Monday, February 21, 2011

layan ngidam mak yong ~ berSUBWAY

gedikskan  tekak mak yong nie...mcm2 nak dingidamnye...tapi seb baik ngidam bende2 senang nak cari...dibuatnye nak mkn daging rusa putih ke, sotong janggut 4 ke.....haa kan susah tu hihihihi....ni kisahnye aku tingin sgt nak mkn subway......mule2 ingat sabtu nak pi laa jalan kat sunway, alang2 pi cari subway leh pi cari baju ....tup2 member kate ade kat giant seri kembangan tu ....so ape lagi pi terjah giant jek laaa....lagi pun giant tu baru, tak penah lagi pergi...so boleh laa cuci2 mate.......moh layan gambar moh!~

*
*
*
*
*
*
*
*
*
V


kiteorg sampai awal...tak ramai pun org....santai jek jln2 kat giant baru nie....



puas tekak aku dpt mkn...itupun ikutkan nak order yg panjang tu...tapi pikir2 kang petang kang aku  nak gi bagan lalang pekena ketam kat sane sooo kena  laa kontrol sikit hihihi...simpan perut tuk petang kang, skrang ni baby dah penoh dlm perut, mkn lebih sikit mulelaa pedih ulu hati menyerang...menderitaaa wooo bile pedih ulu hati ni menyerang!!......cite bagan lalang aku citer esok yeak...haaaa mkn ketam kat bagan lalang pun termasuk dlm list ngidam aku sebelum meletop huhuhuhu....





kami amik subway meal .....




the cookies ....sume flavor aku amik...dah order 2 set meal tu kan so dpt 4 cookies.....mia mija suke mkn cookies nie...licinnn....




thanks laa byk2 kat cik puan hirda yg membantu mengsuggestkan ape yg sodap dan mengajar care2 nak order hahahaah...ye!! ni pes time mak mkn subway...gila jakun kan hahahahaha...ni aku punye....yg paling aku suke, mia mija leh mkn tanpa was2...takde pun tolak2 sayur ke ape...so lepas ni aku tau dah nak soh die mkn salad malad ni kat mane nak pegi hihihihihi.....





byk gak budak ni mkn...kejap2 gigit aku punye, kejap2 gigit papa punye....





kerakusan!!~




nie papa punye....same cam aku gak amik seafood.....lepas ni kite try chicken teriayaki ke....tgk cam sedap tuh!




baru lepas mkn subway, aku dah bising2 nak mkn ketam kat bagan lalang....dlm keter dok kecip air liur sambil cakap ..."nak ketam..nak ketam"....hahaahahah....laki aku dok la cakap "sabar...sabar...sabar, abg bawak punye" haahahahahah



pi kajang jap servis keter seround....




pastu kami bertolak ke bagan lalang dlm pukul 3 lebih...singgah salak tinggi tgk progress rumah....auww dah pasang tile dah....dah nak siap la tuh......cian anak dare aku....ngantuk noo sampai lentok cenggitu...bantal dah terselit2 kat seat belakang ngan barang2 soping kat giant tadi, suh mia pi amik bantal die tak larat nak tarik...last2 tdo laa lentok laa cenggitu huhuhuhuhu




sampai bagan lalang dlm pukul 5 gitu kami lepak2 tepi pantai dulu ......esok aku up cite tu yeak.....ape lagi aku tingin nak mkn yeak....kang dah kene pantang 60hari.....o yeak ade org pantang 44hari kan.....aku mmg amik 60hari pantang makan ngan bertungku.......lagi2 byk kilogram nak kene kasi turun nie.....kalo tak nangis laa mak gi keje sume baju sempit ...uwaaaaaaa!!







catatan preggy : org ckp elok minum air kelapa bile dah nak dekat due ni kan........bagi kulit baby bersih n rambut lebat hitam......seb baik kat area gate 1 putrajaya ni byk org jual air kelapa bijik tuuuu.....senang nak dpt air kelapa pior.....











32 celoteh sahabat

wah bagus tu mkn kt subway, aku pun pantang lalu sebelah subway msti nk masuk bau dia tu sedap... tp kalu time lunch pn emy msti tak bg aku mkn situ sbb katanyer... kalu mkn sandwish subway tu kang ptg2 msti aku kata lapo2 kt dia... so, kalu nk take away utk ptg tkpe tp kalu nk bt lunch mmg dia tak bg...

February 21, 2011 at 9:22 AM

huwaa...teringin nak makan jugak...ritu p lum bukak lagi...sob sob...lieya ni saje jek tau...

February 21, 2011 at 9:22 AM

nk subway.. nk subway.... aku pulak dok berwirid nih.

a ah ko, betul. aku yg x kn sayur ni, tp bila orde subway, dgn terernya pi letak lettuce tu sekali.
buleh pulak telan.

ps: yer poms, minum air kelapa, baby keluar bersih. aku time hardy memang suka gila minum, time dia keluar memang bersih. i mean x de la bersih gila, but the putih2 melekat2 tu memang kurang la.

February 21, 2011 at 9:22 AM

ena tak pernah lg try subway.. sedap ker lieya? heheh..

alorrr...sampai terttido2.. heheh..

p bagan lalang mencari ketam?? nak jugak nak jugak... hoho..

February 21, 2011 at 9:23 AM

dana: ahahhaa..tau takpe..
lieya: sedap makan subway kalu perut kosong..baru penuh perut...bila lah aku nak g bagan lalang ni..ajak laki aku bt dek je...nnti kalu aku preggy aku masukkan dlm list mengidam aku..padan muka laki aku..hahah

February 21, 2011 at 9:24 AM

hailaaa.. lieya.. dahlah akak dah melancarkan misi pose ni.. nengok subway ni.. aduhai.. tak tahan.. sabarlah hati

February 21, 2011 at 9:46 AM

wah bestnyer..... makan2 eh angah dah lama tak pekena subway..angah kalau makan suka ambil chicken terayaki sedap tueeee layannn..
ohh lieya beli umah kat salak tinggi ke??

yupp memang betul kata lieya pasal air kelapa tue..so galakkan lah minum ye

February 21, 2011 at 10:12 AM

alamak..klu gitew aku pun jakun lah lieya oii...lia pun x penah makan subway nih...nnti lah kot2 en.suami posting KL kan...blh terjah tmpt ni....

aduhh...x tahan sungguh tgk mija terlentok gitu..nampak benau penat+kekeyangan...ihihiks.. :D

p/s: minum air kelapa mmh bagus utk klulit bby n lia mmg amalkan masa pregnant firas aritu....:)

February 21, 2011 at 10:21 AM
Anonymous

tgk sedap jek..kita tak pena mkn subway ni..agak2 perisa ape yg plg sedap ye kak?

February 21, 2011 at 10:37 AM

ehh cam samer lakk kiter makan subway...k.azue makan kat pavvilion...takut cik abe x mkn sgt...so amek ler 1 set jerk..half punya..sekali dier bedal abess daa...terkulat2 nengok dier mkn abess...k.azue layan cookies jerk...hahahhaa....

February 21, 2011 at 10:44 AM

beh2.. tgk sedap jgk kn. 9heheh aku pon jakun jgk x pnh mkn lg) sajes la kt aku pe yg beh ko mkn ko lieya. nk try jgk la.

February 21, 2011 at 11:12 AM

kak wa mmg suka sungguh mkn subway..peberet BMT...skang ni kan tiap hari ada yg separuh rege tu...lau lalu mana2 subway sure akk akan singgah tuk menapau..

February 21, 2011 at 11:20 AM

entry makan-makan lagi dari mak yong nie...hehehehe...kak lynn kalau balik kl selalu gak ternampak subway nie...tapi belum pernah try lagi...

this weekend kitorang nak gie bagan lalang gak...nak celebrate birthday MIL, mr. hubby dan anak buah kak lynn lynn...teringin gak nak order ketam...hehehe...

February 21, 2011 at 11:38 AM

aku yg tak preggy ni pun tetiba mengidam subway haha..
tapi sini punya tak halal..tunggu je la balik..nasib tak preggy, kalau idak meleleh la air liur anak aku..

February 21, 2011 at 11:48 AM

gempak ar subway.. nak pegi nak pegi... tolong... ai lapaqqqqqqq

February 21, 2011 at 12:34 PM

emmm ....jujur ku katekan..x pernah makan kt subwa lagi...huhuhu...kecian kt aku...
tgk mia lentok..letih sgt tu...huhu

February 21, 2011 at 12:39 PM

leiya first time pergi anak bawak subway kat sunway piramid. akak sengal tak tahu pilih, banyak sangat nak ditempel.tapi kenyangkan lieya, roti besar bahan banyak pilihan..

February 21, 2011 at 12:44 PM

Sedapnyaa Lieya akak tgk..makanan kat subway.. tak penah pegi lagi..adess..ketinggalan betul laa..hehehe..

Amboi byk tol ngidam yer.. nak makan ketam plak yer.. nasib baik dapat makan yer..kalau tak leleh laa air liur anak ngan maknya sekali..heheh.. :)

February 21, 2011 at 12:49 PM

bestnye:)

comel la

February 21, 2011 at 1:30 PM

Ahahahah.. melantak tak hingattt!!!Sama kiterr..! semalam sehari suntuk tengok Astro Food Network channel - dining dive in ke hapa tak silapp.. tunjuk restoran2 famous & menu famous derangg.. perrghhh memang terus terliur & teringat nak makan subway. Bila cakap ngan En. Hubby. leh dia jawabb.. ingatkan nak buat..aaaa..? cam ne nak buat roti nyer tuh isk isk iskk

anyway cecepat update makan2 bagan lalang..!! kitaorng ada gak plan nk gi weekend ni sempena anniversaryy eheeeheheh

February 21, 2011 at 1:46 PM

rata2 blog mesti citer pasal subway nie....ish..nak kene cuba gak la...kt penang ada satu...dalam qbay...nak kene terjah nie...

February 21, 2011 at 2:32 PM

aKak kLo tGh pReggy Anak laKi oRg kaTa mmG sKe maKan seAfooD..hehehe

sHa dulu Ayam pun TAK pandang..ASik teLan ikaNg jerk ekeke

February 21, 2011 at 4:15 PM

shedapnya mummy buyong makan subway yer...tak pernah terai cookies tu nanti nak terailaaa

February 21, 2011 at 4:23 PM

nieda suke subway...boleh pilih nak letak sayur dan sos apa.best best..

betul tu, minum air kelapa byk2..nanti kulit baby bersih..sian tgk anak ko tido dlm keta..ishk ishk

February 21, 2011 at 4:32 PM

oo mcm tuu ruper subway huhu akak x pernah makan .. tapi mcm sedapp jer bila nampak tuu .. adehhh mcm roti john sikit kan dikk
huhuh cari roti john lah mcm nie ekekekek

February 21, 2011 at 7:29 PM

subway ni mmg beshh. bagus utk diet hehe.

ni peberet cik abg aku. uwa terus teringat kat dia..sob sob sob

February 21, 2011 at 9:51 PM

amboi mak yong mkn sesaje yer..xpe xpe..time ni lah nk blasah mkn apa saje..pernah rase skali je subway tu..tp kureng sikit sbb byk sgt syur..ke sy yg xreti order..heeeee

comel nya mija terlentok kat dlm car tu...cute!!!

February 21, 2011 at 10:00 PM

skali je aku makan subway...
veggie sandwich.
sedap giler padahal smua sayur

oit anak ko, sampai gitu sekali dia kepenatan haha

February 22, 2011 at 3:38 AM

kty lom penah lagi makan subway nie..harus kena belajar cara2 nak mengordernya ..

February 22, 2011 at 8:55 AM

tak penah makan subway nih...agak kejakunan la lieya..hahaha

nnti ngandung, nk ckp kt hubby la ngidamnyeeee..padahal saje jek..hihihi

February 22, 2011 at 11:21 AM

Mimi pun tak penah lagi try makanan kat Subway tu. Nnt nk cuba gaks laa.. Alaaa Giant Seri Kembangan tu dekat benor dgn umah Mimi.. hihi..

February 23, 2011 at 9:24 AM

hehe!! apa tuh?? kat sini xde pun cenggitu..haisshh!! sume besh2!! mana aciiii..!!

saya dah minum tiap2 weekend air nyior tu kak..dengan isi2 sekali saya kebas..sebiji tu saya sorang jer hadap..tp sini mahal tol..5 hinggit sejibik,..!!~~

February 23, 2011 at 10:47 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy