Thursday, February 17, 2011

nasi daun pisang wey!~

citer mkn lagi...standard ar tu wei hahahaahah....selagi aku lum masuk fasa diet so selagi tu laa aku jalan2 cari makan.....ni kebetulan ari tu i ngidam nak mkn nasi daun pisang.....gigih laki mak bawak sampai ke damansara pi cari restoren the banana leaf.......set GPS nak pi cari kedai nie.....hantu betul GPS ni, ntah solok kg mane die bawak...pusing2 masuk sana, masuk sini....tup2 kuar kat damansara......tapi seb baik jumpe kedainye....mia plak dah bising2 lapo....kiteorg dari IKEA sebenarnye....tapi tak mkn kat situ pun sebab kiteorg balik awal ..menu lunch tak sedia lagi......

*
*
*
*
*
*
*
*
V


saje tepek utk membuktikan aku dah try fish donut KFC nie....aku kureng ar...tak suke (tapi licin..camno) haahahaahahah




haa kiteorg amik set yg mia pegang tu....lunch set...ade nasi daun pisang ngan air sirap


si mia dah sebok2 tanye aku "mama kite nak buat kuih ke"
ceh! ape ko ingat asal ade daun pisang jek nak buat kuih....bile aku ckp kite mkn nasi atas nie laaa.....si mia dah buat muke pelik....malas nak terang lebih2....bukan paham pun...ko tgu jek laa nasi sampai!




die kasi nasi ngan lauk2 sayur....vegi kan.....so lauk mcm daging ke ayam ke sila amik sendiri 
lauk sayur tu ade toge, labu masak kari, kobis goreng, papadom, masak dal labu air, kari kosong


aku tgk muke mia cam boring jek...dah risau dah nie....alahai mesti die tak mo mkn nie.....bukan bleh pelik2 sikit...sure die tak mo mkn ...kalo mkn pun sikit jek...sedangkan die dah bising lapo tadi.....


utk lauk daging, kiteorg pilih kari kambing, ayam goreng rempah....


ni laa atas meja kiteorg...nasi tu byk gile....mcm nak bagi 4 org mkn satu daun pisang tuh!


so mia share ngan papa, mija share ngan aku....


org lagi nikmat pakai tangan...aku lak pakai sudu garpu hahahaahaha.....bontot berat, mls nak pi sinki hahaahahah



sedap ke?...alah bolehlaa...sape suke kari sure suke....aku no hal jek...sapuuuuuu asalkan kari!


budak yg aku risau tak mo makan tadi tgk2 die laa mkn paling byk...sampai aku soh die stop takut muntah.....byk gile mia mkan.....sampai nasi aku, aku bagi kat die...berselera gile tuuuuuu...


si mija mkn tak byk sgt.....nasi yg aku asing kan tu die abiskan laa jugak sbb aku dah bising2....


pandai plak si mia ni mkn kari hihihihi...die ni aku pasan, ape yg aku suke sume die suke...dah ade pesaing gitu!




mia ni kalo dah buat muke camtu aku dah risau...sure nak muntah ke ape....die ni bukan boleh overload....kejap jek terbarai....sebab tu aku selalu suruh die stop mkn kalo dah kenyang....


oooo rupenye tak kooooooooooo...siap mintak nasi tambah lagi...huhuhu...aku yg takut!

 haa tu laa restoren yg kami mkn tu.....



balik tu singgah alamanda jap...belikan menan yg mia mija request.....balik umah aku plak yg pengsan...menangkap sakit kat pinggang....ye laa dah le pusing2 ikea, pastu pusing2 alamanda plak.....dulu mase preggy kan mia mija rileks jek leeh jalan2 sampai lobam ....nampak noo dah tua kan...makin lame stamina tu dah tak kuat......tgk gayenye ni, 3 org pun dah cukup kot ...ahaks!

takpe2 pusing puas2...lepas ni dah kene pantang ye tak huhuhuhuhu









catatan preggy : sepanjang aku preggy ni ade 2 bende yg selalu sgt org akan tanye kalo jumpe aku....first dieorg suke tanye "eh besarnye perut....kembar ke" .....(takde maknenye kembar, kalo kembar lagi kembang perut aku nie)....ikutkan tak le besar mane perut aku ni, agaknye jarang jumpe kan tu yg nampak besar tu.....second dieorg suke tanye "seri lain mcm ar pregnant...mesti anak pompuan kan dlm perut nie?"...(xde maknenye seri lain mcm..same jek pun)...huhuhu
















38 celoteh sahabat

lieya, sonok nye kalu anak akak kuat makan cam mia ni...hurmm...

February 17, 2011 at 9:03 AM

perghh.. cayalah mia. mmg ko da ade pesaing da lieya. tgk cm beh je. sedap x?

February 17, 2011 at 9:09 AM

amboi lieya...makan-makan lagi...terliur kak lynn tgk nasi daun pisang kau pagi2 nie...hehehehe...

February 17, 2011 at 9:11 AM

errrmmm yummmm..yummmm..
pernah cuba makan nasi daun pisang dekat area petaling jaya.. time tu g dgn arwah abah.... yang best tu.. bila nak tambah lauk atau kuah.. dngn baldi silver tu datang.. tapi dia cedok kan laaa... kikiki

February 17, 2011 at 9:11 AM

kat kluang ada kedai makan daun pisang nie wei...tp aku tak pernah try lagi..MIL aku yg rajin pergi..

biasalah aku
bab kari2 nie mmg tak leh..
bau pun naik pening..
tp yg pelik tu...kari penang leh plak aku hadap....

February 17, 2011 at 9:13 AM

amboi..kemain lagi anak beranak makan yerk...

lieya..sbnrnya dah byk n3 yg lia baca sikap mia ni sama dgn mya yg ada kat umah ni...sungguh!!! x tipu.....kebetulan lagik ker???? (sdg berfikir.....wink!!)

ea...samalah kita,rasanya 3 org ni yg cukup la kot...(eceh...blh kot2 pulak tue!!) dah ada girl/boy dah blh sign surat 'pencen'....:)

February 17, 2011 at 9:27 AM

Nasib baik Lisa x terliur kali ni...sebabnya Lisa x suka makanan mamak..hahahhaha...

February 17, 2011 at 9:32 AM

amboi kemain lg anak dara ko mkn..bagus betul,pandai mkn..suka tgk.

ko kena jln2 skg ni,kang dah berpantang kebosanan xleh jln2..hihi

February 17, 2011 at 9:45 AM

sedapnya makan nasi dlm daun pisang tu....nak2 nasi tu panas2 kan...bau aroma daun pisang tu....

February 17, 2011 at 9:53 AM

mana ada tua, muka muda lagi. lieya akak pun suka makan nasi daun pisang. sedap, banyak pulak tu.

February 17, 2011 at 10:02 AM

mcm menu nasik kandaq la tgk lieya mkn ni.. cuma kat nasi kandaq tu tak der mkn guna daun pisang... akak x pernah cuba lg mkn guna daun pisang ni.. nak try gak la tapi apakata akak cuba guna daun pisang kat rumah bg gantikan pinggan.. jadi gak kan..hehe..
sama ngan anak akak klu mkn terlebih2 mesti nak terkeluar balik..muntah...

February 17, 2011 at 10:15 AM

lieya nak tau, suami kita dah lama berhajat nak makan nasi daun pisang. dah ada info ni, leh le try...

February 17, 2011 at 10:17 AM

dah ada pesaing ye lieya... tapi oklah ada pesaing sekurang2nya kalau lieya masak.. lauk tu pun habis jugakkan..

February 17, 2011 at 10:50 AM
Anonymous

folo & BW..

mehla jenguk belog ai..

salam kenal!(^_^)

February 17, 2011 at 10:54 AM

hehehe sedapnyerrrrr terliuq tengok nasi tuee heheh tapi tul org kata kalau muka beri2 tue bb boy

February 17, 2011 at 11:05 AM

lapar pulak aku tgk ko makan lieya..
tak pernah terai ni.. mcm best jek.. sure bau wangi daun pisang..

February 17, 2011 at 11:16 AM

mia leh geng ngn abg fir..abg fir pun kuat makan jugak

February 17, 2011 at 11:30 AM

Lieya...betula pe...mmg ader seri semacam je muka lieya sjk preggy ni...walaupun takpnh bersemuka ngn lieya...tp tgk pic kat blog pun dh nampak...apa lagi kalau yg sllu jumpa lieya tu...

nway...nasi daun pisang...1st time tgk...

February 17, 2011 at 11:35 AM

WAHHHHHHHHH..

CAM BEST JEKK MKN CAMTU.. WANGI JE NASI TU KAN..

HEHE.. MEMULA MUKA PELIK SEKALI DIER YG MAKAN LEBIH.. HAHAH... BAGUS2X.. SEPESEN GAK LA NGAN DAK ANIS.. HUHU

ABAIKAN JE LIEYA.. TAPI ENA SUKA TENGOK LIEYA.. CANTIK! ADA ORG TIAP KALI PREGNANT MEMG SENTIASA BERSERI TAK KIRA PEREMPUAN DAN LELAKI.. :D

February 17, 2011 at 11:59 AM

pregnant anak lelaki kot
sbb dulu msa ngandung rafiq rasa cam bawak batu
berat yg amat..ehehe

February 17, 2011 at 12:11 PM

mcam menarik je nasi daun pisang ni..boleh try nanti

February 17, 2011 at 1:17 PM

uikkkssss...!! mantap gak menu nasi daun pisang nihhh..! pernah gak try masa bos bawak visitor dari japan dulu. kedai lain laa..
habis makan lipat daun pisang tu.. ntah camne salah arah rupanya ada makna. lipat camni maknanya sedappp.. lipat camtu maknanya kurenggg.. ahahahaha.

ada plak camtuhh hehe

February 17, 2011 at 1:27 PM
Anonymous

ingat daun pisang ingat kat anak i si akim tu..takut bebenor dia dgn daun pisang..haha!

February 17, 2011 at 2:01 PM

yer ko, mkn nasi daun pisang kena mkn guna tgn, baru rs 'kick' dia.
aku selalu mkn kat bangsar tu. ok le gak.

February 17, 2011 at 2:24 PM

aduhhh dikk sedapnyaaaaaaaaaa ..
awat lieya x makan ngan tangan .. tgk mia & mija makan guna original garpu ekekek seleraaaa sampai akak tgk punn rasa nak makan ekekekek

February 17, 2011 at 3:14 PM

pagi tadi baru kak t dok borak ngan kawan cakap nak makan nasi daun pisang gini.. dh lama x makan.. lieya berjaya menggoda kak t ok? hehe

February 17, 2011 at 3:25 PM

sis, i suka kalo kids kuat makan...
sapphire susah bebenor nak makan...
nak nak kalo nasi....
asik nak makan suppppp je...

February 17, 2011 at 4:06 PM

ahakss!!~~ lama xsinggah sini kak!! akak sehatttt?? wah mommy yer2 berjalan...avaavavaa...besh2!! terliur nasi lam daun pisang tuh..sini non adoo yerrpp..nasi kandar kedah adooo tp cam pelik jer nak makan...opsss...kehepsi tu xshedappppp!! kan!! kan!!

alahaiii..pasni nak ngamuk2 gak r nge hj wieng..nak nasik lam daun pisangg...nampak sodapp tuhhh...jelesss maaa...


Kalo free meh ler singgah my blog....klik je link ini --> mummylovers blog

February 17, 2011 at 4:20 PM

wah..satu kelainan nih..tak penah lagi makan btul2 kat daun pisang camni..slalu makan nasik lemak jek camni..huhuhu....

mmg lieya berseri2 jek pun...btul la org tu ckp..cam dapat baby girl pulak...

February 17, 2011 at 6:01 PM

entry penambah selera aje mak yong ni.. heheheh..
beria beno tgk mia n mija maman, sodap la tu tak paling kiri-kanan..
ai ni ngan kari kureng sket.. boleh maman tp dlm kuantiti yg sedikit.. heheh, nk lauk budu ngan ikan singgang gak, selera org kg! heheheh..
asal kuo dr ganu sket, mula mikir mknn yg seswai ngan tekak, pyh nk ngam masakan luo, haissshhh..

February 17, 2011 at 6:51 PM

catatan preggy: semua tu ayat standard.hahaha...dah penah jumpa lieya in real life, x besar mana pun perut tu.

suka yer mia dgn mija mkn atas daun pisang.

February 17, 2011 at 8:02 PM

huhuhu ...donat kfc tu celah gigi je lekat ....nasi daun pisang pernah try kt kelantan dulu,lastly die bg air rasam suh minum.pening jugk aku..huhuhu

February 17, 2011 at 8:29 PM

eh dah lama aku x mkn nasi daun pisang...lebih2 laki aku ni bab2 mamak ni kureng skit...susah....tp best gak sekali sekala bedal kan...

February 17, 2011 at 9:06 PM

xpernah mkn nasi daun pisnag ni leiya..gigih yer mncari kedia ni..xpe selera mak yong kene layan...:)

pndainya mia mkn yer...seronok tgk dia mkn...

February 17, 2011 at 11:06 PM

sungguh menyelerakan......

February 18, 2011 at 8:45 AM

cam bes je kan mkn guna daun pisang mcm tu. aku x penah lg try mkn kt restoran nih. brselera si mia makan. tu selera sbb aura bau daun pisang tu kot. wangi jek tu yg dia brselera tu.

mana der perut ko besar wei, biasa je aku tgk.

February 18, 2011 at 10:25 AM

nampak comel je anak2 Lieya tu makan, suka tengok, :)

February 18, 2011 at 10:13 PM

nampak mcm sedap gak nie,
x pernah try nie,
hihihi...

February 21, 2011 at 8:19 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy