Thursday, January 5, 2017

thursday ~ random photos



Assalamualaikum semua!!


dah lame tak bersiaran entry random photos aku nieh..... sementara mood tgh rajin nieh....meh le layan gambar ape ade...citer ape ade...hiks!

*
*
*
*
*
*
*
V


  • aku mmg suke gileee mkn tosey...dulu suke order tosey garing...pastu opismate indian ajar makan tosey masala....terus menjadiii peberettt sepanjang zaman aku....dlm tosey tu die letak kentang...nyum! sedap...tosey cheese pun aku suke....tapi tosey rawa aku tak suke....


  •  dayyan dah sebulan aku anta pi kumon....so far okey...xde laa aku meroyan tgk die ngadap ipad jek ari2..sebab konsep kumon kan hari2 ade worksheet die...so lepas buat homework kumon, ko nak tunggang tebalik main ipad pun mama tak kisah...anta kat kumon bangi...subjek math ngan bi...


  •  last week pi terjah arkib negara.....pi sergah kak mimi ...kak mimi ni same2 PA mcm aku...cume die dah senior laaa....best gile bilik..besar luas hah...yg penting parking senang...tak mcm kat putrajaya...huk huk huk...

  •  sebenarnye ni tujuan aku ke arkib jumpa dgn kak mimi...nak collect ole2 korea dan brg2 yg aku kirim beli di korea.....mcm2 kak mimi bagi...thanks kak...lap u lah!


  • ni plak barang2 yg aku kirim dgn kak mimi....skinfood kat sini 1 barang sampai rm150..dgn gst bagai...kat korea baru rm70-80 duit kite...so ape lagi kirim le lelaju bile tau kak mimi nak pi korea...mase aku pi ari tu, dpt sample free, balik sini pakai baru tau sesuai dgn muke...


  •  kegilaan budak2 skrang ...smiggle..naik meroyan kalo masuk dlm kedai tu..semua pun nak...tapi tgk harga bikin tercekik maka maknye sound jgn amik byk2...bulan2 depan beli lain plak....

  •  aktiviti mase cuti tahun baru aritu...car grill rumah...mcm nak raye plak bile bau cat kat umah hahahaahahahaha


  • aktiviti di kala weekend bile dah start sekolah nieh..selain dari buat stok cili kisar ngan bawang kisar, aku buat jugak stok isi ayam, udang potong kecik2 siap2 packing dlm plastik atau bekas kecik...senang pagi2 nak buat nasi goreng ke mee goreng ke bihun goreng ke amik je satu...


  • bento riangria miamija ~ ni bento ari rabu semalam....aku buat nasi goreng butter + cekodok pisang + buah limau utk pagi....utk lunch plak nasi putih + telur dadar + butter prawn + bayam tumis air + buah epal...

  • mia ngan bff nye waktu lunch hour sebelum kafa....tahun depan dan sekolah menengah...harap2 masih bersame lagi dgn bff die nieh....

ok la tu ajek tuk kali nieh....nanti2 i is update lagi...xoxo!





*arini buatkan mihun goreng...bedebo2 jek tgk api gas dah malap2...bab gas nak abis ni laa aku paling benci....nak pasang gas yg meter tu tak buat2 .....nak beli tong gas spare nak simpan kat mane plaaaak lagi nye...tgk! byk noo alasan aku kan hahahaahaah





21 celoteh sahabat

semua cerita menarik..fie bagi 5 bintang..ngeeeeeeeeeee

January 5, 2017 at 9:07 AM

Maznee sekeluarga tak pernah lagi sampai arkib negara. Entah macam mana rupanya

January 5, 2017 at 9:27 AM

suka baca pasal bento budak2 nih,, sumber ilhamku ... haha.. Lieyaaaa tu botol susu sapa gambar last sekali tu oi hihihi

January 5, 2017 at 10:06 AM

dtg jenguk bento ank2 lieya...sminggle..tk kedengaran lg..cute juga nmpk beg bdk2 tu

January 5, 2017 at 10:33 AM

eh..nieyl baru je terima hadiah skinfood punya simple kak...hihihi...
amboi dah bermula la rutin² harian setelah sekian lama bercuti... :)

January 5, 2017 at 10:44 AM

hari tu saja la singgah Smiggles klcc. nampak ramai parents belikan anak stationery. tengok harga pencil case rm90 T_T

tapi memang cantik ye design semua. untuk boys pencil case bentuk macam playstation

http://mommycici.blogspot.my/2017/01/papaya-milkshake-sedap-di-milk-city.html

January 5, 2017 at 1:22 PM

kak lieya, boleh share psl rutin akak cuci basuh baju kurung skolah anak² dara akak? bila akak basuh (cthnya ada yg basuh smbil mandi) & mcmana cara akak basuh (masuk washing machine atau cucian tgn smuanya)?

January 5, 2017 at 1:23 PM

@ladyrose

ahkak bangse pemalas dik non hahahahah...baju sekolah budak2 akak kumpul yg putih, cuci sabtu ...campak sabun, campak varnish utk baju putih...set heavy wash kat washing machine ...siap haahahahaha...serius akak takde sental2....tak dan laaa...lagipun tak rajin nak kebek baju budak2 nieh....hahahaah

January 5, 2017 at 4:00 PM

Lama x tgok random photo Lieya..apa pun bento tu mmg terbaik la...

January 5, 2017 at 4:10 PM

wahhh rajinnye ko wei ... dah le masak hari2 pastu rajin plak cat rumah...kumon tu putrajaya takd eke ... klu ada boleh la hantar fahim juga

January 5, 2017 at 4:34 PM

saya pon peminat tosei.. lalallalla
nk mkn tosei ikut mood gak. hihihi

bento lieyalatiff mmg mnjdi pujaan buat saya.. kagum dgn akak..
berjaya siapkann bento anak anak walaupon akak berkerja..

January 6, 2017 at 3:25 AM

aku suka entry sekali harung cerita mcm ni..kekeke..sempoi~

January 6, 2017 at 7:30 AM

My fav picture yang Lieya susun udang, ayam, and segala isi haiwan dalm plastik kecik2 tuh. Sangat organized! Inspired!

January 6, 2017 at 11:00 AM

Favorite picture tu yang isi ayam tu... senang ek... hehehe bento tu menyelerakan...

January 6, 2017 at 1:39 PM

aku kan, kalau makan tosey kan, aku cuma akan order Tosey Masaala je.
betul sangat dia nye kentang berempah tu sedap sangat.
Nice photos.. Dayyan harap bila masuk primary skool jadi prefect nanti. hahaha

January 7, 2017 at 3:04 PM

bagi inspirasi lah , isi dalam plastic kecik-kecik isi haiwan tue ;)
nak masak jew ambik sebungkus ;)

January 7, 2017 at 3:22 PM

tq.ada idea nak simpan bahan2 sikit2 mcm tu...senang nak masakkan..

January 7, 2017 at 4:23 PM

Selamat tahun baru 2017, Lieya!

Akak ni baru hari ni free nak berjimba melawat kawan-kawan tau.

Lain kali catit bila beli gas. Senang sikit. Agak-agak nak habis tu, siap standbylah call abang bangla hantar gas ^_^

Sekejap aje masa berlalukan. Tak caya dah masuk 2017. Mia tu pun nak ambil UPSR lah tahun ni. BerKBATlah mak dengan anak tahun ni yerk. Akak tahun depan pulak kengeriannya bermula!

Dayyan dah masuk KUMON! Amboi, cepatnya belajar. Anak akak masih lagi terkial-kial dengan lifestyle as a budak kecil si adik tu tau. Entah bilalah baru nak sedar diri dah nak masuk sekolah tahun depan!

January 10, 2017 at 4:22 PM

cantik plak beg smiggle yg miamija sandang tu..... berkenan plak tengok..

January 18, 2017 at 9:13 AM

Salam 2017 Lieya....Sihat ke? Mcm lama tak bersiaran je.
Eloklah tu Lieya bagi Dayyan bizi sikit, kang tersedap pulak dia melayan ipad.

Mcm nak menyambut menantu je siap bercat grill ni...rajinnya. Rumah mak dari pindah sampai ke sudah belum bertukar cat haha... Cantik jugak grill warna putih tu yek Lieya

January 18, 2017 at 11:53 AM

comeynyer jam n beg miamija pakai tu

January 21, 2017 at 3:30 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy