Tuesday, July 3, 2018

Kisah Raya 2018




Assalamualaikum...


hamik koooo.... bersawang labah2 tarantula blog aku....ikutkan mmg malas dah nak update...nak pencen terus...tapi tu laa syg plak.... tapi takpe, kat IG aku aktif je update kannnnn....sape2 rindu leh fren2 ngan kite kat IG, aku sgt aktif kat ig story...okey2 jom layan pic yg ado aku nak abadikan kat blog aku nieh....


*
*
*
*
*
*
V


raya tahun ni turn johor...johor umah aku le....lg pun mak aku tak sihat sgt ...so terhad nak buat kerja kat dapur...jd tugas anak die le menolong bab2 kat dapur...adik aku lagi sorang plak on call... menu tiap tahun same ajek, ketupat daun, kuah kacang daging, lodeh, kari ayam kampung, rendang daging, rendang puyuh, ketupat palas, lemang...tgk tu skil makyong menganyam masih terra walopun setahun sekali je jumpe daun ketupat hahaahahahaha.....mujur jugak usia kandungan aku boleh lagi nak balik raya...dibuatnye kalo tgh tgu hari, ade yg beraye kat putrajaya je kangggg...



gambar kat bawah gambar dgn pelbagai kisah .... sesendatnye kereta dgn brg2 utk di bawak balik ke kampung.... pastu tahun ni buat jugak kuih raye sendiri 2 jenis...melayankan si mia laa sibuk nak bakar biskut...aku bancuh2 pastu selebihnye die buat....cat umah? tu mmg wajib tiap tahun....laki aku kan org melaka, gen cat umah bile raye tu kuat hahahaah walopun tiap tahun kaler same ajek haahahaha...ye laa dah beli umah putrajaya ..nasib ko leee...mane boleh ubah2 kaler cat..kene ikut kod yg ditetapkan (utk luar rumah)...

tema tahun ni dusty green.... tapi baju aku ade lari sikit kaler...ahh lantak ler sebab semua beli siapkan bukan tempah mcm selalu.... aku pun dah sarat nak cari baju yg muat agak mencabar jugak...pic dari depan tak nampak sgt perut aku...tapi kalo dari sisi..mak oiiii!! jenuh le nak diet mase pantang kang...tapi takpe, buat mase ni enjoy je moment 40 minggu nan indah ni....lame kot tunggu nak pregnant no 4 nie...lepas buang fibroid baru lekat hah....


 first hari raya 15 Jun 2018 usia kandungan aku 30weeks 3days...alhamdulillah, tahun ni aku dpt puasa penuh...Allah izinkan aku kuat utk habiskan puasa walo pun dah sarat.... musim raya plak mmg heaven la, makan aje tanpa rase takut gemok hahahaahah.... sampai naik 2kilo lebih hah.... baby pun dah cecah 2kilo mase checkup 32weeks ari tu.... berat aku skrang pun dah lebih dari berat mase peknen dayyan huhuhu....takpe2, enjoy aje walo pun dah iras2 peti ais haahahahah kang dlm pantang kite kaw2 kasi diet bagi berat 50kg balik....


acara wajib di pagi hari raya sebelum keluar berjalan raya....bersalam-salaman bermaaf-maafan....Allah takde dosa pun korang dgn mama...semua anak2 mama menyenangkan hati mama....rajin2 semua...tau kerja masing2....so tahun ni bagi duit raye lebih sikit kat dieorg..kemain hepi masing2 hah...aku pun dpt duit raye dari bos lame dan husben...hehehehe...


ni plak sambutan raya Bahagian.... kat bawah ni lah PA2 di Bahagian Pembangunan, KKM....comey2 semua...nampak tak, sampai aku terpaksa sorok2 sikit..kang tenggelam i di sebalik kecomelan2 semua2 PA ni hahahahaha...


makan dan makan... tu laa tahun ni tak dpt le buat puasa 6 ...sebab nak abiskan puasa ramadhan pun semput2 hahahaahah...so pada yg dah abiskan dan sedang menghabiskan puasa 6 good luck dan tahniah utk korang....


gambor gegor plak...tak kire nak letak jugak sbb aku nampak kurus di situ hahahahaah

 tu ajek laa kisah raya 2018 lieyalatif .... weekend masih gigih memenuhi undangan open house...mane yg larat jek laa..sbb dah masuk 8 bulan ni aku mmg akan kene sakit pinggang teruk...so tak leh lame berjalan sgt....aku pun dah start checkup 2 minggu sekali ...dah dekat le date deliver maknenye oiii...huhuhu deboooo...yg paling penting aku tak sabo nak cuti 3 bulan...dah bosan keje oiiii hahahaahahah





**nak tgk muke baby? meh jenguk IG lieyalatif...ade aku tepek video scan 4d, mcm rupe abg dayyan hah hihihihi







8 celoteh sahabat

akhirnya lieyalatif update juga blog ;)
ghindu nak bace tau... tapi ikut juga ig lieya ;)
semoga selamat bersalin dan berpantang nanti yer ;)

July 3, 2018 at 9:22 AM

meriah :)

Jemput join segmen ejulz jika sudi :)
https://ejulz.blogspot.com/2018/07/segmen-tambah-duit-dengan-kerja-partime_1.html

July 3, 2018 at 10:19 AM

suka tgk gambar lieya duk salam ngan husband..sebak rasa..semoga bahagia hingga ke syurga.. apa2 pun semoga dipermudahkan urusan lieya nanti..

July 3, 2018 at 12:40 PM

xlama dh makyong nk delivery..smoga dipermudahkan..blog xupdate sure rindu tp tula kdg2 dtg kemalasan kn..selamat hari raya lieya

July 3, 2018 at 1:45 PM

selamat hari raya wak..
cepat sambutan raya office..

July 3, 2018 at 1:50 PM

Selamat Hari Lahir Lieya! Maaf zahir batin.

July 3, 2018 at 2:24 PM

hahahaha mmg dh penuh sawang dh blog ko nih... lama betul ko menyepi yek... menyepi membawa perut ehehhehe

aku tgk ko peknen dh ujung2 pun nampak kecik je, insyallah time pantang msti mudah dpt bentuk asal...
ko peknenkan 3 beradik tu pun maintain je kot...
mcm aku dulu naik 20kg huhuhu...

apa pun moga selamat semua, take care beb

July 5, 2018 at 3:04 PM

assalammualaikum lieyalatif
terjumpa blog ni masa jalan2 cari idea bilik anak dara tapi nama sgt familiar
rupanya customer takoyaki akak yang baik hati from putrajaya rupanya

August 10, 2018 at 2:16 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy