Monday, November 11, 2019

Umrah Pertama lieyalatif & co. ~ Alhamdulillah syukur Ya Allah






لَبَّيْكَ اللّٰهُمَّ لَبَّيْكَ. لَبَّيْكَ لَا شَرِيْكَ لَكَ لَبَّيْكَ. اِنَّ الْحَمْدَ وَالنِّعْمَةَ لَكَ وَاْلملْكَ لَا شَرِيْكَ لَكَ

Maksudnya: “Hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu ya Allah. Hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu. Hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu. Tuhan yang tiada sekutu bagi-Mu. Hamba-Mu datang menyahut panggilanMu. Sesungguhnya segala puji dan nikmat dan kerajaan adalah kepunyaanMu, tiada sekutu bagiMu.”





بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ





Alhamdulillah...kami sekeluarga baru sahaja selamat pulang dari menunaikan umrah pertama kami (29 oktober - 8 nov 2019)...pengalaman yg sangat2 indah...in sha Allah free2 nanti aku coretkan sepanjang kisah kami di Mekah dan Madinah....yg pasti kami rindu nak ke sana lagi...anak2 pun same sebut rindu..betul org ckp, lain sgt rasa pi holiday negara2 lain dgn pi mekah ni.... 


"Ya Allah, janganlah Engkau jadikan ziarahku ke tempat mulia ini sebagai kali terakhir. Kurniakan bagiku kepadanya ziarah untuk kesekalian kalinya dalam kebajikan, kesejahteraan, kesihatan dan keselamatan. Jika aku mampu, Insya Allah aku datang lagi. Jika aku mati, kutitipkan pada sisiMu syahadah (kesaksianku, amanahku, perjanjianku, timbanganku) pada hari itu untuk kiamat. Dengan ini kesaksian bahawa tiada Tuhan melainkan Allah Yang Maha Esa. Tiada sekutu bagiNya. Dan kesaksian bahawa Muhammad itu hambaNya lagi utusanNya. Maha suci Tuhan yang mulia daripada apa-apa yang mereka sifatkan. Salam untuk sekalian utusan (Rasul-rasul) dan segala pujian bagi Allah, Tuhan sekalian alam."






5 celoteh sahabat

Aminnnnn

November 11, 2019 at 7:12 PM

alhamdulillah, seronok nya lieya...

November 12, 2019 at 8:16 AM

Alhamdulillah..teringin juga nak ke sana dengan keluarga dan anak-anak. Nanti Lieya share yer tips pergi Umrah dengan anak-anak kecil and remaja. Part period tuh pun masukkan sekali. Heheheh!

November 12, 2019 at 3:10 PM

alhamdulillah. selamat pergi dan selamat balik dah pun ye.. semoga semua amalan dilipat ganda pahala kita semua..

November 14, 2019 at 3:58 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy