Monday, February 8, 2010

Hari ke 3 ~~ kami ke Kundasang.....



wuhuuuuuu......yuhuuuuu.... dah masuk ari ke 3 hah citer lieya ke KK....hik hik hik.....mcm lieya ckp kat entry sebelum nie....ari ke 3 kami ke kundasang.....kul 8 siap2 bekpes sume, kami checkout hotel...



kami amik kereta sewa dengan ajen yg dekat hotel tu jugak....rm140 amik viva.....save gile minyak..sepanjang kehulu kehilir ke kundasang/ranau balik semula KK cume RM40 jek minyak gune....so en driver tgh study map heheheeheh...




nie laa keter yg kami sewa tuh....RM140 sehari (dpt percume 2 jam mase pulang)





layan le wartawan tak bertauliah melaporkan jalan ke kundasang hik hik hik kami bertolak dari KK dalam kul 10.00pg, sampai kundasang dalam kul 11.30...satu jam setengah perjalanan kami, kalo naik keter yg pickupnye kuat, lagi cepat sampai kot....








sampai2 jek kundasang, singgak Kinabalu Park....tiket RM3...jangan buang tiket nie...kalo masuk2 mane lagi kawasan yg Warisan Dunia kat KK ni gune jek tiket yg same.....kalo pelancong cam lieya nie boleh gune sampai 3 hari....tapi yg bermalam jek laaaa




kejut budak2 yg tetdo ...snapping2 lebih kurang kat sini







hish budak2 ni suke tiru posing aku heheehehe




kami diselaputi awan heheeheh





tgk anak2 aku...nak posing sambil peluk kaki...dah cam anak tiri meratap plak aku tgk wakakakaka





dalam kul 12.oo terus gerak ke kundasang war memorial nie.....





sepanjang kat kundasang ni, tepi2 jalan meriah tgk dieorg jual sayur2..segar2 betul



dlm kul 1 kami ke Kinabalu Pine Resort, check in dulu....pilih bilik yg betul2 mengadap gunung kinabalu sebab dah plan pagi2 nak tgk sunrise.....RM166 semalam



nie kat balkoni bilik kami.....cantik pemandangan kat sini...nyaman jek udara..cam kat cameron



biliknye selesa dan simple...



tukar2 baju terus gerak cari makan dulu...perut dah lapo


makan kat ade satu gerai area situ.....makan simple2 jek..... kepak ayam ni wajib makan ...sedap tul ...


pas kenyang perut, terus gerak gi Poring Hot Spring....



gayat aku lalu jambatan nie....walaupun tak tinggi mane, tapi disebabkan aku ade penyakit gayat, jambatan camni pun aku cuak dah huhuhu





wajib ar kan amik gambar kat pintu masuk







bermula laa acara rendam2 kaki...panas gilo air die...aku tak tahan



bukan tak tahan panas, tapi tak tahan tgk air tu berminyak2 wakakaakakak....ye ar, sehari beratus kaki kot berendam....huhuhu...tu pun acah2 rendam jari2....hik hik hik



kat sini, die ade kolam kecik2 camnie...so berkubang laa dlm ni sape2 yg nak mandi...oleh sebab baju mandi budak2 ni tak bawak, so bogel2 laa korang berendam keh keh keh



dalam kul 3 gerak gi Sabah Tea plak.....biase2 jek....best lagi kat cameron kot...tapi cantik laa utk amik2 gambar....


boleh jadi model daun teh tak keh keh keh


haa.... ni bos yg baru tangkap pekerja ladang teh die curi tulang heeheheheh



jaja tdo time nie....tu pasal due beranak jek posing heheheeh


pastu singgah sungai tagal....tempat die betul2 sebelah sabah tea tu....RM5 masuk...tapi dewasa jek laaa...kalo nak mandi RM10..RM5 tu untuk rendam2 kaki jek main2 ngan ikan kelah



ade gak jambatan gantung nie....walaupun gayat nak jugak naik, last2 baru suku jalan, dah patah balik nak turun heeheheheh



pastu ape lagi...layan aar main2 ngan ikan kelah...gile besar2 n byk...kalo gi tengah2 sungai mandi lagi besar2 ikan die .....kite masuk jek kaki, menggeletik ikan2 ni datang kat kaki kite.....tangan kite genggam makakan ikan, pastu acu kan kat paras2 air, bau jek makanan tu....terus menderu2 ikan dtg....


mia & mija takut nak turun wakakakaakak



tekepak2 angkat kaki, punye ar takut tgk ikan byk2 tu....mmg besar2 ikan tu....ade gak yg mandi, kalo mandi ikan2 tu dtg laa sondol2 kite time mandi....ade satu family tgk mandi time ni, tegelak2 dieorg...agaknye ikan dok sondol badan kot




korang layan video main ngan ikan kelah nie....dlm gambar tak nampak sangat kepelikan ikan nie.....dlm video nampak.....hehehehe







aku ?....korang ingat aku takut...e'ehh sori laaaa..... aku berani ar kene kerumun ngan ikan tu.... tapi dalam mimpi jek la wakakaakakakaka..wei aku takut aka geli laaa wei.....aku tgk dari jauh ngan jadi tukang sorak2 je wakakakakaakakak....ngabehkan boreh jek kan aku nie ahahahahaah..





tu je laa cite ari ke 3...pasni nantikan part last cuti2 kami......... pagi2 melihat gunung kinabalu......hehehehhh






29 celoteh sahabat

ko takut lieya? hahaha..aku pun takut siot..gila ar..ikan besar2 lak tu..kwn aku je berani..hehehe..

February 8, 2010 at 2:47 PM

baru ko tau lieya penangan viva nie..pasal tu lah akak amik viva utk gi keje...almaklumlah, opis jauh ngn umah,klang-pj....blh save budget minyak keta...uhuhu...

cantiknya view kt kinabalu park tu...

mcm2 gaya posink anak2 dara ko lieya..cute btol...

bab main2 ngn ikan kelah tu rasanya akak pon geli lah lieya..
ish, idakler akak...geli geleman je rasanya kan..

February 8, 2010 at 3:16 PM

perh...best arr...ko duduk pine resort u....mana gambar2 gunung kinabalu dari bilik hotel time sunset lieya...

aku tertunggu2 entry ko nie....ahaks...ko tahu, memula aku bc nama jambatan kat poring tu, jambatan maut...keh keh keh..dasar rabun kan...padahal jambatan mamut...beh kurang jer bunyinyer..

uish....anak aku kemain berendam tak mau naik ko...dari kolam kecik siap pindah kolam besar lagi tu....
awat kolam kecik mia & mija air tak dalam wei..ke ko saja pilih kolam yg x byk air.....kolam kecik tu leh adjust kan kepanasan air dia..coz' ada dua pili, satu air biasa, 1 air panas....

uisshh...geli geleman ko aku nengok ikan2 kelah tu....aku tak sampai arr sungai tagal....tu...
ikan dia besar2nyer wei......rugi rugi....
takpe, next time aku akan pastikan kami stay kat pine resort tu..pastu gi sg tagal tu....uish.....

February 8, 2010 at 3:19 PM

klu aku ...aku pun takot klu ikan tu besar sgt...hahaha geli ahh...

February 8, 2010 at 3:20 PM

wah syok aku baca journey ko ni..
dah membuak2 aku nak ajak laki aku g kk..hehee
syok yek...lebih2 bwk anak dara dua org tu..dahbeso pjg..senang nak handle..
mak pak leh honeymoon...

February 8, 2010 at 3:25 PM

mu ni penakut gak ek? heheh.. tp cun woo tmpat tu..

February 8, 2010 at 4:04 PM

aiyooooo!! banyaknye ikannnnnnn

dia tak geget laki kau ke wei? eeee

February 8, 2010 at 4:28 PM

Best la lieya nyer vacation sempena Anniversary nie kan!..

cantekk tempat2 tu..

A'a la.. ena nie pon antu kepak ayam... uwaaaa.. nak juge.. he3x.. terlebey sudahhh.. :)

February 8, 2010 at 5:07 PM

wahh sonokknyerr main2 dgn ikan.. huhuhuh apasal takutt dikk... heheeh (ckp je aku ni..ntah2 penggeli gak)

cantikk nyer pemandangan dari hoel tu nyaman jerk..

February 8, 2010 at 6:49 PM

cara lieya cerita mcm nieda ada sekali time tu..senyum2 je baca.hehe.
haah rasanya kalau nida pun sure geli ikan kelah sondol2 kt kaki, mmg nieda ni penggeli sikit tapi x gayat. laki den yg gayat.hehe
anyway suka gambar first, mia dgn mija bawa beg dan pkai spek hitam..kecik2 dh pandai bergaya.hehe

February 8, 2010 at 6:58 PM

comelll nya mia n mija itu....mcm2 gaya ade!!!!!

February 8, 2010 at 9:01 PM

comelll nya mia n mija itu....mcm2 gaya ade!!!!!

February 8, 2010 at 9:01 PM

entry ni bnyk tang geli2..hahaha
aku pun geli ngan ikan tu..auw!!!xsanggup

February 8, 2010 at 9:44 PM

best aa lieya percutian lieya ni...
clear & details
so sapa yang nak gi sabah tu memang wajib masuk blog lieya dulu...
Nice lieya....
'information you have provided a very useful'
macam nak gi sna lak sekarang (he he he)

February 8, 2010 at 11:20 PM

ekeke mandi bogel2 je budak2 tu ye!
tapi kundasang mmg best la!

February 9, 2010 at 9:01 AM

kalo kty rasa mcm geli lah kot..ikan tu cam besau jer..
suka baca story lieya pasai g sabah nie ..

February 9, 2010 at 9:46 AM

lieya mana pic sunrise nyer...ker lieya x bgn gik ..hikhikhik.. mesti sejukkan duk kat kundasang tu...
gila besar ikan tu..kalo akakpun geli sehhh

February 9, 2010 at 3:17 PM

alahai comeinya pic mia& mija posing pakai sweater yg ada hud.. mmg ngikut mama dia gak ni kaki posing..

wei ikan kelah x gigit org ker.. ngeri plak aku nengok ikan tu kerumun.. kalo aku harus aku lari lintang pukang nih..(bdn je bsr tp hati ciput).. geli sebenarnya

February 9, 2010 at 4:12 PM

wah hari ke tiga lagi best kan.. menginap kat kundasang. akak pun tak menginap kat sana.

kat poring tu best jugak kan.. tp tu la ramai sangat orang, nak berendam pun cam geli jer.. tp tahan betul budak2 tu berendan, dah la bogel2 jer cenggitu, tahan sungguh. kalau akak rendam kaki pun dah serender dah.

ikan kelah tu pun nampak besar2 kan.. cemana la rasa mandi sekali dengan ikan kelah tu kan. ishk mesti geli geleman. hehehe

February 9, 2010 at 4:29 PM

bila tgk photo2 lieya rasa macam nak p sana je....

February 9, 2010 at 5:26 PM

bila tgk photo2 lieya rasa macam nak p sana je....

February 9, 2010 at 5:27 PM

errrrr geli betul tgk video sal ikan kelah tu hehehehe..kaka lieya tak mekup ye???patutlah nampak muka pucat aje hehehe....nurul pun kalau g bercuti tak mekup hahaha...

February 9, 2010 at 9:37 PM

eeee...ngeri aku tgk ikan byk2 cenggitu...allllaaa opis aku lmbt toi nak loading video tu...sakit jiwa raga den menunggu...

February 10, 2010 at 8:25 AM

re: tq lieya, kembang dh montot aku nih di puji olh ko heheh.... aku seram gk masa mule2 nk jht baju nikah kwn aku tuh... tkt dia tak suke

halamak... bestlah episod ke3 jln2 kt kundasang nih... tak sabar nk tunggu episod akan dtg beb...
suke nengok posing anak2 dara ko...
lg2 yg dia pegang kaki ko tuh hahahahk... mmg cam anak tiri nk kne dera

February 10, 2010 at 8:32 AM

mcm kat taman negara yer suuasana dia..ijau jer pemandangan..segar jer rase..

ikan kelah?nape tak tangkap bwk balik..mahal oo ikan kelah tu..bakar mesti sedap..he he he..

February 10, 2010 at 12:08 PM

tu diaaaaa... byk ye pic kat sabah... den keciciran le.. x sempat terjah ms awal2 mu load.. adeh.. bizi baaaahh.. hahahaha..

Ikan2 kelah tu.. mcm keli kat langkawi (dyg bunting) je.. (ye ke keli, den hentam je.. heheh...)
x gigit erk..? jinak lak tuh..

February 24, 2010 at 5:06 PM

Salam, berapa haraga sewa kereta viva nie..cadang nk p 6 hb nie

December 29, 2010 at 11:53 AM
Magnus
November 2, 2011 at 2:19 PM

terubat rindu kat resort awak duk tu lieya .. mcm nak pergi kali kedua plak. heheh..seronok kan..lebih2 lagi tang kepak ayam dia... best woooooo

February 27, 2012 at 11:26 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy