Thursday, December 23, 2010

spectra 3 dah ku miliki..auw!

gigih kan.....due date bulan 4 tahun depan...bulan ni aku dah beli spectra 3 ni hahahaahahah... ni bukan sebab rakus ke ape wei....ni gara2 bace kat Pa&Ma (januari) laa nie...terliur tgk diskaun2 yg ade.....lagi pun senang gi MLO ni..dekat  ngan umah aku, kalo ade ape2 hal nak servis spectra ke nak mintak advice ke senang jek pi seri kembangan nun...tak pun gi je kat bangi tu......haa lagi satu, aku beli awal ni bukannye ape, lepas org MLO tu ckp, waranty produk breastpump ni di kire dari ari due date kite....so ape lagi, mase isi borang tu aku letak laa duedate lambat2 sikit hihihihihi...eh, tu kire tipu sunat kan (tau takut hahahaahah)




sebelum dtg aku dah call, so die dah prepare dah barang2 tu...aku dtg tinggal die eksplain care gune

 aku suke...sebab ade rengrame comey!



khusyuk mendengar penerangan care gune pam tu....die akan bagi contoh gune belon.....



 isi waranti kad....pastu jadi ahli sekali ar....free jek pun sebab belian lebih dari 500 hengget...






 meh tgk ape aku beli....ish, ni bukan edisi riak2 tau....dah ramai pun yg pakai spectra 3 ni, aku nak masuk anak 3 baru nak guna hah!!...ye laa dulu aku takde kesedaran pam2 susu nie.....main bagi jek time kat umah....kat nursery pandai2 ar minum susu formula....sedangkan aku ni dikurniakan byk sgt hasil susu..syukur tapi tu laa kesedaran takde masa tuh, lagi pun dulu mane ade mcm skarang nie.....skrang blog2 pasal breastfeed dah byk.....byk ilmu aku kumpul...tgk kawan2 opis masing2 dok mengepam...tu yg dtg berkobar2 semangat aku nieh......





nie laa set aku beli.....



 set pam....aku suke spectra ni sebab harge sgt2 okey...pastu die senyap...privacy laa aku nak pam time keje kan.....ye la aku ni dok bilik besar ni sorang2....kang org dtg dengar lak bunyi pam....



 dpt ni cooler bag...ngan 3 ice packs...senang cite ni laa yg aku dpt sumenye..aku copy jek dari lmn web MLO
 oh yek, harga die kalo tak de diskaun dlm rm748++ ...ni diskaun kat MLO sampai bulan feb dpt la harga rm599.....boleh la kan...lagi pun aku pilih MLO ni sebab dekat ngan putrajaya..senang kalo ade ape2 hal...



nie plak food/milk warmer....ni mmg aku beli ...tak termasuk dlm pakej....he he he....konon2 ikut plan, bile anta umah pengasuh sok, aku nak bg sekali food warmer ni, bagi pengasuh keje senang ar, kalo dok panas2kan rendam dlm air panas mcm sian plak kang anak aku nak tgu lame susu die.....selalu jadi kes pengasuh mls nak layan susu EBM ni sebab kene rendam sebelum bagi...so kire aku nak mudahkan keje pengasuh laaaaa...lagi pun dulu kes mia mija dieorg tak mo minum susu yg aku simpan dlm peti ais sebab bile direndam susu tu mcm tak cukup suam so dieorg tak mo minum....demand kan...huhuhu tapi mmg pun, aku try rase pakai kulit tgn pun mcm tak cukup suam tuk baby....lagi pun aku tak reti nak rendam bape lame hahaahahaha....pakai ni senang..sumbat jek botol....set timing.....





haaaa ape2 pun....bende2 yg aku beli semalam tu tak beguna kalo tak de org tercinto  nieh.....sebab aku dah siap2 nak byr....die yg kuar duit hahaahahahaa.....thanks laa abg....




sebenarnye mase mule preggy tu aku dah kenen2 nak beli spectra 3 ni, pastu tgk plak ade diskaun kat sisipan pa&ma, lagi bertambah gediks....tu yg aku pakse die bawak aku gi MLO seri kembangan semalam time lunch.....jenuh laki aku dari JPM dtg amik aku kat KKM nie.....aku pun satu tak sabo2 nak tgu ari sabtu huhuhu.....ape2 pun aku hepi dah lengkap salah satu wishlist aku sebelum bersalin ....






hurm, abg...pas ni sponsor gi london weight management leh tak ...ha ha ha...




**skrang sedang menggila soping online rompers dan busha pants.....huhuhu














36 celoteh sahabat

wooo bestnyer..alhamdulillah azie doakan moga susu ko banyak nyer..amin...

December 23, 2010 at 9:08 AM

salam lieya...cari2 kolumn follow n shoutbox tp tak jumpe..huhu..

salam kenal la ye..do visit me back ok?

December 23, 2010 at 9:19 AM

bagus lieya, nieda sokong sgt2 nak breastfeed baby. mesti boleh punya. Set dah lengkap tu. Warmer tu nieda ada. Dulu ingat bila setting je then terus suam. sebenarnya ambil masa juga nk suam terutama kalau letak susu tu dlm freezer. Tapi oklah daripada secara manual

December 23, 2010 at 9:19 AM

bestnyerr..

ena pun rasa excted gak ni lieya.. rasa nak peggy skrg jek.. ehhehe.. semua kemudahan & info sana sini wat kita rasa berkobar2 kan! sama cam ena dulu pengetahuan sangat la kureng.. huhu..

moga dipermudahkan urusan nanti.. :D

December 23, 2010 at 9:20 AM

eh x la.. mana ada riak.. ni kan share ilmu.. sekurang2nya kalau ada mak2 yang baru 1st time nak beli pump ni, dapat gak info.. akak pun tau MLO ni bagus sebab banyak produk dia jual.. dia punya breast milk storage pun comel2 jek .. dan harga amat berpatutan..

orang sekarang ni mmg ramai dah guna spektra 3, mmg katanya senyap dan lebih rileks.. nanti lieya ajar akak pulak ek (ntah bila aku nak guna agaknya. heheheh)

December 23, 2010 at 9:21 AM

warghhh alhamdullilah.. tercapai gak wishlist hang yer... bagus.bagus..

akak jugak kerugian. tak beli-beli lagi.. memula rasa tkut cam membazir.. tapi hakikatnyaa terpaksa beli jugak.. sbb hatitu tgk dalam tv.. keburukan pakai manual pump.. patut laa lepas guna sakit gilaaa....

insyaAllah.. impian akan tercapai BF kan baby.. kalau kita dah start niat dari awal preggy .. insayAllah akan berjaya..

caiyok..caiyokk

December 23, 2010 at 9:24 AM

Tahniah lieya..gud luck...
Bgs wat preparation from now....
Makan dan minum pun jg tau...

Byk cbrn yg lieya akan tempuh untuk tunaikan hasrat murni menyusukan anak dgn susuibu bila dh masuk kerja nnt...

So, bgslah bersedia dn kumpul informasi sebanyaknya...

Cayalah...i support u...wlupun tak knl u...nth2 bersentuh bahu kat bangi or putrajaya pun tak knl lagi...haha...

December 23, 2010 at 9:24 AM

chaiyok lieya! nanti jgn lupa buat diari pam susu! aku nak jdkan panduan...haha klu ada rezekilah kan..aku pun nak gak benda alah ni ...

December 23, 2010 at 9:36 AM

wah2 best2 nama dia pun ala2 cam kete gitu...
aku pun kene kumpul duit n jenguk2 gk nih....ingt nk breasfeed gk nnti lah...insyallah...
harga pun berpatutan kan.,msti lega ko dh dpt beli

December 23, 2010 at 9:39 AM

alhamdulillah.. dah tercapai salah satu whislist lieya...

December 23, 2010 at 9:48 AM

banyak gak diskaun tu , nasib lieya rembat awal..berbaloi2.

December 23, 2010 at 9:55 AM

Tengok orang buat persiapan nak menanti cahaya mata, cam seronok je. Rasa cam teringin pulak. Seronok Lieya, akak suka tengok orang yg sentiasa bersemangat ni.

December 23, 2010 at 10:04 AM

lambat la lieya ko buat n3 ni.. aku dah beli dah breast pump.. klu x ok gakkn nmpk menarik tu.. seri kembangan kt mana lieya.

December 23, 2010 at 10:05 AM

bestnye... baguih niat nak Bf dah ade.. doa yang terbaik buat lieya...

December 23, 2010 at 10:13 AM

haa memang bagus pun dik .. banyak kegunaan dan kebaikannya .. prkatikkan selalu .. utk penyusuan yg lebih baik .. aduhhh ceramah ibu ngandung lahh tuu heheheh

oh ya akak ada jugak dgr pasal spectra nie .. since akak x leh ada anak ramai2 soo diamkan ajer .. nak advice lebiy2 punn kebanyakan org dah tahu kebaikan dia ..

buat lieya leh simpan for next2 future bb :))

December 23, 2010 at 10:15 AM

wah...makin rancak lieya wat persiapan tuk bb...

December 23, 2010 at 10:34 AM

Alhamdullillah tertunai dah hasrat yer nak dpt breast pump tuh.. Senang dah ada benda tuh kan.. dan yang bestnya disponsor sepenuhnya oleh abg tersayang yer.. heheh.. good for you lieya.. take care ok.. :)

December 23, 2010 at 10:42 AM

sgt le berbaloi pompuannn....
one of my wishlist gak ni...

aku ni dh ckp siap2 kat shahnun, aku nk deliver & berpantang anak no 2 kat s.alam je. dgn alasan selesa dok umah sendiri & lepas tu tunggu la... hari2 aku online shopping.... cuma click click click.. oh sukaaaa....
tapi bila aku nk preggy ni weihhh???

December 23, 2010 at 10:56 AM

Wahhh..!!
suka aku dengar ko nak fully bf baby nanti:)
invest banyak camni InshaAllah berbaloi!

December 23, 2010 at 10:58 AM

bagus betul entry ko lieya hari nie...kak lynn dah dapat dah ilham sket apa yang perlu dibeli untuk bf baby nanti...

syok la kamu sebab encik suami tolong bayarkan...bertuah la badan...duit yang ko standby utk bayar tu boleh la plak beli barang2 lain...hehehehe...

December 23, 2010 at 11:00 AM

lieya soping online kt mana ye.kongsi la link yenk tgk2 gak rompers,busha dan tight

December 23, 2010 at 11:19 AM

lepas ni bole la lieya pam susu banyak2 kasi baby boy kan.. kasi tembam pipi dia.. hehe.. akak pon ada guna masa lahir anak ke2.. memang berbaloi..

December 23, 2010 at 11:27 AM

untung beli dpt diskaun gitu...
memang berbaloi2 lah...
smoga u dpt BF dgn jayanya sis...

December 23, 2010 at 11:33 AM

amin
dpt dah spectra 2 idaman ko tu yerk..
yg lagi best coz' boss besar kuar RM nyer..hik hik hik..so, boleh simpan budget yg tak pakai tu utk benda lain....

December 23, 2010 at 11:33 AM

hahahhah aku pun bila wujud umar baru ada kesedaran gak nak bg full BF.. ngeh ngehngeh.... bagus teruskan usaha... bg susu badan badan kita pun cepat kurus.. hehehhehe....

dik dalam perut hero ka? nanti sila menuntut ilmu kat aku cara2 membesarkan hero2.. hahahha

December 23, 2010 at 11:47 AM

salam perkenalan..sye bru follow..slalu skodeng2 je..hihi..lau sudi follow la blog sye..kongsi2 cte..moga d permudahkan semuanya..

December 23, 2010 at 12:11 PM

seronoknya tgk brg2 ko bli tu lieya. rasa mcm aku plak yg x sbr nk dpt bb. mmg betul kan..dlu xde kesedaran sgt psl bbm nih. bagus jgk ada warmer tu kan. senang keje. dlu aku pon xde. dok rendam dlm air panas je. kalo peknen lg mmg wajib bli warmer ni

December 23, 2010 at 12:34 PM

bagus lieya beli awl2...so nnti mse dlm pantang ko kena rajin wat stok tau...jgn mls2 cam aku aitu hahahahah....

aku bli spectra3 gaks..tpi x ngam le ngan aku nye breast..so aku dah letgo kat org lain..gne x sampai seminggu...

tu lah lain org lain pattern nya kan...so far skg aku gune medela...baruuu lah ok

December 23, 2010 at 12:54 PM

best nyer ko..dah prepare serbe lengkap...senang nanti tak terkopoh-kopoh..

December 23, 2010 at 1:35 PM

aku sokong ebm.. aku pun bz pumping sana sini.. aku pakai medela swing, xkisah la cap ape pun.. yang penting, terbaek untuk kanak2 ribena riang ria... yeayyy...

December 23, 2010 at 3:17 PM

go.. go lieya.. sure boleh full breastfeed.. chaiyokk!!!

December 23, 2010 at 3:50 PM
Anonymous

Wah best la ye..yang diidam2kan dah ada dalam genggaman..tahniah. Lepas ni jangan lupa semat azam & cita2 utk fully bf tau lieya

December 23, 2010 at 6:38 PM

alhamdulillahh..! terbuka jugak hati nak BF kan anakk..! bagus sangat-sangat lieya..! confirm anak lebih sihat dan senang jaga nanti.. insyaAllah.

Izan dulu pun Dania dapat full BF 6 bulann.. guna AVENT manual pump. Ok gakkkk puas hati la dgn hasilnya.

Nko dapat beli pump letrik ni mudah-mudahan murah rezeki lah baby tu nak menyusu badan nanti yekk!

December 23, 2010 at 11:09 PM

waaaahhhh,syoknya kak...excited tu...hihihi

December 24, 2010 at 2:14 AM

ohss..saya juga mahu cari rompers online akt mane ek kak lieya?? adusss...kat ganu ni susah giler nak jumpa rompers...wee!!! nak beli gak r mende alah tu tp ganu xde la plaksss..mcm sonang jerk kalo de mende tuh...hehehee...

December 24, 2010 at 1:08 PM
Anonymous

geram jer kan tengok org BF anak..MDT dapat tengok jer lah! :)

December 29, 2010 at 1:07 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy