Monday, June 11, 2012

kuasa gambar di fb (kerabu kaki ayam)




salam senin nan permai semua....(permai la sangattt ~ tangan di dada) he he he.....ari ni meh la nak citer pasal kejadian yg berlaku mase aku ikut en papa gi kursus kat vistana ari tu......nak dijadikan citer, aku terpandang kak mimi dok post gambar kat fb pasal kerabu kaki ayam....hah mule laa tekak pantang digoda ni teringin jugak....tampo kang tekak! heheeheheh....kebetulan dah dok kat area kl nie....so aku pun google2 le mane2 tempat yg best pasal kerabu kaki ayam nie....first2 keluar restoren rosdet, bersemangat waja ni nak cube, berbondong2 laa kami pergi...tup2 tutup plak plak.....hampeh tol....seb baik dah stenbai backup plan....kiteorg try cari warung kb pok ya plak.......terima kasih le en gps dgn jayanye telah membawa kami ke tempat yg dituju dengan jayanya sekaligus merealisasikan keinginan aku...he he he


*
*
*
*
*
*
*
V

nie laaa post kak mimi yg telah menggugat keinginan tekak aku....




ni plak post dari aku he he he.....




nampak tak muke si mia tengah monyok tu...die ni ade peel sikit, masuk keter konpem terus membuta...bile dah sampai destinasi kite kejut mulaaa laa nak hangin2 marah2 sbb kejut die....tinggal ko kang dlm keter sorang2 baru tau!





besar jugak Warung KB Pok Ya 2020 nieh...org pun boleh tahan ramai gak...





so ini la die kerabu kaki ayam......sebenarnye aku tak mkn kaki ayam....tapi cukup suke lutut ayam....tapi tu laaa...lutut ayam ade dalam beberapa batang dlm pinggan tu si mia ngan si mija bedal...e'eh budak2 ni pun layan kerabu kaki ayam....so aku pun kunyel2 laa kaki ayam heheeheh...tapi aku tak reti mkn kaki ayam sgt...tapi sedap la kerabu ni...aku rase mcm nak buat jek sendiri tapi ganti dgn kepak ayam kot kan..sebab kepak ayam tak byk isi sangat...so sesuai la kot.....




ni plak cendawan ala thai...sedap.....tak pedas sgt, budak2 pun suke mkn...




tomyam campur....sedap jugak...pedas berdesing....merecik peluh jantan ha ha ha



siakap sweet sour




budak2 ni mkn dgn penoh tawaduk...yg merajuk tadi pun dah kembali normal perasaan die hahaahahaha
berani la ko nak merajuk lame2....tak de sape nak pujuk he he he....





dayyan pun same gak...merajuk2 tak kuase mama nak pujuk...nah!! makan nasi sendiri heehehehe.....kejam tak haahahahha...budak kecik ni skrang kalo keluar mkn mmg kiteorg kelam kabut....dah tak reti dok diam...so nak umpan die, letak pinggan siap nasi bagai n bagi die mkn sendiri heheehehe...baik sopan la kejap die suap nasi sendiri.....dpt le mak ngan apaknye mkn dgn aman....





tgh menghongges lutut ayam...semua lutut korang kaut!! mama jugak kene mkn kaki ayam...GGggggrrrr





aku tak mkn nasi pun, aku kaco nasi mia mija jek.....nampak tak muke khusuk mengonyel kaki ayam tuh....





mase ni sume dah abis mkn...aku jek belum heehehe ye laaa being mak2 kan sah2 le jadi tong sampah...hirup leee makan lee mane2 yg tak abis tu...



see!! aku tak reti sgt mkn kaki ayam....tak bersih aku kerjakan, tapi lutut mmg licin aku  hongges....




tugas hakiki aku kalo mkn kat luar...menyettlekan mane2 yg tak abis.....tak baik membazir wooo!!





dah le en  laki tak reti mkn ikan, die korek isi jek....tang isi kat kepale tu sah2 tugas aku tuk perlicinkan....




haa ni le kedainyer....die kat Taman Batu Permai, Kuala Lumpur




yg aku berangin tuh...mase nak balik keluar dari parking....tgk2 sedereeettt tu kedai kerabu kaki ayam ...siap ade kedai Permai Seafood yg kak mimi mkn tu lagi.....cesss!! kalo ku tau mmg aku terjah yg permai seafood tu dulu....hampagas tol! tapi nak buat camne, sampai2 jek nampak jek warung kb pok ya tu terus parking n masuk kedai.....huhuhuhu.....ekceli, kedai no 1 tu Warong KB Pok Ya 2020, kedai no 2 tu Yasmeen Seafood dan kedai no 3 tu Permai Seafood .....ketiga2 tu ade kerabu kaki ayam...tapi ramai ckp yg permai seafood tu yg paling sedap....



dok intai2 resepi macam senang jek nak buat kerabu ayam ni kan...nanti nak cube buat la tapi ganti dgn kepak ayam la kot...potong kecik2 kan.....slurppppppppppppppppppp...oh yeak, en laki tak mkn pun kaki ayam...siap pelik tgk aku dok menghongges...helooo abang, i org kampung tauuuu!!





(video mase kiteorg minum petang kat umah...gigih si dayyan meluekkan yg dlm mulut die tuk suap kakak)





** kembali laa balik rutin gi jemput mia kat sekolah tghari kang....cuti sekolah abis sudaaa!!~







39 celoteh sahabat

sib baik tak terliur...mak tak makan kaki ayam...hehehe

June 11, 2012 at 9:08 AM

ya hampun biler buat ayaq lioq ai meleleh2 tgk ni
kerabu kaki ayam ni byk jual waktu bulan poser kat PARAM ekkk...lama jugak x makan sini mana ada juai kaki ayam gituew ngeeee

June 11, 2012 at 9:22 AM

lieya, kat mana ek kedai2 nih..kiter dok kl pon tak tau..huhuhuhu

June 11, 2012 at 9:26 AM

aku x makan kaki ayam ko. tapi nampak memang menarik.
eh mia sebijik cam hardy, masuk keta,.. x sampai 5 mins.. dh tido. pastus sampai mengamuk2 ngantuk.
kat umah haram x mau tido. tampar gak kanggg...

dayyan pipi labuhhh... awah dh pandai mkn sendiri ek?? bagusss... hazry now pun x aman nk mkn kat kedai.

June 11, 2012 at 9:33 AM

dapnya..nk try ah buat gak nnti..

salam isnin uols,selamat menghantar dan menjemput ank sekolah arini..hihi.samalah kita

June 11, 2012 at 9:36 AM

adehh..cam best jer kerabu kaki tersebut..terliur plak ni..hahaha

p/s# nk pinjam dayyan bley??hahaha

June 11, 2012 at 9:47 AM

alahai pepagi ari kau dah menayang makanan yg sedap2 ni..

kita tak penah makan kerabu kaki ayam ni..kalo dah licin tinggal tulang temulang tu mmg konfem sedap lah ye hhhhaaaa

t kalo kita jenjalan KL bole singgah ni :)

June 11, 2012 at 9:57 AM

pes time dengo kerabu kaki ayam...
sedap jugak tgk...dah mcm sup pn ader hahaha


cendawan seafood tu pn mcm sedapp :)

June 11, 2012 at 10:17 AM

wah nampak sedap..... nak kena try nieh... hehe

June 11, 2012 at 10:17 AM

bestnya lieya.. saya pun suka kaki ayam... goreng kunyit bersama kacang panjang goreng sedap jugak..

June 11, 2012 at 10:17 AM

eee sukanya akak tgk kerabu kaki ayam tu... sedapnya... jarang jumpa kerabu kaki ayam ni... klu ada mesti nak pi makan jugak...hehe...

June 11, 2012 at 10:18 AM

tak penah makan kerabu kaki ayam biler nampak lieya makan cam best pulak...1st time dgr "menghongges" hehe... lepas ni boleh la guna perkataan ni...

June 11, 2012 at 10:45 AM

xreti makan kaki ayam hehehehehhehe

June 11, 2012 at 10:49 AM

hamboiii kerabu kaki ayam...ita pun hantu gak kaki ayam tau!! masak ler camaner pun ita bantai jekk..lebih2 lagi masak kari kaki ayam best ooo...hikhik

hamboiii kemain dayyan..dah pandai suapkn kakak yekk!!

June 11, 2012 at 10:54 AM

mak mak sgt kan bahagian perabih kn mmg pas kt mak jek..mak syg mkanan x abiskan..mak jugak yg gomokss kan.. :)

June 11, 2012 at 10:56 AM

Sedap tgok kerabu tu..terliur tau..
Bila ar nak dpt pekena ni? Suker tgok gelagat 1 family menikmati mkn malam..best..

June 11, 2012 at 11:11 AM

nasib aku tak mkn kaki ayam..so aku relak jer tgk blog ko hari ni..kalu tak mau meleleh air liur aku tgk makanan yg ko tayang...

June 11, 2012 at 11:38 AM

tgk ko mkn siakap ngn tomyam tu teringin lak aku nk mkn2 kt luar ngn adik2 aku... tak pnh lg nih... mmg nk kene mkn luar gk...

tp mmg betul kan, kite ni keje nyer kene hbiskan apa yg tak hbis... tp aku nsb baik la sbb selalunyer edy yg bt keje2 tu ahak2

June 11, 2012 at 11:56 AM

Errkk, macam mana nak makan kaki ayam tu? ada ke isi dagingnya? Saya mmg tak makan, saya geli! ekekeke

June 11, 2012 at 12:12 PM

Waah rajin lieya gi JJCM ekk.. siap google lagik.. Nampak sedap ler plak.. kaki ayam tuh.. akak pun tak reti sgt makan kaki ayam kdg2 balun gak ler.. :)

June 11, 2012 at 12:13 PM

akak pun tak reti sangat makan kaki ayam ni lieya.. tgk org lain makan kemain lagi teruja...

June 11, 2012 at 12:23 PM

kaki ayam, anak dan mama kurang makan...
tapi tengok menu lieya ni macm sangat sedap...
ada member opis akak memang exterem makan kaki ayam sedap sangat katanya...

June 11, 2012 at 12:29 PM

aku x penah lagi rasa kerabu kaki ayam..miamija pun suka ek, mesti sedappp.

June 11, 2012 at 12:37 PM

ena pun tak makan kaki ayam lieya TAPI.. nampak sedap la pulak.. eh! KL katner?? nak jugak terjah.... jenuh nak cari tmpat yg sedap..

June 11, 2012 at 1:01 PM

x penah makan kerabu kaki ayam.. tp my feveret jugak kaki ayam nih.. lieya citer pasal kaki ayam nih terus teringat roti canai kari kaki ayam kt kg en hubby.. sedapnya.. syg masa balik kg semalam x sempat nak makan.. now menurun kat si aidil suka makan kaki ayam jugak.. hehe.. lenkali nak carik la kerabu kaki ayam kt jb nih.. :)

June 11, 2012 at 1:04 PM

eh aku pong x reti mkn kaki ayam...tp leher ayam peberet tuuuuu...heeeeeeeeeeee

menghongges ngan mngonyel tu ayat br ke...kui3

June 11, 2012 at 1:08 PM

mmg berkuasa ler lieya
betul kan....tengok orang dok tayang macam2 makanan kat fb kat blog..kita pun dok automatik teringin nak makan..
kat area KL senang ler nak jumpa..kena kat kluang macam aku nie..mana nak cari

he he he...bab kaki ayam nie..kalau sup mmg feveret aku
feveret batrice...tp bab kerabu tu....tak kena plak selera aku nie hah
tp nampak menggiurkan ler ikan tiga rasa ko tu

June 11, 2012 at 1:56 PM

Nampak best..pandai betul anak2 awak makan..

June 11, 2012 at 2:07 PM

en. abah suka tu kaki ayam, selalunya buat sup aje, tak penah cuba buat kerabu lagi

June 11, 2012 at 2:18 PM

sama benor perangai mia dgn mya yg kat umah ni...klu masa kat dlm kete dia t'tido mmg akan dgr ler suara dia m'rapu2 bila di kejut...perghh..kdg2 bikin hati menyirap! ayat yg selalu keluar "arr..marah2 ler mama tinggal kakak dlm kete nih!!" huhuhuuuu...sore ala2 mak tiri gitu...kikiii mcm2 ragam anak2 kan lieya..sabo je ler..

citer pasal kaki ayam ni kita org anak beranak mmg 'hantu ceker' (org jawa panggil ceker heheee melayunya kaki ayam ler..) penah beli smpi 3kg tau buat sup..selesai!!! kdg2 klu buat roti jala pun lia suka beli kaki ayam buat kari... tp x penah plak try buat kerabu...lps ni blh la google2 cari resepi kerabu kaki ayam... :)

June 11, 2012 at 4:35 PM

nasib baik tak makan kaki ayam....kalu tak mau pi cari ni...comell jer dayyan...hehehe

June 11, 2012 at 4:44 PM

salam lieya...sedap wallaaaa sedapnya kaki ayam lemak kenyal2 gitu.....

June 11, 2012 at 4:52 PM

kerabu aku tak penah mkn..sup kaki ayam pernah..tu pun mkn part lutut cam kau..hello...i org bandar yg makan lutut ayam tau..wakaka..

June 11, 2012 at 5:22 PM
Anonymous

tak pernah mkn kaki ayam..
tak pandai..hihi.

sedap ekk kaki ayam tak kais ke dlm perut lieya...hihi

June 11, 2012 at 9:10 PM

Menarik jer..bdk2 mmg suka kaki ayam kan..:-)
Rsnya kalau thai nuer style diaorg buang kot tulang2 sume tue..:-)

June 11, 2012 at 9:30 PM

kaki ayam sedap pe. mula2 dulu tgk kaawan ni masakkan sup kaki ayam utk anak2 dia. nak tak nak try jugak. sampai sekarang ni layan je. sedap tu. hehehe...

June 12, 2012 at 6:39 AM

lieya, aku laki bini pon x mkn kaki ayam n tak tau pon kt kedai mkn ada jual kerabu kaki ayam. baru tau masa mimi post kat fb tu. rasa cam pelik jugak time tu...hahaha. tp bila baca komen, ramai jugak peminat kaki ayam ni rupanya.

June 12, 2012 at 9:46 AM

hi... last day makan kat permai seafood tu sbb pok ya xbuka sbb renovate kdai... makan kat permai tu..jmpa krabu kuku aym..hoho... pepon pok ya kerabu kaki ayam da bes...

May 14, 2013 at 8:34 AM

https://www.facebook.com/kbpokya2020 POKYA style baru.. akak datang la yea..byk menu special..!

November 4, 2013 at 11:22 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy