Thursday, July 6, 2017

thursday ~ random photos



Assalamualaikum..salam 12 syawal.....


haramakk mesti ingat cerita raya yg naik kan? adoiii tak dan lagi resize gamborrrrr...hahahaah....well  nanti aku update kisah raye ye...arini jom layan pic random photos dulu....

*
*
*
*
*
V


  • bento riangria miamija...setelah sebulan bercuti...maka bermula laa balik rutin berbento...ni la bento budak2 ni ari isnin ari tu....mcm biase ..menu sempoi2 jek....


  • ape ke peel lee dok main henset sampai terbalik2 mcm tu....dayyan...dayyan....


  • sape polo ig aku  dah tau dah kisah ketupat palas semalam ekekekek..menu berbuka special semalam...ntah le tahun ni aku gile ketupat palas plak... aku order online cod kat depan umah (semua dihujung jari katenyee)...makan plak dgn rendang puyuh mak aku buat...sedap nak gile hokey!...tapi ketupat palas ni manis sikit...aku suke yg lemak2 masin...


  • pastu ade org komen kat igstory aku suh try mkn dgn susu pekat manis...ehhh sedap kooooo... budak2 ni laa suke leh balun susu pekat manis....  IG fasha sandha pun same, die tgh mkn ketupat palas dgn susu ekekekekeekek.....


  • sape suke emping belinjo?.... peberet sgt2...beli mase pi cuti kat kota kinabalu ari tu....aku sorang2 bedal sebungkus ni sebab semua tak suke...sedap jenis yg bersira ni ....manis2 pahit....


  • bento riangria lagi...utk pagi aku buatkan burger...utk lunch plak nasi putih + ayam kfc (leftover) + sayur buncis....sape yg dpt drumstick untung laaaa...yg dpt isi bhgn dada tu balik2 sekolah bising ngadu hahaahaha...nasib le...name pun leftover semlm punye kan....

  •  ngusik si adik potong rambut.....

  • laki ahkak pandai susun alur langsir....aku tak reti aka malas sbb kene tarik n susun satu2.... yesss ni langsir lama...tak kuase nak buat baru....mahal gile tempah langsir skrang...tunggu tahun depan tempah kat bandung je la... nak buat tema gold2 gituw....


  • bento riangria lagi...utk pagi mee goreng + burger ...untuk lunch nasi putih + telur dadar + kari udang...


  • rutin  weekend...siapkan stok cili kering kisar...stok bawang kisar...bawang aku tender jek kat budak2 nie...pandai dah buat...cili kering kisar je kdg2 aku beli yg dah siap kat pasar....senang...


  • bento riangria miamija.... ni bento hari nie... pagi tadi aku gorengkan mee + roti telur ...utk lunch plak nasi putih + rendang puyuh (leftover) + sayur masak lemak...esok jumaat mls aku nak bentokan dieorg...bagi can le mkn mknn kantin plak...bagi omak ko rehat ekekekeek

  •  alamak teliur plak...dah le puase nieh...baru dpt 3 hari...struggle gak nak abiskan puase 6 nie...byk dogaaan wehhh hahahahah.....

  •  last but not least.... bento lagi... ni bento semalam nieh....utk pagi nasi goreng + sukun goreng cecah gule...sukun ni  opismate bagi dari terengganu die bawak..sedap gileee lemak2 lembut...aku berbuka semalam tak makan nasi pun, dok pulun makan sukun jek..dgn rangup2 nye cecah sambal kical ...perghh sedap.....utk lunch plak nasi putih + bawal masak merah + sawi tumis air letak mee suah...
ok abis dah....pi sambung mkn kuih raye sambil buat keje pi ...xoxo!




**yess!! weekend tak yah masak...full jemputan open house...hahahahaah




12 celoteh sahabat

bento miamija sudah kembali..meriah sokmo...kita pn xupdate lg gmbr raya..mood belum dtg hehe

July 6, 2017 at 9:20 AM

best2

July 6, 2017 at 9:27 AM

rajin sgt kak lieya ni...malu dik juju xd bento2 pun kt abam Qi..huhuhu...pandai miamija potong bawang ye sis...bagus anak dara rajin ke dapur...senang buat stok cili bawang utk seminggu...nak masak campak2 je siap semua yeyyy

July 6, 2017 at 10:00 AM

best nyer tgk bento awak deh .. tak mabuk ka kali ni?

July 6, 2017 at 10:44 AM

mak aiii..bento2 meriah sokmo..lapar pulok...dugaan org berpuasa syawal kan..hahhak

July 6, 2017 at 11:39 AM

sedapppnyaaa ketupat palas..dan² terliur lieyaa..
sama la kita..puasa ni..dugaan banyak betul....

July 6, 2017 at 12:16 PM

masih mood raya lagi ;)
akak lum start puasa 6 huhuuhuhuhhuhhh

July 6, 2017 at 12:25 PM

Assalamualaikum lieya..
Selamat hari raya maaf zahir dan batin.
Wahhh mood bento dh kembali ye.. kita x start2 lg..

Puasa 6 pon br dpt sehari dan cik P dtg.. lambat lg la nak complete.. rumah terbuka ofis dh mula dah ni.. adehhhh

July 6, 2017 at 12:48 PM

hohoi, belinjau pds tu mmg peberet

dulu masa bff aku keje kt sabah, tiap bln kirim kt dia, skrg dh takde dh kwn kt sana lama tak merasa...

July 6, 2017 at 3:00 PM

Semua bento tu x pernah x sedap..sedap semuanya...terliur plak along tgok

July 7, 2017 at 5:12 PM

Belinjau tuh sejenis tumbuh-tumbuhan ke ape Lieya? hahahah! meriah sentiasa bento anak2 Lieya. Hehehe...Anak bongsu mung tuh stylo betul layan Ipad dalam keta yer. HAHAH!

July 8, 2017 at 12:50 PM

Rajin pulak laki ko ye Lieya ....Nampak bersungguh tu dia menyusunnya hihi....
Mcm teringin pulak nak makan pulut palas tu Lieya ko order kat mana ek?

July 10, 2017 at 10:58 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy