Tuesday, September 27, 2016

adik kahwin versi penang {part 2 ~ jjcm}



Assalamualaikum....haluw haluw....



sambungan dari entry semalam...tapi ari ni meh cuci mata layan gambar2 kami jjcm di penang....ye laa dah alang2 sampai penang kan harus laa luangkan mase pi cari port2 mkn best...walo pun mase terhad tapi gigih jugak pi terjah port2 pemes kat sekitar penang...tapi tak dpt cover semua...ye laa besan mak abah aku pun sediakan mknn sepanjang kiteorg kat sane...so perut full sentiasa...

*
*
*
*
*
V


sebelum masuk ke penang, singgah mydin ape ntah...pekena nasi kandar kat sini...pic nasi takde sebab mcm pirana masing2 mkn..hahahaahah


peberet aku dari dulu kalo sampai penang...harus singgah restoran kapitan...pekena beriani claypot die....kambing ngan ayam pilihan wajib....

budak2 tak mo nasi beriani tapi nak nasi kandar lauk ayam goreng ngan udang galah...


tekejut aku...portion dewasa punye nasi ..penoh sepinggan nasi dieorg boleh abis kan!!! mmg aku tekejutt...aku boleh abis pun setengah ajek, tapi dieorg leh mkn licin....lagi2 si mija tu...tgk pinggan die....uihh gemoknye tak jugak...


mase kat penang sempat terjah carnival mall ...singgah tapau sushi kat sushi empire..oh my! oh my! sgt peberet aku....kat sini paling dekat kat ioi city mall ade...tapi mgu lepas aku pi takde plak...aishh pelik nieh!


serius sedap!....laki aku yg tak mkn sushi pun suke..tapi die ngelat laa pilih sushi takoyaki hahahaah


mase kat sane sempat jugak ke anjung indah....port durian balik pulau yg diperkatakan org...tapi mase kami pergi pesta durian dah dihujung2...gerai durian pun tak byk...


ececeh laki aku ...mcm terra aje...tapi laki aku mmg pakar pun bab2 durian ni...die tau mane ioi, udang merah, durian king...


berbiji2 gak kiteorg bedal...memandangkan setiap biji tu jenis durian yg berbeza so aku rase satu dua ulas utk setiap bijik durian tu....


pilihan kami mestilah peniaga melayu...dari kelantan abg nieh...durian mmg power isinyer...


aku ngan laki aku laa tukang abiskan mane2 yg ade lagi tu...adik aku yg mengandung tu amik bau jek...tak berani nak mkn byk2..aku pun tak bagi...


yg pakai baju pink berkopiah tu tuan punye kedai nieh...


pastu misi di teruskan ke persiaran gurney..mencari pasemboq menari....


kat sini bahaye nie...pilih2..ambik2...tup2 segunung dlm pinggan hohoho


same jadik dueorg ni kalo memilih....



dah ckp dah..sure segunung...


setengah org suke...pada aku plak biase2 jek...dpt plak isi ketam yg masam2...ape lagi, laju2 le pi komplen, terus dpt ganti yg ok n panas2...ermmm nampak sgt semalam punye tak abis tapi dijual balik...


pelik gak...mkn pasembuq tapi sendawa durian hahahaahah...ye laa baru lepas pekena durian balik pulau katenye kan hahahaahah


makan ramai2 mcm ni syok...tau2 dah licin....kalo tak silap kene dlm rm70 ...


lupe malam keberapa kat  penang, kami pi try char kuew tiow sg dua ....selambak hah udang aku dpt...ckp pasal char kuew tiow, mmg tu peberet kami laki bini....sedap mkn kat sini ...org pun ramai...tapi servis laju mantop....


dayyan pun mkn licin....


hah ni princess kat umah kiteorg...udang jgn harap le nak kopek sendiri...apaknye laa jadi mangsa ekekekeekek


mmg puas ati mkn kat sini ...tgk dieorg mengchar kuew tiow pun best...menjulang2 api hah...ketang ketung tau2 siap sepinggan.....redho je hati walo parking jauh2 hahaahah

tu je laa yg sempat aku terjah..sekali lagi nasi kandar beratur aku tak dpt mkn....ye laa aku dok sebelum pulau....nak pi masuk pulau mlm2 tu adoiii bercinta sungguh ....takpe laa mane tau nak pi holiday penang lagi...xoxo uolss!



**panjat penimbang mak oiii tekejut tgk berat dah 60kg....mule laa tumit sakit...jeans saiz 28 pun takleh masuk...terus panik n cuak...okey2, kembali ke pangkal jalan nampaknyer....eat clean no cheat!




20 celoteh sahabat

memang betul2 makan nih...hahahaha
penang rasanya tmpt plg best utk JJCM

September 27, 2016 at 9:55 AM

syok jjcm ni lieya kan. buat makan tak hingat...tapi puas bila dapat apa yg ingin di makan

September 27, 2016 at 9:59 AM

ni yg aku pun simpan impian nk jjcm penang jgk...
sana sini makanan sedap2 wei... aduhla trs rasa lapo perut aku walaupun baru kul11.30

bestnya org duk korea nih... jgn lupe gambo ngn pakwe2 k pop yg ensem2

September 27, 2016 at 11:25 AM

kan2 penang syurga makanan... semua sodap2 belaka... ada melayu food... ada mamak food... ada china food...
x sedar kan penimbang naik klu JJCM penang...hahaa

September 27, 2016 at 11:47 AM

masuk penang macam macam nampak, kan !
oo. akak singgah mydin rnr gopeng tu kot rtc
char ko teow.. my pebret too

September 27, 2016 at 11:54 AM

orang tu dah sampai korea dah nie...
happy holiday akk...
nieyl pun kalau pergi penang pasti carik pasemboq...

September 27, 2016 at 12:17 PM

hari makan sedunia.....

September 27, 2016 at 12:33 PM

Love this posting with all the makan2 nye fotos.
Thorbaik dari ladang makanan2 ni semua hahaa.
Anyway, belated congrats on your sibling wedding. Best wishes always to pengantin baru.

September 27, 2016 at 12:33 PM

macam macam makanan ado ;)
sodap pon sodap

September 27, 2016 at 1:17 PM

ko lieya sekali kuar entri jjcm terus menjejea ailio aku baca tau..sumer pon list 'must eat' kalo ke penang nih..

September 27, 2016 at 2:01 PM

Datang penang pekena pasembur mmg terbaik la lieya..
Oh durian juga...sedapnya

September 27, 2016 at 5:55 PM

taksabar nk pg penang bulan 10 nti nk jjcm..mkn sampai kembang

September 27, 2016 at 6:52 PM

Lieya.. char koay tiaw sg dua tu kat umah akak.. tidak boleh singgah rumah..

September 27, 2016 at 11:44 PM

Lieya.. char koay tiaw sg dua tu kat umah akak.. tidak boleh singgah rumah..

September 27, 2016 at 11:45 PM

Lieya.. char koay tiaw sg dua tu kat umah akak.. tidak boleh singgah rumah..

September 27, 2016 at 11:45 PM

Sedap sangat ke nasi kandar kat Restoran Kapitan tu, Lieya? Akak ada juga pergi tapi rasa macam biasa-biasa aje. Eh, tak tahulah yerk! Selera masing-masing memang tak sama. Tapi bab durian tu memang terliur akak menengoknya.

Masa pi Penang tak sempat nak makan char kuey teow katanya. Punyalahkan sibuk tengok list sampai tak tertengok dan tak tahu mana nak tuju dulu!

September 28, 2016 at 11:41 AM

hadoilahai.. terliur2 kita nengok semua makanan ni lieya.. nak nak CKT tu.. udangnya selambak.. memg puashati betul tu dapat makan.. kene JJCM ke sana lg nampaknya sbb masih x berkesempatan ke situ bila pegi.. huhu

September 28, 2016 at 1:36 PM

aummm....mmg jjcm sungguh ni lieya..alang2 sampai..rugilah x pekena semua mkanan y best2 kat sana kan

October 3, 2016 at 7:48 AM

Bestnya Lieya kenduri duyaannnnnn tu..
Puas makan ye lieya..
Tambah seronok makan reramai ni.. :D

October 12, 2016 at 10:04 AM

Perghhh puas ko makan ye Lieya kat Penang. Kenapa masa mak gi Penang tak jumpa pun makanan makanan tu Lieya weyhhh.... hurmmm nampaknya kena gi Penang lagi nih.

Sushi tu mmg hakak terliurlah Lieya...mmg lain macam bentuknya. Al maklumlah selalu beli suhshi kat Aeon jer haha....

October 18, 2016 at 9:53 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy