Thursday, August 10, 2017

thursday ~ random photos



Asssalamualaikum semua!


salam kamis nan indah...ecewah! ngak mau ngomong byk jom layan pic random photos yg ade utk ari nie...heheheheeheh

*
*
*
*
*
*
V

  • bento riangria miamija... utk pagi kuew goreng + donat ...utk lunch plak nasi putih + sayur campur + ikan siakap masak gulai ketumbar + buah.... aku ni boleh dikatekan tiap minggu buat kuew tiow goreng sbb tu peberet budak2 nieh....


  • lepak starbucks sementara tunggu kakak mia abis tusyen...sambil2 tu ajar dayyan tgk jam...ehhh budak ni manje nauuu nauuu...kakak2 dulu umur 6 tahun mcm die dah terra tgk jam...dayyan ni jap2 lupe...skrang ni dok ajar die pakai kad jam ni dgn belikan die jam yg ade minit kat tepi so kerap2 tanya die pukul berape nak bagi die ingat....lagi satu nak suh die hapal sifir 5 so senang ingat minit jam....


  • indahnye doniaa di kelilingi sahabat yg baik.... makaroni member PA bilik sebelah bagi.... rendang negeri sembilan member PA tingkat bawah bagi...moga Allah merahmati sahabat2 aku yg baik2 nieh....amin...


  • daun kesum import dari johor...asal balik kg je mesti aku bawak balik sepasu, bapak aku le jadi mangse buatkan sepasu tu...tapi tu laa pokok kesum ni nak bagi hidup senang jek kene rajin siram...tapi aku selalu lupe siram...mak aku pun bising asal balik kg jek bawak sepasu balik putrajaya sudahnye mati hahahahaah...aku selalu pesan ngan laki aku, alang2 hari2 lap  keter tu jirus le sekali pokok kesum nie...tgk le tu dah rupe sawah padi laki aku siram air, x ikhlas ni buat keje ni  hahahaahah...


  • bento riangria miamja...utk pagi murtabak daging + sos je sbb aku mls nak buat kuah kari die....utk lunch plak nasi arab kabsah + telur dadar + sayur campur...hahaha murtad sikit sbb aku mls nak buat sos tomato nasi arab tu, kalo buat pun bukan anak aku mkn...


  • penyakit aku kalo gi ikea...tak sah tak beli korken (balang ikea)....aku suke balang nie sbb kedap udara betul2...baru2 ni pi tgk ade saiz baru...tinggi muat utk spegeti...aku beli utk letak serial/cornflakes budak2 nieh...


  • budak2 ni kalo belajar mlm2, bilik aku jugak jadi mangsa...sedangkan kat bilik masing2 ade jek meja study yg besar tu....tapi bagus gak mcm nie...leh aku pantau sekali...tp yg byk kene  pantau si dayyan laa..diam2 usik kakak die...kejap2 campak  pemadam kat kakak, kejap2 ambil ruler kakak....aishhhh budak sorang tuuuuu....


  • bento mama ekekekeke.... samyang ramen tuuuuu...mkn kat opis sampai nangis2 pedas hahaahhaah...tapi sedap...aku suke...


  • bento riangria miamija...nampak tak pic atas tu, ha ni bento anak2 aku plak....anak takleh lee bawak mee samyang kang tercirit2 time belajar kang hahaahahaha....ni menu tuk rehat pagi jek...lunch aku suruh beli kat kantin je ....

  • dayyan dan kumon..... dah nak masuk setahun jugak dayyan di kumon...so far aku suke jek progress die kat sini...ye laa bace feedback kat google mcm2... tapi takpe laa at least dayyan ok n hepi kat sini aku ikutkan jek....teruja gak tgk die kire main congak je ....yuran 160 utk satu subjek...kumon cume ade 2 subjek ajek...math dan inggeris...baru2 ni dayyan dpt 'advanced student honour roll' maksudnye die dah advanced dari umur die utk latihan2 yg diberi....gitu lee aku pun acah2 paham jek tu hahhaahahah
tu ajek....jumpe lagi...xoxo!





9 celoteh sahabat

mama pn ada bekal mcm ank2 juga ye

August 10, 2017 at 9:38 AM

alahai comel dan ceria nya bekas-bekas makanan tu..

btw, blogwalking and follow sini.. https://ceritaaisyaismail.blogspot.my/

August 10, 2017 at 10:03 AM

pasni thn dpn jd 3 la bento ko kene buat yk, ke agak2 si dayyan tu nk tak bwk bekal pi sekolah...

August 10, 2017 at 10:07 AM

berkenang plak kat jar tu.. tp tu lerr..budak2 ni tengah melasak lagi , seram plak nak guna jar ni.

August 10, 2017 at 11:47 AM

hai akk....
nieyl pun ade beberapa list barang ikea yg nak di beli...
tapi tggu minggu free baru pegi..sbb sejak adik nak kwen ni..
setiap minggu bz je...

August 10, 2017 at 12:05 PM

Meriah dengan bento haa...uik ada saiz baru bekas Korken tu eh....kena pi cari ni

August 10, 2017 at 2:31 PM

bento ko memang terbaik arrr!

tu meja study tu aku nak kene pegi cari jugak..anak-anak aku asyik meniarap jek. Mana beli ikea?

August 11, 2017 at 11:58 AM

yer laa lieya , meja study tue mana nak carik yer

August 11, 2017 at 1:22 PM

Meriah dengan bento. Bukan utk anak je untuk diri sendiri pun ada. Gitulah kalau rajin. Bapaknya bawak bekal tak tu?

Moga murah rezeki kawan yg pemurah tu yeh Lieya

August 16, 2017 at 7:36 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy