Wednesday, April 1, 2009

Camne Kalau......

tajuk kat atas tu sebenarnye ....camne kalo aku yg bwk keter time papa xde gi outstation ...haa cenggini leee kami.....budak2 kepochi due org ni due2 duduk depan ....masing2 mmg takmo dok belakang...punye laa luas kat belakang tu boleh baring2...kat depan jugak dieorg nak dok berhimpit.....tak kisah le...yg penting senyap time aku drive.....he he he he..sume ni pic semalam petang...



tgk dari pic kaki ni pun dah dpt bygkan camne la keadaan dierg duduk kan....

he he he:17:




haaa camni laaa....awal2 aku pesan kalo bising ckp sempit ...due2 aku tinggal kat luar....he he he terus diam masing2...tau takut:04: ha ha ha.....



mase ni baru sampai kat umah .....dari seri kembangan ke putrajaya.... aku bengang kalo naik keter ngan mia....mulut sgt2 kepochi selalu ckp " ish mama ni bawak keter lambat laaaa, boring mia" ...ces!! geram :16:jek aku...seb baik anak sendiri, kalo anak org lain dah aku tinggal kan tepi jalan....he he he



skrang kan musim ujan:40:, kalo kat tempat lieya ni biase petang or awal pagi....mmg laa ujan tu rahmat, tapi dlm keadaan aku lone ranger ni mmg mencabar nak bawak dieorg dari umah ke kereta dan kereta ke umah....erm korang paham kan maksud aku nie...kalo ade papa, biasenye drop kiteorg kat lobi dulu so papa park keter....kalo aku sorang jek, tak boleh laaa, sebab sape nak jage dieorg kat lobi mase aku nak park keter.....






rutin biase kalo nak naik ke umah, check mail box dulu.....tukang check damia laaa...surat org lain yg terjulur pun die tarik, jenuh :10:aku kene masuk kan balik.... penah sekali die bawak naik bil astro ntah sape2 ntah, bilemase die tarik surat tu aku tak perasan, tak pasal2 aku kene turun letak balik surat tu.....





tukang picit button lif pun si damia jugak...senang:15:!!






haaa...ni laaa jalan penyelesaian kalo ari ujan, aku backup kan ngan payung...he he he ade 3 payung lagi tu., sorang satu....kan senang gitu.....selalunye damia pun naik buggy die sendiri, tapi kalo aku sorang jek ni ....si mija jek naik buggy, mia terpakse jalan....gile ko!! camne aku nak tolak due2 skali....tgk!! semua beg aku sangkut kat buggy tu....he he he..tu belum tgk kalo balik dari shopping....he he he lagi dasat!!!!







tunggu mama bukak pintu umah.....





selain tukang check surat, tukang picit button lif, damia pun memegang title penyusun kasut yg bertauliah.....ha ha ha ha....:17:asek kene dera ngan mama ajek!!








sampai2 terus landing depan tv:12:....sebok nak tgk katun!!!






nie menu malam tadi, buat kan dieorg mee udang...aku?..aku tak makan .... rindu :13:kat papa.....ha ha ha ha ha (ayat tak hengat!!)





licin sepinggan:15:...sambil makan tgk katun tu pasal licin!!





kalo nak tau, nie laa peberet mia n mija, tak leh ade sayur hijau2, yg boleh ade cume carrot, telur ngan udang...konpem licin!!!




tapi ape2 pun, moral of the story.....yg penting kite org pompuan kene gak tau bawak keter...kalo en hubby gi mane2 at least kite leh handle anak2 sendiri....rasenye belajar memandu skrang ni satu keperluan....kan?...kan?...kan? (tapi kalo cam aku ni tau drive tapi tak ingat jalan pun tak gune gak!!!) ha ha ha ha




45 celoteh sahabat

betul kata lieya.org ppompuan kena pandai bwk keta.jgn ada lesen n peram je.kena gak bwk keta.hehehe.satu lg kena independent.untuk time2 cam lieya ni le..bila hubby xde, so dah pandai handle kan..tp mmg agak mencabar sket nak handle 2 budak kecit kan lieya..hehehe

April 1, 2009 at 8:45 AM

Oh lieya lain pulak gaya Trisyia kalau ikka sdg driving...Dia akan berdiri di belakang dan sesuka hati dia nak ke depan dan ke belakang..Kadang-kadang aku yang naik rimas..sbb tak reti duduk diam..mcm mana aku nak menyahut seruan kerajaan pakai kan seat belt nie..;)

April 1, 2009 at 8:49 AM

wahh..btl2 rindu smpai x lalu mkn ya lieya...kekekekek...

cam behave je anak2 dara tuh..sbb amek gambo kan..kalo x mau gadoh rebut front seater

April 1, 2009 at 8:55 AM

ceh...dua2 nak duduk depan erk...masing2 x nak mengalah....lieya ko skema siap pakai nametag...klu aku ler tak suke pakai nametag ok...dr zaman sekolah lg aku x suke pakai nametag....ayat tak ingat.....rindu kat papa....alah baru jerk berapa hari shah kat sana....

April 1, 2009 at 9:05 AM

hehehe...kesian kak lieya..sume nak kene bt yer...tp memang betul kiter nie orang pompuan kene tau gak bawak kete..kalau tak susah la kalau mr husband tak der..kan..kan..kan..

April 1, 2009 at 9:32 AM

Lone rangger kau skang ye lieya. POWERPUFF GIRL!!! keh keh..

aku pon sama gak. Kalau aku drive bebudak tu dlm kete mmg aku ugut. 'kalau kowang gaduh, melalak, berebut nk duduk tgh, mama tinggalkan kowang kt tepi jalan!' hihihi..

April 1, 2009 at 9:38 AM

memang klu hubby g outstation terasa rindu jer walaupun baru sejam...nasib baik lieya blh bwk kete takpe biar lambt asal slmt...bukan mia mija jer ,anak yana pun x reti duduk diam dlm kete...kdg2 yana siap ckp 'ingat ghumahhh kerrr'telompat sana sini pastu mulut pun x reti diam....hmm takpe lieya buah hati kita...miss u liya ,mia n mija..

April 1, 2009 at 9:41 AM

comeljer kaki budak2 ni lieya..
lieya ok lagi, budak2 tu nak dengar cakap..kalo Rizqi tak boleh..dia asyik nak p kat stereng..dahlah myvi kak iena manual jer..
sungguh comei mia ngan baju kurungnyer itu..

April 1, 2009 at 9:44 AM
Anonymous

ya la... lieya.. alo kiter x biasa mau penat kan... kiter sorang² adoi la... tp bagus anak² nak nolong... kalo x penat gsk... pandai d/org... hmm sedapnyer d/org mkn... suka tgk...

April 1, 2009 at 9:57 AM

betul tu lieya.. kite org pompuan mmg kena tau bawak kete.. satu keperluan..especially time emergency.. hubby takde.. anak sakit.. kalo tak tau bawa kete kan susah.. n kena pandai independent.. mmg mencabar nak handle 2 owg toodlers ni.. syabas la..

April 1, 2009 at 10:01 AM

alahai...siannya tgk 3 beranak ni.... ko mmg cekal la lieya...tgk brg2 tu punyala byk..kalau akak, kelam kabut laaa.... mia 7 mija kira ok lagi la nak dok diam2 kat seat dpn... heroes akak lak, mesti nak bertolak2.. tu yg selalu je jeritan tarzan kluar.. hehehehe...

mmg mencabar kan bila hubby takde.. paling leceh bila ujanla..akak blh imagine camna sebab pernah kena dulu...mmg betul kata lieya..mmg wajib la kita tau bawak kete..akak ni lak kat area sini je berani, tak pun highway.. bila dah masuk KL tu, jgn harapla akak nak drive..akak ni mudah panic expcially time ujan lebat... fuuhhhh..rasanya sangugp berenti tepi jln dulu sampai ujan reda (kalau org yg naik motor)...

lieya... bagusnya mia pakai baju kurung... ayu jelita gitu... hehehehe... await mija tak pakai gak???

April 1, 2009 at 10:08 AM

moral of the story lieya tu btul sgt2...tmbh2 zaman skrg nie kan...tapi akak nie cam lieya gak la...time hubby tak dek br la merasa nak bw kete tu...kalu tak harammmm...hehehehe...jadi la lieya supermom okeh

April 1, 2009 at 10:17 AM

sokong sokong
mmg kita kena belajar drive ler lieya..yelah, kot2 dlm situasi cam ko nie...at least xde ler patah kaki sgt kan.....and...kena belajar berdikari...x leh nak bergantung harap ngan hubby jer...hu hu hu

sopan erk anak dara ko....kalu batrice, ko jgn harap ler dia nak duduk baik2 kat seat tu...siap beronggeng bagai dari seat depan ke seat belakang...tu belum dia nak share seat ngan aku lagi tu...nak pegang stering bagai....hu hu hu terseksa jiwa raga...

ooo..kak mia sampai arr tekan butang lift tu....

re : rumah aku tu x byk berumah lieya...camtu gark...tunggu duit kwsp ayah aku gamaknyer baru buat baru....mak aku sihat lagi...tp dah kurus sikit....anak dia nie yg makin membesar bagai gajah......

tu arr....geng2 batrice sumer lelaki.......tu yg dia lasak bagai tu........xde nyer dia nak main doll ker barbie ker....yg dia nak ultraman, kereta....pastu bersepah2 komponen menan tu...tension gue

April 1, 2009 at 10:48 AM

ye betui lieya..org pompuan jgn takut nak bawa kete..

comey je kaki budak berdua tuh..hehehe

April 1, 2009 at 10:54 AM

>>salam liyya..
>>wah2 rindu2an walaupun sebentar.. akakni kalau balik kampungler takder husband suka giler.. tapi kalau kat sini tak syiok kot!!
>>sebab memang leh bawak kete tapi jalannyer kureng sikit...
>>takut gak mia dan mija kat ko yerk!! atau masa ambik gambar jer!!
>>anak akakpun kalau mi sedap @ tak memang diaorang tibainyer

April 1, 2009 at 11:01 AM

bravoooo lieyaaa...bukan senang nak handle anak-anak tanpa hubby kaann??? 2 orang pulak tuuu...aza ni yang sorang pun mengah kalau tak der hubby...hahahaha....mia & mija baik jeerr boleh dengar cakap dok diam...kalau nakku ittew...ntah lah...dari rumah pi kedai yg sejengkal berdua jeerr dgn dia pun riuh keter aku ;)

April 1, 2009 at 11:22 AM

u go girl!!
aku setuju, kita poms kena independent. bukan apa, bila time2 camni aaa... atleast we can survive kan?

hehehe..ayattt..sib baik anak aku, kalu anak org lain aku dh tinggal kan kat jln. sama le mcm aku kata kat hardy. kalu anak org lain aku dh pass kat indon mana2 je.... sewel punya mama...

betui ko, aku masa laki aku pi us 3 weeks tu aku turun 3 kg ko. bukan x lalu mkn, tapi mak pemalas nk masak. so, 3 weeks aku x mkn mlm. mkn kenyang2 kat opis or time balik kerja. best ko....
pas dia balik, amik ko, naik bagai dipam2.

April 1, 2009 at 11:39 AM

cUtE bEbEn0r dUA pUtErI tU...sAyA bRu Lg dLm bLoggINg nI...ktE kWn b0Leh?nK tmBh kEngKAwAN...c0mEL+cUtE pAgE k.LIEyA...=)

April 1, 2009 at 11:48 AM

hehehe..sy xde lesen n x reti drivelah lieya...tp sy heret je budak2 tu nk gi mana2..sbb dh biasa..

sedap je tgk mee udang budak2 tu..nak sket leh? damia sgt rajin..baguslah ada anak dara yg leh tolong...ringan sket kan lieya..

April 1, 2009 at 11:55 AM

betul la lieya..kalau tak tau bawak keta mmg susah...macam wanie ni...lesen je ade...tapi buat perhiasan..masih tak berani nak bawak keta..kalau la husband outstation ke ade emergency ke tak tau la nak buat camne

April 1, 2009 at 12:07 PM

anak pandai makan sendiri senanglah mak dan ayah...

April 1, 2009 at 12:08 PM

lieya aku setuju! org pompuan skrg mmg wajib tau bwk keta kan..xkiralah yg dh kawen ke belum..kalo lom kawen ble lah nak naik public transport p sana sini..abes kalo dh kawen xtak nak angkut anak2 skali..ish..ish..susah kan..

ko bwk keta slow ker?hehehe..saja jek jek mia tuh dia rindu kat papa kot..weh lawo kasut crocs dorg nih..tapi tuan punya kasut lagi lawo..

April 1, 2009 at 12:23 PM

yehaaaa.... oklah tu kalau dah berjaya sampai rumah dgn jayanya... pasni ko try drive jauh sikit ke shah alam ke.... mula2 suh hubby kau ikut pastu try gi sendirik...... aku dulu masa bujang berdezup sana sini.... aku lak tak berani nak drive sorang2 bawak dua hero tu..sbb mcm2 ragam budak dua tu dlm keto... hishhh ilang tumpuan aku... tgok mia & mija elok jer ha duk diam2... bagusss........

April 1, 2009 at 12:38 PM

Betul lieya...org pompuan skang mmg wajib pandai bawak keta...kalo tak susah arrr nak2 time hubby tak der lak....kalo anak sakit ke apa ke...kan susah kalo tak tau drive...cuba bayangkan......:-)

Baus arrr mia & mija duk diam2 bila ko drive...aku kalo berdua dgn haikal, tak berani nak drive sbb haikal tu tak dok diam....sumer benda dia nak sentuh...pastu kejap ke belakang..kejap ke depan....iskh! geram tau....:-)

April 1, 2009 at 12:48 PM

sonokkan anak lieya da besa2...akak tak saba nak tunggu qistina(baby akak) besa...

dan yang paling penting akak pun da lulus ujian memandu minggu lepas...eemm...masa bujang tak nak amik...bile skrg kena jgk amik...penting sgt...kan...

cume akak masih tak konfiden nak bawak lagi...masih cube2 bawak...gelabah je...takpe yang penting akak akan cube pastikan akak tak prem kan lesen akak tuh...tu azam akak tuk tahun nih...hehehe...

April 1, 2009 at 1:05 PM

salam...
betul kata lieya tu...kita sbg org perempuan mesti tau jugak bawak kete nie...bila hubby x ada pandai2lah kita handle......hehehehe..mcm akak ini dahlah hubby jauh semua kena buat sendiri..

April 1, 2009 at 2:01 PM

re:Tq lieya bg info tu..... aku try nak pose setiap isnin kamis lah.... hehehhehe pose ganti aku pun ada lagi berbaki 3 hari... hahahhah

ermmm... aku pun suka tgok rancnagn tu.. hishh semangt kan tgok diorg bersukan utk kurus.. hishh berkobar2 balik aku ni setelah baca nasihat2 kau tu..

aku sellau gak buat sit up tu..alhamdulillah dah ok sikit..kalu dulu perut aku tu kan sama tinggi dgn tetek aku... hargh huagrh huargh.....

April 1, 2009 at 3:15 PM

alahai...sian kt ko yer lieya.. kena handle sumer sorang2.. xpe2 kuatkan semangat..tabahkan hati.. ko mesti leh handle nyer.. lg pon anak ko da bsr dan da paham arahan.. lg pon ..mia tu ada ciri2 kakak sejati kan.. da leh tolong ko dah..

harus ni tgh rindu dendam kt shah ni kan...hahahha...sabor la yer..

April 1, 2009 at 3:39 PM

yelah lieya,org pompuan skang ni wajib tau drive kan.kalo suami outstation senang nk gerak.lagi2 kalo ade anak kan!tgk anak2 dare lieya tu sopan je dok dlm keta.kalo anak2 sya.hmmm kejap ke depan kejap kang ke blakang.pening di buatnye.silap2 ibu nye yg muntah.hehee.anyway lieya take care ye.anak2 pun same.bye!

April 1, 2009 at 5:30 PM
Anonymous

Macam mana lieya?Ok tak awak handle 2 beradik tu?akak tengok ok je tu,diaorang pun pandai bawak diri..rajin Mia..tak lalu makan ker lieya??Rindu eh..sesabar dik

April 1, 2009 at 7:22 PM

betul betul betul.. jadi pompuan memang kena tau bawak keta walaupun keta auto.. tak kisah la, janji keta tu boleh jalan..

akak pun dulu memang takut betul nak drive.. tapi semenjak laki akak kena kursus 3 bulan, plak tu masa tu baru abis pantang emily, tak de sapa nak hantar gi kerja.. akak pasrah.. kena gak bawak keta walaupun dalam hati tuhan jek yang tahu takutnya..

malam sebelum nak gi kerja esoknya tu, hubby sok akak bawak keta dari klcc balik rumah kakak ke setapak.. masa tu takutnya.. tapi alhamdulllah dengan sekali jer berlatih memandu, terus akak boleh bawak keta sampai sekarang.. kiranya tak sempat la nak buat sesi belajar ulangan.. lesen akak tahun 1999.. tapi tahun 2006 baru leh bawak.. kau bayangkan la .. tapi sekarang ni dah boleh la nak gi mana2. alhamdulillah

baik jer dua badik ni duduk depan.. nak plak share tempat duduk. kalau emily dan farhan tu memang sesuai la di gelar tom & jerry.. berebut la, tak reti duduk diam la.. memang aku pening kalau nak drive.. selalu aku rasuah dorang dengan kopok suruh duduk belakang.. gasak la kau nak bersepah ker kat belakang tu janji aku drive dengan aman.. tapi sambil tu mulut kena nyanyi la apa2 supaya emily tu leka.. kalau tak dia buat aksi macam2.. heheeh

lagi satu, akak pun selalu kalau bawak stroller memang sumer sangkut kat stroller, kekadang tu bila budak bangun jer dari stoller terus stoller tu terbalik. hahaha

April 1, 2009 at 10:00 PM

hi syg. ni kul 9.00 mlm kat bayswater cafe. belakang malaysian hall. kedai banyak macam petaling street. Bawa kete hati2 tau. peluk cium utk mama, mia dan mia. Muaahhh

April 2, 2009 at 4:06 AM

sib baik dia nak dok diam lieya..heheh mmg tension kalu kita bawak kete org tegur2...tp harus lagi tension kalu budak kecit yg tegur...ahaks....

April 2, 2009 at 7:09 AM

comeyyynyerr puteri2 itewww...

April 2, 2009 at 8:41 AM

betul lieya, ina pun setuju..mmg kite kene gak ader lesen..tahu drive kan..tp cam ina lak..kemane ajer boleh asalkan kene kete auto..kete hubby takkan lah sentuh..hehehhe..sbb manual..
ntah pape lah kan..hehehhe

elok jer behave 2 badik nih..dgr cakap mama yek..senangkan dorang makan seme..suke tgk..

April 2, 2009 at 12:39 PM

bravo kau lieya..kau jadi supermom!! ewahhh..hehehehehe

tp tu lah, nak tak nak kita sbg pompuan ni mmg kena belajar berdikari kan..have to!

kira hebat kita lieya..kita lah emak..kita lah housewife..kita buat segalanya!! hebattt!

April 2, 2009 at 1:26 PM

huhu mmg mencabar lieya! tp betul kite as a mak kna bljr jln tnpa hubby nih..kami takat ni dh lepas dh ke phg sume 2 org je dgn Ghazi.. tp sblm jln tu kna la bg mkn mnum siap siap, dlm kete siapkan jgk mainan pen utk die conteng tk bg boring hehe..Tp takat ni alhamdulillah, nk g shpping berdua dgn Ghazi pn tkde prob..die duk dlm stroler pn snang..Abah Ghazi ni die keje shift 12 jam..ssh la skrg klu sume nk g mn2 tggu die..Tp ni bru sorg..keke klu berdua cam lieya..aku rasa..mau gerbang jgk la rmbut! huhuhu..


re:okeh.dah book kan utk sesi matern lieya (yg blom ada isi lagik) hahaha

April 2, 2009 at 3:58 PM

lieya oii..entry hang ni mmglah kena ngan akak..time laki akk accident hr tu..adoi..susah btul rasanya..akk ni xder lesen ..dah berangkut pindah dok uman mil..pi keja pun keja berdikari naik bas.mmg letih..rasa nyesal x amik lesen..
lps kejadian tu..trus berazam nka dpatkan lesen thn ni..Insyaaallah.

April 2, 2009 at 5:18 PM

betul tuh lieya... pompuan kene blajar berdikari.. tapi kalo hubby outstation mau aku kelam kelibut!! ngan si kecik tuh tgh lasak... ngan daniel tak tau dok diam... walllaaa tak dpt ku bayangkan... mujur la skrg ni aku jer yg out station... hubby lom lagik la takat nih... kalo kene keje stand by selalu laa... tinggal kami anak-banak jer kat rumah memalam...

hehheheee... baik anak2 dara tuh dok dendiam yer walaupun nyempit kat depan... tapi aku sengih2 depan pc nih baca entry ko... lawak laa... tang stroller tuh tak tahan... mau kalo bebudak tuh yg turun dulu mau tak tertonggeng ker?

hihikhikhiii...

April 2, 2009 at 5:30 PM

baiknya 2 badek tu dok dlm keta lieya...
kalo farah tu warning lah pape pon lasak semacam dlm keta...hahah..

btoi tu lieya, mmg kita pompuan kene serba serbi tau...
tkleh nk arap 100% kt husben..
akak dh merasa smua time laki akak keje tmpt lama..oustation sokmo...
mmg btol2 uji kesabaran & mmbuatkn kita lebih brdikari...bkn snang kn nk jd superwoman!

April 2, 2009 at 5:34 PM

sedapnya mee udang itu!! lieya tak makan? rindu benar ni kat mr. hubby.. sabar ye! tak lama lagi je tu.. :-D
kak t pun baru je amik lesen.. tahun 2005 ari tu.. sebab b dah sokmo g outstation.. so, nak tak nak.. harapkan kak t jugaklah nak hantar/amik anak ke sekolah.... :) nipun nak kuar g amik anak2.. semalam b g kl.. ari ni g kuantan lak.. tp itu dh jadi tanggungjawab kak t.. nak merungut pun untuk kebaikan family jugakkan.. :)
kisskan anak2 lieya utk kak t ok! muah2!!

April 2, 2009 at 5:38 PM

♥ hehe.. hal kecik jer tuh.. lagipun mmg nak buat pun tutorialnya.. ramai gakk yg tanyer.. ;) ♥

April 2, 2009 at 9:39 PM

Betuul setuju..mmg org pompuan kene pndi bwk keta..tp mst ada lesen ok..hehehe..kang terbang plak keta..hehehe..

untung lieya, pndi bwk keta..keje..izu pndi bwk keta tp xkeje n xbley bwk keta sbb zahin la ni..dia xkasik izu bwk keta..btuah punye anak! dia kn xbley berenggang dgn izu..huhu..

Bagus ek mia..rajin wat itu ini..mnpk v.independent..makan pon sng aje..dua2 dh pndi suap seniri kn..tade sepah2 kn..zahin bley nk suap seniri tp siapla karang abih satu rumah terabur ngan butir2 mknn...huhu..

Nway, kesian lieyaa..rindu ye..xpe..skjp je tu..tup tup daah balk suami lieya nti..bwk ole2 lg..:)

April 3, 2009 at 4:42 AM

hye kak lieya...
pesanan terakhir akk tu btl la...
bawak kete skg dh jd kewajipan....
tp lieya ni lom ada lesen lg...
huhu..bila nk wat x taw la..
huhuhuhuhu.....

April 8, 2009 at 12:44 AM

betul la...saya pun takdo lesen gak,hubby selalu outstation,nasib rumah dekat ngan sekolah,htr anak jln kaki je,kedai pun dekat.tapi kalu pindah nanti tak tahu la mcmmana..kena ambik lesen gak la,wajib ...

April 23, 2009 at 12:08 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy