Monday, July 17, 2017

majlis Semarak Aidilfitri PPTD 2017


Assalamualaikum....


salam 23 syawal uolls!!.... kite sambung kisah raya lagi yeak...ye la rayakan sebulan ekekekeke...mcm tahun2 lepas aku mmg tunggu2 nak pergi majlis raya pptd....bini tumpang jamuan laki le kaedahnye ni hahahaahaha...ye laa dah boleh bawak family kan...harussss membontoti....hahahaaah...laki pun mmg die akan pergi sbb time ni le nak jumpe batchmate die dulu...takpe, kire win2 situation le kan...die jumpe geng2 lame die...aku plak enjoy melantak hahahaahaha...sbb kat majlis raya pptd ni menu setiap negeri yg rare ade kat sini...selain dpt feeling2 hebat sbb dpt mkn sedewan dgn pm, kppa, ksn kannnn kehkehkeh...

*
*
*
*
*
*
V

keluar je invitation mesti tgk pm ade tak...pastu mesti tgk venue kat mane...kalo buat kat kl mmg berkira2 nak pi sbb jauh kan...mujur tahun2 lepas ngan tahun ni buat kat maeps je....


buku menu di meja santapan...ape menu yg ade? haaa japppp...kang aku tunjuk ye...


sampai awal, so jom bergambar dulu ...



sampai awal so cop meja kat laluan karpet merah...senang nak salam2 pm nanti hahaahaha...nampak tak permainan di situ...anak2 aku le untung..tiap2 tahun dpt salam pm...


budak2 ni dah menggelitis dah...asek suruh cepat2 je aku amik gambar...sbb dieorg nak explore aktiviti ape yg ade....sbb tuk budak2 ade face painting, ade candy buffet...tu dieorg nak pi tuh...


laki aku takde mase ni..ntah kemane die menghilang jumpe kawan2 die...takpe bang, dont worry pi le cari kawan2 ko...kami enjoy mkn2 nih hahahaahahah


budak2 ni pi buat face painting...tapi tak mo buat kat muke..ye laa dah besarkan...segan kot...so buat kat tangan...


dok ulang2 ke candy buffet je dieorg nie....ade choc fountain kan...dok bedal tu ajek laaaa


mia yg dah nak anak dare dah...phewwwww....


bedal aiskrim plak...ni majlis belum mule tau...budak2 ni dah kenyang aku rase mkn bende2 mcm nie....


ade jugak pack nuggets, sosej, fries utk budak2...aku bukak puase mkn ni jugak...ye la dari rumah togok air jek...simpan perut woo nak mkn kat sini...


hokey...meh intai menu ape yg adooo....yahuuu...ade nasi bukhara syed.... mmg peberet aku...tapi aku suke syed yg kat shah alam tuh...kalo laki aku ade kerje kat sane mmg wajib suh die tapau...pastu aku suke sbb ade lemang periuk kera, puding raja dan mcm2 lagi mknn tradisi negeri2 .... so mia ngan mija keje nye dok pergi usya2 gerai yg ade...mane yg sedap tu depa amik...aku tgu kat meja je mcm madam haahahahah....tinggal ngap ajek....


laksa sarawak...siap2 dlm bekas mcm nie...senang keje aku...amik pastu bawak balik umah hahaahaha...mkn kat umah le...kat dewan mkn nasi bukhara tuh...

lemang periuk kera ...


puding raja...mknn yg susah nak dpt sekarang...nak order online pun kemain mahal ....


majlis start bile pm dah mai...kami dok dekat dgn red carpet dpt le salam2 dgn pm...


ucapan serba sikit, pastu ape lagi makannnn leee hehehehe....


dewan pun dah penoh...


tahun ni ade persembahan dari kombo ramd ...sape anak askar tau la ape ramd nie...


menu mkn dgn nasi bukhara....siap ade kambing bakar lagi...fuhh puas mkn kambing mlm tu...dah le peberet aku....


gerai buah pun ade kat luar dewan..x kejar bende lain dah...kejar durian ajek...si mia ngan mija pi amik manggis ngan rambutan...tapi aku tak bagi mkn manggis kat situ, nak bukak kang berlemoih tangan...


khusyuk bersantap...

dayyan tak suke bukhara sbb nasi tu kan berempah pedas2 sikit heheeheheh


gerai kambing golek...


sedap sos die...byk gak aku mkn mlm tu...kalo ade penyakit darah tinggi mau dah mencanak2 dah bacaan agaknye huhuhuh


pas perut dah kenyang...acara wajib tiap tahun ialah amik duit raya....so pi le q kat tepi stage....


tahun2 lepas amik duit raye dgn pm...tahun ni dgn ksn plak....mia mule2 malu sbb die ckp nanti die sorg je tinggi kat situ....eleeehhh malu konon...duit ko nak kan hahahahah...last2 pi jugak hahahaha...


dayyan...


mija...


yeay! dpt duit raya....


yg laki aku plak...anak2 pi amik duit raya, die pi selfie dgn penyanyi jemputan .... kenal tak sape tu?




gedebak gedebuk...kul 10 lebih kiteorg balik....balik umah mandi2, dah fresh badan, turun balik bawah mkn puding raja yg aku tapau tadi aahahahaahah...sedappp!!...laksa sarawak pun sedap tapi tak dan nak snap gambo...anak2 aku balun manggis yg aku tak bagi mkn kat sane tadi ...nak berlemoih biar kat umah senang nak basuh tangan kakaakakakak


pastu paling lawak...pagi esoknye...tgk2 pic laki aku nak bersalam dgn pm kuar bhonline....nampak le jaja sipi2 kakakakaak
itu je laa kisah majlis semarak aidilfitri pptd 2017...tahun depan panjang umur ahkak terjah lagi ekekekeekeke....musuh jgn dicari, makan jgn ditolak...ehhh? len mcm pepatah...bab mkn mmg no 1 ...haahahahaha



** awal terima hadiah besdei aku tahun nie.... nanti aku show off kat entry ye hahahaaha..alaaa buat kenangan2 aku bace balik blog ni di hari tua aku hahahaahah




10 celoteh sahabat

meriah majlisnya siap ada face painting & candy buffet...menu2 pn meriah..wah glamor la siap kuar paper lg

July 17, 2017 at 9:16 AM

untung lar tiap tahun dapat jumpa pm ;)
menu memang marbeless.. dapp nyer puding raja

July 17, 2017 at 9:32 AM

Apa beza puding raja dengan puding biasa tu ?

Kenyang dapat pergi majlis macam ni kan

July 17, 2017 at 9:38 AM

Meriah...
Menu dia best²..
Wahhh..blh jumpa PM depan mata...

Mmg seronok join open house camni. Tp thn ni lya x bkesempatan nk k mana² open house lg

July 17, 2017 at 10:05 AM

meriah nyer wehhhh beraya dgn mak mah kau gituuuu .. hehehe..

July 17, 2017 at 10:57 AM

Mia dah nampak anak dara sangat. Menu pun boleh tahan wehhh....memang kalau Nany pegi ni, rasa tak mo balik. Dok ulang ajer..makan, makan, makan, makan. Bijak lah Lieya...teknik menapau makanan sebelum pulang ke pangkal jalan. HAHAH!

July 17, 2017 at 11:32 AM
Anonymous

wah bestnyeee...menu pun meriah

July 17, 2017 at 5:17 PM

masa bulan raya ni dapat makan puas puas

Sana sini nak jamu orang makan

July 18, 2017 at 5:56 PM

ok..bab makan2 ni lieya blh gang dengan rinla..rin mmg suka sanagt makan2 ni..kalau g kenduri kahwen pun perangai mcm ni..tp suruh anak explore apa yang best utk dimakan esp kalau ada kambing bakar...bnahahahahaha

July 20, 2017 at 10:15 AM

Terliur tengok puding raja tu. Ahaha. Meriah majlisnya, makanan macam macam tu paling syokk!

July 20, 2017 at 11:50 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy