Monday, November 6, 2017

kota kinabalu trip ~ day 2 (14 mei 2017) fish spa di kg marakau



Assalamualaikum.....


koff koff kofff....citer mmg dah lame basi tapi tak kire aku nak citer jugak kat blog ...penat aku edit gambar tauuuu hahahaaha.... oh yea entry part 1 boleh bace kat sini yea...  jom bace kisah sambungan hari ke 2 kami bercuti di sabah.....
*
*
*
*
*
*
V

sarapan kami pagi tu....simple je tapi dah sejuk2 makan plak panas dgn view yg indah....bestnyerrrrrr


breakfast kat kinabalu pines resort berkonsep ala carte..maka aku order different menu so semua dpt rase heheeheheh



 lepas makan, siap2 semua nak check out.....bergambar dulu kat area pines sebelum blah...


ngade la ko pompuan!


kami yg comel lote hahahahaha


kabus tebal betul...tak nampak tanduk gunung kinabalu....


posing syok sendiri kahkahkah

dah jom...kite nak pi main ngan ikan manje plak....

dulu kami ke kundasang, pi main dgn ikan kelah di sungai moroli...tapi kali ni pi cube tempat baru yg lagi best, santai dan tertutup.... tq pada kak mimi yg bagi info nie....

beli makanan ikan ....tiket aku dah lupe harga...dah lame kot perginyer...


suasana kat sini lagi best walo pun tak sebesar sungai moroli tu....tapi best laa...aku suke kat sini lagi....dah le tak de org lain...kiteorg ajek....puas main ....

mase aku pi, org yg jaga ni ckp tempat ni baru nak di bangunkan ...tak ramai yg tau ....dibuka untuk org kg tu ajek...tu bile aku dtg die tanye dari mane tau tempat nieh....


mule2 org ni ajar kami mcm mane nak panggil ikan semua....lepas tu die tinggalkan kami untuk enjoy dgn ikan2 nie...takde limit mase pun...tak tau le skrang kalo dieorg dah tetapkan mase.....


kalo kat sungai tagal moroli ikan nye hitam kan...kat sini kaler oren....


mia berani.... aku ngan mija je tgk sebab penakot ahahahahaha


oh yea, kat sini sebelum masuk ke sungai tu dieorg akan bagi selipar....


gile berani mia hahahahaah...aku takuuuutttt....lagi2 tgk ikan tu merengit2 mcm tu....


zoom sikit....


kat sini lagi santai boleh duduk2 sambil main dgn ikan tu...so tak penah le berdiri je mcm kat sungai tagal tuh...


cantik view ....


laki aku mule laa..berangan jadi bomoh ikan hahahaaha...guna tangan pun bolehhhhh hahahaahah


baper kilooo la ikan ni kan...

senyum semuaaaa!


part ni lawak...si mija mcm aku penakot ikan besar mcm tu....die boleh plak dok mentebeng kat situ, sah2 le kene usik hahaahahah....aku tukang rakam jek laaaa sambil gelak2 hahaahahaha...
lame gak kiteorg lepak sini ...sampai naik kecut le kaki dgn tangan....lepas tu kami gerak ke kota kinabalu..sambung bermalam kat sane plak....tu kite citer next entry okey....



 
**alhamdulillah..dayyan dpt sekolah integrasi faizeen...so takde laa siri bento utk die sbb kat sane mkn disediakan...tahun depan buat untuk kakak2 je laaa...tu pun mia mesti tak mo dah tu sbb dah form 1 kan...tapi kalo kate die nak lagi...kene laa buatkan jugakk.....symp gituw...








5 celoteh sahabat

Wah, syoknya dapat bagi mkn ikan macam tu..
Kena save tempat ni utk waiting list..
Waiting list dah panjang, entah bila dapat pergi pun tak tahu..
Hahaha...

baca akhir entry ternampak SYMP...
semalam baru saya tahu maksudnya...
hahaha

November 6, 2017 at 9:43 AM

gmbr last yg mija takut tu sian die hehe..tahniah dayyan dpt sek intergrasi

November 6, 2017 at 9:53 AM

lama xpegi sabah..tgk pic ni semua..mcm best pulak..
Alhamdulillah Dayyan dapat ke sekolah integrasi..

November 6, 2017 at 2:25 PM

seronoknyaaa

November 7, 2017 at 11:11 AM

Bestnyaaaa. .
Salah 1 wishlist lya nk ke sini jgk...



**hahaha..lantaklah cite lama pom lieya.. Syglah klo x abadikan dlm blog kan.. Lya pom sama gak.. Byk giler citer backdated nk update.. Kbyakan smua dh draft..pastu sibuk..ksuntukan msa..x sihat.. Terus duk kt draft tu je😂. Ni slow2 nk publish blik.. Hahah.. Harap² jgn la hangat2 tahi ayam😂

November 8, 2017 at 8:53 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy