Tuesday, September 18, 2012

pindah randah opis....


hai semua....rindu tak...rindu tak....ekekekekek...cepat ckp rindu, kalo tak aku lari sorok muke celah bantal sebab maluuu hahahhah....haishhh yg pasti aku rindu wooo...rindu nak merepek2 kat blog nie....tapi tu laa kebusyan pindah randah opis buat aku tak update blog minggu lepas....cenggini kisahnyer, aku dimaklumkan yg Bahagian aku ni akan split menjadi due bahagian so kami akan dapat bos baru.....so bos aku skrang ni sgt humble telah bagi bilik die skrang kat bos baru.....so bos aku kene laa pindah bilik....PA yg setia lagi cun ni kene laa ikut bos kan walau kemane die pergi hahahahahah...so ngan2 aku laa kene pindah randah nie....bukan aku tak mo laa jadi PA pada bos baru nie tapi bos lame nak aku ikut die....i polooooo gituu heheheeh....walaupun bilik skrang ni cantik n besar dan aku kene pindah ke bilik yg kecik tapi aku tetap hepi ngan keputusan bos aku sbb member2 sekepala aku semua kat tingkat 7...so dgn hepi lee aku mengemas barang tuk pindah randah.....jom layan pic yg ado yeak...tak syok membebel tak de gambo, lagi pun i kan suke amik gambo so mcm biase laa gambo musti laaa adooo hehehehehehe


*
*
*
*
*
*
*
*
V


ikut plan asal, weekend minggu ni nak balik johor sbb adik aku bersalin dah....lagi pun cuti 3 hari tu kan...rugi tak lik kampung...tapi disebabkan dpt news yg mengejut ni so semua plan kene kensel....dari ari sabtu tu laa dok berkampung kat opis packing barang sikit2....barang tak byk mane tapi dokumen2 lame yg buat semak...nak serah bilik pada org baru kan so better dlm keadaan kemas ...tu yg aku gigih kemas dokumen2 lame tuh.....so sebelum bekerja keras tiap2 pagi harus laa isi perut dulu....tgk gedek2 kemain santai mkn....




budak ni pandai makan tosey woooo hahaahahaha...tekak aku betul....so lepas ni mama ajar mkn sushi ngan salmon mentah plak yeak dik heheheheh...mia mija tak suke tosey....






ni rupe bilik bos aku yg dlm fasa pertama direnovate......abis barai hah....






nie plak dalam fasa ke 2....cantik dah bilik bos aku heheheehe.....tapi tak fully siap lagi, esok luse baru siap semua ngan kabinet n meja die....lebih kurang jugak ngan bilik lame die yg dah serah pada bos baru tu....





nampak kat pintu tu, haa tu le bilik aku yg baru...walaupun tak sebesar n tak secantik bilik dulu tapi aku tetap hepi sbb dpt turun ke tingkat 7....bilik PA tak kisah le tak besar ke cantik ke, yg penting bilik bos mesti cantik....sbb aku suke kemas bilik bos cantik2 heheheheeh....





sian anak2 aku, plan nak lik kampung jumpe atuk nenek kene kensel....dah meneman aku kat opis...huhuhu....si gedek2 tgh tdo mase proses mengangkut barang2...legaaa hati...kalo die jaga mau dengan die 'mengangkut' same hohohoho





kosong sudah bilik aku yg asal nie....so serah pada PA baru nanti dah cun lah cume lantai jek tak sempat suruh cleaner vakum...ye laa cleaner kan cuti semalam ari malaysia ekekeekkek...tapi awal2 ckp..sori ar dik sbb PC akak amik ...ye laa nanti ko dpt le PC baru yeak heheheeheh....akak ko ni turun pindah bilik baru pun kosong sekosongnye takde PC ke phone ke sbb bilik tu mmg kosong semate2....tu pasal kene angkut PC i yg lame ni hehehhheehhehe




peneman setia aku....he he he...cayang anak2 mama! yg ni tukang teman, tapi tukang tolong angkut barang lagi aku sayang ketat2...sape lagi kalo tak laki aku heheheeheh





en laki yg sporting teman aku pindah randah....ye laa kalo tak die, sape lagi yg leh tolong kan .....lap u abang!! en laki tengah gigih picit thumbtack tuk aku gantung keychains hehehehhehe...jari jemari mak halus, tak larat youuuu ihiks ihiks...





tad tadaaaaaa...dah siap kemas bilik aku.....bilik bos jek tak sempat kemas sbb tak fully siap lagi....ni mase korang bace entry ni aku tgh pulun mengemas bilik bos ar nie....kemas mane yg boleh jek sbb meja die yg ditempah tak siap lagi....build in cabinet pun tak siap lagi....





org kate 5S takleh letak bende2 gini...ahhh dulik ape aku...setahu aku yg penting kemas....lagi pun aku kene ade set aromaterapi aku tu....tensen2 jek cepat2 nyalakan ....baru segar paler otak aku....





bilik kecik jek so kene laa pandai2 susun atur.....kang semak sangat pun not nice kan....




so ini laa workstation baru aku tuk sampai bile pun tak tau....mcm aku ckp dlm entry ni laaaa, PA kan nasib mcm bola....tgk ajek laa kat celah mane lepas ni kene 'tendang' ekekekeekek....




tingkat 7 tgh selerak sbb tgh renovate jugak.....luar dalam renovate hohoho




cume semalam letrik problem kat tempat aku, tu mamat tu tgh tengok2 kan port letrik  ... kalo dah okey nanti aku bw yeak....




dalam petang2 gak laa kiteorg settle....yeay! boleh balik....sebok nak dok atas troli tuh budak2 nieh...




pi isi perut sat..aku membebel2 ckp aku penat n hausss gile...n aku nak aiskrim....terus en laki bawak pi ice room....mmg memahami betul laki i ni tauuu ekekekeekek....so pekena laa aiskrim nut case ngan durian....





budak2 isi perut ngan nasi goreng...bapak budak pun same....aku jek tak mkn....tapi melantak aiskrim ....legaaa tekak dpt aiskrim due mangkuk....





si gedek2 over paw eskerim mama...





ngap! ngap! ngap!





pastu singgah seri kembangan cari wallpaper tuk bilik aku...ye laa bos dpt wallpaper, aku yg tak dpt ni kene laa pi cari sendiri wakakaakak..gediks..tetap nak tema butterfly youuuu hahahhah....fuh, mcm opis abah ko yg punyoo jek siap nak boh wallpaper hahahaaha...alah wallpaper ni ciput jek....yg penting sedap mato den memandang masuk bilik sendiri wakakaakakakak




hokey dah tammat dah acara membebel tuk kali ni eheheheheeh....lepas ni mmg lambat sikit ar aku nak update lagi, nak kasi settle bilik bos plak ....so bos tahun depan sila up duit raye utk PA mu ini tau dari due rat jadi 3 rat ...wakakakaakka...pesnowo!







**dayyan skrang tgh 'ligat' nak panggil kakak2 die...penat aku ajar panggil 'kakak'...tapi die tetap panggil 'jakja' utk mija ngan 'meya' utk mia....selamba rock ko je yeak dik.....






38 celoteh sahabat

cantik wlpun kecik blk tu,,,memang akak minat deco2 ye...sib baik akak update blog dah rindu nk baca coleteh mamamiamijadayyan nie...
moga ceria di bilik baru ye

September 18, 2012 at 9:10 AM

uitt...pindah bilik lagi yerkk
untung ler ko....dari start kerja....dah berapa kali pindah bilik...he he he he...walaupun tak tukar boss kan..janji tukar workstation..tukar pemandangan...
aku nie.....tetapppp ler kat sini gark...tetap ler bilik yg ciput nie gark....

dari bilik besar ke workstation kecik
no hal lah kan...janji kita happy.....hik hik hik.....ko pandai kemas workstation ko ler...aku nie naik pening tak tahu nak kemas camner...makin hari dokumen makin bertambah...bilik tang tu jugak..minta kabinet pun tak lepas2 dari 2 tahun lepas...lemas aku...

September 18, 2012 at 9:21 AM

a'ahhh windu wooooooooo..

rasa ilang dpt baca n3 lieya ni.. heheh

syok la ekk.. dapat umah baru..

September 18, 2012 at 9:25 AM

syok campur penat sbb pindah bilik baru kan lieya... boleh tahan bilik baru ko ni... cantik berhias bagai...haha...

akak jer x pindah2...dah 6 tahun di bilik yg sama...huhuuuu...

lawak la dayyan panggil mija "jakja"...hehe

September 18, 2012 at 9:31 AM

huhu~pindah...dah penat wat keje...pau aiskrim..huhu~

September 18, 2012 at 9:33 AM

amboi kan main lagi dayyan..selalunya budak lelaki mmg camtu kot..hehehehe..

bilik lieya..walupun kecik.tp janji kemas..sedap mata memandang,..kita pn leh keje ngn senang hati.

September 18, 2012 at 9:38 AM

wahaaa bestnyer... best lah bos ko... kalu bos aku...haram lah nk bt gitu...

cun lah blik ko beb, blik aku nih semak je, ngn segala mesin potostat besar gabak lg, mana leh letak mcm2 utk peribadi aku... aku nk letak bunga atas meja pun kene tgr ko... pegawai 5s opis aku nih ngegada itu tak blh ini tak blh... pastu kalu gi blik aku asik komplen naper tak mcm blik pa2 lain...yelah dh aku nk letak bunga tak blh, itu tak blh ini tak blh... tp aku letak gk bunge kt kabinet belakang meja....

September 18, 2012 at 9:49 AM

Mmg penat tue kalau bab mengemas kan..:-)

September 18, 2012 at 9:49 AM

patutlah bos ko sayang... dah buat cam rumah sendiri mendeko....
rajin.. memang rajin..

September 18, 2012 at 10:17 AM

pindah randah dan nak mengemas balik memang memenatkan. Tapi cantik laa.. bilik Lieya.. tak per kecik pun tempat sendirikan tak campur ngan yang lain.. :)

September 18, 2012 at 10:31 AM

tak suka kalo kena pindah ofis, penattttt
tapi kalo dpt mkn aiskrim ok le...hehehehe

September 18, 2012 at 10:56 AM

oo.. pindah ikut bos rupanya... tahun depan saya doakan daapat duit raya 4 ratus.. heheheh...

September 18, 2012 at 10:59 AM

Bab pindah yg cukup malas kan... Nak packed, unpacked lagi..... Tapi rajin betul lieya, cuti2 pun dtg ofis nak kemas2...

September 18, 2012 at 11:00 AM

tingat masa keje kat sana jugak...suka kompol keychain....berbariss je keychain hehe..agaknye org opis ni mmg ada penyakit kumpul keychain kot..

September 18, 2012 at 11:08 AM

amboi bestnya tukar opis baru, new environment, segala2nya new, aku suka, sebab tak la bosan mana kan.......

September 18, 2012 at 11:18 AM

wow lieya..!
sangat pengemas dan pencantek, hehe
patut la bos lama angkut lieya skali turun tingkat 7 ;)

September 18, 2012 at 11:37 AM

hohohooooo...siyes rindu dgn lieya n anak2... dah lama x menyinggah ke sini kebizian sejak jd mama anak 4 ni.. (elehhhh...baru 4 dik non dah kecoh2...hehheee)

wahhh pindah bilik baru + wallpaper butterfly mesti lagi semangat nak koje kan....

firas sampai arini dia pukul rata semua org pun dia panggil "baba"... omak dia yg ari2 dok kat umah dgn dia pun di panggilnya 'baba' jugak tension btl!!!



****ubat mija kat bawah tu sama dgn pika....tp alhamdulillah skrg dia dah jarang kene sejak tukar susu madu n kawalan makan yg akak ketat... :) harap2 besor nnti hilang le semput anak2 kita ni yerk...

September 18, 2012 at 11:39 AM

salam lia....waaaa msti huru hara opis ni kan bila pindah randah ni....waaa...x bestnya nak balik kampung x dapat...x dapat nak tengok anak buah baru kan....huhuhuhu....dapnya aikerim tu....

September 18, 2012 at 12:02 PM

wahhh mesti penat giler pindah randah nie kan...tapi comeyy jerk meja lieya...wlw kecitt...tapi kemas...

September 18, 2012 at 12:05 PM

alahai mmg rindu :)

patut la tgh mengemas rupanya ko hhheee...takpe bilik kecik janji kemas dan bersih dan bilik sendiri :)

hai la comel beno anak3 tu duk atas troli beratur je hhhhhaaaaa...

p/s awatif pun sama bila ajor panggil kakak ya..dia panggil YA aje..jenuh..nasib la abang dia panggil ABAM tu pun kdg2 panggil ADI je..sabor je lah hhhaaa

September 18, 2012 at 12:05 PM

Memang penat kalu pindah ofis kak lieya....
Sypun suke lekat wallpaper...ruang tamu umah penuh dgn wallpaper jek
Nanti upkan entri selepas lekat wallpaper ea kak lieya...

September 18, 2012 at 12:53 PM

cantik opis lieya....sibuklah sepanjang minggu lepas rupanya....
walaupun kecil tapi tersusun dan kemas tau....

kena ambil masa sikit lieya nak ajar dayyan tau...
yang pasti tetap kena ajar, kurang enak dengar adik panggil kakak dgn nama...insyaallah boleh tuh...

September 18, 2012 at 1:15 PM

shedappnyaaa dia punyaaa ice creammm.. nyumm nyumm.. good mia mija dayyan.. mama papa sibuk ngemas .. dorang dok diam.. buat hal sendiri tak kacau pun.. kalau kaysah.. ke aiman ker.. errrmmmm jangan harap.. harus berterabur semua barang balik...

September 18, 2012 at 1:23 PM

Comeinya bilik lieya...pandai lieya mendeco...Selesa je nak buat kerja

September 18, 2012 at 2:03 PM

kecik pun kau still untung lieya..ada gak bilik..aku ni duduk kat workstation sama2 ngan exec lain..hehehe..

September 18, 2012 at 3:19 PM

kemas bilik ko yer.....best ada bilik sdiri..hehe..

ice cream tu yg x thn..huhu..tliur haizz..

September 18, 2012 at 3:22 PM

ada jgk blik sdri tu kak..hehe.. giler babas ekrem mu..terliur tahap max dh ni tau..sabar..sabar..

September 18, 2012 at 3:35 PM

akk dah merasa pindah ofis 3 bulan lepas..pindah tingkat je pon..tp penatnya Tuhan yg tau..tp bila dpt tempat baru mcm ok, baru semangat :)

dah kemas lawa tempat lieya..suka akk tgk..tersusun je..lg2 part aroma terapi tu best!
:)

September 18, 2012 at 4:03 PM

akak! sy ada baca kisah akak bsalin kt pa&ma.akak kan tu? mcm kenal je muka baby fresh from oven tu...hihi

September 18, 2012 at 4:16 PM

wahh penat tuuu
pindah pejabat same je macam pindah rumah
cuma rumah penat lagilahh
nak2 bila kena buat snediri
kalau minta tlg org kang , mereka x tahu mana nak letak kan ..
soo memang penat lahh ;)
bukan main suke bdk2 tuu dpt duk dlm troli ekek
same je , semua budak2 suke .. ashik ingat mainan aje ;)

September 18, 2012 at 5:17 PM

ooo.. berpindah ofis, ptt lama mnyepi..sama la dgn lya pon sibuk dgn kerja, sampai xde masa nk update.. lieya okla.. still folo bos lama... sbb apa2 pon kt dah biasa & sebati dgn perangai bos kt..kalo dpt bos baru, kt xtau lg camner rupa perangai kan.. apa2 pon, selamat memulakan kerja di tempat baru.. mana tau, nnti dapat aura & mood y lg baik dgn suasana baru ni

September 18, 2012 at 8:14 PM

aah bilik yg lama tue nampak lagi besar.. takpe janji dapat ikut bos yg baik kiki

September 18, 2012 at 9:40 PM

mesti penat kan nok....

bos lama sayang ko tu, tu yg dia suruh ko ikut dia jugak tu...

September 19, 2012 at 9:26 AM

best ader bilik sendiri.. nak keje pun sonok.. hehe.. kemas bilik lieya... pandai lieya deko..
sedapnya eskem.. cocer panas2 nih pekena eskem memang heavenkan.. comel gaya dayyan makan eskem tuh.. dayyan sama cam aqeef.. puas duk ajar panggil aidil abang, tetap duk panggil nama gak..huhu..

September 19, 2012 at 10:49 AM
Anonymous

Perghhhhhhhh!! bilik akak...bestnyaaaa....pandai akak kemas2 susun2 kan..kreatip motip gitu...wah....xtahan tgk eskeyem tu..terliuqq!!!

psstt: saya dah ada blog baru..setelah 2 tahun merajuk dgn blog..akhirnyaaaaa...ada blog baru...nanti merajin lerr blogwalking sini..suke mai sini..best2!!

September 19, 2012 at 2:40 PM

eh..bestnye bilik lieya ni...walaupun kecik tetap bez..teringin tau nk duk bilik sendiri camni..padahal kt opis mmg sorang2 pun bos jarang masuk..hahahaha...

cantik gak kan siap ade tempat aromaterapi lagi..

September 19, 2012 at 4:38 PM

samalah kita..dlm proses pindah opis..penat kakitangan nak mengmas..

anak2 alin pun gemar benar polo ke opis..ntah apa yg seronok ntah..kekeke

September 19, 2012 at 8:51 PM
Anonymous

aduhai mmg leceh kalau bab pindah2 opis ni kan !

September 20, 2012 at 10:55 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy