangan seafood tu.. adeuyhh.. melelyh ayaq lioq ena nie.. heh3x..

February 6, 2010 at 12:46 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy