Wednesday, April 15, 2009

Si Ayam Penyet....

jom makan ayam penyet.....erm sedapnye...kali ni lieya nak jadi hos:24: jalan2 cari makan plak....meh nak tunjukkan satu kedai makan Ayam Penyet kat Bangi.....kedai ni dekat jek ngan Nasi Beriani Anje yg famos molotup tu...org2 area Bangi sure tau punye kan......ekceli kejadian ni berlaku mase ari nak pi jemput hubby kat KLIA, sempat gi makan dulu tghari tu ngan kawan2 opis......




pic aku on the way ke sane:17:....



haaa dah sampai.....ni le die kedainye.....


ade 2 bhgn kat kedai ni, satu kat dalam (aircond) satu kat luar, sesuai laa tuk yg smoking....ktorg pilih kat luar sebab dah sejuk beku dok kat opis so ni laa mase nak memanaskan badan....




nie plak menu2 yg ade, sebenarnye byk lagi tapi aku snap kat area penyet2 ajek....he he he






minuman yg ade...



jgn tak tau....dah mcm old town white coffee dah, siap ade form lagi tuh...





cam jawap ketas pekse plak he he he


tgu santapan tak tibe2.....



yeah!! dah sampai...ni air aku order, air vanilla...yg unik tu bijik2 dlm air tu....kenyal2..sedap kunyah2:28:....



haa ni le set aku....amik ayam penyet jek....tak amik nasi pun sebab perut gile kenyang lagih...sambal die mmg power...masing2 nangis:14: time makan he he he




nie set kawan2 aku yg ade nasi...semua amik ayam.... next time aku nak try lele penyet laa plak...aku kan suke ikan keli!! siyes, sedap laa ayam penyet die, lembut gile, maybe die rebus dulu then goreng, mmg sampai tu panas2.....sedap sangat!!!! aku penah makan dulu kat kedai kat tuttttt (terpakse di tutkan tuk menjaga periuk nasi mereka) , ayamnye keras kematun!!




posing comel :26:japs.....




e'eh tangan sape yg comel nie ha ha ha (pang!! kene sepak perasan)


ofismate aku yg comel tapi byk songeh, seb baik anak org kalo tak aku dah picit2 budak byk songeh nieh!!!



aku ngan kak shima tak amik nasi.....diet katonyooo kak shima kite nieh



budak 2 org ni jek yg makan nasik:19:....




pinggan aku setelah 20 minit yg lalu he he he




pastu kudap-kudapan kepek belinjo ni plak....haittuih...:03:pahit gilo!!




pastu ape lagi....gi bayooorrr la!!!!!




kesimpulannye...sodap laaa jugak:10:!!!




post signature


46 celoteh sahabat

dulu rajin pegi..skrg dah lama tak gie..dah takde yg teman...ehehhee..

laju ko makan lieya..

April 15, 2009 at 8:29 AM

Alaa lieya.. pagi2 bukak blog dah nampak ayam penyet nih.. buat kecur jee.. ni kat bangi kat seksyen brape ni.. mau ku serbu.. hehehehe.. (alamak, camne nak diet.. kunun2 nak selim melim lepas bersalin.. huhu..)

April 15, 2009 at 8:33 AM

lieya, series memang ayam penyet ni memang sedap.. akak tak pernah jumpa lagi kat sini.. akak selalu makan kat indonesia. kau pun tau kan.. kalau tak silap akak, set2 yang kawan kau makan tu kat sana di panggil Nasi Timbel atau Nasi Liwet.

nanti nak try jugak bawak laki aku kesini.. memang nak makan sangat.. kalau akak tak jumpa kedai ni, akak calling2 kau tau.. tak pun kita gi makan sesama kat sini nak tak..

lele penyet memang superb.. tu pasal akak makan sekali hadap 4 ekor masa kat pekan baru haritu.. giler punya makan tak hingat..

ayam penyet tu cicah dengan sambal belacan dia memang sedap.. tempe dia pun lain sikit dari yang biasa .. sambal belacan dia rasanya dia tumbuk sekali dengan tomato kot. tu yagn meletops tu..

April 15, 2009 at 8:46 AM

aKak katnER reStorAN nih??nak g maMAm gAK..... aDA iKan Keli eK??? SHa pun PebrET ikAN keLi....

April 15, 2009 at 8:51 AM
Anonymous

sedapnyer ayam penyet dia... sama cam kat area sunway ... hmm... c2 pun sedap gak...
hmm lieya diet erk.. x amik nasi... tp ok gak sbb dah emriah pun makanan nyer... pagi² tgk makanan.. lapo la plak.. ditambah ujan jer dr mlm tadi... adoi la....
teringat Ole² BAli... huhuhu...

April 15, 2009 at 8:57 AM

owh..sini pon ade ayam penyet rstoren? adoi nak kene pegi ni nampaknya!

April 15, 2009 at 9:10 AM

ayam penyet...
festime lah akak dengo ayam penyet nie lieya....sdap ye...tgk ko mkn tinggal tulang temulang tu mmg konfem lah sdap...hehehe..

nk kene gi bangi lah nmpknya nk merasa ayam penyet nie..huahuahua..

April 15, 2009 at 9:11 AM
Anonymous

sedapnya nampak ayam penyet tue..pelik jgk kan nama dia..;)

April 15, 2009 at 9:21 AM

hahaha.lawak la nama restoran tu.ayam penyet.masti ayam2 kt ctu kena penyet dahulu seblum di hidangkan.hehehehhe.nmpk sedap aja ayam tuh

April 15, 2009 at 9:25 AM

lieya sedap nye aym penyet...nak try laaa...kat area mana ek...bg la tau bleh g rase gak hehehe...

April 15, 2009 at 9:35 AM

uih, aku tau kt ne tempat tu lieya...penah mkn sekali kt sana.lupalak nk snap2..kekeke.sedap gak kan.1 lg senang nk parking, kawasan xhavoc..kalo ko p blakang sket ada lak kedai roti puri...shedap le sesangat..hehehe

April 15, 2009 at 9:43 AM

lieya sedapnya...harus ku terjah..heheheh lieya cantik la ko pakai tudung mcm gitu...

April 15, 2009 at 9:51 AM

harus nak try nnt lah...g check up nnt nak carik lah kedai nih..ari tuh makan kat the curve tuh mmg layan lah..sedap sambal belacan die..

April 15, 2009 at 10:14 AM

rumah makcik akak aderr kat bandar baru bangi.. wahhh.. nak try lerr menu ayam penyet ni..

April 15, 2009 at 10:31 AM

nampak sedap ayam penyek ko..mcm yg lebih kurang aku mkn hari selasa br ni ..gerai yg dkt pej pos cyberjaya.. huhu x sedap.. aku mkn ayam dia je... yg ko punya nampak menarik...

April 15, 2009 at 10:38 AM

sedap kan? kan? :)
kalu ada rezeki, ko try pi bandung. dia punya ayam penyet laaaagi sedap fr sini punya. aku pun heran camna derang buat.
tapi dh x dak kat sini, aku bedal le gak ayam penyet ria depan pyramid tu. dh le mahal fr kedai ayam penyet yg ko pi ni. pastu rasa dia so-so je.
laki aku eksyen, dh pernah mkn yg kat bandung punya. kat sini memang dia reject terus. tekak dia x mau terima. aku pulak, sorang2 pun aku sanggup singgah sunway semata2 nk mkn ayam penyet... hehehe
mcm mengidam pulak.

April 15, 2009 at 10:38 AM

mak aihhh meleleh air liur nurul time baca blog akak hehehehehe...wah sedapnya ayam penyek ni leh bg full addressnya tak??nak g makanlah rasanya....

akak keropok binjai tu selalunya nurul mkn dengan sambal kiranya dia goreng keropok tu ngan sambal bab keropok tu pahit hehehehe...

April 15, 2009 at 10:43 AM

K.wa pun da try ayam penyet ni...akak suka tempe dia..mihahhahahahha..

April 15, 2009 at 10:43 AM

aku pernah gi makan variasi penyek2 ni sekali je..sbbnya aku x tahan pedasss...konon ingat terrer la makan nasi dgn ayam dgn sambal bagai...nangih aku sampai 2 botol air mineral minum pun masih rasa pedas...huhu..

April 15, 2009 at 10:46 AM

aku x tau ler plak kt bangi ada rest. ayam penyet nih.. biasa aku mkn kt d curve je.. tp rasanya kt d curve tu hrga mahal sket kot..

April 15, 2009 at 11:16 AM

licin akhirnya..smpai tinggal tulang..nape x abiskan sambal tuh...

bgs arr diet x mkn nasik...bedal lauk jek..

bila nk ikut jejak langkah camnie nih..

April 15, 2009 at 11:19 AM

oit...aku tak lunch lagi nie....menyanyi perut aku nengok ayam penyet ko lieya...kat johor ada satu kedai....sedap gark ler...kat area kastam sana...aku pernah gi sekali jer...he he he...

lepas nie, maria tunku sabri letak jawatan lieya...ko dah gantikan dia..keh keh keh..

amboi, diet erk ngan kak shima...x yoh ler...ko tu dah cukup kurus dah tu.....kalu kurus sangat nanti shah nak peluk x sedap plak..sepatah kata laki aku, nanti peluk, rasa tulang jer mama...he he he....

April 15, 2009 at 11:38 AM

oppp...aku nak tanya...camno ko buat gambar ko tu....jadi cantik jer...xde border...aku buat x jadi cantik ler....pastu aku nak tanya ko ...camno ko buat yg atas sekali tu...he he he...byk tanya plak aku nie kan...

April 15, 2009 at 11:38 AM

x pnah mkn ayam penyet..1 ari nk trylah..nmpk sedap..

April 15, 2009 at 12:11 PM

kat bangi ye kedai ni...pernah nampak kedai ni kat sunway..tapi tak pernah try..selalu wanie makan ayam penyet ria kat sunway mentari..sedap jugak...

sambal ayam penyet mmg sedap kan..pedas tapi sedap

April 15, 2009 at 12:49 PM

wah akk ku gi makan2 x ajak lieya pn...uhuk3....muahaha....

nmpk melazatkan je ayam penyet akk tu...marvelles gtu...heee...;p

April 15, 2009 at 1:09 PM

wah akk ku gi makan2 x ajak lieya pn...uhuk3....muahaha....

nmpk melazatkan je ayam penyet akk tu...marvelles gtu...heee...;p

April 15, 2009 at 1:10 PM

rajinnya lieya dari putrajaya ke bangi ;)....alaaa macam org bangi tak pegi putrajaya kaann??
hehehehe...tiap2 hari jumaat...penuh putrajaya tu dgn org U*M ;)

restoran ayam penyet tu mmg famous sgt bg org bangi...tapi kami kat bangi ni jarang betul pegi...selalunya org camtu lah....kedai yg dpn btg hidung tak pegi...pegi yg jauh2 jeerr...hahahaha

April 15, 2009 at 1:45 PM

amboi lieya...syoknya tgk menu awak tu.... ayam penyet lagi..pernah gak try masa kat JB dulu....sedap gak...

siap berdating dgn shima tu....korang tgh berdiet ke tak mkn nasi??? huhu..akak kalau tak jumpa nasi, pening kepala la dibuatnya... :D

April 15, 2009 at 2:30 PM

wah tliur izu lieyaa..bley jd hos jln2 cr mkn nii..hihi..igtkn nk pegi tp tny adik izu dia tatau kt mana..hmm hampeh punye bdk..dia studyy kt uniten bangi tuu..hhuhu..

nama ayam penyet..sbb penyek ke apa..ke nama org?? hehe..

April 15, 2009 at 3:51 PM

sedap nampak??..kene p ni..kak iena ni suker tul kalo lauk2 melibatkan ayam ni..

April 15, 2009 at 4:29 PM

Ini versi JJCM ni lieya
kena undang Maria Tunku Sabri
** Camana lah rasanya ayam tu erk
so far tak pernah rasa, macam teringin lah pulak

April 15, 2009 at 5:22 PM

nampak gaya ko makan dah kecur air liur... ekekkeee.. ayam penyet yg kat terminal cyber tu sama tak ngan hat nih..

April 15, 2009 at 5:24 PM
Anonymous

Ayam penyet aaa...! saya ada gi jugak 2 kali.. tapi kat the Curve.. memandangkan dekat ngan umah.. situ je lah tempat nye... tapi seblom tu saya ada makan itu "pecal lele" tah ye ke tak tah ejaan nye... ikan keli goreng makan ngan sayur dan sambal tu.. mak aiii.. emmang terangkat.. time tu saya makan kat Kg. Jawa sana.. best oooo!!!

April 15, 2009 at 5:50 PM

haitsssssss aku mmg tinginnak gi mkn ayam penyett ni..tapi tak terpegi2 lagi.... adehhh potong diet aku..... huhhhuhhuhhuh

April 15, 2009 at 6:18 PM

Seumur idup aku tak penah aku makan ayam penyet ni. rasa camne la agaknya ye? huhuhu..

uik! tu shima kan? kowang seopis ke? lieya weiiii..sesungguhnya kau sangat2 chomel la!! Sumpah aku tak tipu. suka tau aku tengok mata buntang kau tu... (kembang le jubo tu..) tp sius mmg kau chomel!!!

April 15, 2009 at 8:54 PM
Anonymous

Ala..sedapnye nampak ayam penyek tu..Kat Melaka ni tak tau mana nak cari yang sedapnye..

April 16, 2009 at 5:56 AM

Lieya....mak aiii... meleleh air liur den tgok ayam tu...katne kdai tu sbenarnya ...nak g jgk.....hehe!! dekat mana??

April 16, 2009 at 11:53 AM

akak x penah p lagi yg kat bangi ni.. tp kat dlm mmu ni ada satu stall yg jual ayam penyet & lele tu.. lel x penah try sbb x minat sgt keli... kalo penyet tu slalu gak a ..mmg sedap a.. mknan indon niekan..

April 16, 2009 at 1:06 PM

lieya,

ayam penyet tu nampak cam sedap...kak nur suka ayam penyet nie..kak nur suka sambal dia tapi jgn yg pedas giler...seram akak.

yg kenyal2 dlm air tu agak nya pearl...kalau pearl dia cam kenyal2...itu kak nur tak suka.

mana si mia & mija...tak nampak pun...bye lieya.

April 16, 2009 at 6:52 PM

salam lieya....
sedapnya akak tgk menu ayam penyet tu..yg dlm pinggan tu sambal belacan dia ke? mmg nampak mcm sedap betul... heheh...nanti kalo akak sampai ke bangi ni, lieya bwk akak gi mkn kt sini ye.....

April 16, 2009 at 9:57 PM

>> mana ayamnya...?
>> nak tgk penyet ke tidak ayamnya...hehehe
>> lepas masak kasi tekan tekan bagi penyet...:D
>> alah...
>> boss tak de mengulau le...:D

April 16, 2009 at 10:11 PM

best ek lieya..aku selalu lalu je depan kedai tu..

nanti2 nak try singgah lah..

cam terliur giler tgk gmbor2 aym penyet tu!

:)

April 17, 2009 at 9:44 AM

Halamakkk sedaplahh nasi ayam penyet nih.. kat Bangi kan..
nie kene pergi nih...

klau tak silap Singapore mmg femess pasal nasi ayam penyek ni

April 17, 2009 at 1:15 PM
Anonymous

sy owner stall ayam penyet dkat mmu cyberjaya apa2 blh col sy di talian 0196030474

September 19, 2010 at 1:23 PM

nak pegi lah jap lagi ...sedapnye laaa nampak tuuu

July 7, 2011 at 6:11 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy