Thursday, April 19, 2018

thursday ~ random photos




Assalamualaikum.....


eiiiiiiiii rindunyeeee nak tulis entry random photos aku.... serius rindu.... so korang layan le entry random photos aku ni ye...kalau gambar lama2 pun harap diampunkan ...ye laa ade yg dah tgk kat ig kan...hehehehe....

*
*
*
*
*
V
  • nampak tu ...si tukang sibuk...papanye bersihkan tingkap2 luar rumah...die pun sibuk nak same.... acah2 jek tu mengelap, lebih pada nak memanjat....


  •  ni mase awal2 peknen ari tu...tingin bebenoooooooo nak makan agar-agar santan gule melaka...google resepi, try buat.... kalo bulan puase byk je jual...ni nan ado, maka rajinkan diri buat....hasilnye,  rupe so-so...tapi rase sedappp hahaha

  •  ermm kalo ade buah, air kotak, coklat...mmg balik2 muke die je laa bukak katup esbok...


  •  siri ngidam makyong... tetibe ko rase nak makan daging rusa.... kebetulan sabtu tu ade pregnancy check up kat kpj seremban.... terus cari port masak lemak yg best kat sane... hepi makyong dpt makan daging rusa masak lemak cili api...

  •  alhamdulillah dah nak cecah setahun dayyan di kumon.... so far aku suke sgt progress dayyan kat sini...die boleh catch up teknik kumon...dan dpt award advance student...hope dayyan boleh jadi completer kumon ...
 

  • lunch di warung bunian...punye laa lama tak jejak kaki kat sane.... pekena gulai ketam dgn sambal udang galah die...perghhh berpeluh2 makan wey....

  • ampun maaf heheheeh...pic bento ni lame gileeeee...mcm yg korang tau aku dah pencen buat bento anak2 aku.... mia dah sekolah menengah so beli aje, dayyan aku anta darjah 1 di private so makanan disediakan, jaja plak dah kakak ngan adik tak bawak bekal, idok le aku rajin nak bangun pagi2 masak mcm dulu2 hehehehe....


  • anak dare aku...yg skrang ni payah nak ajak bergambar...pantang aku pegang phone nak rakam2 siap le masing2 sorok muka... sindrom anak2 remaje agaknyer kan....



  • bento riangria anak dare satu tika dulu.... rindu ke tak nak buat bento2 lagi??...buat mase skrang jawapan aku takkkk hahahaah...aku dpt bangun lewat sejam dari dulu hahahaahaha....


  • org johor mesti kenal ni ape...ni le lontong darat....sedap gilerrrr sebab air tangan mak aku.....slurpppppppppppp....

  • strawberry dari jepun...aku ngidam strawberry putih tu...tup2 sampai malaysia dah jadi merah hahaahahah...ya Allah manisnyerrrrr...besar satu hal...juicy plak tuuu...gigih laki aku bawak balik dari jepun ...elok plak tu takde benyek2 hah...


  • ingat tak entry rajuk si dayyan ni..... rajuk terus ilang bile bapaknye bawak balik toys dari jepun berkotak2 mcm nie.....paling die suke kepala shikansen tu dgn aeroplane ana airlines tu ler....


  • menu wajib mak aku masak kalo anak2 die balik dari perantauan.... ye laa adik beradik aku semua dok luar daerah kot..kecuali adik aku yg no 3 yg nurse tu ajek dok johor.... bile anak2 balik mak aku mesti masakkan signiture dishes die iaitu nasi lemak halba....perghhhh terus kecur air liur tgk pic nieh....


  • ais krim durian d24 yg sedappp nak mamppppp...slurpppp..slurppp.....(lokasi kedai ikan bakar bellamy)
dah tu ajek laaa....so bulan ni aku dah update 3 entry ...yeeaaayyy!! satu pencapaian yg memberangsangkan utk aku hahaahahahaha




**now dtg balik musim durian...musim cempedak....tgi leee gule intake sebulan dua ni hahahaahah...dah le peknen kali ni aku ade gdm same mcm mase peknen si mirza....






11 celoteh sahabat

Seronok Dayyan dapat hadiah macam macam naa

April 19, 2018 at 9:23 AM

Entry random pon best jugak

April 19, 2018 at 9:23 AM

meriah entry random die..dayyan nk dok dlm peti ais ke...hehe

April 19, 2018 at 9:30 AM

Warung buniantu dari entri lieya dulu2 .. akakni x penah sampai... bila sebut ramaiorang suami mmg x nak.. ehm samalah akakpun dah kurang berblog...

April 19, 2018 at 11:07 AM

nsb masa lawat blog ko aku dh sarapan, klu tak.... mau berkeroncong tgk makanan sedap2 wei
-rajin ko buat agar2 tu... peberet tuh
-si dayyan sama lah pangai mcm aiyan klu ada benda dia suka dlm peti ais, mcm nk msk situ
-makyong ngidam, layankan je
-wei sedapnya menu kt kedai bunia tu oi

April 19, 2018 at 11:39 AM

yeay bagus lieya...teruskan menuliss hehe

April 19, 2018 at 2:59 PM

akak selalu dengar pasa lwarung bunian tu, ramai bagi feedback positif tapi tu la.. walaupun dekat, tak berkesempatan nak singgah lagi.. hee~

April 20, 2018 at 6:26 AM

Sedapnyaaa lontong darat dengan nasi lemak tu. Terliur tengok. Hahah!

April 20, 2018 at 12:40 PM

alahai .. terliur nasi lemak halba..

April 22, 2018 at 4:15 PM

Nasi lemak halba tu nampak menariklah..

May 5, 2018 at 6:38 PM

rindu lokasi kedai ikan bellamy tu..
dah pindah ddk jerteh entah bila nak sampai kl. nun di sana.. hihi

rezeki makyong dpt juga masak lemak rusa.. strawberi jepun.. alhamdulillah..

air tangan mak tiada tanding, kan..

wow.. tahniah dayyan.. semoga terus berjaya..

May 18, 2018 at 6:11 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy