Tuesday, November 12, 2013

Langkawi 2013 ~ day 1

Assalamualaikum semua....arini dan hari2 seterusnye jom layan ahkak bercerita pasal trip ahkak pi langkawi yeak....aku pi langkawi ni dgn niat nak bawak mak abah aku jengjalan naik flight sebenarnye....konon nak pi sabah, tapi tup2 sifat kewanitaan dan kemak2kan telah membawa aku pilih pi langkawi kakakaakakak....niat utama nak beli visions/corningware/set cawan bagai hehehehe....lagi pun lame dah tak pi langkawi nieh....aku ni name jek dah jejak langkawi 3-4 kali tapi haram cable car penah naik...penakot katenye heheheeh...so kali ni pergi aku nak try naik....so jom layan cite ahkak yeak....aku byk refer blog kawan aku si sham ni sbb die rajin pi langkawi...

*
*
*
*
*
*
*
*
V


flight kiteorg : pergi - AK6304 12.00pm - 23.10.13 (rabu)
                        balik - AK6311   3.20pm - 26.10.13 (sabtu)



amecam anak dare aku ade gaye JLO tak akakakaakak....tetibe JLO ....kebetulan budak2 ni baru abis exam so kire just nice le kami book tiket awal tahun ari tu.....ramai cakap buat ape pi langkawi ujung tahun sbb musim ujan...haishhh ujan tu kerja Allah....sape la kite nak mempersoalkannye..so far Alhamdulillah agaknye niat nak bawak mak ngan abah aku kot semua perancangan mengikut iternerary yg aku plankan....dpt pergi semua tempat tanpa gangguan hujan lebat.....



mohtip gambor? ye! si adik terpakse dikunci sbb sebok nak berlari kakakaka...mia kunci baju, mija kunci dagu kakaakakak



kiteorg parking keter kat parking yg dekat ngan LCCT...senang nanti balik angkut barang byk2 keter tak jauh....



dulu  mase pi hongkong, dayyan aku pangku skrang dah besar dah anak bujang aku hah...dok sendiri die...sob sob sob....tgk le tu, terra dah buat peace skrang!



mija dok ngan atuk n nenek...en papa dok sorang2 kat belakang....




mia snap nieh...



bantai tdo sat....okey2! aku tdo olok2...dayyan jek tdo betul haahahaha



woi! flight sejam pun sebok order makan! hahaahaha.... mia le peminat spegeti Air Asia... si mija plak peminat nasi ayam Air Asia....aku lak peminat nasi lemak pak naser die...mmg aku tapau semua kakakaakakak....mia mija jek mkn dlm flight...aku  mkn kat hotel...



alhamdulillah..selamat sampai...



berkepit jek laa atuk ngan cucu....



eh lupe nak ckp....yg ni pun sodap giler....order tuk dayyan, tapi aku yg cekik sampai licin ekekekeekekek mash potato die tu sedap....



kiteorg dok hotel langkasuka...sebab dekat ngan pekan, book tru agoda....amik connecting room, senang cucu2 nak berlari kaco atuk ngan nenek kat bilik sebelah hahaahaha.... so far hotel okey le... buat tdo jek kan....yg penting kete leh parkirng depan lobi sepanjang 4 ari aku kat sane...senang le bawak mak abah aku n nak angkut barang....


touch down langkawi kul 4 lebih, check-in hotel, lepak2, solat jamak semua....terus pi kompleks haji ismail group plak....



pemborongan coklat telah berlaku dgn jayanye di sini....


pastu singgah idaman suri plak....konon nak survey, tapi aku ckp tak yah pening2...beli jek terus heheeheheh....



aku beli visions RM259 percume mangkuk pyrex....aku rembat gak corningware RM259 percume pyrex...set teko, pastu ade laa barang2 lain mcm dulang, sudu garfu, teko basahan, senduk, sudip...pastu belanje jugak barang2 tuk mak aku....



pas dah puas membeli barang...pi cari tempat tuk dinner...aku nak sgt try mkn kat Jai Island Cafe yg dikatakan femes sgt kat langkawi nie....kalo gugel tempat makan sedap kat langkawi sure keluar name tempat nie....tapi sayang...mase aku pegi ni owner die dah bertukar org, Jai Island Cafe dah bukak tempat lain....area2 kompleks hj ismail group tu jugak....malas ar nak patah balik so mkn le situ....menu biase2 jek rasenye.....




dalam kul 8 lebih kami balik hotel n dpt rehatkan badan....kene tdo awal sbb esok mangrove tour....ye laa bawak mak abah aku kene laa make sure dieorg rehat cukup n tak penat kan.....so cite mangrove aku update esok yeak.....



esok ye cite mangrove tour ekekekeekek



*keek aku rakam kapaltebang landing mase tgh pekena laksa ikan sekoq*




47 celoteh sahabat

haitu pegi tringin gak magrove tour tu tp rsa mcm tk yakin plk sbb dgn bdk kecik tu lg..hhihi.. eh bkn ke sblm fly tu dh bekpes roti canai..naik flite tksmpi sejam tu pekena lg atas tu..hehehe syiok tgk anak2 suka makan..senang hati dr tgk anak tk bape selera makan..

November 12, 2013 at 9:16 AM

pecaya tak??
belum penah sampai langkawi..
last yr amik tiket flight tapi tak lepas sebab dalam pantang dak aish..
sayang je..nasib tiket murah gilos..huhu

November 12, 2013 at 9:32 AM

auwww.....minta autograph JLO boleh...he he he he he
tu dia..1st day dah sakan shopping.......
aku selalu kalau coklat suka shopping last day.....takut shopping awal2 kena return beli lagi...bukan leh percaya sangat nafsu aku nie...ha ha ha....

November 12, 2013 at 9:32 AM

langkawi..bestnya..aku ni last pi langkawi masa honeymoon dulu..eh..dah dekat 10 tahunlah..giler lama..

mesti kau shopping sakan kan..syok wooo..

November 12, 2013 at 9:39 AM

amboi bestnya jalan2... cepat2 skit update..

November 12, 2013 at 9:39 AM

wah2..bagus2..aku bln 1 ni insyaallah ke langkawi..leh ambik tips2 ko tu nnti..nnti citer detail skit yek ..senang aku nak plan..kah kah kah..

November 12, 2013 at 9:39 AM

Wah.. banyak tu lieya shopping pinggan mangkuk... jelesnya...
Besarran nampaknya misi shopping tu

Seronok makan semuanya tu.. comel betul JLo tu ...

Saya pun suka nasi lemak pak naser..mmg abis kalau makan tu..menu lain selalu tak habis saya makan...

November 12, 2013 at 9:42 AM

hari pertama dah shopping sakan Lieya....hehehehe..seronok bawak mak & ayah bercuti sekali

November 12, 2013 at 10:00 AM

Akak ni nama je balik kampung seberang laut tu je langkawi tapinya dah 15 tahun kot tak pi sana, kalau balik kampung tu nak gi ramai pulak rakyat jelata nak ikot.

November 12, 2013 at 10:11 AM

fifi ni bila la nak sampai langkawi.. mls nya nak jalan jauh.. kalau boleh nak pejam mata pastu buka mata smpai je langkawi...

November 12, 2013 at 10:20 AM

langkawi mmg tempat feveret kalo bercuti
lagi kalo bawak mak kty .

November 12, 2013 at 10:29 AM

Salam Lieya..bila k.atie lak nk sampai ke Langkawi lak...klu g kedah tu..mmg ada nampak jln nk menghala ke sana ...

November 12, 2013 at 10:33 AM

Tudiaaaa!
borong sakan!!
penuh 3 troli.. heavennnnn!

zura x pernah sampa lagi kat Langkawi nih..sob sob.
plannye tahun depan punye famili day nak terjah langkawi.
InsyaAllah, mudahan2 tercapai. :)

November 12, 2013 at 10:38 AM

hohoho sakan bershopping utk rumah baru eh Bedah hehe
masa aku pergi April haritu HIG yg besor tu tak bukak lagi.. so aku nyopping kat HIG lama je..

November 12, 2013 at 10:38 AM

mmg tak sabar nak baca citer langkawi ni. insyallah akak pun pi langkawi bulan 3 thn depan.. oo dah ada kompleks HIG ek.. dulu2 kedai HIG tak la besar manakan..

tak sabar nak borong coklat dn macam2 kat sana..

November 12, 2013 at 10:38 AM

okey la dah 3,4 kali pegi..zee ni haaa dok berangan jerk..jejak belom lagi..entah bila la nak pi..
sakan memborong tu..leh jual balik kot kat sini..ahahhaa
gambor mia yang kat atas tu memang stylo abis...

November 12, 2013 at 10:40 AM

sampai terus borong coklat...bestnya lieya
kemain cucu-cucu atuk dan wan ni....hepi auntie nur nampak
syukurlah cuaca baik kat sana lieya...banyak program bole buatkan

November 12, 2013 at 10:42 AM

nieyl x penah lagi sampai langkawi pas kwen nie... nieyl de pemanggang idaman suri tuh kak..hihi~ hujung2 tahun nnt baru nak plan ke sane..nak borong memborong..:)

November 12, 2013 at 10:49 AM

makin murah rezeki lieya & hubby sebab belanja dan gembirakan mak bapak.....

November 12, 2013 at 11:09 AM

Wahh borong sakan yer.. kat langkawi.. bestnyaa.. dah lama akak tak pergi sana.. :)

November 12, 2013 at 11:29 AM

memula aku nk tergelak tgk dayyan kena kunci ngan kakak2 dia hhhaaaaaaaaaaaaaa...serius sama dgn awatif..kena kunci rambut la, baju la..mana yg sempat hhheeeee

betul tu ko..cuaca ni kerja Allah, kita merancang Allah menentukan..

heaven la pi langkawi...masuk langkawi otomatik jd mak2 la kita..pinggan mangkuk periuk belanga semua nk borong :)..apa salahnya kan..utk masa depan..eh??

hai sejuk perut ibu mengandung dpt anak2 yg membalas jasa ni kan..syukur..

November 12, 2013 at 11:42 AM

as salam siiiiiiiiiiiissssssssssssss
windu gilos kat u n famili tau.....
dapat tgk muka encem boy tu ...
peace babeh!

bestnya ke langkawi...
wahhhhh byk tul pinggan mangkuk u shopping...
i kan dah berkali2 ke langkawi...
pinggan mangkuk tak pernah ku beli hehehehehehehe...

November 12, 2013 at 11:46 AM

byk shopping pinggan mangkuk lieya... best betul jenjalan kesana ye...

November 12, 2013 at 11:47 AM

Teman ada jugak plan nak ke Langkawi nie... Wife nak shopping, teman pulak just nak sightseeing jer... Kalau bershopping, confirm teman yg mengangkut barang shopping tu... confirm penat... hehehehehehe... dok berangan lagi nie...

November 12, 2013 at 12:01 PM

syoknye tengok lieyalatif&co sopim... sambil kelip2 mata ni.. hehehe...

November 12, 2013 at 12:02 PM

Waa krmain best ni pi langkawi...shoping pinggan mangkuk..makan2 ...nak gak pi sana hehe...hamboi mia kemain stylo tu..pakai spek...gaya jlo ek..siap bergelang warnawarni tu...maknyer pun comey sgt...bestkan pi langkawi macam42 nak beli pinggan semua lelawo......

November 12, 2013 at 12:08 PM

Amboi seronoknya shopping...

November 12, 2013 at 1:53 PM

seronoknya kak..... saya teringin nak kesana tapi masih belum ada kesempatan lagi...hari tu pergi sebab training..tak besh

November 12, 2013 at 2:50 PM

Sekali 3 n3 ko akk baca sis...minggu Bz diopis...hepi besday mia mija...bukan main sakan ko soping kat langkawi yer....

November 12, 2013 at 2:58 PM
Anonymous

seronok tu, mmg syurga membeli belah kat sini yerk hehehe

November 12, 2013 at 3:05 PM

Mak,mak kalau gi Langkawi memang pinggan mangkuk aje dalam kepala, kan Lieya. Akak nak gak beli pinggan mangkuk kat Langkawi tapi kena 'libas' dek Hubby. Katanya kat KL ni tak cukup jual pinggan mangkuk ke sampai nak kena heret from Langkawi. Dia mmg tak tahu nilai wang ringgit kan...

November 12, 2013 at 3:30 PM

wah... sampai2 terus shopping..... best2, ikut itenary yang dibuat kan.. senang

lieya, tarikh balik tu macam same jerk ngan tarikh pergi, ker masz salah tengok..hihi sorry

November 12, 2013 at 3:56 PM

@maszmadi

hahaahaha..thanks masz! salah taip le tu hihihihi

November 12, 2013 at 4:34 PM

Langkawiiii...best..! Thun lpas dag g..nnti nak pgi lg...tggu baby besor skit....nak borong cokelat...!

November 12, 2013 at 4:49 PM

percutian ala emak2 sinonim bila kita pi langkawi beli pinggan mangkuk bagai hehehehhehe
amboi memborong sakan ko ye!
bagus2 niat utk mak ayah mmg selalu Allah permudahkan, mesti mak pak ko happy kan!
meal dlm flight air asia? aku pun selalu pre order, murah dan sedap kan!

November 12, 2013 at 6:45 PM

Hahahha..flight sejam pun makan? Tapi nasik lemak Pak Naser tu mmg sedapppp kan...bahahahhaa...
Memang bertambah kaya raya la Hj Ismail tu...semua yg ke Langkawi harus borong kat dia....kikikik..
Sewa kereta apa masa kat sana? Berapa rate? Saya dah lama gila tak ke Langkawi...last pergi tahun 2005!

November 12, 2013 at 7:54 PM

wee..weee..org pompuan kalo kesini mau fengsannn tgk pinggan mangkuk ni.. biasa mama lyapegi..bila balik berduyun-duyun kotak kat blakang.. hehe... lyaxpnh smpai lg kat langkawi ni..

**pic awan tu betul2 memukau ..

November 13, 2013 at 1:36 AM

nasib baik la sy ni bukan peminat pinggan mangkuk ni semua..pegi situ boleh jeling2 je..tp klu coklt bernafsu gak la membel.hehe..lya mmg borong habis2an la..

seronok bawak mak ayah sekali holiday.tujuan yg baik Allah permudahkan..:)

tggu part 2..tak abo..dh beberapa kali p lgkawi tak penah smp lagi tmpt tu..

November 13, 2013 at 6:21 AM

salam lia waaaa bestnya langkawikan...kalu mai sini mesti beli pingan mangkok uwaaa pokai klu masuk langkawi ni ha2...

November 13, 2013 at 9:47 AM

hah... aku baru tau pak mail dah ade kompleks sendiri. hebak pak mail skang... noks, ko sewa inovva tu baper ek? sila reply kat n3 terbaru aku eh... maceh

November 13, 2013 at 10:11 AM

memang sakantu lieya.. bagi orangkan.. maalumler ramai kengkawan...
Langkawi memang seronok kalau kena caranya.. tapi akakni ha kalau berjalanjer seronok ..
tak kisahler kemanapun....

November 13, 2013 at 10:11 AM

Nasi lemak Pak Nasser yang menjadi pilihan dania...mama eh tetap ngan mee goreng mamak...hahahaha...itu favvy kami berdua kalau naik AA, seronok sakan diorang kan...

November 13, 2013 at 12:54 PM

wah2...sakan ko shopping pinggan mangkuk babe... terus membuak2 hati aku x sbr nk g langkawi lagi...huahahaha. dah tukar title makcik kalo g lgkawi ni kan... geram plk tgok pinggan mangkuk sudip bagai tu.

aku pon tgh survey hotel kt langkawi ni..insyaallah nk pegi bulan 2 nx year

November 13, 2013 at 1:33 PM

langkawi mmg best! sesuai utk percutian seisi keluarge
bdk2 fun, mak pak pon fun dpt suping pinggan magkok sudu gerepu
kitaorg pon plan nk pi lg, tp kalau pi kali ni nk order food la, terhasut ngan lieya kih kih

November 13, 2013 at 2:50 PM

langkawi... pergi byk kali pun tetap nk pergi lagi.. kenp eh? tp yg pasti byk kali pergi Queen pun x naik lg cable car tu.. hakhakhak... ;)

November 13, 2013 at 3:58 PM

wow bestnye....
aritu pg langkawi masa tu tgh sakit perut..
xbest betul... =(

nway baju dayyan n ziyad sama....
ziyad pon ada baju mcm tu... =)

November 13, 2013 at 4:14 PM

seronok nye g langkawi..zura teringin nk memnorong kt sana..kne standby bwk duit byk2 la nih

November 18, 2013 at 3:56 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy