Monday, May 14, 2012

oit! jgn le nak monday blues sgt.....




keh keh keh....ade yg free2 kene hempuk ni kang....kemain sound org jgn nak monday blues konon, yg tukang cakap tadi tu pun same...bangun pagi ari senin rase berat jek montot  he he he.....dah2, moh kite same2 motivate diri memasing....tak yah nak monday2 blues sgt.....moh ilangkan perasaan monday blues korang dgn layan gambar2 kiteorg kat pantai klebang tempoh hari....

*
*
*
*
*
*
V


saje dera budak2 ni amik gambar lompat.....aku kire dah betul dah rasenye....tapi tetap mia yg berjaye lompat disaat2 aku snap.....he he he





aku rase si mia ni boleh join lompat kijang laaa....ade talent tu lompat tinggi2....aku takleh lompat2 gini..mau tekencing2 mlm aku kang....almaklum laa dah beranak tiga...otot kencing dah kendur wakaakaakakakak PANG!!





haa berjaye pun snap si mija lompat tinggi2......balik umah kang amik gas yeak mija....seram omak ko kalo semput menyerang gare2 terkinja2 melompat ni he he he...budak semput ni skrang dah on gas hari2 yg kaler kuning tu...sape yg ade asma tau la kan ubat kuning tu.....





dapat gak snap lompat same2 he he he.....sume gambar2 ni aku snap gune iphong jek....dslr dah lame terperosok dlm lemari...ape kabor le kawan aku sorang tu huhuhu





try snap budak2 ni berlari plak......haishhh sonok jadi budak2 ni kan..tak yah pikir masalah2.....







ni kiteorg baru balik dari kenduri kawin, tu masing2 bergaun bagai tu...





nampak mcm suweet baik jek due badek ni kan....hakikatnye, aku pakse pegang tangan pastu jalan slow2...tu pun sempat mengusik sepak2 pasir....biase leeee, tak adik cari pasal ngan kakak, kakak cari pasal ngan adik.....tapi bile dah gaduh2 tu namenye saje cari pasal ngan aku pulak hahahaahha




sempat laa rakam video budak2 ni main air...kene usik ade jaws terus lari lintang pukang hehehehehe




cuace mase ni redup jek....





konon2 nak gak aku lari2 gini pastu laki aku snap gambar....tapi bile dipikir2kan balik kang ramai lak pengunjung pantai yg muntah ijo kang tgk aku so aku lupekan laa niat tu wakakaakkka





en papa yg gigih nak bagi kaki si gedek2 biase dgn pasir pantai.....





seb baik die tak mcm kakak2 die mase kecik dulu penakut/penggeli  pasir  pantai....si gedek2 selambe jek aku tgk.....




tgk ar tu selambe jek nak masuk air....siap dok tarik papa lagi hah...





tapi ini budak mmg potong stim kiteorg.....kiteorg nak lepak lame sikit kat pantai klebang tak boleh sbb die dah bikin kuih baik punyeeee...tgk ar tu siap buat muke geli ....apa barang dik geli ngan taik sendiri wakkakakakaak






kude miang ni pun sempat jadi mangse penampo dayyan...rileks jek die tampo kuda tu hahahhahha....kude tu laa sibuk dok sniff sniff muntot dayyan.....tegode bau taik dayyan kot wakakaaka.....tak pasal2 dah kene tampo ngan dayyan.....eh bukan kuda ni jek penah kene tampo, kiteorg kat umah pun selalu kena, tapi yg byk kali kene kakak2 die laaaa.....kalo datang mood diva die, kite dok cium2 die laju die tampo kite...konon rimas laa kene cium....huh...diva laa sgt ko dik!!





sebelum balik nak cebok dayyan sempat laaa layan kak mia naik kuda....die jek berani naik....si mija dah  lari lintang pukang nyorok belakang aku wakakaakakak.....






bukti mija melalak takut kuda wakakaakkaak



gitu la kisah kami sepetang di pantai klebang, melaka......port wajib lepak kalo balik melaka selain dari kat tempat coconut shake klebang tuh......jom ramai2 cuti2 ke melaka......




** esok aku up citer sempena hari ibu yeak.....byk sgt suprise tuk aku ....mood hepi dlm hati ade taman bunga tulip kaler pink ngan purple gituuuwwww....auwwwww!!




27 celoteh sahabat

aritu masa aku ngan wahida gi klebang..cuaca panas sangat..so, tak singgah pantai..next time singgah n naik kuda..sure syok kan..

May 14, 2012 at 9:30 AM

bessnyer tengok aksi lompat tu...kuda tu mesti suka dgn dayyan...kira dayyan beranila kalau baby lain mesti melalak....cayalah dayyan...tenang jer tngk laut

May 14, 2012 at 9:37 AM

Hahaha...nak tergelak baca..paling lucu bila si omaknyer pasang angan2 nak belari sama...tp lieya mmg best tgok pantai ni..pasir bersih lagi tu yg dak iris siap tidur atas pasir tu ari..

Tp stp yg best tu mesti ader iklan..hahaha dayyan ko buat kuih eh..padan muka korg kan..hahaha same ko dgn iris..

May 14, 2012 at 10:01 AM

cantiknya kakak2...dah mcm twin tgk kkkkeee..

omaknya tak buat aktiviti b'lari2 di pantai plak ye..kalo dpt tgk lg best ni kkkkeeee..gurau eh!

skali skala pegi pantai best kan..saya lama dah tak jengah sungai apatah lagi pantai hhhuuuuu

May 14, 2012 at 10:04 AM

sonok dak mia n mija berlari-lari kat pantai.. syok pulak.. lama x pegi laut..

May 14, 2012 at 10:19 AM

kemain lg happy nye dak "twins" tu hihihi..

May 14, 2012 at 10:24 AM

cantik pantai kelebang ni... klu nak ke melaka boleh gi ronda sekali...:)
syok tgk miamijadayyan main pasir dan air laut... anak2 akak suka sgt klu lepak tepi pantai...hehe... bukan setakat mija jer takut akak pun takot nak naik kuda...hahaaa

May 14, 2012 at 10:41 AM

weee...comel2 la..nak ambik shoot lompat2 kan..dulu2 zaman skolah lya n the geng ada nk ambik pic gini.berkali-kali buat x jd.. hehe..

miamija mcm kembar...

May 14, 2012 at 11:14 AM

klu ikutkan miapika tiap2 minggu nak ke sini...tp x dapatlah nak tunaikan selalu kan...tgk pada kelapangan baba dia org tu ler..nak suruh mama drive ke sana mmg idok ler...huhuuu...

mija n pika ni samalah...takut naik kuda tp at last pika naik juga lah sbb dah bayar... :)

harap2 nnti ada tempat yg blh kita duduk & b'teduh klu lepak2 kat tepi pantai ni....skrg ni cuma harapkan pokok2 yg x berapa nak gemuks tu jer buat b'lindung....itu pun kdg2 x dapat tempat....

May 14, 2012 at 11:19 AM

ko punya entry ni kan wat aku gelak sorang2 je baca....wakakakkakakakkakkaa.....oh yang 2 anak dara tu twin ye....kaler baju dia cun sangat, sesuai utk shoot tepi pantai....

May 14, 2012 at 11:21 AM

santek lah baju mia mija...tertarik ai melihatnya

dayyan tu saje wat kuih kt situ dgn harapan mak dier bukakkan baju pampers celup terus dlm air laut tu ha..x paham la mama nih..hihi

amboii..byk kaler bunga tulipnya yer...x sabo nk tau cte selanjutnya..npk skit2 kt fb je

May 14, 2012 at 11:30 AM

aduhla suke btl tgk aksi dua badik tuh.... lg2 siap ngn gaun tuh... comei sgt2...
hehehe baiknye dayyan bt kuih yek... nmpak sgt nk ajak blik cpt

sian mija kene on gas hari2 yek... takpe mintak2 dh bsr kng dh ok lah asma dia tuh.. dr cam aku yg dh tua ni baru kene asma lg seksa...

May 14, 2012 at 11:38 AM

kesian dslr tu tau..berkulat dia nanti...:P

May 14, 2012 at 11:41 AM

hahah pandai akak2 dayyan melompat..mama pun pandai snapa gambo hehehehh

May 14, 2012 at 12:37 PM

hamboi sweet tgk 2 beradik tu...jap fieza nk tnya twins ke 2 org tu..sori bru trasa nk tnya hehee...

si gedek tu sgt membuat fieza geram tgk keletah bershaja dia..

laa ada dslr ttrsimpan je ye..kami tak puas2 mengusung bagai nak rak..hahaa...

May 14, 2012 at 12:38 PM

mamanya tak melompat sama ke..:)

May 14, 2012 at 1:05 PM

dah lama sangat tak pg melaka tau sbb nenk dah meninggal

May 14, 2012 at 1:18 PM
Anonymous

js tak pernah lg dtg sini...mcm best je panorama dia..ada resort tak ctu..maybe blh lah cuti2 malaysia nti..hehe

May 14, 2012 at 1:59 PM

seronok berposing lompat2 mia dan mija..irfan ni sekarang pun mesti nak posing lompat2 jugak depan camera

May 14, 2012 at 2:52 PM

rindunyer nak mandi kat beach
now dah panas but air laut still cold lagik
nak mandi waterfall kat mesia sure best ni ngeee

May 14, 2012 at 3:42 PM

tingginya lompat mia mija...
dapat jenjalan kat pantai memang best....

May 14, 2012 at 4:01 PM

suka tgok pic miamija lompat2 ngan brlari2 tu. dah la pkai gown...sweet sesangat. dah mcm video clip plk aku tgok.

amboi dayyan garangnyaaaa..berani tampo kuda ye

May 14, 2012 at 4:34 PM

suka!!!suka sgt tgk semua pic nie :)nampka sgt lah...jd budak2 tak yah risaukan apa2kan :D

Akak...tumpang tanya la...apa maksud nama anak akak yg kecik tu DAYYAN ?

May 14, 2012 at 5:16 PM

eh kuda tu x ngamok ke kne tampo ngan dayyan? seriau aku nok...ske tngk moke dayyan...kerut2 dahi die ek...dh pndai jln ke dia?

May 14, 2012 at 5:43 PM

bl tgk mia mija...dah beso anak2 dara ko yek...kejap je rasa..dulu2 rasa mcm cinonet je sume...bab lompat2 tu...aku tak nah wat lagi ni..kalu aku wat..mau tsunami lak..so takyahlah...best lah tgk ko dlm fb sambut hari ibu..hari ibu aku thn ni takde makna..sbb aku tak jadi ibu yg baik pun..huhuhu...nnti2 aku story..apapun dayyan terbaek..comel giler..putih melepak..mmg dasar anak mak...

May 14, 2012 at 7:02 PM

nice pic.....n dpt pulak model yg sporting......

masa kecik2 ni la nk gaduh kan 2M....Along n angah tu jrg sgt gaduh masa kecik,bila besar susah tau... skrg dh susah hati ibu cz msg2 sedih nk brpisah...hu.hu.hu...

May 15, 2012 at 6:35 AM

akak tengok mija dah macam puteri raja sedang manaiki kuda .kah kah kah tak macam melalak pun.control tu

bestnya nengok muka budak tengah buang air besar, Firdaus masa kecik pun cam tu, dia rasa tak selesa tu.

May 15, 2012 at 9:21 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy