Monday, October 8, 2012

kenangan kat opis papa.....



hai..assalamualaikum....sihattt semua?....he he he (wat muke malu kepit2 sikit).....makin jarang2 aku update blog skrang kan...makin liat le kooo mood berblog....tolong korang...tolong tampa aku kuat2 bagi rajin sikit mcm dolu2 tuh heheeheheheh.....ikutkan gambar n citer ade jek....adoiyai...haaa jgn nak spekulasi aku preggy plak yeak....takdenyeee wat mase tedekat nie....misi nak kurus kan badan tgh giat diperjalankan nieh.....hohoho......eh arini jom aku bawak korang pi tgk opis laki aku nak?...opis aku korang dah tgk kan....so jom jalan2 lepak opis laki aku plak....pic2 ni lame dah sebenarnyeeee.....ye laa en laki aku pun dah selamat cuti belajar skrang......ni kesnye semalam dok delete2 fail2 n gambar lama kat pc ni hah, sbb pc aku makin nazak kelembapannye.....nak wat bukak word pun kemain lembab nak loading...adoiyai....ntah bile laaa nak dpt pc baru gamaknyer.....pc ni aku gune mase mule2 aku masuk keje ...tu pun aku dpt pc atas tangan org bukan pc baru....adoiyai! (mengeluh sikit huh)..dok delete2 fail tu ternampak pic2 mase dtg opis en laki ni hah....sebelum delete baik aku masuk blog ...ade gak kenangan kan....

*
*
*
*
*
*
*
V

ekceli en laki dah 3-4 kali jugak kot tukar opis.....mule2 die kat KKM....pastu dipinjamkan kat SIAP...bile SIAP dah settle terus penempatan kat JPA....tu pun tak lame kat JPA sbb dah menunggu hari nak cuti sambung belajar.....dlm byk2 opis die, aku paling suke mase die kat SIAP tu....cantik sangat sbb opis baru kan tp sayang gile sbb pic2 yg aku snap aku dah delete plak.....dlm entry ni semua pic2 kat JPA....aku suke gak kat JPA...sebab kemas giler.....semua teratur...takde pun nampak fail2 bergelimpangan....bekas2 makanan tersadai atas meja keja.....mmg kemas gile laaa...sampai aku mcm terlopong jugak laa masuk sini....ni baru betul2 5S nieh....jgn kate meja officer, meja kerani pun same gak...kemas sekemasnye.....(uiiii ni bukan puji bodek okeh, ni puji ikhlas dari hati sanubari i yg gojes ni heheehehh)...kalo aku jadi auditor ISO kompom aku bagi 10 tahun punye sijil ISO teruusss hhaahahahaah....




ekceli mase ni, kiteorg datang nak tolong papa angkut barang2 die lagi sikit...



kenangan pernah berkhidmat kat jpa...laki aku tak tau pun aku snap2 nie hahahaaha...mesti die tekejut bace blog aku ari ni hahahahah....



mia mija suke laa kalo gi opis laki aku.....ayat dieorg tak leh blah "oooo papa ade bilik sendiri, mesti papa ni bos kan?"....."mama ni  mesti bukan bos kan sebab bilik mama kecik ajek"....amboi2...dabel standardkan aku yeak....





baik jek dayyan leh dok atas tu kan same2 ngan akak die....huh! jgn tertipu, mamat tu dah menggelitis nak turun ....






nampak nooo lame dah gambar2 ni sbb rambut miamija pendek lagi mase nie




hokey! dah jom balik anak2....





aku tanye laki aku, kalo dah abis belajar, nak masuk jpa balik tak....die kate okey jekkkkk.....he he he



meh nak site satu rahsia, kalo laa laki aku tak ikut kate mak die (mak mertua aku la) tuk join gomen, sure die sekarang seorg lawyer dan kami menetap kat melaka he he he.....ape yg pasti, syukur dengan kehidupan sekarang.....terima kasih ya Allah!!.....




(layan laaahh video ntah ape2 dayyan nie....video lame gak nie ...(ko pesal lieya semua gambar lama laa, video lame laa hahahhaah))




** tgh pikior2 ni bape ari nak amik cuti raye aji.....rase mcm tak yah amik cuti jek laaa...abis keje terus balik melaka sebab turn raye haji kat melaka....pastu esoknyer terus balik johor plak sebab majlis aqiqah khayla tomey2.....jimat sikit cuti....aku kan kedekut cuti hahahahahaha





39 celoteh sahabat

eh...akak,asben akak JPA bahagian ape..same ngan nieyl la...hehehe~

October 8, 2012 at 9:07 AM

kemassss kooo...
terus nampak cam opis koporat2 dlm drama tu.
suka mak!!

October 8, 2012 at 9:09 AM

rindunya kt blog akak musyuk2 msyam2 nie...
hihihiii
wah berdating sefamily kat ofis ye...best2

October 8, 2012 at 9:16 AM

kak lieya..leh ar mtk tlg ayah check kan bos ni bhgn ape..wakaka.. ayah kita kt jpa..dlu kaka pon jpa tp dh tukar..

October 8, 2012 at 9:25 AM

hoho, kabel besaq ni.. bleh la tlg ejas aku tukar ni.. hahahah

baguih la anak buah buat lawatan amal kat opis papa die. alya salu gak ikut asben pegi opis die tp taula org duk site, pakai kabin aje.. hehehe

cop, cop.. SIAP tu ape erk..? *maluuu tp nk tau ape die*

October 8, 2012 at 9:33 AM

besarnya bilik keje papa..patutlah mia mija ckp gitu hehe konfirm2 papa mmg boss lah tu ;)

October 8, 2012 at 9:48 AM

Eh eh..tolong hubby join gomen bleh? Heheheheh...

October 8, 2012 at 10:00 AM

Ofis yg amalkan 5S mmg cantik dan kemas giler kan.. Kak ofis akak dulu2 ada gak laa amalkan pas tuh haram.. tak menjadi..hehehe

Wahh curlast hubby org besar2..ni.. :)

October 8, 2012 at 10:09 AM

almari gedegang2 mcm tu..tak kemas tak taulah..tp kalau laki kau jadi lawyer..jgn haraplah nak dpt opis kemas mcm tu..confirm file bertaburan..hehehe..

apapun..tahniahlah korang berdua sbb menjadi penjawat awam yang rajin..teruskan berkhidmat utk negara :)

October 8, 2012 at 10:37 AM

Besar bilik kerja papa, kemas pulak tu...uii memang bos besar nih !

October 8, 2012 at 10:39 AM

wahaaa pc aku pun lembab ngalahkan siput tut2 ko... nk bukak word bercinta...

waaaaaaaa beso blik laki ko,ngalahkan blik bos aku yg j54 tuh... bos blik aku tak cantik pun gitu, kalu dia nmpak comfirm dia nngis... hehehe tp kire ok lah sesuai ngn pangai dia yg tak lawo gk hehehe (sempat ngutuk)

October 8, 2012 at 10:48 AM

kelakar je statement mia mija je..kan main .
kty raya haji maybe continue isnin tu 29hb

October 8, 2012 at 11:03 AM

jadi kenanganlah semua itu yerk.. so sekarang dia belajar sepenuh masaler.. sangat rajin ... suami lieya dulu keje gomen jumpa lieya atau sebelumtu lagi?? kalau lepas keje, mun dah jodoh lieyaler tu...

October 8, 2012 at 11:05 AM

memang kemas pun ofisnya.. nak keje pun rasa sonokkan.. memang nampak bilik bos2 besar nih.. cam citer lam tv tuh.. hehe..

ewah2 dayyan.. kemain bersungguh ha meniup.. siap nari2 manja lagik.. haha..

October 8, 2012 at 11:06 AM

Dulu pernah kerja kat JPA.. ptut la masa follow blog akak, mcm familiar jek... hehehe :)

October 8, 2012 at 11:12 AM

kalau bole lieya kita sebagai ibu pun nak anak2 kerja gomen....byk kelebihannya....
apa2 pun moga lieya dan family selalu dimurahkan rezki......

October 8, 2012 at 11:14 AM

kemain besar biliknyer...kemain seronok dierang main bilik abahnyer yer...

October 8, 2012 at 11:48 AM

wahhh.. bestnyer bilik office bsar.. siap ada sofa.. kalo bilik aku.. asal break tghr je aku kkunci pintu.. tutup lampu..pastu tido kat sofa.. wahh.. best..

October 8, 2012 at 11:49 AM
Anonymous

budak2 mmg seronoklah !

October 8, 2012 at 12:02 PM

wah, besar... boleh letak katil sebijik kat opis nieh... hehe

October 8, 2012 at 12:31 PM

bagusnya sambung belajar... lepas ni lg tinggi le pangkat papa mia mija dayyan kan... insyaAllah..

October 8, 2012 at 12:47 PM

chomei jer tgk si dayyan tergedek2 jalan tu...
cam opis dia jer...
YB datang melawat gitu hehehehehe...

respek lah kat hubby u sis...
rajin tul dia nak sambung study....
dpt lak wife yg supportive...
insyaAllah berjaya nanti...

October 8, 2012 at 12:58 PM

lagi lama peram lagi sedap, tu yang ko suka up cite lama2 wakakkakakakkaka tak pe beb, meh sini aku tampo ko lelaju, confirm ko terus jadi rajin kan!

October 8, 2012 at 1:21 PM

Kemasnye ofis husben akak lieya....
Klu kat tempat kita siap ada tupperware muruku bagai utk hilangkan mengantuk....hehehe
Dayyan jd bigboss pulak tu...

October 8, 2012 at 1:56 PM

memang kemas sangat opis ni..

rezeki di mana2 kan..syukur ^_^

October 8, 2012 at 2:10 PM

Alahaiiii...lamanya tak update blog..rindu oooooo hhhhheeee

October 8, 2012 at 3:26 PM

eee...chumels dayyan kt sofa tu ok! kalu dapat kugomol2 sampai die nangis! muahahahaha...

mude2 lagi da bos yu..beznye..

October 8, 2012 at 3:47 PM

wah ...mmg beso bilik laki ko...xpe2 ko dorang mmg sama2 hebat dahhh..nnti laki ko abis blaja..ko sambung blaja lak...mmesti lagi hebat kan...nnti mia mija dyyan confuse sapa bos lak..

p/s: tgh tunggu abg najib bg perkenan kt kerani yg ada degree naik terus ke 41..hahahhhaah...

October 8, 2012 at 3:56 PM

waaahh, cantik opis dan sangat2 spacious...sekarang kalo keje memana slalunya opis mesti sempit sesempitnya!

October 8, 2012 at 4:35 PM

amboi...statement mija x leh thn....mama ada bilik gak..tp bilik kecik..hehe...

October 8, 2012 at 4:50 PM

rajin en. shah tu sambung blaja lg ekk... bagus btl...

October 8, 2012 at 5:10 PM

leceh kan pindah2 nie
tapi kalau kerja gomen kena ikut je
suke lahh budak2 tuu
pejabat daddy cantik .. kemass .. besar ekeke
budak2 kan dik ..
macam anak2 akk , dtg pejabat akak cukup suke .. sbb ada aircond .. ayah mereka x der pejabat ekeke ;))

October 8, 2012 at 5:18 PM

Hehe statement mija tu tk thn...lau idak jd bni lawyer la ye lieya...

Fieza pn sma mls nya nk update..blogwslking pn dh jrg2..cmne ni huu

October 8, 2012 at 5:24 PM

wah besaunya opis papa 2M tu....

dah rezeki papa 2M kt situ lieya...suami akak dulu pn sama, kalau xkrana MIL tu sorot surat tawaran, confirm si ayah brgelar leftenan muda dulu...hehehe...

October 8, 2012 at 6:18 PM

kemasnya bilik.. teratur jer. kalo mcm ni bru tenang nk wat keje

October 8, 2012 at 10:24 PM

hai..alahai makcik dah telat sampai sini..hahaha..ini kes note tak boleh bukak versi adroid la. kadang2 boleh datang sini dari sana..takpe guna laptop..
aku mmg suke meyelongkar umah ko nie..hik hik!!

yer lieya..tgok hidup korg pun mmg okeh tersangat dah. eh, time raya haji ko turn sini ea..boleh ar jumpa t..sebab kak c ada sini tau..

October 9, 2012 at 8:08 AM

Besor pangkat ni ;)
Lieya tolong masuk keje gomen boleh tak ;D

October 9, 2012 at 11:56 AM

Alhamdulillah..murah rezeki Lieya anak beranak...

October 9, 2012 at 1:44 PM
Anonymous

sama lah kita lieya..geng gomen..hihi...
pernah kerja satu bhg ngan husband lieya..maybe dia pun ingat2 lupa kt js..^^

***saat indah js bila suami sambung belajar...sbb byk masa utk family...hihi..

October 9, 2012 at 7:51 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy