Thursday, April 15, 2010

laki aku lari dari umah!!~~~~


gejala2 lari umah ni bukan remaje jek buat tau....yg dah tak berape remaje pun ade gak peel suke lari2 umah nie......haaa korang tgk laki aku.... aku tak wat kan teh tarik time tgk buletin utama pun dah kecoh2 kemas beg nak lari umah..... hangens jek satu badan aku!!! beg besar lak tu sekali nak angkut.......


*
*
*
*
*
:02:
*
*
*
*
*
V

hik hik hik...bukan le oit!....ni bukan nak lari2 umah...ni baeeek punye projek...mcm ni yg benornyer...aku ni rajin bawak balik surat kabar bos aku, kat opis tak sempat nak bace so bace kat umah jek laa, so bawak balik punye bawak balik...penuh dah umah.....kalo umah kuarters ni ade stor takpe laaaa.....jadi weekend ari tu, berangkut laa kami sotkabar2 lame ni nak pi recycle.....troli dulu ade, tapi ari tu dah jahanam tayarnye, so kene ar berangkut ngan beg bagasi nie......






penuh hah due beg nieh .....keh keh keh ... risau jek angkat berat2 ni...kang tak memasal beg ni plak yg jahanam.....






haah ko!! dpt 2 beg penuh hah.....




seb baik la ade pusat kitar semula kat putrajaya nie...sonang keroje makcik!!~~~




timbang punye timbang dpt dlm 55kg rasenye.....




hah angkut2..... angkat2....madam besar goyang kaki jek snapping2 pixxies heheeheh




total dpt rm15.10...okey ar tu, lepas aku beli barang tuk hias2 bilik bos aku ngan bilik aku heheeheheheeheheh





citer pasal kitar semula nie, aku selalu lupe ari sabtu adalah ari tanpa beg plastik.....selalu gak la terkena caj doploh sen tuh:21:....huhuhuhu~~~~~~






25 celoteh sahabat

wah rajin lieya gi kitar semula.. kami ni haram tak pi pun, terus buang jer kat tempat sampah, syok la bangla pi kutip pastu dia recyle balik. hehehe

berbaloi jugak jual balik suratkabar tu kan.. boleh la beli pasu bunga letak kat opis. hehehe

April 15, 2010 at 10:11 AM

bagus bagus...sambil2 tu boleh cari duit poket sikit kan.....ahaks...jadi ler buat beli gula2 si mia & mija jer...

laki aku pun camtu ko...
surat kabar
tin minuman ringan
botol air gas
sumer pakat simpan kat dapur.....
menyemak jer....
tp bila pi jual..duit nyer aku gak yg songlap...buat beli gula2 batrice konon...ceh...

April 15, 2010 at 10:20 AM

bagusnya dpt pekerja cam ko ni.kemain rajin kumpul pastu p jual.hasilnya leh guna tok hias opis gak kan

April 15, 2010 at 10:39 AM

bagus lieya rajin nak hantar recycle..nida asal penuh je suratkhabar ikat dgn tali buang dlm tong sampah.laki den x koser nak hantar p recyle, rugi kan..

April 15, 2010 at 10:45 AM

bagusnya lieya kumpul paper tu...pastu duit tu wat beli brg2 opis :-)....pekerja contoh nie..

April 15, 2010 at 10:51 AM
Anonymous

whakakak... yg best nyer surat khabar tuh masuk beg... rajin laki ko latak dlm beg...
kami kalo kat umah.. mai la lori.. "surat khabar lama... surat khabar lama" yg dok terjerit2 tuh... yg best neyr siap mai angkut dr dlm umah... muhakakaka....
byk gak erk dpt hasil jualan surat khabar tuh

April 15, 2010 at 11:08 AM

usaha yang baguih... ingat betoi2 hb nak lari td... ha ha ha.. eh apsla tak join contest.. takkan lieya takde tabiat pelik...cam tak caya je... ha ha..

meh kengkawan kita join contest

April 15, 2010 at 11:11 AM

as : kat putrajaya ni tak selalu ar lori tu dtg...kalo dengar pun , tak sempat bwak turun paperlame....lori dah blah wakaakakaka....

April 15, 2010 at 11:16 AM

hahaha..baca tajuk aku da gelak besar dah...

wei aku pon rajin gak bwk balik satkabar bos blk umah sbb kt ofis x smpat nk baca.. aku smpan smpai da tinggi paras pinggang aku baru bwk g tmpt recycle nih... ok la kan dr buang gitu jer

April 15, 2010 at 11:18 AM

wahhh...
sangat rajin la korang nie..
awat tak habaq.. leh tompang sekali..banyak gak stok kat umah ena tu.. kui kui kui..

April 15, 2010 at 11:18 AM

bagus2....byk gak paper bos yg ko bawak balik ye dik...

April 15, 2010 at 11:20 AM

Kat Putrajaya ni bagus kan. tempat KITAR semula pun shuntek ghitew. rasa syok nak gi Kitar semula selalu.....
Idea yg baik gak lieya guna bag bagasi tu tapi jangan sampai hancus sudah lah erk. paper tu kan berat.
** Mieya mija tak nampak pun. Kat mana dia orang....

April 15, 2010 at 11:23 AM

bagus ko lieya.

April 15, 2010 at 11:49 AM

mcm hubby aku..segala benda nk simpan
smpi penuh stor..jualnya x lg..kdg2 bengang gak aku..kdg2 aku dh bengang sgt..aku campak je dlm plastik sampah..

duit tu xlah byk sgtkan dpt..tp jadilah..dr xde langsung..

April 15, 2010 at 11:54 AM

rajin kak lieya kumpul yer...atie nie jangan harap la husband nak beli suratkabor....memang dedua kaki tak suka bc surat khabar...
tp kalau majalah hiburan i likeeeee............

April 15, 2010 at 12:17 PM

aku pun sama gak..paper lama ..buku2 lama kat opis nie pun aku jual gak....hehehehehhehehehe

April 15, 2010 at 12:22 PM

bagus2...kitar semula..kitaorg pn penuh gak dh paper lama...duk apartment ni yg leceh nk hangkut ni...kalau umah bawah..apek paper lama selalu dtg..

April 15, 2010 at 2:02 PM

banyak gile sok kabo ko kumpul... rajin plak tu ko pi bawak tmpt recycle... kalo aku dok tgu hat paper lama kau kau ku ci (agaknya la dia sebut camtu)... hehhee

April 15, 2010 at 2:33 PM

hi lieya.. tq sgh ke blog kak t.. bagusla g recyle paper tu smua. klu kak t .. kak t bagi kat kawan... kak t pun suka makan nasi arab..kat area ampang.. kat situ pun pemes.. sedap dan byk sekali nasinya.. kak t kongsi makan dgn nur aje.. sedap nasi lemak lieya tu.. lieya pn pandai masak apa? kak t msk yg simple2 tu bolehla lieya.. spesel2 x reti.. huhu.. keje ok dear? jaga suami dan anak2 baik2 ok? muah!

April 15, 2010 at 3:26 PM

baguih ni kitar semula..lumayan gak tu dpt dlm RM15++

April 15, 2010 at 3:41 PM

terkejut gak bila kerana tak buat air nak merajuk lari umah hahaha..rupan-rupanya kitar semula hahahaha..nurul pun selalu gak buat kitar semula..syok gak buat sama-sama lepas tu dapat duit g beli makanan hahaha..

April 15, 2010 at 3:53 PM

sgt rajinn ko dik.... bagus2...aku lak surat kabar habis ku gunakan..wat lapikk kulit bawang tiap hari.. hehhehehe

sure bangga bos kamu dikk.... terbaikkkkk

April 15, 2010 at 6:50 PM
Anonymous

bagus la lieya ni..macam suami akak..rajin kitar semula..bini dia hampeh hahahaha..pasni ko boleh la beli benda2 yang boleh deco bilik bos ko + bilik ko sekali ye lieya..bos sayang nanti

April 15, 2010 at 11:11 PM

bagus jg lieya hantar paper2 lama ni ke recycle..mcm akak x ada, selalu tu buat lapik2 je..mcm lapik masa nk siang ikan ke, lapik kimi mkn ke...heheh...tp bila dh byk sgt, ke tong sampah la jwbnya...kira mcm rugi plk kn...

April 16, 2010 at 1:02 AM

gud idea la wei. bwk guna bag baju. bijak bijak...

aku pun selalu terlupa sabtu hari no bag plastik. so, aku dh standby shopping bag dlm boot keta aku siap2 tu hah...

April 20, 2010 at 9:01 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy