Wednesday, May 14, 2014

ubahsuai rumah ~ bilik tidur papamama



Ngeeeee... ingat tak entry deco2 bilik tidur miamija nieh dan jugak entry nieh.... lame gile dah kot kan.... ade yg tanye kat aku bile nak sambung balik entry pasal umah heheheeh..alah diknon...ahkak malu sebenarnye...sbb aku bukan ubahsuai kaw2 sgt pun....simple2 jek....memandangkan ade yg tanye so aku sambung kali ni part bilik tidur utama plak...bilik tidur aku ngan en laki la tu dan ditumpangi oleh dayyan otomen tu hahaahahaahah

*
*
*
*
*
*
*
*
*
V

bab paling aku suke ialah survey wallpaper.... naik berpinau bijik mate study wallpaper2 yg ade....nak yg 3d...nak yg terang waktu gelap...nak yg korea style...semua ade, ko pilih ajo lah....



aku  ngan laki aku suke sempoi2 jek... tgk kat internet, pastu ubahsuai sikit, bagi kat kontraktor....  utk rumah ni aku buat dlm 6 tempat pasang wallpaper..kat bilik aku, bilik miamija, tangga, ruang makan, hall atas dan hall bawah... dpt free bidai/tirai utk 2 dapur aku....



lamina kat bahagian atas rumah mmg dah ade mase beli umah ni so kiteorg upah org utk polishkan balik jek....bagi berkilat balik....




asalnye dah cat dinding bilik tu dgn hijau epal....pastu wallpaper amik hijau lembut di kombinasi ngan purple..... bile siap mcm ni aku ngan laki aku dah mcm pelik, mcm tak kene jek kaler die ... siap plan ni nak pi tukar cat ....mujur tukang cat kiteorg jenis tak berkira... satu umah cat luar dan dalam amik duit kopi jek....



ni dah siap .... kat bilik ni kiteorg tukar kipas, lampu downlight ngan lampu chandelier...bagi unsur romantik sikit hahaahahah





oh yeak, katil aku tu saiz king...aku mmg nak sgt katil jenis bed frame gini...nampak moden .... percaya tak, bed frame ngan tilam tu aku beli tak sampai pun rm2k....murah kan...murah weyy utk saiz king....tips die, belilah perabot mase hujung2 tahun, kan byk kedai perabot buat sales heheeheheh




pastu kiteorg proceed dgn langsir....langsir aku tempah kat ampang.... call jek org tu datang ukur, ID tu siap bagi nasihat tingkap jenis mcmmane sesuai pasang curtain, tingkap mcm ni pasang roller blind.... almaklumlah rumah aku tingkap byk yg jenis panjang2...



utk bilik tidur kiteorg pilih hijau yg soft sikit kalernyer.... aku memang pesan ngan cina yg buat langsir nie aku tak suke yg ropol2 mcm umah datin2 tu...aku nak yg simple tapi moden...



area tingkap panjang ni aku buat roller blind.... ye laa kat sliding door dah buat langsir kan...



so ini lah hasil terakhirnyer....bile dah pasang langsir semua aku ckp ngan laki aku takyah la tukar cat....okey je kot...sbb ade unsur 'ceria' dekat hijau epal tu....tak le suram bilik kite...sebenarnye aku pun tak plan nak bertemakan hijau sbb aku bukan peminat hijau.... tapi saje nak ubah angin try hijau plak....so karpet kat hujung katil aku beli hijau, tong sampah pun hijau hehehehe



aku suke sgt2 roller blind ni...menyenangkan kejer aku.... langsir plak aku tempah jenis yg beralun2, bile bukak senang, nak ikat balik tu kene susun balik alun tu betul.... leceh jek huhuhuhu



area wardrobe plak aku tak buat ape2...lampu sedia ada pun tak tukar....



just tambah tirai jek tuk tutup area pakai baju tu....hujung tu aku dah letak meja solek aku yg same jek kaler mcm build in wardrobe tu....simple jek area sini...takleh letak bunga2 sbb berabuk cepat dek bedak....




tepi corner bilik ni letak workstation laki aku ....ikutkan laki aku nak buat bilik lain jadi workstation die tapi aku tak bagi sbb aku takut lak tdo mlm sorang2 dlm bilik besar ni hahaahah so aku pakse die buat jek workstation die kat corner bilik ni...ala buat sempoi2 je....



 gatal nak edit sephia ngan grey plak heheeheh



simple jek ruang workstation laki aku ni...


  
meja workstation ni dari ikea...dah lame ni beli sejak dok umah lame lagi...




beranda bilik ni besar gak...kalau laa byk pulus aku nak renovate jek pecahkan buat lagi satu bilik library mini....tu kalau lah  haahahaha
 


ruang comel ni laa selalu tempat kiteorg berjemaah anak beranak....mengaji tiap malam...




kat dinding2 bilik aku ni aku dah gantung gambar keluarga, pastu ade tambahan katil dayyan kat tepi katil aku tu, tepi katil aku ade side table aku letak lampu tdo....sempoi jek takde letak bunga2 pun...



tu ajek laa citer bilik tdo sempoi aku....bilik master bedroom settle.....tapi yg aku pening sampai sekarang bilik tetamu aku tak kemas lagi....takat letak katil ngan side table jek, tu pun katil lama huhuhuu...bile nak terjah ikea balik nih!!.. mood belum mari!




**skrang musim anak2 exam mid year.... hope semua buat terbaik termasuk lah mia mija....amin



66 celoteh sahabat

Cantikkk bilik tidur kamu sis...damai tenang romantika gituuu....

May 14, 2014 at 9:14 AM

wow!green...actually kan kak..bilik nieyl pun green gak..huhu~tapi x sempat nak deco2 lagi..sbb skrg nie fokus dapur ngan ruang tamu aje...cantik apa green kan..gadung ngan putih..peh!meletop!

May 14, 2014 at 9:16 AM

Serius lawa sgt hijau...
Nmpk jgk romantik gitu even hijau kan..
Besar la bilik utama umh lieya..
Ni yg tak sabar nk dok umh sendiri nih..hehe
Lieya sharela kt mana nk upah org psg wallpaper tu..

May 14, 2014 at 9:17 AM

Cantik sgt bilik lieya..ni mau tido lena je ni

May 14, 2014 at 9:23 AM

Kira bilik kau ni besar la kan puas hati ohhh...

May 14, 2014 at 9:24 AM

cantek!! hari tu dtg segan nk sergah masuk blik utama =p
tp siyes cantek umah akak!! x sabar nk ade umah sndr ni....doa kan sy murah rezeki ye, nnt blh deco umah mcm akak =)

May 14, 2014 at 9:24 AM

Walaupun katanya simple, nampak cantik Lieya. Hijau ni mendamaikan juga warnanya walaupun akak bukan peminat hijau :) Kenapa tak ambil gambar lepas complete semuanya. Nak juga tengok hasil terakhir kekreatifan Lieya suami isteri ni ....

May 14, 2014 at 9:24 AM

amin...
anak nureen plak exam nak msk stnd 1.. kena ambik exam oo x pas x leh msk sek tue huhuu...

perghhh mmg puas ati la dpt bilik besar mcm ni.. idaman kalbu tau... ntah la bila yerr
aminnn moga rezqi nureen plak akan datang hihii
verangan siap2 :P

nureen suka hijau tp bila nak cat umah n bilik more kpd choclate hahhaa
bulih gitu??
last bilik no 2 yg sil nureen tompang kami hijaukan... hihiii
bgn pagi2 tgk hijau ni bagus lieya... cuci mata ngan kehijauan bagai melihat dedaun gitu...
katil tue yg buat nureen jeles ni..
juz kepala katil jerr nureennyerr lebih kurang lieya punya tp x der frame.. :)

May 14, 2014 at 9:37 AM

Chantek gilsss masterbedroom ko Lieya.. besau dah mcm padan bola hehehe
combination color purple + hijau tu Ok dah tu.. sok2 kalau boring boleh lah tukar kaler.. hehehe

May 14, 2014 at 9:44 AM

saya syuker tema bilik awak tu.. nak tiruu.. hehehhehe

May 14, 2014 at 9:45 AM

cantik.. simple dan sweet je..

May 14, 2014 at 9:46 AM

Cantiknye bilik kau lieya...murah rezeki kau sefamily ^_^

May 14, 2014 at 9:49 AM

cantekkkkkkkk! suka sgt lieya :)
gud lux miamija...zakwan start peksa minggu dpn

May 14, 2014 at 9:54 AM

Cantiknya lieya...

May 14, 2014 at 9:58 AM

Ai is peminat hijau dan bilik lieya sangat cantik... Karpet hijau tu beli kat mana ye?

May 14, 2014 at 9:59 AM

cantik sangat bilik lieya ni...

May 14, 2014 at 10:03 AM

CAntiknya bilik tidur lieya ni. Damai jer rasa. Lepak dalam bilik lelama pon tak per...hehehe...

May 14, 2014 at 10:19 AM

nak tidoq umah mung seminggu boleh tak..hahahha..serius sejuk je mata memandang

May 14, 2014 at 10:30 AM

sejuk jer mate memandang bilik tido lieya.... pemandangan hijauan jer.... cantik...:)

May 14, 2014 at 10:34 AM

seriously lieya..cantik sgt!!!!!bg aku less is more..

ijau cantik..aku peminat ijau so smua yg aku npk ijau mmg cantik je kt mata aku hhhhhhaaaaaaaaaaaaaa...

serius lieya..ko pandai bab2 deco ni kan..bersyukur rezeki umah besar kan..

tak sabar nk tgk bhgn lain pulak ni..tak sabar...ooiiii tak sabar kkkkeeeeee

May 14, 2014 at 10:35 AM

sangat simple and suwit lieya...patutla miamija berebut nak tido ngan mama..hehehe..tu yang dayyan pon nak bertenggek..tapi takpe la katil dah asing..
cantik jugak nampak kaler ijaw epal nih..zee pon bukan peminat ijaw..
ooo miamija peksa minggu ni yer..zee lepas dah..lega skit..skang dorang nak lompat pon lompat la... tunggu nak sign report kad si angah minggu depan..

May 14, 2014 at 10:45 AM

Cantik sgt!

May 14, 2014 at 10:47 AM

Salam Lieyaaaaaa~
Puasa yer hari nih?? hehehe..sorry.. ramai yang start ganti puasa yer sekarang nih.
Zura hanya buat puasa sunat Isnin n Khamis jer setakat nih.
Puasa ganti dh habes ganti dah.

Lieyaa.. Zura pon dh skip2 buat DA.. Asalnye dh stop buat DA dan amalkan diet kalori pulak.. tapi tu laa.. kadang2 bila buat defisit kalori nih manjang jer terbabas. tu yang campur2 ngan DA tuh. hehehe.

Zura memang suka tengok deko umah Lieyaaaa!
cantek dan kemas! anak2 x suka sepahkan barang ke Lieya?? bersih jer zura tengok umah Lieya nih.

Betol lah Lieya~ bila dah pasang langsir semua.. nampak macthing pulak warna ijau epal tuh.. dinding tu bagi nampak bilik Lieya ceriaa~ pandai Lieya dan suami pilih gabungan warna.

Katil Lieyaa cantekkkk sangat! Zura pon suka katil cam gittu..
tapi x beli pon untuk diri sendirik. murah jugak harga yang Lieya dapat tu kan~ nampaknye kena guna tips Lieya lah kalo nak membeli perabot.:)

Bila tengok gambar2 yang Lieya tempek nih,
boleh tahan besar jugak bilik Lieya neh kan~
dah masuk perabot pon boleh main golek2 lagi kat bilik nih.
puas ati lah dapat bilik yang besar cam nih. cuma bila part nak mengemas tuh yang lemau sket.
kikikikiki.

May 14, 2014 at 10:49 AM

Lieya...memula tu memang nampak janggal tapi bila dah siap letak langsir bagai bilik tu dah nampak menarik. Boleh main kejar2 dalam bilik nih...ekekeke...

May 14, 2014 at 11:04 AM

@JunAina

K Aina, kejar-kejar boleh, tapi kejar-kejar lari-lari anak je la. Hehehe.

May 14, 2014 at 11:27 AM

omei2.... tak pyh panggil erik leong pun dh lawo dh...

May 14, 2014 at 11:41 AM

luasnye bilik kau noks. best la dapat dek qausar... puas dia belari. ijo epal peberet aku. pandai kau hias umh.. cantek

May 14, 2014 at 11:57 AM

cantik sangat bilik tu ada sliding, windows tu terang bilik suka, moden look ada mini library, good idea :)

May 14, 2014 at 12:08 PM

cantiknya semua berwajah baru..buat persiapan raya awal ya lieya..

May 14, 2014 at 12:11 PM

Ya Allah..cantiknya, ummi suka kaler tuu lieya.

May 14, 2014 at 12:42 PM

kita peminat blog awak...silent reader je...suka konsep deco umah awak lieya!!! mmg gorjes sgt!

i like sgt2 your lifestyle dan family...bg inspirasi gitew! all the best!

May 14, 2014 at 1:45 PM

Cantekkknyerrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hah! itu je mampu diucapkan..
Terus berangan bilik sendiri tp verangan je la..
Rumah cinonet je kena renovate dulu baru blh buat tp entah bila la tu..
ye la.. dah renovate kena buat 1 umah terus
lepas tu mesti kena pindah randah
X suka bab tu la..
Tapi kena jugak buat tu.. sbb hall kecik
cian kat org bila dtg umah..
Doakan kita dimurahkan rezeki ye lieya
*____^

May 14, 2014 at 1:46 PM

Cantiknya rumah lieya.. pandai lieya susun atur..berseri jer..

May 14, 2014 at 2:11 PM

nanges tengok bilik tidur punya cantik macam ni.... warna pon menarik sangat.... paling besh ada ruang wardrobe..!!! yang diimpi2kan.... uhukkksss...

May 14, 2014 at 2:21 PM

Cantikla warna hijau..
Sejuk je mata memandang, sekorasi pun cantik.. kemas..
Langsir tu pun best ;D

May 14, 2014 at 2:25 PM

along suka kombinasi kaler tu..pandai lieya pilih...

May 14, 2014 at 2:41 PM

cantiknya lieya siap ade wardrobe lg .. memudahkan x payah pg bilik lain...

May 14, 2014 at 3:09 PM

Lieyaaa.... hijau cantekkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!! aku peminatt hijauuu weyyy!! umah sekarang pun kaler hijauuu... umah baru pun masih verangan nak hijau mijauuu jugakkkk wahahahhahhahah..
sukerr sukkerrr sukerr aku tengok.. sejuk mata wehhhhh memang tak jemuuuuu!.

puas hati sangat laaa.. cukup segala fungsi dalam master bedroom nko tu Lieyaaa.
wardrobe built in tu pun mmg dah siap ke sekali beli rumahh? floor laminate pun dah sekalii.. memang berbaloi2 sangattt.weh!! syukurr laa memang rezeki tuu

Aku pun tak sabo dah nak siapkan rumah ni... jenuh dah verangan nak tengok leh ke transform jadi realitiii plak uhuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

May 14, 2014 at 3:33 PM

salam lieya..
lamanyer x kesini.. baru buka blog arini..
serius.. decoration y simple but nice... pemilihan warna , langsir, susun atur & perabot semua ngam.. x sabar tgu rmh lya siap..tp rmh kecik je.. tp x kisah la..ttp bsemangat nak deko2..

May 14, 2014 at 3:33 PM

cantiklah lieya!
ni boleh ciplak untuk rumah saya pula nanti =)

May 14, 2014 at 3:43 PM

Terbaik!!!
Kenan katil ko saiz king tu.tp yg masalah problem Bilik kite keluasan terhad.
Keep on update psl ko deko rumah beb..
Kite tgk dari jauh, dh kijenye tempat baru ni kena sopan la sket... Hahah
Lagipun Internet nya jelekkkk...
Gggrrrr

May 14, 2014 at 3:58 PM

cantiklah...bilikpun luas. sy suka hijau..hehe

May 14, 2014 at 4:09 PM

walaupn simple tapi tetap cantik dan menarik dimata akak.......

May 14, 2014 at 4:58 PM

suke suke suke,,,,,,,,,,,,ohsemmmmm sangat kak!
berangan je bl baca entry akak nih....huhuhuhu...

May 14, 2014 at 5:03 PM

build-in wardrobe tu cantik dan nicely located. Your green shaggy carpet looks like carpet grass. love the workstation. Love the flooring, love the additional open spaces for solat, mengaji or just baring2 kat lantai..

May 14, 2014 at 8:33 PM

cantik dekonya!

May 14, 2014 at 9:35 PM

Pandai la Lieya deko2…. simple tapi hasilnya cukup cantik…
Rumah saya pun byk tingkap panjang2 mcm tu.. Praktikal ek kalau guna roller blind? Nampak kemas pun ada guna blind cenggitu….
Thanks for sharing the idea Lieya :)

May 14, 2014 at 10:03 PM

Waa lawonyer bilik dia...i loike....ni yg verangan nak deko2 lak nih....
Sejuk mata memandang kaler hijau ..umah lizz skang nih semuacputih jek...
Teringin juga nak mainkaler2 terang htp tak berapa nak pandai nak match colour...good luck miamija...minggu ni uwais sakit mata tak tau la acaner periksa dia...

May 15, 2014 at 3:49 AM

hijau ni actually bagus kan kak.pg pg kita mmg digalakkan tgk hijau2.heee.cantik bilik akk =)

May 15, 2014 at 11:23 AM

waahhh besar betul bilik tidor utama yer..romantik je lampu suram camtu...syiok la tdo waktu petangbukak sliding door luas2, blh feeling cam tdo tepi pantai gitu...hahahaahah

May 15, 2014 at 12:53 PM

memula nampak tak sesuai lak cat hijau tu
bila dah siap bilik tu, sesuai lak kaler hijau tu kan

May 15, 2014 at 2:15 PM

Ai lieya. Masa bila sempat fikir utk hias rumah cantik macam ni? Jom tlg bg idea utk rumah saya lak.. haha.. mmg jeles la tgk ni. Lawa macam ada nasihat pro dah ni. Saya terfikir juga nak hias jadi kawa taoi xda idea.. nak oanggil org takut pulak caj nasihat je dah riban..hihi

May 17, 2014 at 8:01 AM

Cantiknya rumah Lieya...suka tengok....
Tulah kan apa pun al fulusnya kena ada barulah senang nak cerita...kalau suka nak mendeko tp tak mo keluar duit...tgk ajelah rumah orang ...hehe...
OKje suka warna hijau tu cantik spa!

May 17, 2014 at 10:54 PM

cantiklertu... sesuai untuk ibu muda cam Lieya...
akakni jenis tak kisah sangat asalkan adajer...
tengok rumah orang jeles jugakler...

May 19, 2014 at 1:22 PM

pandai lieya susun atur bilik .. nampak luas dan cantik.. warna hijau kan bagus.. boleh mencerahkan mata.. bilik akak dulu pun nampak besar, tp bila mcm2 ada, terus rasa semak je.. kene overhaul balik ni.. hehehe

May 20, 2014 at 9:52 AM

so nice...
cantik sgt beb...
kemas jek...
work station tu best plak ak tgk..
ruang bilik ko bsr..
dpt la buat work station kt situ...

tinginnya ak nk blk duk umah sdiri nie..huhu

May 23, 2014 at 10:26 AM

besarnya mastr bedroom..hjau ni sebenarnya mmg cantik. walaupun bukan peminat hijau juga, tapi tak boleh nafikan hijau warna yg menenangkan,romantik juga,warna kesukaan nabi lagi..pandai lieya n suami mendeko..jadi cantik semuanya

May 31, 2014 at 11:31 PM

boleh la ai cedok idea u sikit ye utk teratak kami nanti.. ehhehe

July 9, 2014 at 10:17 AM

Sy membuat keje2 ubah suai rumah dan pejabat, membina kolam ikan (simen ferro) membekal dan memasang lantai vinyl dan wall paper dan bnyk lagi..silah hubingi sy (amir) 0192945175 or wassp sy 01129110298

August 30, 2015 at 2:19 AM

Sy membuat keje2 ubah suai rumah dan pejabat, membina kolam ikan (simen ferro) membekal dan memasang lantai vinyl dan wall paper dan bnyk lagi..silah hubingi sy (amir) 0192945175 or wassp sy 01129110298

August 30, 2015 at 2:23 AM

I

August 30, 2015 at 2:23 AM

Perlukan kontraktor yang mesra pelangan? Pengalaman dalam bidang pembinaan dan pengubahsuai dalaman dan luaran? Berpengalaman sebagai konsultan dan perunding? Memerlukan sebut harga dan spesifikasi yang terperinci? Berdaftar dengan Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia? Harga yang berpatutan dan qualiti kerja yang tinggi? Kami ada kriteria tersebut.

Perkhidmatan meliputi pengubahsuaian rumah dan pejabat, rekabentuk dalaman, pendawaian, plumbing, perabot dan penyelengaraan.

Kawasan berperasi di Melawati, Ampang, Cheras, Ukay Perdana, Bukit Indah dan sekitar Kuala Lumpur.

Untuk perkhidmatan yang terbaik tanpa memeningkan kepala pelangan, sila hubungi saya di talian dibawah.

Ari - 017 8767396
Man At Work Construction

October 3, 2015 at 12:36 PM

cantik.... boleh dpt idea utk rumah kami nanti... tqvm

October 23, 2015 at 12:23 PM

cantik.... boleh dpt idea utk rumah kami nanti... tqvm

October 23, 2015 at 12:24 PM

Salam.... saya baru pas reno rumah saya... area paya rumput melaka... rumah semi d single storey.. 30x48 build up... 40x85 total keluasan... besar la gak.. banyak cermin plak tu :)
Nak share pengalaman.. scope reno : cornice utk ruang tamu n dry kitchen, kitchen cabinet plus tall unit utk dry kitchen (agak luas), table top for wet kitchen, wiring plus installation termasuk auto gate wiring & door bell, tv panel, tv hanging kabinet, grill utk satu rumah, tambah tembok batu kat wet kitchen plus pintu besi... saya survey 5 contractors... quotation average rm40k.. but finally saya jumpa ah keong... quotation dia cuma rm27k... rumah saya dh 80% complete.. keje kemas... contractor dia pun sume jenis tua2 n experience... ramai gak teman ofis saya dh start mintak quotation dari dia... rasa nak share cuz price dia sgt bagus plus keje pun kualiti... dia cover area melaka seremban hingga ke kl... bley minta quotation for free n compare dgn kontraktor lain... manela tau bley save $$$ :)
if nak more detail, bley pm/ whatspp saya... 0165444303...saya bley share skali pix umah saya :)

April 9, 2016 at 4:49 AM

tumpang singgah..cantiknya deco rumah...

May 4, 2016 at 11:28 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy