Wednesday, July 19, 2017

baraan geng kesayangan kkm....



Assalamualaikum....

yeyaaahh masih mood raye...maka update pun kisah2 raya ajek laaa.... kasi pendek itu cerita, ini kejadian sabtu weekend ari tu......name baraan plak tu hahaahahah....taukan baraan tu ape...dah explain dlm entry lepas2...pi cek pi heheheeh...jom layan citer sambil tgk gambo2 yg adooo...

*
*
*
*
*
*
V

 kami plan nak ke open house opismate di taman melawati....makanye mari le kite konvoi beramai2...senang gerak sekali harung...maka port berkumpul kat umah aku...alang2 tu meh beraye sekali heheeheheheh


umah aku dah jadi port jejak kasih plak hah ekekekeke....sbb bos kami dah bawah kementerian lain....


kami2 yg comel lotey...tgu cukup korum, pastu gerak....dgn doa dan harapan belah2 kl tak jem...hahahaahaha...ye laaa musim raye ni lain mcm jemnyer....


mereka sedang menikmati kuih raye aku yg sedap2....serius tak tipu...semua sedap2 hahaahahah...tapi bukan aku buat..semua order sajaaaaaaaaaa...aku takde bakat nak baking2 ni baik kek mahupun biskut....



aku masakkan carbonara utk jamu tetamu special aku nieh....carbonara cili padi....pedas little2 jek sebab ade budak2....


puan pengarah sedang melayan anak buah ekekekeek



paksa dieorg mkn byk2...karang perjalanan jauh...dlm perjalanan boleh lapo balik kang hahaahaha


mujur cili padi aku tak berapa pedas sgt...budak2 leh le mkn ....aku tgk anak aku yg tak kuat pedas pun selamba je leh bedal due mangkok ....


jemput makan jgn memalu....tuan rumah tgk tetamu makan pun dah rase kenyang....


plg best...lepas mkn semua siap  bersih dikerjakan kak ita....mcm kejam plak tetamu yg basuh pinggan huhuhuh....tapi beriye2 nau nak basuh....maka tuan rumah bagi leee dgn rase penuh kesyukuran  hahaahahah



pastu kami gerak ke taman melawati....seperti yg di jangka, perjalanan jauh, makanye sampai ke destinasi perut lapa balik....so serbu le makanan yg sediakan tuan rumah walaupun tuan rumah lum jemput makan lagi haahahahaha




semua mknn di rase...laksa johor superb...lemang rendang sedap...soto lazat....coklat budak2 ngan mak budak same2 kauttt masuk handbag hahaahahahaha


semua ayu berbaju kurung...aku je jeans...sebab lepas tu nak merayap tak mo balik umah dulu....


kami...geng baraan kesayangan kkm....lepas tu kami berpecah balik...tak konvoi dah....sebab aku nak tuju satu tempat ke tempat lain....ke mane?


tak kemane pun...ke  ikea aje ekekekeekek...dah alang2 kat kl kan.... takde makan2 meatball ke ape sbb perut kenyang lagi kot....so masuk beli barang yg aku dah skrinshoot dlm phone...pastu bayar, pastu balik.... dlm sejarah shopping kat ikea tak sampai sejam hahaahahaha....
tu aje laa kisah baraan geng kesayangan kkm....tahun depan panjang umur leh membaraan lagi yeak heheheeheh...xoxo!



** syawal makin menutup tirai....last le hujung minggu ni nak terjah ke open house....jamuan raye opis aku jumaat nieh....






8 celoteh sahabat

Bestnya buat konvoi mcm ni. Pakat beraya rmh masing².

Woww...shopim apee tu???
Sbb dh ada brg y plan..trs ambk² jer..blh settle cpt.

Mcm lya..skala skali jejak kaki..walaupon brg y nk beli dh ada..tp bila smpai sini byk plok y xde dlm list t'angkut skali😂

July 19, 2017 at 9:21 AM

putajaya ke melawati mmg jauh la..mmg lapar blk hehe...sempat lg singgah ikea ye

July 19, 2017 at 10:20 AM

bagus nyer wat baraan , dari rumah kerumah , dekat kejiranan akak sebelah umah pon lum tentu nak dtg umah kite walaupon ko dah jemput '(
dulu ade wat zaman sekolah , pastue masing- masing wat haluan sendiri

July 19, 2017 at 10:46 AM

Buat baraan mengeratkan silaturahim

Dapat pahala dan murahkan rezeki

July 19, 2017 at 2:32 PM

Assalamualaikum wrmbth

Seronok dapat kumpul dan jumpa dengan kawan kawan lama

Kawan di pejabat dan

kawan masa belajar takkan sama

sebab ada banyak memori indah di kongsi bersama

July 19, 2017 at 4:07 PM

meriah nyer weh raya ko !

July 20, 2017 at 9:09 AM

sempat hah lieya singgah ikea...hahahaha

July 20, 2017 at 10:20 AM

Memang best sangat bila dapat kumpul sama sama macam ni. Selalu nya time Raya memang kalau boleh nak jumpa semua kawan kawan. Heheh.

July 20, 2017 at 11:47 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy