Thursday, May 24, 2012

thursday ~ random photos


salam khamis semua...i masih cuti2 lagi arini...kang tengahari kang check out ler....dah plan dah nak merayap dulu sat baru balik putrajaya....tak mo byk ckp sbb budak2 ni dah bising ajak turun pool....tak cukup2 kecut mecut semalam, arini bergasak ajak aku lagi....huhuhu...so meh layan 10 pics tuk entry random photos ari nie.....



*
*
*
*
*
V



  • sandal kesayangan sayer skrang.....dah lame cari sandal yg bertemakan butterfly...dpt pun akhirnye...hamik ko! 6 ekor terus kat sebelah kaki wakakaakakaka




  • gediks2 masyaaam aku....oh yea, budak dueorg ni laa suke paw lulur aku.....dieorg tau peel maknye ni seminggu sekali akan lulur satu badan....kalo aku lambat jek melulurkan diri, dieorg laa yg sibuk2 ingatkan aku...ingatkan sbb ade makne...nak tumpang melulur sekali hahahahha.....ayat mia "mama, bile kite nak pakai ubat putihkan kulit tu, dah lame mama tak pakai kan"....wakakakaka....lulur tu di panggil ubat putih kan kulit youuuuu......


  • balik keje...amik mia dari KAFA...bende pertama die tanye aku "mama, ade makanan tak"...grrrr ko ingat keter mama ni peti ais ke......tu pasal laa aku kene standby kuih2....tu nampak tu kat belakang die tengah mengokak kuih pau he he he.....(motif gambar anak mkn kuih pau, tapi muke omaknye yg terpampang besar wakakaakakakak)



  • gedek2 musyuk masyaaaam.....skrang die tau kelemahan aku kat telinga, aku penggeli kalo org korek telinga aku......ari tu tgh baring2 sambil aku suruh si gedek2 suap kacang kat aku, elok dok suap2 kat mulut, tetibe die nak masukkan kacang kat lubang telinga aku....wahh kooo dik!! agak2 laa nak sabotaj mak ko! ha ha ha



  • bekpes kakak2 dayyan.....roti abah namenye...jgn ditanye mane aku dpt name menu ni, aku pun copy dari google heheheeh...senang giler....roti keping tu potong kecik2, panaskan butter, tumis hirisan bawang sikit, boh telur, kacau2 pastu masukkan roti ....tabur blackpepper sikit.....siap! mkn ngan soso n mayonis....mase tumis tu butter kene lebih tau....baru sedap...mia mija suke nieh! selalu aku suke boh hirisan carrot sekali...tapi takde carrot plak mase nieh.....


  • aksesori mateku....auwwww!! kali ni tukar pakai kaler brown ngan violet plak...selalu grey ajek...power tahap kerabunan aku kiri 450 kanan pun 450....ni laa akibat kecik2 suke tgk tv dekat2 ngan bace  buku dlm gelap....eh leh pakai ke teori nieh.....konon nak buat lasik tapi mak aku menentang sekeras-kerasnye huhuhuhu


  • nie la hasilnyer...lens tu 14.5mm...so telah membesarkan mate hitamku dgn jayanyer....auwwww!..tak nampak sgt kevioletan dan kehazelannye kan...sbb aku amik yg ade ring so tak le obvious sgt .....



  • ehhh aku 'masak' tau hari2....sian mia balik sekolah rendah nak makan....gigih omaknye 'masak' tau wakakaakakakak....puiii!...aku tapau jek kat kafe opis aku....nasi jek aku masak sendiri...kul 12.30 kang gi lee menapau, then gi sekolah rendah amik mia, balik umah tuang lauk hidang nasi bagai...tunggu papa balik sebab kul 2 kang turn papa kene anta mia gi KAFA plaks....




  • syok sgt sbb skrang ni kul 1 jek ..aku, mia ngan en papa akan ngedate lunch tegeter2.....tahun depan mija lak join....yg tak bestnye...pale otak aku buntu nak tapau lauk ape ari2......huhuhu

tu ajek laa kisah random photos kali nie......suke ke tak suke korang layan je la yeak heheeheheheeh
PEACE!





(video dayyan suap mama...aku lupe la dah upload belum dlm blog video ni..sori la kalo terepeat upload hahahaha)




** cuti sekolah ni mane laa nak bawak mia mija gi jalan2 nie......bulan 6 ni nak gi anta pengantin  kat perak...halal laaa






39 celoteh sahabat

i loike...ekekeke

May 24, 2012 at 9:07 AM

eh haitu jari tgn runcing..ni jari kaki lak runcing..ekekke

May 24, 2012 at 9:07 AM

mcm2 citerrr
tp bab mandi lulur tu aku suka
keh keh keh....kecik2 dah pandai demand nak putihkan kulit yerk mia..
don't worry....sure kulit kamu cantik cam kulit mama kamu nanti

May 24, 2012 at 9:11 AM

lia selang sehari mesti mandi lulur (beli yg murah2 jer kat Mydin.. ^______^ rasa fresh jer lps m'lulur kan) mujurlah 2 org anak bedara tu blm reti nak lulur2 ni..klo x mesti dia pun nak jugak..


suka tgk menu b/fast anak2 lieya...selalu lia copy utk anak2 juga... (tq ea..) tp lia buat masa weekend..klu hari2 ke sekolah tu myapika x nak makan..cuma minum susu jerk....

zaman masa study jer rajin pakai cntc lense da kawin ni x penah pakai... ;)

May 24, 2012 at 9:35 AM

fuhh bila baca lieya balik bagi makan mia , lepas tuu hubby balik makan antar lak ke kafa .. puas rasanya tugas ibu dan ayah nie kan
dlm macam tuu sempat layie lieya manage semua nie .. yelahh utk anak2 dan keluarga , walau letih kita tetap buat kan ;)
suke akk baca dik ;)

May 24, 2012 at 9:56 AM

mesti rumah ngan opis ko dekat kan, sebab tu ko senang nak menapau utk anak2 ko.....aku pun tak tau mana nak pi cuti sekolah nih.....yang aku tau, jemputan kawin penuh sepanjang cuti sekolah nih tau

May 24, 2012 at 9:59 AM

Suka ngan gambar2 random lieya..heheh.. Cantik sandal tuh.. :) Bagus gak resipi Lieya..utk mia dan mija tuh..

May 24, 2012 at 10:41 AM

statement 'masak' hari2 tu mmg kelakor hhhhaaaaa..

saya punnnnn...kalo bole nk 'masak' aje kkkaaaa

dayyan comel!

kakak2 yg dah pandai demand nk m'cantikkn diri..curlasssss!!!!

May 24, 2012 at 10:44 AM

hhahaha...aku pun 'masak' hari2...wekend pun 'masak' jugak tau..hehehe...

May 24, 2012 at 10:49 AM

aku pun pakai lens kaler hazel nut nok...tapi aku takkan pakai bawak gi ofis, kalau jenjalan je baru pakai, hehe...

aku cuti sekolah ni bawak anak2 jalan2 KL je...hehe...

May 24, 2012 at 10:50 AM

Aku oun tapau je tiap2hari...x lalu nk masak.
Teringin nk pkai lens..huhu

May 24, 2012 at 11:06 AM

heheheh rajin ko `masak` hari2 yek lieya... aduhla jeles aku nengok ko ber kontek lense tuh... mcm2 kaler boleh try... aku nih ntah bile nk try...dasar jakun tak reti pakai kontek lense

May 24, 2012 at 11:08 AM

ada doblas ekor tu rerama mampu terbang x .. :)

anak aku klu kna lulur tepekik geli sana geli sini..aku lak yg rimas..

mlm td google tgk web kidzania mak aih few dates dah fully booked?!!

May 24, 2012 at 11:12 AM

hehe... tu kategori masak jugaklah tu.. hehehe... masak tunjuk-tunjuk..

May 24, 2012 at 11:25 AM

weh tu dayyan tu pgang wit ke...melopong smpi molot die...hekhek...kecik2 dh kayoooooooo...mntk sket bleh x dayyan mucuk2 macham...hee

May 24, 2012 at 11:30 AM

Lieya memang maintain hal ehwal kecantikan ye.. patutlah marbeles akak nengok...Akak pon nak mula mandi lulur balik lah !

May 24, 2012 at 11:51 AM

tingin nk komen bab masak,
ko mmg rajen la beb..
hari2 masak tu..
mau tak fening pikirkan menu.. heeheh

May 24, 2012 at 12:00 PM

kty memang hari2 masak, utk sarapan ngn lunch budak2 balik sek..

lepas tu ptg masak lagi utk dinner..

May 24, 2012 at 12:01 PM
Anonymous

sama la kita geng rabun.. pi kerja pun pakai contact lens sebelah je kak..tapi yg transperen tu la..hehe

May 24, 2012 at 12:13 PM

dulu pakai contact lens kejap. tapi akak ni jenis rimas lah sebab mata akak cepat kering. SO tak de nya lah nak gaya2 macam awak ni..tukar2 kaler gitu. Ingat nak buat lasik gak. tapiiiiii...hee..takutt..

May 24, 2012 at 12:19 PM

akak, power sebelah mata sy sblh 750 sblh lg tak sanggup nak sebut. kalau nk buat contact lens mmg kena tempah khas...agagaga

May 24, 2012 at 12:21 PM

suka aaa sandal butterfly tu.....
i pun suka apa2 yang ada butterfly tau....

dah lama banget i tak pakai lens...
dolu2 rajin sbb tak suka pakai specs...
then bila dah selesa dgn specs i skarang nie...
dah tak pakai lens terus...
skali skala special function jer baru pakai lens....

beriya2 ye dayyan suap u tu sis...
cubitnya tu cam amik banyak...
walhal dpt skit bebenor....
so sweeeettt....

May 24, 2012 at 12:36 PM

trkejut ai..tetiba gambar kaki..hahaha. tp sgt comel sandal itu. sonoknya dpt lunch anak beranak hari2. brselera la mkn kan. camni aku nk pindahkan opis aku kt umah aku la...boley

May 24, 2012 at 1:31 PM

haha tapau jerk lauk opis senang kan... masz yang masak seminggu sekali jerk pon dah buntu nak masak apa, ni kan nak masak ari2.. huhu

May 24, 2012 at 1:46 PM

mmg pakai CL mata nmpk besaq...but kawaii
tue u pakai tudung bawal ker??
cantek la pesen tue

May 24, 2012 at 2:22 PM

Suker2..
1. Suker sandal yg simple mcm gitu sb dah tak keje ni malas nak beli yg tinggi..hahha..tp mst de hiasan yg sweet mcm tu..
2. suker lulur tp kat umah ni beli kena sembunyi sb Geng jantan suka wat main..geram giler..
3. Nampak bawal yg ko pakai tu..cantik..ngeh ngeh..
4. Muka dayyan comel dgn mulut ternganga..
5. Mkn bebudak tu selalu jd ikutan hahaha..
6. Paling suke tukar bijik mata..hahaha..

May 24, 2012 at 2:33 PM

suker tau random photo siap sendirk lagik bacer...hehe...

May 24, 2012 at 3:02 PM

mata kau dahlah besar..gi lak pakai lense besar..terus besarlah segalanya..hahaha..

napa mak kau tentang lasik? mata cerah wooo...hehehe..

May 24, 2012 at 3:18 PM

biru mata hitamku. ngeee... alahai dayyan. kalau anak akak ni bila kita mntk mknn yg dia mkn dia mabik yg dlm mulut kasi kita. tak pun dia dah makan baru bagi. hahaha...

May 24, 2012 at 3:25 PM

suker sumer gambo...santeklah contact lense tu.....suka yg tak obvious ni leh pakai daily

May 24, 2012 at 4:11 PM
Anonymous

comei plak selipar lieya ..beli kat mane ye..berkenan plak js...hehe

May 24, 2012 at 4:41 PM

salam lieya..
adeeiii.. ralit akak baca blog lieya hari ni.. 1 jam pun ada kot dok godek2 n3 lieya.. sorryy!! balas dendam dah lama tak menyinggah.. suka tgk random photo mcm ni.. mcm2 cerita ada... hehe..

tu bab tapau lauk hari2 tu lieya pening eik? akak ni lagila pening nak masak ari2 sampai tak tau nak masak lauk apa... adeeii..

hepi belated mother'day utk lieya.. best ehh.. dpt present mother's day pagi2 lagi.. dah tu dpt layan dim sum.. waaa... sedap giler tgk.. anak dara lieya rajin menolong kat dapur eik.. siap wt roti john tak mandi bagai.. hehe.. kelakar betul!

May 24, 2012 at 5:00 PM

weeeeeeeeeeeeeeeeee...
byknyer barbie miamija..hehhe.. terpandang y tu plok..kalo asya tgk..msti nokjgop ni...

owhhh.lieya pkai contact lens ye..lya pnh pkai skali dulu..kaler hazel... tp saiz biasa j..

May 24, 2012 at 7:59 PM

dayyan kire duet raya ke tu?
heheh

May 25, 2012 at 1:00 AM

walaupun tapau lauk nampak sedap ha3...sama lah kita dok menapau jerk ...

May 25, 2012 at 8:41 AM

best...best...best..tgk pic smbil layan n3 lieya yg santai2...i like!!!!

May 26, 2012 at 1:28 PM

byknya contact lens..sy xpernah pakai..takut....

roti abah tu leh cube..heeee

May 26, 2012 at 4:44 PM
Anonymous

Nampak menarik je roti abah tu Lieya,nak try juga la..x tahan part kena khianat dengan Dayyan masuk kacang dlm telinga tu heheheh Good Job Dayyan

May 27, 2012 at 12:20 AM

Besar mata hitam ko....ngancam gitu

May 27, 2012 at 10:48 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy