Tuesday, January 3, 2017

Happy back to school - 2017


Assalamualaikum semua....

Yeayyy!! Minggu ni bermulanye hari persekolahan 2017...macam biase meriah wall fb dgn gambar2 anak malaysia bersekolah...yg darjah 1 dgn yg first time pi tadika pun ade mcm2 kisah lucu...tumpang gelak aku bace citer kawan2 aku, ade yg anak paksa ikut masuk dlm van sekali, ade yg sekali join dlm kelas hahahaahah...tingat mase aku dulu2..paling terus si mija laaa..nak dekat 2-3 bulan kot melalak kat tadika...nak sepuk2 je rasenye mase tu.....skrang anak2 dah besar..pagi td pun drop and bye2 je kekdahnye....jom layan pic yg aku sempat amik ...nak jdkan kenangan2 dihari tua aku kononnye heheheh....

*
*
*
*
*
*
V

Bagi gambar throwback dulu...mase ni miamija masing2 darjah 2 ngan 3 kalo x silap...


Ni plak gambar terkini hari ni....mia dah darjah 6...mija darjah 5...uihhh tahun depan anak aku dah sekolah menengah kooooo...auwww!..kejap je mase berlalu....


Gambar pagi td tgh sarapan...aku intai dari atas tangga ekekeke...dah siap mkn baru pakai tudung biasenye...

Bile start sekolah...maknanye bermula laa rutin berbento aku....bagus gak..leh aku berbekal jugak...jimat duit lunch aku...leh beli handbag lagi..ehh hahahaha...gini le keadaan pagi2...meja kecah2 aku siapkan bento..kat ig story ade aku tunjuk aku masak camne pagi2...alaa tak susah pun sebab mcm aku citer dulu, aku dah siap bahan mlm tu...pagi tinggal lebur jek...adunan lempeng pisang tu pun aku dah siap2 buat mlm...pagi tinggal tebar jek...


Maka ni laa bento pembuka tirai persekolahan 2017...mcm biase jugak ade due menu utk waktu rehat pagi...dan waktu lunch petang...mia dah darjah 6 xde kafa dah kot...mesti ade tusyen upsr tiap2 ptg kat sekolah...mija still kafa lagi..tahun ni plak ade upkk...


Pagi tadi hujan renyai2 mase hantar budak2 ni...keluar rumah mcm biase pukul 7..kereta parents anak2 darjah 1 pun dah byk...bagi can laa dieorg parking dekat2 area sekolah sbb dieorg nak stay skodeng anak2 kan...kite anak2 dah besar so drop n bye2 je laa...


Muke2 ceria nak jumpe kawan2 ...


x lupe pic anak bujang kesayangan manje intan payung aku ni hehehehe....tahun ke 3 die kat cic..so dah tahap otai jurus ke 7 dah hahahahaha...tahun 2018 dayyan darjah 1...camno laa gayenye...tp mungkin x hanta dayyan sekolah kebangsaan..nak anta sekolah tahfiz private...tgk laa camne nanti...masih dlm perancangan..
kesimpulannye sesak kembali le jalan...tak selapang musim cuti sekolah heheheeheh.... selamat menimba ilmu anak2 malaysia...belajar rajin2....xoxo!





** belum terlambat nak wish happy new year ....so happy new year everyone..semoga hari2 di tahun 2017 memberi 1001 keberkatan pada semua....




13 celoteh sahabat

pipi mia mintain gebu..mija mcm tu jer dari dulu.. takder banyak berubah mukanya.. still cute..
bento tula yg duk nantikan hari2..
bagus lieya jaga maknanan anak2..
waaaaaaaaaaaaa keter baru,
smartnye dayyan..alhamdulillah ada rancangan nak hantar ke tahfiz..fie ngan husband pun ada jugak berangan nak hantar thaqif kekgi.. tapi tgk minat dia dulu..kalau dia nak boleh jer..kalau tak sekolah biasa jer..smua nya bagus..

gud luck buat damias dan dayyan.. semoga maju jaya


p/s: biasalaaa manusia cegitu..sabarla lieyaaa

January 3, 2017 at 3:30 PM

Yelah back to routine kan kita semua lieya..Kembali sibuk gamaknya..

January 3, 2017 at 3:32 PM

meriah dtg sini sbb jenguk bento ank2 lieya....hehe...kejap dh xlama nanti msk sek menengah kn...cousin tisya masuk sek tahfiz..sorg rm 550 tp kalo 2 org dpt rm 1k

January 3, 2017 at 4:18 PM

anak k.azue pun pegi skul sendiri...dah sek menengah dah dier pun...tinggal sorg tu jerk laa nak uruskan....lps tuu terbaca pulak hok bobel sore2 tu...ngamuk ko sapo tu...ado ore khianat ko...aloh2...bakpo jadi lagu tu....mu pehe ko lieya...muahhaha...

January 3, 2017 at 4:36 PM

Selamat ke sekolah untuk anak anak akak. Meriahh macam macam masak untuk bento :)

January 3, 2017 at 11:01 PM

Best sekolah .. lebih teratur hidup anak2.m kot cuti alahai mcm2

January 4, 2017 at 6:45 AM

Seronok tgk ragam ank2 yg bru nk masuk sekul lieya...nangis n mcm2 lg
Makin besar dh ank2 kita lieya...
Sabar ajalah dgn sikap manusia cam gitu

January 4, 2017 at 8:54 AM

Dah besar anak-anak Lieya. Memang cepat masa berlalu. Dayyan pun dah otai dah yer..haha!All the best Lieya and co. Semoga ALLAH permudahkan urusan kalian!

January 4, 2017 at 9:27 AM

bento tu menarik minat, rajin gan tak je nak buat..

January 5, 2017 at 9:48 AM

Lain betul gambo throwbavk ngan gambo skrg..beza banyak...ala dayyan...manja lagi ke...hehehehe....

January 5, 2017 at 4:12 PM

bento akak mmg win..
suka tgk akak tau.. siapkan makan utk anak anak..

jap je dayyan n kakak dh besar ye..

biar lah kak. Allah kan ada..

January 6, 2017 at 3:18 AM

Dah start baliklah rutin hang masak bento pepagi ye Lieya...

January 18, 2017 at 11:56 AM

alahai kenangan sungguh..sekejap j dh besar anak2

January 21, 2017 at 3:31 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy