Wednesday, April 11, 2018

short trip sempena birthday dayyan yg ke 7 tahun....



Assalamualaikum semua!!


aiseyyy tenggelam timbul tenggelam timbul ko update blog....aku pun sebenarnye dlm dilema wey, nak update ke tak...relevan ke tak lagi update blog nie...sebabnyer...semua aku dah dok citer, dok gebang dlm ig/igstory/fb...tu mcm malasnye nak update blog hah, kang org bosan bace citer due tige kali kan....tapi perasaan sygkan blog tu ade lagi .... xpe laaa...biar mood update blog tu dtg mengikut flow hehehehe....arini nak citer pasal suprisekan dayyan sempena birthday die yg ke 7 tahun.... anak bujang aku dah 7 tahun...tak lame lagi in sha Allah jadi abgcik ehehehehe...die paling hepi sbb dah tau nak dpt adik boboi...yeay!! cukup leee 2 lelaki 2 perempuan...in sha Allah, kite hanya merancang, Allah sebaik-baik penentunya....

*
*
*
*
*
V

pagi sebelum bertolak ke tempat yg dituju nak suprise kan budak2 nie, pi bekpes dulu kat macd.....


 sampai je melaka, singgah kampung jawa dulu...layan mengidam makyong heheheeh...lame gileeee tak lepak port zaman2 dok melaka dulu...pekene cendol, sate kampung jawa....hanya org melaka je tau port nie... mujur rezeki makyong dpt meja kosong, sampai2 jek ade family ni baru abis mkn...kat sini kalo nak mkn mmg kene bertabah tgu meja kosong...full house sentiase! cendol sini biase2 je pada aku..sedap lagi cendol durian puchong kesayangan aku tu hahaahaha

ni mee udang galah...


rojak udang.... ntah nape semua dok order menu udangggg ajek...kalo tak sure order rojak ayam die...


haaaa bende ni lee aku dok ngidam nak makan....sate beraneka sate die.... paling aku suke sate kerang le...mane nak dpt kat tempat lain...kat sini ajek ade..... org kat umah ni semua tak suke kerang, makan aku le pulun sengsorang.....

 perut dah kenyang, baby dah joget2 hepi ...maka pi check in hotel.... kami stay di Hotel Swiss-Garden, Melaka....

bilik ok ...puas hati...besar, bersih.... cume bantal kat grey kat katil tu berbau kepala org...hmmmm mak yong pi mengamok sat kat budak yg kemas bilik tu hahaahaha....laju2 ganti baru...ehh idok lee makyong tak mengamok heheheeh...makyong tegur molek2 ajek....

 Hotel Swiss-Garden Melaka ni hotel tertinggi kat melaka... kami dpt tingkat 10... swimming pool die kat tingkat 9....bace review kate lif die slow ..ye laa tingkat byk nak bawak org kan....so siape2 yg nak ke sini standby le bab lif...tapi so far aku takde masalah bende tu...ok je lif laju turun naik...pic kat bawah ni view dari tingkat 9 area swimming pool...nampak kampung morten....sape nak tgk rumah2 tradisional melaka boleh masuk area kampung morten ni jalan2....

 muke tak sabar2 nak ajak pi swimming pool....

 masing2 dah tegedik2 nak splash2...ehh sila bersabar dahulu...mak ko nak amik gambar puas2 dulu hahahaahaha....maka sila posing dgn penoh ketabahan....


 kat sini ade 2 swimmming pool.... jenis yg mcm nie, ala2 playground ....


lagi satu jenis infinity...cantik gile view die....


air jgn ckp le..sejuk nak mampos...dgn kedudukan die kat tingkat 9...angin bertiup2 lagi sejuk leee...mia sampai krem kaki hahaahah....


hepi budak2 ni dah lame tak bawak pi jalan2 main air....mia je malu2 sikit nak main air sbb dah anak dare kan...die berendam sekejap ajek ....

mujur org tak berapa ramai...so takyah berlaga bontot sgt....


best pool die...budak2 ni suke...atas pool ni ade gym...mmg nice view abis....


surender awal sbb lapooo hahahaha....aku mmg dok tepi jek laa jaga barang..tak kuasa laa nak basah2 same...apak dieorg je temankan...


ade gak jakuzi kat sini...tu aku ckp pool die best...


haa tu gym yg aku ckp tadi...sambil ko lari2 atas treadmill ko tgk org main air...


pastu agak2 dah puas kat pool sane, gerak ke infinity pool plak...sini air takle sesejuk mcm kat pool sane....


besdey boy....muahhh!



siap bawak nasi lemak lagi hah beli kat luar....pas makan, mandi, pastu sambung makan 2 sudu, mandi lagi....


malam tu kami suprise kan dayyan dgn kek besdey aku tempah khas utk die....die tak tau tu...jenuh aku laki bini sorok2 dlm kereta..... ni brownies coklat pihak hotel bagi free ...kami request nak celebrate besdey anak.... bagus hotel ni...pandai amik ati customer....dan brownies ni sedappppp nak mampppp okey...rase tak kering, ala2 cake brownies....


dan ini lee kek besdei dayyan.... aku tempah di ig: sally_rashid .... akak ni dok putrajaya je...so senang le nak pi collect...pi tgk ig..kek mmg sumpah lawo2...magic hand betul die...aku dah byk kali tempah dgn akak ni....


senang deal dgn akak ni.... wasap, ckp kak nak order kek sekian2 tarikh, tema gitu gini, nak yg senang handle sbb nak jalan jauh....so ini laa hasilnye.... mmg puas hati.... korang sebut jek nak kek mcm mane...in sha Allah akak ni boleh buatkan...pi try sebijik pi....jgn lupe kredit sikit dpt tau dari blog lieyalatif yeee hahaahaha....


tema kek besdey dayyan ialah.... i want to be a pilot....gituwwww!!


dayyan kan obses nau dgn kapal terbang... so saje laa buat tema nie....


terharu pakcik tu eheheheeh....


selamat hari lahir yg ke 7 dayyan...moga tercapai segale cita2...mama dan papa doakan dayyan jadi ustaz pilot gituuuwwww.....


adiah takde...ehh ape plak hadiah takde, die dpt adiah byk dah dari apaknye balik dari jepun ari tu...mainan die sorang jek berkotak2...okey le tu kan...

kek choc & vanilla....


so itu le die simple celebration utk dayyan.... moga semua anak2 mama membesar sihat2 dan menjadi insan yg cemerlang dunia dan akhirat....amin
xoxo!!




**aku suke tunjuk aku masak2 kat igstory aku...ade yg pm mintak resepi...wehh jgn kecik ati kalo aku tak bagi...tu aku masak simple2 nak mamp....korang kalo nak resepi pi google wey...tu baru ajaran benar...aku masak campak2 je bahan ape yg ade heheheeheh











8 celoteh sahabat

happy birthday dayyan, sronok die dpt surprise...meriah aneka sate tu....ada sate kerang..yummy...tgk brownies yg dpt free pn sodap tu...ank2 dpt mandi pool mmg syok

April 11, 2018 at 9:32 AM

suka baca story travel lieya..

April 11, 2018 at 11:01 AM

happy birthday Dayyan.

lama tak masuk blog akak. dah berisi rupanya. tahniah ye <3

April 11, 2018 at 6:13 PM

happy birthday dayyan....

April 12, 2018 at 10:39 AM

Besar dah Dayyan...7 thn ya
Hepi besday...moga jd ank yg soleh
Bab2 suprise ni kak nur suka2...
Sbb pernah buat huhu

April 12, 2018 at 8:47 PM

Happy Birthday Dayyan..
Lawa tul kek tu..

April 14, 2018 at 10:53 AM

Hb Dayyan

April 17, 2018 at 3:57 PM

akak approve sy kat ig ye

April 21, 2018 at 7:47 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy