Wednesday, May 16, 2012

something special tuk teachers MiaMijaDayyan



salam rabu buat semua.....arini 16 mei.....yeah!! hari ni adalah hari guru......dulu mase sekolah, sibuk nak beli something tuk cikgu, ni dah tak sekolah aku sibuk jugak....sibuk nak bagi something tuk cikgu2 anak2 aku he he he....alah, jasa cikgu tu besar kooo...setakat bagi hadiah mmg tak terbalas jasa cikgu tapi at least adelaa tanda ingatan tuk cikgu kan....dpt jugak buat cikgu2 anak2 aku hepi......aku mmg kagum org berkerjaya cikgu nie, bertahun2 mengajar anak2 orang....aku ni yg baru beberapa jam dlm sehari ajar mia pun dah tensen...belum lagi aku ajar mija, lagi stress aku wakakaakakak......mmg cikgu2 ni seorang yg kuat daya tahan kesabaran lah....so tahun ni, lepas dok perah otak pikiorrr nak bagi adiah ape, laki aku bagi idea soh bagi mug....okey gak tu kan....comel pun comel....so  memborong la kami mug2.....aku beli 20 bijik ..cukup tak cukup pandai2 le nanti agihkan he he he....eh lupe lak, ari ni mak lari konsep yeak...takde WW arini he he he....moh le layan pic yg ado...


*
*
*
*
*
*
*
V



gigih menyiapkan adiah tuk cikgu.....aku suruh budak2 ni buat sendiri....mule2 pi amik kain n lap mug tu yg dah berabuk sikit.....seb baik ade anak dare nie....omaknye jadi mandur terhormat keluarkan arahan jek he he he





si kecik ni pun takleh di bagi muke...kene kerah jugak tenaga ciput die ha ha ha.....bagi kain suruh lap.....mule2 lap la jugak sbb tgk akak2 die buat....tak sampai 10 minit die main golek2 mug tu .....terus kene buang keje notis 24 jam!!  wakakaakakak






pekerja dueorg ni bagus.....buat keje serius n sgt dedikasi...hujung tahun leh up bonus he he he





simple jek aku buat....cari mug, cari paper bag buat tag sikit....dah siap....





aku buat 3 jenis tag.....satu tuk mia bagi kat sekolah rendah ngan KAFA die, satu lagi tuk mija bagi kat teacher2 smart reader die....dan satu lagi tuk dayyan/mija bagi kat cikgu taska dieorg.....alah tag tu aku tukar name ngan gambar jek....mcm gambar kat bawah ni tu utk cikgu2 mia....aku buat dlm 10 mug....kang hari guru nanti papa laa kene tolong hangkut pi kelas...letak kat loker mia siap2...so die tinggal amik n agih2kan cikgu jek nanti....oh yeak, tuk cikgu tusyen mia pun aku stenbai kan satu mug.....






3 jenis tag yg berbeza....




yg ni plak tag tuk cikgu2 smart reader mija....buat 4 bijik mug.....




yg ni plak tuk cikgu2 taska dayyan ngan mija.....kan mija transit kat taska dayyan waktu petang.....so sekali la nie......yg tuk taska aku standby 5 bijik....5 org cikgu kat taska tuh....so dari 20 mug tu, 19 mug laa dah aku prepare tuk bagi cikgu2......lagi sebijik cukai kat aku laa...hahahaah sebab comel gile mug tu, dah selamat pun aku rasmi kat opis ni.....mug lame dah leh buang sbb dah berkeladak ngan kesan teh he he he





hokey! dah siap di packing2 kan....hope cikgu2 suke dgn adiah dari MiaMijaDayyan nie.....
(**laporan dari en papa yg anta budak2 ni ke taska pagi tadi, cikgu2 dieorg tekejut dpt pressie he he he...tak sangka cikgu taska pun dpt hadiah....isssshhh cikgu taska pun besar jasenye sbb jaga dayyan dari bb lagi, ajar dayyan isap botol sbb dayyan kan refuse nak berbotol mase bb, ajar dayyan stop buai...ishh mcm2 lagi lah...lagi pulak taska kreatif kampus ni rajin bagi buah tangan kat parents kalo ade special date)




selamat hari guru buat semua guru di Malaysia.....jasa anda amat besar dan tak ternilai utk dikira~
terima kasih buat cikgu2 aku yg sentiasa dlm ingatan, kerana ilmu anda saya berada disini:

  • sekolah Tadika Kemas Kem Desa Pahlawan, Kelantan (5-6 tahun)
  • Sekolah Rendah Kebangsaan Kem Desa Pahlawan, Kelantan (darjah 1 - darjah 5)
  • Sekolah Rendah Kebangsaan Simpang Renggam, Johor (darjah 6)
  • Sekolah Agama Simpang Renggam
  • Sekolah Menengah Dato Abdul Rahman Andak, Johor (tingkatan 1 - tingkatan 5)
  • UiTM, Shah Alam, Selangor
  •  cikgu dunia dan akhirat aku....my mom & my dad!!! Jalita bte Hj Mokri dan Abd Latif bin Ibrahim....







**cakap pasal sekolah...tak lame lagi cuti sekolah.....aku offer mia dok kampung die tak mo plak....so menumpang kasih la 2 minggu kat taska dayyan ...leh tgk2 kan adik diva die tu he he he







33 celoteh sahabat

dah pendek ek rambut anak dara 2 org tu

May 16, 2012 at 9:03 AM

Tahun depan boleh bagi pinggan pulak! ~ekekekeke..

Awak anak askar ya? :)

May 16, 2012 at 9:10 AM

wahhhhhhhhhh...

May 16, 2012 at 9:14 AM

kelakar je tgk dayyan kan main , sibuk2 gak ye

May 16, 2012 at 9:22 AM

huhuhuhu
aku bleh lupe weh arini ari guru...dok sebok pk camne nk gemokkn ank dare aku kn...pagi td ank aku yg sulong mntk hadiah nk bg cekgu die...gile ke kol 6 pg mntk hadiah...mne la aku nk carik...so aku buatkn ucapan jek tuk cekgu die...hope cekgu die x kesah...uhuhuhuhu...

cian dayyan kne buang kje ek...kejam tol mak die...x bg 2nd chance....hekhek

May 16, 2012 at 9:26 AM

patutla ko leh mkn budu.. sebab pernah duk kelantan..

May 16, 2012 at 9:39 AM

Syok cikgu diorg dpt hadiah...Ala Sian dayyan Ken a buang keja...cute je...

May 16, 2012 at 9:44 AM

Besemangat tul lia anak beranak...seronok tengok :)

May 16, 2012 at 9:45 AM

ko pndai kecek klate x lieya?
- momma HD

May 16, 2012 at 9:45 AM

klaka bila ko ckp ko pecat si dayyan tu 24 jam...haha...

untung cikgu budak2 ni....
aku mlm tadi duk gigih ngan hubby buatkan kad utk cikgu si abang...


selamat hari guru pada semua guru di luar sana...

May 16, 2012 at 9:54 AM

seronoknyer pekerja2 ko membuat keje, sungguh berdedikasi...
untung cikgu2 mia mija dayyan dpt present mug... sgt istimewa bt diaorang sgt nih

May 16, 2012 at 9:56 AM

waaa....best..kalau mcm ni nak jadi cikgu Mia ngan Mija jugak boleh?

May 16, 2012 at 10:09 AM

fuh..meriah ko..sampai 20 ketul mug...
sure cikgu sekolah mia, mija and cikgu taska dayyan happy dpt mug comel dari anak murid

last year aku dah bagi teacher batrice mug
so, this year kena tukar hadiah plak.....

May 16, 2012 at 10:14 AM

very creative la korang. Yang print outs that comes with the mug tu.

May 16, 2012 at 10:14 AM

fuh 20 ketul mug?? byk giler ko nk bungkus. xpe..mia mija rajin tolong. semangat dorang ha. dayyan pon rajin nk tolong gaks..

errr...ada extra?? nk satu..heheh

May 16, 2012 at 10:20 AM

bestnye cikgu2 yg dpt hadiah dr miamijadayyan ni, hehe

May 16, 2012 at 10:30 AM

rajin ko lieya dah macam nak kenduri lak yerk... akak langung lupa hari guru tahunni.. punyale teruk..

May 16, 2012 at 10:31 AM

omaknya rajin sungguh!!!

saya plak tak sempat nk sediakan apa pun thn ni utk cikgu2 sekolah hadi ngan alya..

ingat nk buat kek saja..i'Allah..

cute sungguh la si dayyan tu rasa nk geget2 :)

eh kakak2 potong rambut ek?sayang plak tgk tp takpe comel dan cantik jugak!

May 16, 2012 at 10:33 AM

Wah!! Dah byk cikgu masuk dlm list ko..nasib ar aku ni baru dak adam. Mgkin 2 thn lg nak kena beli borong mcm ko jugak..yg bagusnya ko ni ade pekerja tetap...

Ye ar lieya setakat hadiah tu klu nak di bandingkan dgn jasa dan kesabaran dorg mgajar apalah sgt..tambah2 cikgu dak adam mmg kena byk sabar..hahahaha...

May 16, 2012 at 10:37 AM

waaaa sib baik ada 'pekerja' kan sis...
senang skit jadi kerja 'mandur' hehehehehe....
hadiah kita nak sama lah sis...
i pun bagi mug kat the teachers....
tapi i tak der ler letak tagging...
jez a simple card from sapphire...

May 16, 2012 at 10:54 AM

wahh...kreatif dan rajin nyaaa...mcm goodies parti lak..untung la guru yg mengajar tu dpt hadiah gini...

dayyan pun nyebok gak ye...hehee...

May 16, 2012 at 10:56 AM

syokla cikgu2 miamijadayyan dapat pressie hari ni... klu mcm tu nak gak jd cikgu...hehe...cikgu kat umah jer la...haha...
Adam ada jugak sebut nak beli hadiah hari guru katanya... thn lepas ada beli pasu kaca buat cikgu2nya...thn ni tak tahu lg...tgk hari sabtu ni kot...:)

May 16, 2012 at 10:56 AM

@me!

aku cari tau kak sape kah me! ni...rupenye ko kak....weh kak apesal takleh tgk blog ko....open laa kak.....

May 16, 2012 at 11:22 AM

saya pun sibuk baru nak mencarik hadiah untuk cikgu anak2...rajin lieya buatkan hadiah2 nikan bertuah jadi teacher dierang...suker tengok sicomel dayyan tu...

May 16, 2012 at 11:22 AM

cam ni akak nak jadik cikgu anak ko lah .untung lah cikgu dapat anak murid yang mak bapak dia pemurah macam ko.rajinnya anak daro ko bungkus hadiah untuk cikgu : )

May 16, 2012 at 11:39 AM

bertuah jadi cikgu2 ur kids....
sure terharu cikgu2 tue @.@

May 16, 2012 at 11:43 AM

Mesti cikgu miamijadayyan suka dpt hadiah,, terharu weh baca entry hari guru ni..besar jasa cikgu

May 16, 2012 at 12:29 PM

aku pun sama, malam tadi sibuk dok siapkan kad ngan present utk cikgu anak2

May 16, 2012 at 1:30 PM

banyaknya lieya hadiah untuk cikgu miamijadayyan...

sangat, sangat, sangat kreatif akak pun tak berbuat gini....

May 16, 2012 at 1:48 PM

bertuah cikgu2 mia mija dan dayyan
dpt penghargaan macam nie .. hurmmm
lepas nie agak2 mia @ mija dan dayyan ada tak cita2 nak jadi cikgu ! .. ;)

May 16, 2012 at 2:37 PM
Anonymous

meriahnye umah lieya ngan hadiah utk cikgu miamijadayyan tu....

tapi kesian plak ngan baby dayyan notis 24 jam kena buang kat mama dia...huhu...tp yg pasti steady je baby dayyan kan..hehe

May 16, 2012 at 9:06 PM

wow..byknya hadiah...rajin kau buat tag2 tu ye..kalau dee mmg x sempatlah..bz..

May 17, 2012 at 7:04 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy