Thursday, April 8, 2010

ke IKEA plak!!~~~~



ingat tak entry lepas aku ckp lepas makan nasi minyak kami nak ke Ikea plak....haaaa seb baik ingat!! he he he he....senang keje aku kan....ari sabtu punye aktiviti, 3 entry leh buat.....tu ar, terkial2 beb cari bahan tuk dientry kan....pelik aku tgk yg leh update ari2 tu...rajin tul snap2 gambar ...bagus tul camtu..... aku ni ikut mood...kalo kat umah tak byk keje...haaa terus cepat2 edit gambar n upload terus.....terus autopublish jek....kat opis layan komen2 ngan blogwalking jek......meh laa layan gambar yg tak seberape kat ikea nie....

*
*
*

:29:
*
*
*
V


yg sebenar-benarnye lagi tulus hati:04: dan tawaduknye....ni laa pes time aku gi ikea wei......oii!! oii!! jgn ar gelakkan aku...jahat ar korang.....at least aku dah sampai ar gak ......wakakakakaak.... saje2 jek jalan2 cuci mate....survey barang.....geram tgk cabinet2 yg lawa2 dan moden2.....tapi tu ar, umah yg aku beli tu dah siap2 hubby aku mintak kontraktor pasang builtin cabinet dah ...kat dapur n tiap2 bilik.....tgk yg kat ikea ni dah rambang mate plak, takpe2 bilik tgk tv takde cabinet lagi...boleh ar beli yg ikea punye....harga pun okey......dasar pompuan kan!!~~~

tgk bibik seksi aku...sebok nak angkut beg gedabak tu.....heheheeheheeh

tgk ar muke :09:gedik bile aku baring kan kat katil baby......heheheeheh...tak kuase mak!!!


kat area ni laa kene stop lame....ceh!!

minum petang pun kat ikea jek..... dah lame :22:tingin nak rase meatballs yg korang dok sebut2 dlm blog tu.....dpt gak rase....erm ...biase2 jek ar.....amik yg 15 bijiks terus...pastu terkulat2 nak abiskan..siap kene pakse sume tolong abiskan .....he he hehe

muffin ni mia yg nak..seb baik die bedal kasi licin.... daim cake ni sedap...aku suke:18:!!


mija mase tgh tgk barang dah bising2 :06:sakit kaki...penat....dpt jek makan terus sengeh balik....



auww!!!:01:







budak ni dlm ape jua keadaan...baik penat ke..moody ke...nangis :13:ke...bile kamera hala kat dia...terus2 emosi:03: bertukar.....pantang nampak kamera!!~~





tgk mija....aksi bolot membolot dan tamak haloba:25: telah belaku hahahaahahahah .... kiri kanan dok mengaut heheeheheh

budak si tambun yg overload meatballs dah kekenyangan...dlm keter terus tdooo :11:ZZZzzzzzzzzz!!!~~~~


sampai parking kat umah....kejut dieorg....terus mija tanye...mama kite nak gi Alamanda plak ke.....hoi!! hoi!! aku dah penat ar...balik jom!! sambung tdo kat umah!!~~~





29 celoteh sahabat

uisk saper yg bawa beg ikea tue.banyak nyer shopping sayang

April 8, 2010 at 8:18 AM

wah lieya..dah sampai damansara dah tu...dkt dah umah aku tu...
hehehe...
sonok yek cuci2 mata..
mesti mlm2 mia mija terbayang2 bilik baru diorang kan..hehhe

April 8, 2010 at 8:34 AM

kak lynn pun br sekali jerk gie ikea tu...hahahaha...tp ikea best la...rambang mata kalau gie sana...hehehe...

April 8, 2010 at 8:53 AM

1st sekali...aku dah gelak kuat2 kat ko....wakakakaakaaakakaha.....ha ha ha...aku yg dok johor nie pun dah mau 3 - 4 kali pergi IKEA tu lieya oit....ko yg sekangkang kera baru 1st time pergi...apadaaa....ha haha...ampun.....makcik minta maaf over kutuk ko...he he eheh

yelah ko, masuk IKEA nie...rasa cam sumer nak di beli nyer.....kabinet built in lawa2 kan...modern2....cam ko boleh ler beli gark....cam aku, pergi tengok jer lah.....nak beli camner....sanggup ke IKEA tu pi hantar nun kat johor sana...kalau sanggup pun...aku rasa cost deliver beh kurang ngan harga barang yg aku beli...silap2...lebih lagi cost deliver dari harga barang....

re : yelah ko...penat erk jadi kakak pengantin nie...mcm2 nak di buat...tp kalau nak serah kat mak aku semata buat sesorg...sian ler plak..udah ler dia sorang2...gigih ler aku tolong mana yang patut ....adik2 aku plak...kerja nyer nak minta sponsor jer dari aku...kayap sehhh

April 8, 2010 at 8:54 AM

oklah tue kak lieya dah sampi ikea...yg atie nie lagi la...tak penah langsung pegi sana..huhuhu....meatballs tue sedap ker kak?mcm sedap jer...teringin la plak.

April 8, 2010 at 8:54 AM

ala lieya mcm sy xpernah pg alamanda pun..yelah bkn area kita xkan semata2 nk tgk2 jer nak pg situ kan..lainlah mcm nk survey brg br pegi..mcm lieya nk survey perabot...sedapkan meatball tu..terliurlah plak..agak2 smpat xnk kejar weeken ni pg cr meatball..he he he..

satu hari sakan berjalan nk pg alamanda plak yer mija..mmg kaki jalan anak dara tu yer..

April 8, 2010 at 9:25 AM

hehehe lawak la budak 2 org nie.dh smpai umah leh ajak g jln2 lg tuh.mamai la tuh....br bgn titon

April 8, 2010 at 9:59 AM

ha ...sekali ko dah jejak kaki ke ikea..aku gerenti pasnie buntut ko akn panas nak pie lagiks...hahaha...pe lagiks ko nak duk umh barukan...haaaaa mcm2 la otak ko mula pikir nak mendeco bilik anak dara ko ngan perabot2 ikea yg comei2 tu....so cik abaang...standby je duit tuk layan nafsu binimu nanti eks...hahahaha...

weh meatbol tu...huhuhuhu...ko x suke ke lieya???kalo aku 15pcs tu x cukup woooo...

April 8, 2010 at 10:07 AM

wei dah sampai damansara tu dah dekat wei dgn umah aku..lain kali dtg ikea singgah umah aku no....

April 8, 2010 at 10:12 AM

weiii poms..ko biar benar x penah pegi ikea?? tu la ari tu outing ko x ikut.. kitorang bekfes melepak kt food court ikea tu smpai lebam ko.. kekeke..

pasni harus ko ajak shah g ikea selalu.. brg2 hiasan dia menariks ko.. cam nk bli kotak2/ lemari cd ke...deco utk bilik anak dara ko tu.. ala brg2 dia kira mampu milik la..kecuali wardrobe dia yg besar gabak tu mmg mahal giler la.. stakat yg lain tu ok la.. cam pinggan mangkuk pon ok gak.. simple n modern.. start le bli sket2.. by the time nk pindah.. da complete brg2 ko

April 8, 2010 at 10:23 AM

yer ke akak baru 1st time pergi??ok nurul tak gelak macam kak zana hahaha...makanan kat situ memang best..huhu tiba-tiba rasa nak g makan meatball kat ikea plak...

Perabut kat situ huh memang kalau silap hari bulan memborong ooo..

nurul ni kalau g ikea mesti berhantu iyelah rasa tak beli banyak pun tapi duit kering macam air..tu yang sekarang ni jarang kesana hehehe

April 8, 2010 at 10:26 AM

sekurang2nya ko dah sampai kan.pastu sekurang2nya ko berterus terang...i like...

April 8, 2010 at 10:52 AM

alor lieya nie buat kty kecur liur je nengok meatball..tu ..uuhuhh...

April 8, 2010 at 11:19 AM

best kan jalan jalan dalam ikea tapi mau sakit kaki nak pusing 1 ikea ...hua hua hua ...

April 8, 2010 at 11:43 AM

sekali ko jejak ikea tu, ko akan ketagih utk gi lagik!

ekekekekeke

April 8, 2010 at 1:26 PM

first time ke? xpe..aku phm..anak2 buah aku pun ada yg x smpi lg ikea..akak aku pun walau dh lebih 45 tahun dok kl..hahaha..

next time ko pegi..ko try karipap panas ngan eskrem vanila dia tau..betul2 depan cashier lps ko byr tu..kt tepi tu pun ada jual kek daim kalo ko nk bwk balik ar..

April 8, 2010 at 3:19 PM

bestnya gi ikea.. jauhnya nk smpai sana.. hehehe.. tp yg dekat pon br smpai, kalo sha yg jauh ni ntah thn bila ntah.. ekekek..

cute pic mija tdo.. lena sungguh..:)

April 8, 2010 at 3:20 PM

Laparrrr....

tadi ena lunch ngan roti jer lieya.. tgk kat sini.. terus kecor liur ..uwaaaaa....
cekci la ala2 twin nie..hehehhe.. x per.. tecik lagi.. hehe

mija.. selera sungguh makan yeh!.. dah la comei.. biler la anak2 ena nak selera camtu.. kalo makan camtu kompem.. nampak bum bum skit.. nie leper jekk.. hoho..

terus terlentok ye mija tu.. hehhe..ciannn..
leh pulak tanye nak p alamanda pula yeh!..kakakakka.. sokkka nooo jalan2.. heheheh

April 8, 2010 at 3:48 PM
Kak Zue

Amboiiiii cekci dua bradik nih punya baju...
woowww.....comelll..
memang best g IKEA tu....rambang mata...sume nak beli....

April 8, 2010 at 4:22 PM

shopping kat IKEA lak lieya...
part paling best kat baby tu ngan Album
boleh leka kalau kak dod duk situh
harga pun boleh tahan jugak lah kan
rumah baru lieya kan boleh aa shopping kat sini hah

April 8, 2010 at 8:45 PM

nieda p ikea first time masa dating dgn bf skrg dah jadi laki den..mkn meatball xdelah sedap mana..tapi first time kuar dating control beb..skrg dah kawin takdenya kontrol2, kentut pun bersepah..kak kah kah...
seksi betul anak dara ko lieya, kalau dah besar cenggini, semua teruna terliur lah..auw..hehe tetap comel.

April 8, 2010 at 10:38 PM

aku rs meatball ikea now dh x sesedap dulu.
dulu rs sampai nk jilat pinggan tau.
now beli yg 10 bijik tu pun x habis.
aku suka chic wings and salmon dia.

before ko nk pindah umah, ko rajin2 le melawat ikea. atleast benda kecik2 murah2 pun ok. especially gelas2 & brg2 dapur dia.


hehehhe.. tamak weih mija..konker meatball sorang2 dia.. cute je pic lena dlm keta. sian letih sgt tidur duduk tu.

April 8, 2010 at 10:43 PM

lieya..ina mmg percaya lah kalo lieya pes time sampai ikea..ina yg dekat nih ngan opis..leh bilang gak..hehe
ms sibuk nak masuk umah ari tuh..mmg pepagik dah tawaf ikea..huhu..bukan apa..tak lalu nak carik parking kalo wekens nih..huhu

April 8, 2010 at 11:12 PM

shopping apa kat ikea?....kalo pi ikea nie..mmg rambang matakan? sumer nak beli...hehehe...

April 9, 2010 at 8:29 AM

aik lieya...
makan lagi...
bukan tadi pi makan nasi minyak ker?..
hehehehe
tapi tengok pada meetballs n kek tu....huih...
macamana nak diet ni..tolong...
kene pegi jugak ni...

April 9, 2010 at 4:45 PM

alahai cutenya your girl sangkut beg kat badan. lagi besar beg dari orang. haha.

April 10, 2010 at 9:50 PM

lieya, kalau gi ikea tu memagn conpem rambang mata. nanti rumah dah siap, boleh la beli barang2 serba sikit. memang menepati citarasa moden tau. kalau hias bilik budak2 memagn cun. barang dia alahai memagn nampak moden dan klas ler..

akak kalau gi situ, memang rambang mata .. ni pun dah list senarai nak beli untuk pindah rumah. heheh

April 11, 2010 at 9:41 PM

mmg rambang mata dibuatnya ye lieya..tambah plk nk msk umah baru nanti, rasa mcm nk borong je smua perabot2 tu...heheh...

April 12, 2010 at 12:20 AM

cam tk caya je ko 1st time gi ikea dik...tp tkpe, at least ko jujur mengaku....

akak kalo gi ikea nie mmg rambang mata dibuatnya...tu yg tkleh nk gi slalu...setahun tak sekali rasanya...time mula2 nk pindah umah baru je rajin..lepas tu dah tkde apa nk beli sgt...

April 13, 2010 at 12:55 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy